**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Net als Soshiva wil ik mijn bewondering uitspreken voor de mensen die nu nog steeds werken. Echt petje af! Lijkt me echt ongelooflijk zwaar.

Ik heb het dit weekend rustig aan gedaan. Heb veel geslapen en verder weinig bijzonders gedaan. Ik was echt ontzettend moe na twee weken visite gehad te hebben uit Noorwegen. Je wilt het voor die mensen toch zo leuk mogelijk houden en ik had toch wel echt het gevoel dat ik ze een beetje moest " entertainen". Misschien toch te druk gedaan want had echt veel last van harde buiken.

Donderdag heb ik weer afspraak bij de gyn. Ben echt heel benieuwd of de baby al is ingedaald, ben dan namelijk 34 weken.

Fijne dag iedereen!
Hey Hallo,

Hier niet zo heel veel te melden eigenlijk. Net als iedereen last van de warmte, vooral met (niet) slapen. Verder gaat het eigenlijk wel. Doe verdomd weinig (ken geriatrische patienten die actiever zijn ) maar dat ligt zowel aan het weer als het feit dat ik nog maar 16 dagen hoef (klinkt zoveel leuker dan 2 weken haha)

Zoon slaapt nu gelukkig weer wat beter, heeft alleen vreselijk veel last van muggen. Zo zielig, hij zit echt onder, maar ja, klamboe werkt niet (trekt ie weg) en inspuiten mag niet, dus verder dan een doek ingespoten met anti mug naast zijn bed en blauwe lamp voor de deur komen we niet.

Zijn er helemaal klaar voor hoor. traktaties voor zoonzijn geknipt en geplakt (hij wordt 24/8 2 jaar).

Voor zijn verjaardag trakteert hij vlinders met daarop een stempelstift en een kaptein koek en voor de geboorte hebben we zuigflesjes uitgeknipt en daar yoghurt rozijntjes op geplakt (20 flesjes geknipt, roze en blauwe haha). Ook nog ff gauw een piet piraat taart bij de hema besteld voor zijn verjaardag dus mocht ik bevallen dan is alles in kannen en kruiken (jaja een controlfreak)

Visje: Ga je nu wel even rustig aan doen. Altijd leuk als er mensen over komen, maar het is gewoon best pittig om iedereen bezig te houden hoor. Dus harde buiken=mak aan doen!

Jojo: oei nare dromen, waardeloos! En dan weinig slapen. Gelukkig ook bijna met verlof, kun je 's middags een beetje tukken. Heerlijk dat je creche plek geregeld is. Hier kan nr2 ook bij zoon op de creche (op verzoek van leidster zelfs bij hem in de groep) alleen hebben we voor de donderdag pas per 1/3 plek, dus december neem ik de donderdagen vrij en in jan./feb gaat mijn moeder op do oppassen.

Nadine: niet schamen voor je verlof, gewoon lekker van genieten, het gaat al snel genoeg zoals het gaat hoor. Oh koffertje klaarzetten. pfffff hebben wij ook dit weekend nog ff moeten doen. Heb er ook maar meteen wat dropjes en andere zoete zooi in gedaan, had ik bij zoon echt trek in haha. Ohhhhh en muntjes voro de frisdrankautomaat en eentje voor de rolstoel heul belangrijk! Ahhhh jullie doen ook een kraamfeest leuk leuk! Waar ga je het doen (thuis of op lokatie?) Bij zoon hebben wij het thuis gedaan, maar ivm verbouwing en zooi gaan we nu uitwijken naar de buurtspeeltuin (schoonzusje regelt ales dus kom ik mooi mee weg haha) vind het ideaal, geen maanden visite en altijd een soort van leuke familiereunie!

Minnie: Ai, geen bananenmelk, dan maar de real stuff wegklokken. Maarre wat een gezonde gewoontes (bij meerdere dames trouwens) spa rood (gatver, nog nooit lekker gevonden, maar hou ook niet zo van prik) Maar gelukkig, af en toe toch ook heerlijke suikers haha. Geniet je een beetje van het betaalde vrij zijn??

Wie had het ook alweer over die olie?? Heb ik vorige keer ook niets meegedaan, voelt een soort van gek zeg maar. Ben niet ingescheurd, maar wel een knip (jazzes, vind het zo'n smerig woord) Ben benieuwd hoe het deze keer gaat. Folders weer meegekregen, wordt zowieso ZH en liever geen pijnstilling, kan het niet anders dan weer zo'n pomp/infuus geval. Was echt heel erg relaxed en voor mijn gevoel meer controle dan een ruggeprik, maar das natuurlijk weer super persoonlijk. Hebben jullie daar al over nagedacht??

Oh, nog een heel positieve ervaring met geboortesticker. Kreeg een mail dat ze op vakantie zouden gaan en daarom voor de zekerheid maar vast zowel de jongens als de meisjes sticker zouden opsturen (terwijl we maar 1 sticker hoeven te betalen) nou, das toch echt service vind ik.

Zowaar zijn we dus ook echt uit de namen haha.

Het worden 2 namen, als het een jongen is dan wordt de 2e naam naar mijn lief's opa (wat dan toevallig ook de naam van mijn vader en de 2e naam van mijn lief is, dus een soort van familienaam zeg maar) en als het een meisje is dan wordt de 2e naam naar mijn schoonzus die zelf geen kinderen heeft, wel zou willen, maar ze zeer waarschijnlijk niet zal krijgen (41 en vriend die geen kinderen wil). Nou nou, weer een heel verhaal. Ga het heel positief afsluiten, ga lekker lezen en een zeer gezond appeltje eten! (tja af en toe gooi ik er vitaminen in hoor)

Oh, nog 1 kleine leestip: Als j het nog niet gelezen hebt dan is " krijg nou tieten" van Claudia de Breij echt een giller!

Tot snel!
Zo Bieteltje dat is echt een goede service van geboortesticker. Fijn hoor. Wij willen er ook een gaan bestellen.

Wij zijn dit weekend eindelijk uit welk geboortekaartje het gaat worden. Niet mijn eerste keus, maar mijn vriend en ik moesten echt een compromis sluiten want onze smaak lag echt ver uit elkaar. Nu hebben we wel een leuke. Over de naam zijn we het ook uit. Een noorse voornaam en haar tweede naam is de naam van mijn vriend 's overleden moeder. Al hoewel het een erg ouderwetse naam is vinden we het wel een mooi idee om haar te vernoemen.

En bieteltje wat ben je creatief bezig geweest zeg. Leuk hoor al die traktaties. Ik ben zelf helemaal niet creatief, ben benieuwd hoe we dat gaan oplossen als ze straks jarig is etc. Denk mijn creatieve nicht maar eens lief aankijken

En " krijg nou tieten" is inderdaad een erg hilarisch boek. Zeker een aanrader ja.

Ik ga straks even shoppen. Moet nog pyjama's en een badjas hebben voor in het ziekenhuis.
Geboortesticker? Nog nooit van gehoord... :-/... Ik zal eens op internet kijken.. :-).. Heb al wel slingers en ballonnen bij de Xenos gehaald... Vorige keer hadden we niets in huis en konden zowel ik als vriendlief niet uit de voeten om e.e.a. te versieren. 'Gelukkig' kwam er van de zorgverzekeraar een soort opblaas giraffe waar je 'zoon' of 'dochter' op kon plakken.. :-).

Beschuiten met muisjes zijn ook al ingeslagen.

Denk dat ik dat zoonlief maar meegeef als traktatie op het kinderdagverblijf... :-).... met nog iets voor de babietjes (die vast geen beschuit met muisjes mogen).

Badjas neem ik niet mee naar het ziekenhuis. Veel te warm. Daarnaast zal ik echt niet veel rond gaan lopen daar (of kan niet met KS of ben al weg met gewone bevalling..:-)).

Had vorige keer een pyama-pak gekocht met het bovenstuk met knopen (is handig met borstvoeding) bij de Hema.

Heb gisteren net die tas ingepakt met:

Die broekpyama (voor na bevalling/douche)

Oud shirt en een sportbroekje (voor tijdens bevalling of voor nood)

Ondergoed vriend (bij ons is de mogelijkheid er dat man/vriend ook kan blijven slapen)

2 setjes kinderkleertjes

Toilettas met alle noodzakelijke toiletspullen (incl. tandpasta, lenzenhouder e.d.).

En er op geplakt een geel briefje met: elektrische tandenborstel, oplader, oplader telefoon en fototoestel... :-)

Want vorige keer miste ik tijdens de drie/vier dagen ziekenhuis mijn elektrische tandenborstel heel erg en ook mijn telefoon was niet opgeladen. We dachten toen toevallig om onze videocamera mee te nemen, maar mochten tijdens de KS niet filmen (wel foto's maken en die hadden we niet bij ons).
anoniem_24216 wijzigde dit bericht op 11-08-2009 11:45
Reden: dubbel
% gewijzigd
Gister bij VK geweest, alles was goed. Bloeddruk was 120/70, ik was 1 kilo aangekomen (*juich!*), Miniemeisje werd op 2 kilo geschat, haar hartje deed het goed en ze is helemaal ingedaald! Mochten mijn vliezen breken, kan ik gewoon nog naar huis en hoef ik niet bij de appie tussen de wasmiddelen op de grond te gaan liggen.

Gister heeeeeel veel schoongemaakt, maar het huis is nog niet klaar. Woonkamer en slaapkamer nog, en de trappen even stofzuigen en zemen. Dan is alles spic en span. Komt alleen volgende week de vuilophaaldienst nog een oude bank en wat andere troep ophalen. Hebben we weer meer ruimte.

Ga even lunchen en dan verder aan de poets!

35 weken.
@ Minie, hoezo een mega aanval van nesteldrang!!! hahaha!!!

Ik baal ervan dat m'n werkster vakantie heeft, die komt pas 20 aug. weer. Eigenlijk zou ik wat dingen zelf moeten doen in de tussentijd, maar heb daar echt NUL zin in!!! Ze zeggen als je geen nesteldrang hebt, je kindje ook nog niet komt. Heb er de vorige keer ook geen last van gehad. Ben dan ook ingeleid, zoon had nog geen zin, haha!

En Minimeisje 2 kg? oef, daar kan ik alleen van dromen. zoon wordt hier geschat op 7,5-8 pond (vorige was 7,5 pond)

Hier ook geen badjas hoor, veeeeeel te warm! oud shirt om in te bevallen en soort van pyjama pak is genoeg idd!

Ik weet nog dat de vk had gezegd, zorg voor wat druivesuiker en die had ik niet bij me. Heb toen de zoete frambozenvla van m'n lunch maar gebruikt voor wat zoetigheid, maar dat had ik beter niet kunnen doen, kwam een half uur laten in grote golven er weer uit. Nu liggen er dus al dextro's klaar, dat snap je wel.

Zoon ligt net op bed, ik ga ook even liggen... ben moe (van 't niks doen, haha)
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Ik zat inderdaad ook erg te twijfelen over die badjas. Hij stond op het lijstje van het ziekenhuis van wat ik mee moest nemen, maar ja, of ik die ook daadwerkelijk ga dragen? Dat vraag ik me dus af. Aan de ene kant moet ik een week in het ziekenhuis blijven, maar of ik daar ook echt ga rondlopen. Het is ook wel erg warm ja, maar aan de andere kant ben ik pas 24 september uitgerekend, als ik meer als een week later beval is het alweer oktober... Nou ja, ik heb het in ieder geval vandaag niet gekocht. Als ik van mening verander dan kan dat altijd nog, ben nu pas 33 weken. Merk wel dat ik heel veel met de bevalling bezig ben. Heb echt ontzettende nesteldrang, ben continue aan het poetsen en kan geen rust vinden. In mijn hoofd ben ik ook de hele tijd met de bevalling bezig. Gelukkig zie ik er helemaal niet tegenop, ben gewoon heel erg nieuwsgierig hoe het zal gaan.

Ben wel geslaagd voor pyjamas, heb inderdaad van de shirtjes gekocht met knoopjes aan de voorkant, lekker makkelijk voor de borstvoeding.
Ik heb juist helemaal geen nesteldrang! Maar mijn moeder wilde gister graag komen om schoon te maken en dan kan ik niet zomaar met mijn luie aars op de bank blijven zitten. En vandaag hadden Minieman en ik allebei geen zin om schoon te maken, maar dan is het weer zo: als we het nu niet doen, blijven we het uitstellen. En dan zie ik het al voor me dat ik al bevallend tegen hem zeg dat we nog steeds de woonkamer en slaapkamer niet gedaan hebben. Het gaat vandaag dan ook tergend langzaam, stukje bij beetje bij kleine kutklusjes.

Hij zit nu te eten en zit te smakken, ik word daar zo chagrijnig van... Zijn de hormonen zullen we maar zeggen. Soms heb ik dan echt zin om tegen hem te schreeuwen dat hij zijn bek dicht moet houden als hij zit te herkauwen, maar dat lijkt me niet bevorderlijk voor ons huwelijkse geluk...

Ik heb hier een oude badjas, die neem ik gewoon mee. Als ik er één had moeten kopen had ik het denk ik ook niet gedaan.
Oei Minie... dan heb je echt last van je laatste loodjes of hormoontjes... :-) .. Inderdaad beter om eventjes tot tien te tellen... :-) ...

Hier lijkt vriendlief ook wel last te hebben van nesteldrang, want alle klusjes in huis (we zijn ruim een half jaar geleden verhuisd) worden nu zo'n beetje gedaan... uiteraard komt dat ook omdat hij nog vrij is van zijn deeltijd-studie en 's avonds veel tijd heeft om andere dingen te doen...

Tevens komt volgende week het zand voor de tuin dus dan zal hij daar flink aan de bak moeten.. want die wil hij (maar ook ik) graag voor september af hebben... :-) ....

Schoonvader zou ook de buitenboel nog schilderen en ik hoop dat die daar ook binnenkort mee begint. Zit niet zo te wachten op een schoonvader dagelijks over de vloer als ik zelf met verlof ben of (erger) als ik in de kraamperiode zit....
Een tijdje radiostilte geweest vanaf deze kant. Kan me op de 1 of andere manier er niet toe zetten om achter de pc te kruipen.

Nog meer mensen die het zo langzamerhand zat aan het worden zijn? Heb zo'n last van mijn rug dat ik er niet goed meer van word.

Voor de rest gaat alles gelukkig goed. De kleine doet het goed en wordt geschat op de middelmaat (geen idee hoe zwaar dat is).

35 weken alweer, wat gaat het hard! Ziet er hier nog iemand tegen de bevalling op? Ondanks dat ik er zo langzamerhand wel klaar voor ben en heel erg nieuwssgierig ben, ben ik ook wel wat bang.

De nesteldrang begint hier langzamerhand ook te komen, ineens moeten de gekste dingen schoon. Controle bezoek van de kraamzorg is ook geweest en daar geen bijzonderheden.

Ga zo nog even de stad in om te zorgen voor 2 grote big shirts voor de bevalling. Zal toch wel genoeg zijn? Voor de zekerheid toch badjas mee? En stomme vraag, maar wat neem je allemaal mee naar het ziekenhuis? Ik heb geen flauw idee. Het zullen de hormonen wel zijn, die momenteel echt een loopje met mij nemen. Voel me soms net zo'n hormonale kip.

O ja nog een vraag. Hebben jullie de geboortjekaartjes via internet besteld? Wij hadden zo'n leuk kaartje uitgezocht, proefdruk binnen gehad, helemaal leuk. Nu wilden wij de kaartjes gaan bestellen, blijkt de leverancier vakantie te hebben tot 1 september. Nu dilemma....wachten of toch maar een ander kaartje? Qua tijd kan het wel, maar wat als onze beeb zich eerder aankondigd?

Jeetje wat een vragen, maar heb het gevoel steeds onzekerder te worden

25aug weer naar VK!
Oh wat moet ik nog veel bijlezen! Drukke laatste dagen gehad dus totaal gecrasht 's avonds!

Vandaag de eerste dag van mijn verlof, nog precies vier weken vandaag! En de schoonmaakster is gisteren geweest na vijf weken vakantie dus ze is een uurtje extra geweest... Heerlijk want hoef nu nix te doen qua poetsen! Vrijdag komt nog een klusjesman wat kleine dingen afronden, ook wel lekker gevoel!

Ik ga nu eerst even wat dingetjes voor de oudercommissie doen en dan hoop ik zo terug te zijn om te kijken hoe het met jullie is! Dochter ligt pas net inbed dus zou moeten lukken!

Tot laterrrrr!
Dit zijn mijn tips om mee te nemen naar het ziekenhuis.

Daarnaast had een ander van ons ook nog druivensuiker als tip opgeschreven.

quote:JOJO1 schreef op 11 augustus 2009 @ 11:45:

Badjas neem ik niet mee naar het ziekenhuis. Veel te warm. Daarnaast zal ik echt niet veel rond gaan lopen daar (of kan niet met KS of ben al weg met gewone bevalling..:-)).

Had vorige keer een pyama-pak gekocht met het bovenstuk met knopen (is handig met borstvoeding) bij de Hema.

Heb gisteren net die tas ingepakt met:

Die broekpyama (voor na bevalling/douche)

Oud shirt en een sportbroekje (voor tijdens bevalling of voor nood)

Ondergoed vriend (bij ons is de mogelijkheid er dat man/vriend ook kan blijven slapen)

2 setjes kinderkleertjes

Toilettas met alle noodzakelijke toiletspullen (incl. tandpasta, lenzenhouder e.d.).

En er op geplakt een geel briefje met: elektrische tandenborstel, oplader, oplader telefoon en fototoestel... :-)

Want vorige keer miste ik tijdens de drie/vier dagen ziekenhuis mijn elektrische tandenborstel heel erg en ook mijn telefoon was niet opgeladen. We dachten toen toevallig om onze videocamera mee te nemen, maar mochten tijdens de KS niet filmen (wel foto's maken en die hadden we niet bij ons).

Lynx: de geboortekaartjes: lekker laten zitten totdat hij/zij geboren is... Mag best een week later bij de mensen binnen komen hoor. Mijn ervaring is dat er al smsjes c.q. mailtjes naar vrienden/bekenden zijn verstuurd als je net bent bevallen. Dat het kaartje dan een weekje later komt, maakt echt niet uit volgens mij. Heb je zelf ook eerst nog een beetje rust om alleen met hele goede vrienden en directe familie de geboorte te vieren... :-) ...

Vorige keer heeft vriendlief een aantal keren moeten bellen met die drukker en hij vond dat toch wel veel gedoe. Hij vroeg aan mij of ik dat gewoon de volgende keer wil regelen (en dat betekent automatisch dat het later wordt dan binnen een paar daagjes zeker wanneer ik weer een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven).... En ik ben ook zo bang dat mocht het nu toch geen meisje zijn... dat ik dan verkeerde kaartjes in huis heb... :-/... Is dat stom?
Hallo!

Bij de VK was alles goed. Bloeddruk netjes, urine perfekt, niks om me zorgen over te maken. Echo was ook erg leuk! Ze keken of er voldoende vr.water is, kijken naar het hartje en dus de ligging. Beeb doet het goed en ligt er prima voor, maar helemaal nog niet ingedaald. Kan bij een tweede sowieso pas heel laat gebeuren. We zien het allemaal wel. Alles is besproken en ik laat het maar op me af komen. Ik hoop op een natuurlijke bevalling, schijnt toch wat minder impact te hebben dan zo'n inleiding...

Nu snel nog ff wat doen op m'n 'kindloze' dag....
O ja, voor de tabel: bezoek VK 20/08
Dank je wel JoJo! Hier kan ik mee vooruit. Haha stom he dat ik me daar zo druk om kan maken. Kan ik straks ook tas klaarzetten voor het geval dat.... Ook bedankt voor de reactie op de geboortekaartjes. Laat het inderdaad nu maar zo. Heb je eenmaal een kaartje in je hoofd vind je toch geen andere meer die net zo leuk is

Haha dat zou toch wat zijn, dat het uiteindelijk toch een meisje zou zijn...zouden wij hier mooi in de aap gelogeerd zijn. Maar dat zal toch niet bij jou?!

Fijn Nadine dat alles zo goed was. Toch weer gerustgesteld. Jeetje voor jou komt het echt dichtbij nu. Ben je nerveus?
De vorige keer ipv forummen tukkie gedaan, heerlijk!

Nu lekker op de bank hangen en alles rustig lezen...

Koffertje nog niet klaar hier, wil t wel voor volgende wk woensdag klaar hebben staan (37 wkn dan). Die dextro is wel handig idd, al had ik t de vorige keer niet nodig. Toen eigenlijk nix nodig gehad van dingen als boekjes, iPod enzo... Hadden vriendinnen als tip gegeven om te ontspannnen maar ik had aan lachgas genoeg ontspanning

Hebben jullie al nagedacht over pijnbestrijding? Zag bij iemand iets over infuuspompje, was dat remfetanil (schrijf je dat zo?)? Heb vorige keer bij vk foldertje gekregen en dat leek me wel wat als ik wat meer pijn zou hebben, lachgas mag helaas niet meer...

Woensdag naar vk en dan gingen we de "wensen" voor de bevalling bespreken, oa pijnbestrijding dus maar moest ook maar over de rest nadenken (kan niet zoveel verzinnen eigenlijk, wensen zijn snel, zonder al teveel pijn en zonder hechtingen maar daar kun je zo weinig aan willen hè?)

Ga nu ff dochter op bed leggen en man uitzwaaien, tot zo!
Hoi iedereen,

Lynx ik zal ook gewoon voor dat leuke kaartje gaan hoor. Wat Jojo al zegt, wat maakt het uit als de geboortekaartjes wat later zijn. De meeste mensen weten toch al binnen no-time dat de baby er is.

Wat pijn bestrijding betreft, heb ik geen idee. Ik denk dat als de pijn echt te heftig wordt, ik voor de ruggeprik ga. In het ziekenhuis waar ik ga bevallen doen ze niet aan dat infuuspompje, vind ik wel erg jammer gezien ik er veel positieve verhalen over gehoord heb.

Vandaag weer bij de gynaecoloog geweest. Ik stond ook weer zo buiten. Alles was goed. Bloeddruk in orde, al vond ik het zelf wel hoog, veel hoger dan de vorige keer in ieder geval (140/80), normaal zit ik rond de 120/50-60. Maar ja, die vrouw zal er wel wat meer verstand van hebben, dan ik

De baby was gedeeltelijk ingedaald, maar het hoofdje zit nog niet vast. Ikzelf maak me een beetje druk over haar groei, maar daar ging ze niet echt op in, ze zei alleen gezien de 30 weken groeiecho goed was er geen reden tot bezorgdheid is. Ik vind het alleen zo vreemd dat ik maar niet aankom en zelfs de laatste tijd afgevallen ben, ben tot nu toe 1 kg boven mijn startgewicht van voor de zwangerschap. Ik vind dat gewoon vreemd en vraag me af of de baby wel groeit en of het geen kwaad kan. Iemand vertelde mij dat als je afvalt tijdens de zwangerschap, de baby schadelijke afvalstoffen binnen krijgt. Zal vast wel broodje aap verhaal zijn, maar ja, ergens knaagt dat dan ook weer in mijn achterhoofd. Lekker overbezorgde moeder ben ik nu al ja Gezien de gynaecoloog tevreden was, moet ik ook maar gewoon ontspannen.
Visje, alleen als je streng lijnt tijdens je zw.schap komen die schadelijke stoffen vrij. Wanneer jij gewoon eet en drinkt (of een beetje meer voor je beebje) is er niks aan de hand. Bij twijfel toch gewoon je vraag voorleggen aan je VK.
Visje: eens met Nadine. Klopt dat alleen afvalstoffen bij het kindje terecht komen wanneer jij streng aan het lijnen bent en onvoldoende eet om jezelf op de been te houden... Ik heb vorige keer aan de VK dezelfde vraag gesteld omdat ik toen pas met 25 weken begon aan te komen.... :-)

Pijnbestrijding: heb ik eigenlijk niet aan gedacht.. al moet ik wel zeggen dat ik de ruggenprik bij de KS wel heerlijk vond... even geen pijn... :-)... was ook helemaal weer fit. Had de vorige keer wel een prikje gehad, die de scherpe kantjes eraf zou halen, maar ik werd daar alleen maar suf van.

Als ik weer been-weeen heb dan hoop ik eigenlijk toch wel dat ze me iets kunnen geven tegen die pijn. Want door zenuwpijn heen, kan ik geen kind eruit persen... Ik voel die zenuwpijn nu af en toe al weer in mijn linkerbil als ik bijv. op de wc zit... dan komt er ook echt niets uit omdat het te zeer doet... Dus dat wil ik op 27/8 bij de gyn wel bespreekbaar maken. Ik zou graag op de normale manier bevallen dus ik hoop dat ze daar iets aan doen.

oja: ben ook naar de vk geweest. Had een hele lage bloeddruk 90/60.. maar ook dit is gebruikelijk voor mij.. zal de komende weken wel iets oplopen... Verder nu 7 kg aangekomen en nog niets ingedaald. Ze heeft ook erg veel ruimte in mijn buik volgens de vk dus waarschijnlijk nog niet echt behoefte om vast te gaan zitten... :-)...

PS: 34.5 week
*egomodus aan*

Ben zoooo blij! Hebben een zwangerschapsreportage laten maken en hij is echt zo gaaf geworden. Blijf er naar kijken haha. Moest alleen wel even slikken toen ik zag hoe dik mijn buik is. Lijkt van boven helemaal niet zo

*egomodus uit*

Visje: Zou me (proberen) geen zorgen te maken hoor. Zolang de gyn het niet doet is het toch oke?! En ik ben het eens met Nadine en Jojo wat betreft de afvalstoffen.

Wat betreft aankomen, ik heb geen flauw idee. Zal straks eens op de weegschaal gaan staan. Ben eigenlijk wel heel benieuwd. Hier bij de VK ben ik nog nooit gewogen.

Pijnbestrijding denk ik eigenlijk de laatste dagen wat over na. Wij hebben 25 augustus het gesprek bij de VK. Ik denk dat ik die optie wel open wil laten. Zou het wel graag zo natuurlijk mogelijk willen doen, maar wel dat de mogelijkheid van pijnbestrijding er is mocht ik er om vragen.

Dank jullie wel voor het mee denken over de geboortekaartjes. Ga toch voor het leuke kaartje. Geeft toch een beter gevoel. Mocht de baby eerder komen dan wachten ze maar een paar dagen op het kaartje. Net wat jullie zeggen, degene die direct naast je staan worden toch wel direct gebeld.

Ga nu lekker pannenkoeken eten. Vriend en zijn oudste zoon staan ze nu te bakken, dus ik kan zo aanschuiven.
Oef, ik had vandaag ineens een vleugje nesteldrang! Heb alle enveloppen geschreven voor de geboortekaartjes, kreeg zo'n gevoel ineens dat ik het per sé af wilde hebben. Heb ze semi zelf ontworpen. Wel een plaatje van de site (Poo*bies) gebruikt, maar de opmaak en binnenkant zelf bedacht. Ben er blij mee!

Lekker pizza gegeten net, en een Magnum toe. Njam! Niet zo gezond, wel erg lekker.

Over pijnbestrijding heb ik het volgende bedacht: ik wil proberen het zonder te doen, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben het te krijgen als het te veel zeer doet of ik ben te moe ofzo. Daarom ben ik wel blij dat ik naar het ziekenhuis ga. Zelfs als ik in een ander ziekenhuis terechtkom dan het geplande (ik ga als het goed is naar een academisch ziekenhuis) kan ik nog remifentanil krijgen, als daar geen anesthesist aanwezig is. En in het academische ziekenhuis is 24 uur per dag 7 dagen per week een anesthesist in huis, weet ik toevallig, dus dan kan ik alles krijgen als dat op het moment gaat.

Ik begin steeds benieuwder en nieuwsgieriger te worden naar ons meisje... Nog maximaal 6 weken en dan is ze gewoon al bij ons! Ja, tenzij ze me langer overtijd laten lopen dan de normale 2 weken, maar daar gaan we nou maar even niet vanuit.

Ik wilde trouwens eerst met 36 weken met verlof gaan, maar dan zou dus vandaag mijn laatste werkdag zijn geweest. En dan had ik volgende week nog het hele huis moeten boenen, de enveloppen moeten schrijven, spullen voor de vluchttas moeten kopen/verzamelen/inpakken, kleertjes moeten wassen... Pff, moet er niet aan denken! Ben blij dat we al zo ver klaar zijn. Het enige wat we nog moeten doen is dat plastic ding in bed doen en de laatste paar dingen in de vluchttas gooien. Heb zelfs al beschuiten, boter en muisjes in huis gehaald. Blijft toch wel goed, of ze nu over 2, 4 of 6 weken komt.

35 weken (en 5 dagen, ik begin de dagen er weer bij te doen, net als in het begin. Echt aftellen!)
mmmmmmmmm hier iemand die het echt een soort van beu is. Buik begint nu enorm naar beneden te zakken (goed teken), maar slapen..........ho maar. VK gelukkig erg begripvol, dus hoop dat ze niet te lang overtijd gaan laten lopen, want gewoon echt even veel te veel pijn. Maar goed, klaagmodus weer ff uit haha.

Lynx: gaaf zo'n reportage! Hebben gistern nog ff snel foto's gemaakt van buik en de waarschijnlijk laatste foto's als gezin van 3 haha. En geboortekaartje, heb geleerd dat je altijd voor je eerste instinctieve keuss moet gaan, anders krijg je spijt en de mensen wachten maar ff hoor (geeft ook wel heerlijk wat rust de eerste dagen als de mensen pas wat later op bezoek komen)

Minnie: klinkt gaaf de geboortekaartjes, en inderdaad ineens het gevoel dat alles nu echt af moet. Gaat snel he. Hier nog max 3 weken pffffffffffffff

Bij de vorige bevalling heb ik ook zo'n pompje gekregen en dat beviel mij echt heel erg goed. Gaf de eerste 30 seconden eengevoel van duizeligheid/stonedheid (gnagna) maar daarna ging het fantastisch. Tot door alle hactiek het infuus los was geraakt (zonder opgemerkt te worden) en ik het verdere deel dus zonder pijnstilling heb gedaan. Dit keer ook weer liefst zonder pijnstilling, en anders pompje.

Visje: zou mij ook niet te druk maken om afvalstoffen en gewicht hoor. Zolang de baby groeit en jij gewoon gezond eet, niks aan de hand!

mmmmmm wie vroeg dat over het ZH koffertje?

Hier staat ie al een tijdje in de auto (moest vorige keer na een controle naar het ZH en toen moest schoonzus hals over kop naar ons huis om de tas te halen, dus vandaar dat ie nu al in de auto staat.

Wat hetb ik er in:

-2 bigshirts

-douchereut

- lenzenbende

-fototoestel

-opladers

-snoepjes

-kleingeld (rolstoel/parkeren/frisdrankautomaat)

-boek

-2 setjes babykleding

-2 sport BH's, geef geen BV en van vorige keer geleerd dat meteen die dingen (maatje kleiner dan ik nu heb) aantrek, de stuwing heul erg beperkt wordt.

-kadootje voor onze zoon, die krijgt ie als de baby geboren is.

verder niets eigenlijk haha. Oh ja en maxi cosi staat achterin, maar dat is omdat we binnen ff vol zitten haha.

oh, krijg visite, kom straks terug
Ben weer terug. Moet heel wat teruglezen zie ik Doe ik later even.

Hier alles goed. ook wel ietsjes zat eigenlijk.... Buik is best behoorlijk, kan niet zo lang meer staan en lekker zitten is ook moeilijk. Slapen gaat gelukkig n og wel redelijk.

Alleen die hitte voor a.s. week, daar zie ik wel tegenop.

Heb inmiddels weer zin in mijn eigen strakke spijkerbroekje enzo. Hoop ook dat alles weer goed komt na de bevalling.

Buik gaat echt in de weg zitten, meneer schopt er echt af en toe veel te hard op los. Woensdag naar de VK en hopen dat meneer gedraaid is. Anders krijg ik gelijk een echo.

Kom later nog even terug xxx
Nou van mij mag het ook wel gebeuren (vooruit nog 1 week dan dan zit ik helemaal safe).

Als het goed is mag ik na woensdag weer rechtop en de deur uit! Kan niet wachten maar een beetje flauw vooruitzicht is het wel, ik heb nl helemaal zoveel energie niet om nog van alles te doen! Voel me echt een bejaarde zo traag gaat alles. Buik is behoorlijk, knul nog niet ingedaald en zn favoriete houding is nog lekker overdwars , heb het gevoel dat ie best groot is maar blijkbaar heeft ie nog de ruimte.

Pijnbestrijding... ik weet het niet, ik begreep dat je kindje daar ook een beetje sloom van wordt waardoor de bevalling ook weer langer kan duren. Ga het liefst ' natural all the way' maar als ik het niet uithou dan waarschijnlijk graag!

Hier nesteldrang maar geen fut, da's lastig hoor , wil van alles maar kom niet verder dan halverwege. Vind het ook echt veel te warm!

Dus ik heb mn ziekenhuis koffertje half af (geen badjas maar wel een dun kamerjasje van zijde, echt een aanrader!), kamertje is half af (alles in huis maar nog niet op de goede plek), kaartje ontworpen maar moet nog een proefdruk maken enz... Eind van de week koelt het weer af dus daar vestig ik mn hoop dan maar op.

Maar heb er zooooo zin in om de kleine druktemaker straks te ontmoeten!
Jullie zitten natuurlijk allemaal al rond de 37 weken! Dan mag je gewoon al thuis gevallen. Ik ben met 38 weken van de eerste bevallen, dus het kan zomaar gaan gebeuren bij een paar van jullie. Ik ben helaas de hekkesluiter . Moet nog 6 weken :( En hier ook geen energie meer.... Vind het ook best zwaar worden. Ga zo ook weer even slapen.... Lijk wel een bejaarde. Maar anders haal ik het echt niet!

Pijnbestrijding heb ik bij de andere 2 ook niet gehad. Bevallingen gingen op zich prima. Tuurlijk doet het pijn, maar ik heb het niet uitgeschreeuwd ofzo. Eigenlijk geen gil gegeven. Vond het echt pijnlijk, maar ook draaglijk. Moet er wel bijzeggen dat ik redelijk makkelijke bevalling heb gehad.

Ben ook zo benieuwd naar hoe het menneke eruit ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven