Je hoort het jezelf zeggen.......

15-08-2009 15:03 63 berichten
Stomme dingen tijdens een huwelijks irritaatietje.

Vanmmorgen wilde ik mijn huis doen. Mijn man had ook allemaal plannen, ik verga van de reumapijn, hij is doodop na een week werken, dus we liepen allebei een beetje te trutten.

Het was warm, ik moest nog stofzuigen en dan zou ik klaar zijn. Daarvoor had ik fijn de kattenbak uitgesopt en het BBQ rooster af staan boenen en ik had het gehad. Mijn man was zijn autosleutel kwijt, hij moest naar de vuilstort want hij was gisteren vergeten de grijze bak aan de weg te zetten. Hij had he-le-maal geen zin om te gaan vuilstorten maar begreep ook wel dat hij daar nu niet mee aan kon komen, dus hij liep hinderlijk gestressd door mijn aura heen te huppelen.

Ik had inmiddels ferm de Dyson ter hand genomen en was driftig aan het stofzuigen met de nadruk op driftig. Fien was uit de wind gaan zitten en op haar kamer gaan spelen. Wé heeft 24 vaste plaatsen voor zijn autosleutel en was inmiddels de wanhoop nabij omdat zijn sleutels ook op plaats 24 niet te vinden waren. Zijn gezoek ergerde mij mateloos en ik ging met extra energie de vloer onder de eettafel te lijf waar ik een paar gympen van Wé tegenkwam.

Gymp....potverdr.....die moeten in ladekast op gang, niet onder eettafe.....vaak nog zeggen? Sta gretverderrie.....alleen voor! Mopperde ik in mezelf. Wé keerde op dat moment zijn laptoptas om, op zoek naar die vermaledijde sleutel.

Ik riep dat hij zijn gympen op in de schoenenkast moest doen. Hij riep tot het uiterste getergd terug dat hij wel even iets anders aan zijn hoofd had dan een paar gympen.

En toen riep ik - en ik hóórde het mezelf zeggen - met de pathos van Ko van Dijk:'Ik heb geen behóefte aan jouw gympen onder tafel......!

Wé stopte met zoeken, ik met zuigen. Beiden lieten we mijn zojuist uitgesproken woorden op ons inwerken.

Wé sprak als eerste. Nee he? Zei hij. 'Dat is niet echt een levensbehoefte, gympen onder tafel.....voor een stofzuigende mens...'. Ik greep me vast aan de eettafel, lachte en ontdekte vervolgens de autosleutel onder mijn agenda.

Ontspannen zoog ik verder, Wé ging lachend het vuil storten.

Hoor jij jezelf ook wel eens overdrijven en dramatisch doen tijdens een relatie-irritatie?

Vertel eens.......
Alle reacties Link kopieren
Prachtig! Mooi dat je zo ineens samen tot stilstand komt en kunt lachen om je eigen dreigende cliché-situatie .

Ik ga nog even doorgraven in mijn drie-en-een-half-jarig relatiebestaan of ik toch een voorbeeld heb.
Hahaha.

Ik kan mezelf erg opfokken over niets, maar voor dat naar buiten komt heb ik mezelf meestal al gecensureerd.
This is an unacceptable timeline
Geweldig

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu een fijne relatie heb met zeer weinig irritaties. Met ex had ik wel opmerkingen dat ik dacht, dat is een goeie, maar daar dacht hij altijd anders over
Nah wij hebben wel eens énorme ruzie gehad om de meest futiele zaken (een kwijtgeraakte pincet bijvoorbeeld)... dat je later denkt waar gáát dit over?
Wé en ik hebben nooit ruzie, maar er is natuurlijk best wel eens redelijke of onredelijke ergernis.

En dan heb ik dus blijkbaar wel eens de neiging om dramatisch te doen, ben vast niet de enige
Ik herken wat je bedoeld eleonora, vind het alleen even lastig een specifiek voorbeeld te beschrijven!

Vriend en ik houden wel van een beetje drama en overdrijven wanneer er irritaties zijn. Ergens werkt dat ook relativerend en zoals jij ook beschrijft lachen wij dan vaak wanneer de ander je doorheeft of je juist bewust word van wat je eigenlijk zegt.
Herkenbaar. Kan ook nogal een dramaqueen in ruzietjes zijn. Ik ga nóóit, nóóit meer (dramatisch-armen-wijd-open-gebaar) jouw zooi achter je kont opruimen (pathetische snik). Of: Mannen begrrrrijpen dat niet (galmende stem, domme-opmerkingen-modus-aan) en dan gaat het over de naam van ons toekomstig konijn...

Maar J-man is van het rustige soort, hoort het glimlachend aan en vraagt dan wanneer mijn cursus weer begint. (Speel al jaren toneel, en dat helpt meestal.)
O fijn Jaffa!

Ook gij dus...

Je had mij vanmorgen ook moeten zien, qua pathetisch, toen ik 'behóefte' zei.... Ik zei niet eens 'behoefte' maar 'buuhóefffftuh' en ik spuugde er zelfs een beetje bij!
Nou, als je er om kunt lachen heb je volgens mij een prima relatie! :D
Wat heb je dat onwijs leuk omschreven en nog leuker dat jullie er achteraf zo om kunnen lachen samen!

Herkenbaar? Ja...ik heb ook nog wel eens de neiging om te overdrijven en alles erger te maken dan het eigenlijk is.

Voorbeelden; 'jij doet ook nooit wat' en dat is niet een beetje overdreven maar ontzettend overdreven, vriendlief helpt nl. altijd met van alles (oke, vaak wel pas als ik er om vraag, en dan komt de door mij genoemde reactie nog wel eens voorbij).

Misschien niet het goede voorbeeld, maar als vriend bijv. de vaatwasser heeft uitgeruimd, loop ik altijd nog een keer door de kastjes heen om te kijken of hij het wel goed heeft gedaan (is alles wel helemaal droog? staat alles wel op de goede plek?)...en op zo'n moment zie je jezelf iets doen waarvan je denkt 'stel je niet aan!!'.
Ja! Spugend uitspreken! Het ouderwetsche toneel! Mijn man wappert dan al met een theedoek bij wijze van vredessignaal (of om te spetters achter mijn kont op te ruimen) en ik blaas de aftocht alsof ik net de hoofdrol in 'Who' s afraid of Virginia Woolf' gespeeld heb.

Heerlijk! Ik knap er in ieder geval altijd enorm van op.

(En we kunnen er inderdaad om lachen.)
Wij komen vooralsnog niet verder dan wat kibbelarijtjes. Stelt geen ruk voor. De drama is mijlenver te zoeken. Sorry.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Te herkenbaar

Probeer ik een keer lief te zijn en te zorgen dat hij zo kan aanschuiven als hij thuiskomt om zeven uur (ik was in mijn lief-zijn-voor-mijn-lief-bui ), belt hij om tien over zeven op dat hij er aan komt, maar dan wel drie kwartier later....Geen handige actie aangezien Mister Lemon inmiddels wel weet dat ik niet te genieten ben als ik echt trek heb en nog minder te genieten ben als ik iets liefs probeer te doen en hij vervolgens vergeet om even te bellen dat hij te laat is.

Met als gevolg dat ik ontplofte... En mezelf hoorde zeggen 'als je de hele dag mensen aan de telefoon hebt, dan is het toch niet zo heel moeilijk om mij te bellen? Je weet toch hoe je telefoon werkt?'.
quote:LemonLime schreef op 15 augustus 2009 @ 16:38:

Te herkenbaar

Probeer ik een keer lief te zijn en te zorgen dat hij zo kan aanschuiven als hij thuiskomt om zeven uur (ik was in mijn lief-zijn-voor-mijn-lief-bui ), belt hij om tien over zeven op dat hij er aan komt, maar dan wel drie kwartier later....Geen handige actie aangezien Mister Lemon inmiddels wel weet dat ik niet te genieten ben als ik echt trek heb en nog minder te genieten ben als ik iets liefs probeer te doen en hij vervolgens vergeet om even te bellen dat hij te laat is.

Met als gevolg dat ik ontplofte... En mezelf hoorde zeggen 'als je de hele dag mensen aan de telefoon hebt, dan is het toch niet zo heel moeilijk om mij te bellen? Je weet toch hoe je telefoon werkt?'.Ik geef je helemaal gelijk in deze opmerking. Zou ik ook doen. Doodirritant. Zit je daar met je eten en je lieve bui.... Je bent toch wel gaan eten he?
Erg leuk verhaal, Leo.

(Even offtopic: zo'n Dyson, bevalt dat? Werkt dat goed, zo zonder zak?)

Zelf geen voorbeelden, maar ik kan ook wel... eh overdreven iets zeggen, ja. Het woord 'dramaqueen' komt hier ook weleens langs, en dan niet door mij gezegd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Vandaag was manlief tegels naar beneden aan het sjouwen van de zolder naar de tuin. Maar in de woonkamer lag nog het net aangeschafte laminaat die die middag door hem zou worden gelegd (waar ik en zoontje constant over val). In plaats dat hij dat steeds met zijn loopje naar zolder mee naar boven neemt..... nee, daar denkt hij niet aan. Toen ik dramatisch opmerkte dat dit niet zo handig / efficient / verstandig van hem was en hier een discussie uit volgde, toen schoot ik ineens in de lach omdat me eigenlijk helemaal niet boeide, omdat hij zichzelf er alleen mee had. Ik zit hier hoogzwanger te zijn en mag toch niet tillen..... his problem!!
quote:Elmervrouw schreef op 15 augustus 2009 @ 17:30:

Erg leuk verhaal, Leo.

(Even offtopic: zo'n Dyson, bevalt dat? Werkt dat goed, zo zonder zak?)

Even inbreken hoor: ik wil nooit meer een andere stofzuigert dan een Dyson. We hebben er inmiddels zelfs 2, een voor boven en een voor beneeje. Geweldig spul, vooral de extra borstelvoet voor honden- en kattenhaar. Ons kleed komt er als nieuw onder vandaan!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ha, bedankt, Setter. Hier ook een hond (golden retriever dus lang haar) aanwezig, wel een gladde tegelvloer, maar toch. Fijn dat ie goed is, dat hoor ik toch het liefst van gebruikers.

*weer ontopic*
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hahahahahahaha! Ik moet hardop lachen om je verhaal, Leo.
*Schaam modus aan*

Ik schep nogal vaak op dat er in Villa Kakelbont niet geruzied wordt.

Maar na een half jaar dikke stress, een paar fikse teleurstellingen, allebei wennen aan een 24/7 thuiszittende Mr N én een theorie examen voor mij in het verschiet moest het er toch van komen.

Na 2 redelijk milde aanvaringen barstte afgelopen week de bom. En hoe.

Ik was m'n theorie aan het oefenen. Kon niet misgaan, ik had echt goed geleerd.

Kut, 26 fout.

Ik storm de slaapkamer in, waar Mr N zich had teruggetrokken met Bond, James Bond.

Enkele hoogtepunten:

'Ik zeg het wel gewoon af, het gaat me nooit lukken'

'Ik ben gewoon dom'

'Ik kan het niehiehiehiet'

(en denk daar de 'en het is allemaal jóuw schuld-toon' nog bij)

Klap op de vuurpijl (na een zwaar verontwaardigt 'en denk je dat ik dat kan oplossen dan van Mr N)

'Ja, door gewoon een beetje liehiehiehief voor me te zijn'

(ik houd die schaammodus nog wel ff aan oké?)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Leo, wanneer ga je verder met de verhalen uit je hippiejeugd?

Je kunt echt mooi schrijven......
haha super leuk topic.

ik zal eens even nadenken want ik heb dat ook wel eens gedaan!
Ga jij autorijden, Pippi?
Hahaha, zo her-ken-baar!!

Prachtig beschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven