**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
mijn info klopt....
Fijn dat je de moeite hebt genomen om een nieuw topic te openen Minie. Ziet er goed uit. Mijn info klopt, verder heb ik op 23 juli afspraak bij de gyn.
Lief Minie!

Mijn info klopt ook!

Hier nog steeds dubbel gevoel: denk veel aan Mayls en er echt even 'vanaf'... Van de andere kant nu blij dat wij zo'n druk kind hebben dat ik ongeveer hele dag voel bewegen: elke keer weer opgelucht terwijl ik er eerst bijna gek van werd van dat constante geschop!

Wij hebben trouwens as vrijdag 's ochtends groeiecho en 's middags naar de Vk. Ben benieuwd of hij al met zijn hoofdje naar beneden ligt..

Ik ben trouwens net lekker gaan sporten: heerlijk!

Jullie nog sportief bezig?
Denk ook de hele tijd aan hoe Mayls zich nu voelt en of ze lichamelijk veel pijn heeft gehad...

Heb er zelfs vannacht over gedroomd dat ikzelf hetzelfde meemaakte, echt niet fijn en volgens manlief moet ik proberen het los te laten en weer helemaal van onze zwangerschap te genieten.... Hopelijk droom ik niet meer zo eng vannacht.. En ben ook echt wel aan het genieten van ons kleine mannetje in mijn buik!

Truste allemaal, nu ff bankhangen...
Minie, de tabel ziet er goed uit. Mijn info klopt ook; aanvullend: 23 juli vk en 6 aug gyn.

Waarom de gyn? Nou m'n eerste bevalling is niet helemaal lekker gelopen (ruggeprik 2 keer moeten zetten en heeft nagenoeg niet gewerkt en nog wat van die kleine dingetjes) Om nou te voorkomen dat het bij nr.2 weer zo verloopt, krijg ik een gesprek met de gyn die mijn bevalling heeft gedaan. (foutjes lagen overigens niet aan haar, zij was fantastisch!) Ook om alvast pijnstilling te bespreken.

Ik denk ook vaak aan Mayls, ik denk dat we dat allemaal doen, maar hoe moeilijk het ook is, we moeten allemaal door. Loslaten is niet makkelijk want het kan jou net zo goed overkomen, maar als je je zorgen blijft maken, heb je ook geen relaxte zwangerschap meer. Ben je ervan bewust dat er in je buik een wondertje groeit en koester dat!!!

dikke voor allemaal.....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Minie top dat je de moeite voor het nieuwe topic hebt genomen .

Mijn gegevens kloppen ook, verder heb ik as maandag weer een afspraak bij de vk.

Choca dat ventje van ons is ook al zo beweeglijk, en daar kan ik met volle teugen van genieten. Alleen ben ik nu bezig om een document door te nemen en concentreren gaat een stuk moeizamer dan, maar ach dan doe ik er maar wat langer over.

Wat Mayls is overkomen kan ons zeker allemaal overkomen, en het is goed dat we er stil bij staan dat het niet allemaal vanzelfsprekend is, maar we moeten idd wel proberen er niet te veel aan te denken. Dit zijn de zorgen die ik al maanden heb en juist dit topic heeft mij er doorheen gesleept. Ik had ook echt gehoopt dat het niemand van ons zou gebeuren, maar helaas het lot heeft anders besloten.
Lief van je Minie om een nieuw topic te openen!

Mijn gegevens zijn ook correct. Ik moet 22 juli weer naar de VK.

Heel erg lief en bedankt voor jullie medeleven na het overlijden van mijn schoonvader.

Zal vanavond of anders morgen even wat uitgebreider reageren.
Fijn Minnie! Ik moet 20/8 weer naar de gyn. Kon nu eerder terecht en babyshiv ligt voortdurend in een stuit of dwars, als dat zo blijft wordt het een keizersnede...

Zou je de titel van het topic nog in hoofdletters kunnen doen zoals het was, of kan dat niet meer? Scheelt in het snel vinden...

Hier ook veel met Mayls bezig, en de andere vrouwen die op haar topic meeschrijven en dit mee hebben gemaakt. Ongelooflijk heftig zeg.

Met mij gaat het verder wel, ben het platliggen erg zat en krijg langzaam kleine kwaaltjes geloof ik maar geen onoverkomelijkheden gelukkig.
Shiva, als je 20/8 typt, bedoel je dan 20/7? Want 20/8 is niet eerder dan 24/7... Laat me dat nog maar even weten. Ik kan de titel niet meer aanpassen, sorry.

Hier gaat alles goed, ik ben lekker een boekenreeks aan het lezen. Ik erger me wel heel sterk aan de buren (onder invloed van hormonen nog meer dan normaal) maar gelukkig gaan we bijna een weekje weg.

Heb het vrij rustig nu, uni is dicht voor de zomer en op het werk hou ik me rustig vanwege de baby. Nog 4 diensten draaien en dan begint mijn verlof al.

31 weken
Jai minnie,

Goed idee een nieuw topic.

mijn info klopt ook hoor.

17 juli naarziekenhuis (afspraak van 13e was verzet) en de 23e naar de verloskundige. Das dan wel weer onhandig gepland van mij, want die ochtend moet onze zoon naar het ziekenhuis om zijn neusamandel te laten verwijderen, maar ja..............

34.5 weken (t schiet echt al op!)
Goed gedaan Minie.

Van mij klopt het ook allemaal,

Heb eigenlijk niet zoveel te melden...

heb gisteren eerste zwangerschapsyoga gehad... was wel lekker. Al kan ik me al heel snel ontspannen.. Als het niet erg actief wordt, lig ik zo te slapen.... :-)

Gisteren op mijn vrije dag toch twee keer een tukkie gedaan. 's Ochtends wilde zoonlief vrij snel weer gaan slapen (2,5 uur) en 's middags gingen hij en zijn nichtje ongeveer tegelijkertijd een uurtje slapen... Zo haal ik wel wat uurtjes in, haha.
Ff een update:

vandaag by de gyn geweest en alles is ok. bloeddruk is goed, ijzer wat laag (vandaar de moeheid en duizeligheid) en alles groeit en bloeit zoals het hoort (heb nog wat moeite om enthousiast te doen ivm Mayls)

Gyn heeft wel gezegd dat hij een medische indicatie geeft ivm HELLP de eerste keer en om mij de kosten van vrijwillige poliklinische bevalling te besparen.

Hier nu wel ff stress ivm verbouwing. Zolderverdieping staat er op, maar de aannemer is echt eeen eikel. Blijkt dat hij alles heeft uitbesteed en dus helemaal geen eigen personeel inzet. Das 1, maar nu komt het:

Hij had de steiger voor de nokverhoging maar voor 1 dag gehuurd en dus moest de voeger vandaag speciaal terugkomen. Eerst vroeg de aannemer of wij dan een ladder voor de voeger hadden. Nee dus, we hebben geen ladder van 8 meter hoog, maar daarnaast kun je ook niet 8 meter hoog op een ladder gaan staan met een blad vol voegreut en een voegspijker (dan heb je namelijk geen handen meer vrij). Je hoort daar een steiger voor te hebben. Enfin, zou geregeld worden, staat de voeger net op de stoep, zegt die arme jongen: Tja ze hadden geen steiger/ladder geregeld of wij het ff konden regelen................WAT?????

Dus nu is vriend met die jongen een ladder aan het huren, moeten we hopen dat het goed gaat en we de huur weer terugkrijgen van de aannemer.

Omdat er wel meer dingen fout zijn gegaan en de aannnemer een hork is, hebben we foto's genomen en als alles klaar is dan ga ik bij de branchevereniging een klacht indienen en ga ik foto;s van de voeger op een ladder naar de arbeidsinspectie sturen (die jongen zijn leven wordt gewoon bewust in gevaar gebracht, met deze wind op een ladder voegen.......)

Maar ja, ga nu eerst even bijkomen, en mezelf verbieden nog zo te razen.

Voor het schema:

23/7 verloskundige

28/7 gyn

35 weken zwanger
Hoihoi! Vandaag eerst groeiecho gehad en vanmiddag naar de vk geweest: alles was goed! Kindje is iets kleiner dan gemiddeld maar wel zeker groter dan ons ieniemieni-meisje was, echoscopiste dacht rond de 3 kg als beeb tot 40 wkn blijft zitten.

Bij vk was lengte baarmoeder weer groter dan gemiddeld, grappig dat dat dus weer niet klopt.

Verder lag baby al vibi, ook altijd fijn! Was bij dochter ook al zo vroeg...

Dus hier alleen maar goed nieuws, lekker pizzaatje op met dochter: manlief laat thuis dus ga rond babybedtijd ook ff uurtje pitten
Wat een gedoe bieteltje! Wij zijn nu helemaal klaar met mini-verbouwing maar was ook paar dagen gestresst hoewel alles supergoed is gegaan! Bij jullie dus niet zo, echt balen!

Al btje afgekoeld nu?

@ jojo: lekker hè die middagdutjes, hier doe ik ook zo vaak mogelijk mee. Dochter slaapt meestal van half een tot half vier en dan doe ik eerst uurtje wat en daarna ga ik lekker slapen tot ze wakker wordt!

Had je een leuk yogagroepje? Ik doe zwanger en fit, best fanatiek aerobic/steps-achtig: erg leuk en leuke meiden! Wel fijn om even uurtje met alleen jezelf en baby bezig te zijn!

@minie: wat ben je aan t lezen? Ik heb hier nog hele berg boeken liggen maar kom er niet zo aan toe! Hopelijk straks tijdens mijn verlof op de dagen dat dochter naar kdv gaat...

Ga vanavond nog op rest reageren, nu ff boekjes lezen met kleine meid!
Choca, ik ben "De kat die..." aan het lezen. Dat is een serie waarin een man met 2 katten allerlei moorden oplost. Het eerste boekje heet "De kat die van achter naar voren las". Leuke boekjes.

Ik heb een nieuw schema toegevoegd, omdat Mayls nog steeds bij ons clubje hoort (vind ik!) en Zaid natuurlijk ook.

Ik ben nu op vakantie, maar het weer werkt niet mee. Ach ja, we hebben hier ook alles wat we thuis hebben (zijn in het huis van mijn ouders) en we vermaken ons wel.

31 weken.
Minie, heel mooi gedaan hoor Mayls en haar kleine man horen er zeker nog bij

Hier gaat het erg lekker, onze kleine man heeft een eigen golfslagbad geloof ik, buikje blijft maar op en neer gaan.

Wat gaan jullie allemaal eigenlijk doen wat betreft de voeding? Flesvoeding of borstvoeding? Ik heb altijd heel stoer geroepen ik ga voor borstvoeding, maar nu ik voor de keuze sta heb ik totaal geen idee meer. Zullen vast de hormonen wel zijn.

Geniet van jullie weekend
Borstvoeding! Zo ideaal, maar ging bij dochter ook supergoed! Heb toen half jaar fulltime gevoed en ben toen langzaam gaan afbouwen...

Heb er toen voor gekozen ivm veel allergien van mijn kant, de kans hierop schijn je door 6 mnd alleen borstvoeding te kunnen verkleinen alhoewel erfelijkheid natuurlijk altijd zwaar meetelt. Ik ben zelf allergisch voor bomen en veel soorten fruit, dochter nu nog niet maar kan natuurlijk altijd nog komen ( kreeg t zelf pas met 8/9 jr).

Als je twijfelt is een bv-cursus misschien handig om te doen! Hoor je iig alle voordelen en wat je kunt doen als het de eerste dagen beetje tegenzit. Dat gebeurt nl best vaak en als je daar doorheen bent kan het zo fijn zijn!

*houdt nu op want begint als bv-maffia te klinken*

Even een vraagje van mij: zijn jullie al uit de naam/namen???

Wij wel! Lekker korte naam, momenteel niet in top 10... Twijfel of ik m zal opschrijven, misschien later
Ik wil borstvoeding gaan geven, maar we hebben voor de zekerheid een pak zuigelingenvoeding in huis gehaald. Als het dan niet lukt om 3 uur 's nachts zitten we tenminste niet met een van de honger huilende baby.

En wij waren al uit de namen vóór ik zelfs maar zwanger was! De naam vonden we toen al heel leuk en nu nog steeds, en we hebben ook het idee dat het wel bij ons meisje gaat passen. Maar we verklappen niets! Mijn nichtje van 4 maanden is de enige die weet hoe haar nichtje gaat heten, en we vertrouwen erop dat ze het niet doorverteld.

32 weken
Met dat allergieprobleem zit ik hier ook. Al is het bij mij duidelijk erfelijk bepaald van oma op mama op mij, maar ik geloof dat ik van de drie er het beste vanaf kom en tegelijkertijd ben ik de enige die met de fles is grootgebracht. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel. Ik zorg gewoon dat we voor beiden kunnen kiezen, dit heb ik ook zo met de kraamzorg besproken. Zij zei hou de optie open en beslis op het moment dat je die kleine op je buik krijgt. Ze wilde geen preek geven wat nou beter was, want het schijnt dat het elkaar tegenwoordig niet gek veel meer ontwijkt. Pfft keuzes keuzes keuzes .

Over de naam zijn wij ook al uit ja, geen top 10 naam, maar wel top 20 geloof ik. We hebben op het strand in Frankrijk zijn naam in het zand geschreven en een foto gemaakt met de zonsondergang op de achtergrond. Dat gaat het kaartje worden, tenminste als dat kan. Soms wil ik de naam wel van de daken schreeuwen gewoon om bevestiging te krijgen, onzin natuurlijk want als wij er maar achter staan is het allemaal goed, maar toch.
@ Minie: wat mooi dat je Mayls in het schema hebt gezet. Zij en haar zoontje horen er zeker bij hier!

Hier eveneens een allergieprobleem. Bij de eerste hebben ze in het ziekenhuis (door enorme drukte en vacuumverlossing) de bv een beetje 'verneukt'. Zoon heeft in 't ziekenhuis één keer 'n half uurtje gedronken, maar daarna is het niet meer gelukt. Heb echt van alles geprobeerd. Toen volledig gaan kolven 3 maanden lang, maar dat doe ik dus echt niet meer. Dat is wel zo energie-vretend! En we hebben er nu natuurlijk ook nog eentje rondlopen die aandacht nodig heeft. Ik ga een bv cursus doen, ik gebruik nu al tepelvormers (ivm ingetrokken tepels) en meer kan ik er vooraf echt niet aan doen. Als het dan niet lukt, dan ga ik ook over op de fles.

Over de naam zijn we ook al uit. Manlief houdt nog een slag om de arm; zo van: "als we niks leukers meer tegenkomen, wordt dat 'm" (deed hij vorige keer ook) maar hij noemt de laatste weken ons kindje ook telkens bij naam, dus dat zit wel goed! Het is ook geen top 10 maar wel een top 20 naam, maar daar stoor ik me niet zo aan. De naam past gewoon perfekt bij ons kindje en ons gezinnetje! Kaartjes en kraamfeestkaartjes zijn ook al klaar dus alleen nog de adresetiketten draaien en op de enveloppen plakken.

Zoonlief ligt net op bed, en ik ga ook nog even lekker op de bank hangen!

Doei!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Jullie mogen mij uit het schema halen hoor, want ik schrijf eigenlijk alleen nog maar op hyves (als ik daar de tijd voor vindt ).

Even over het bv/kv-dilemma: ik heb de vorige keer heel bewust voor kv gekozen, ondanks dat ik zelf hooikoorts en in lichte mate exceem heb. Het schijnt dat bv alleen "helpt" (lees: de kans op allergie verkleint) als je het minstens 6 maanden geeft. Ik was de vorige keer 5 weken na mijn bevalling weer bijna fulltime aan het werk. Daarom o.a. ook de keus voor kv. Wel heb ik vanaf voeding 1 hypo-allergene voeding gegeven, omdat je daarmee de kans op allergieën ook zou verkleinen. Nu is dat hele allergieënverhaal nogal omstreden. Ik denk dat het belangrijkste is, dat je kiest waar je je prettig bij voelt. Als je voor kv kiest, leg alle kritiek naast je neer!!! Want dat je die zult krijgen, is een ding wat zeker is. Ik persoonlijk heb me er niks van aan getrokken, ben daar niet zo gevoelig voor. Succes met beslissen allemaal!
Heel mooi die tabel zo met de aanvulling voor Mayls. Datum voor de gyn is inderdaad 20/8.

Wij zijn ook helemaal uit de naam, hij komt bijna nooit voor maar is gekgenoeg ook niet te apart, en hij past echt heel goed.

Nou zit ik met een probleem. Ik was laatst bezig met het ontwerpen van het kaartje toen (zwangere) vrienden ineens voor de deur stonden, wel snel alles verstopt maar net te laat.. Vanochtend waren ze er weer en toen ik naar de keuken liep hoorde ik hem ineens dezelfde naam tegen haar buik zeggen!!

Of het is heel heel heel erg toeval (bijna onmogelijk met deze naam) of ze hebben zich zeg maar (letterlijk) laten inspireren. Of ik zit er helemaal naast en zie spoken. Ik ben er niet meer over begonnen maar loop er enorm van te stressen en weet niet wat ik moet doen . Ik zou het echt vreselijk vinden als ze dezelfde naam kiezen. Het laat me niet meer los, iemand tips??

Ik wil ook voor bv gaan. Ik vind het zo'n wonder der natuur dat ik het zonde vind om dat ingebouwde melkmachientje niet te gebruiken. Maar heb natuurlijk geen garantie dat het lukt en of ik er straks ook nog zo over denk, afwachten maar.

Oh ja, wat was de hyvespagina ook alweer, ben het kwijt.
Soshiva, als jij eerder bent uitgerekend zou ik gewoon de naam gebruiken die je hebt gekozen. Jij was eerst! Je weet het alleen zeker als zij eerder bevalt. En dan nog kun je dezelfde naam wel geven, vind ik.

Onze naam is geen top 10, geen top 20 en zelfs geen top 100. Maar het is ook geen naam als Spijker of Bickel of Storm ofzo, wel een normale naam.

Sax, ik laat je gewoon staan hoor. Heb jou vaker gezien dan Mama_D en die staat er ook nog in. Heb in het vorige topic gekeken wie er gereageerd hadden en die heb ik laten staan. En ik wil natuurlijk ook gewoon weten wanneer je bevalt en hoe je kindje gaat heten.

Shiva, ik zal het even veranderen in het schema.
Hoi iedereen,

Ik ga in eerste instantie ook proberen borstvoeding te geven. Ik vind het eigenlijk heel dubbel, aan de ene kant wil ik het heel graag. Ten eerste is het natuurlijk wel het beste wat je je kindje kan geven en het lijkt me ook heel speciaal om te doen. Aan de andere kant vind ik het wel eng en ben ik heel erg geschrokken van verhalen over borststuwing en tepelkloven. Ik ga eind Augustus naar een BV bijeenkomst bij de kraamvereniging, ga daar dan wel een aantal vragen over stellen. Toch weet ik bijna zeker dat ik het zo ie zo ga proberen.

Wij zijn ook uit over de naam. Het was wel een hele moeilijke keuze vond ik, elke naam die ik mooi vond had mijn vriend weer een nare associatie mee of vond hij weer niet mooi. Nu hebben we gekozen voor een Noorse naam, die ook in Nederland goed uit te spreken is, gezien ik Noors ben. Eerst wilde we voor een Nederlandse naam gaan maar toen mijn moeder met deze naam kwam vonden we die toch allebei wel erg mooi. In Noorwegen is het een gebruikelijke maar niet erg veel voorkomende naam, hier in Nederland verwacht ik dat mensen het een niet al te rare naam vinden. Misschien dat ze denken dat het uit Friesland komt of zo.

Soshiva: ik ben het eigenlijk volledig met Minie eens. Als jij als eerste uitgerekend bent zal ik gewoon voor die naam gaan. Ik weet niet of het zin heeft om ze ermee te confronteren. Als zij hun zinnen op die naam hebben gezet, zullen ze waarschijnlijk toch niet van mening veranderen, en al hebben ze je naam " gepikt" , je kan ze niet verbieden die te gebruiken. Ik begrijp wel dat je hier aardig nijdig over bent, mild gezegd. Dat zal ik ook zeker zijn. Als ze die naam gepikt hebben vind ik dit echt ontzettend lullig van ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven