Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
quote:panienka schreef op 16 augustus 2009 @ 14:02:

Ocherm, Ratteke, wat zielig! Is er wat te doen tegen haar schildklier?

Ons Boefje heeft ook een flink verleden, begrepen we uit het asiel. Ze is als zwervertje binnen gebracht bij ze en daar was e erg ziek. Veel last van niezen en snotterigheid. Twee maanden lang heeft ze allerlei medicijnen binnen gekregen en nu gaat het alweer een paar maanden goed!

Gisteren heb ik ook noodgedwongen haar nageltjes een klein stukje moeten afknippen omdat ze ons pijn deed. Ze taalde er niet naar en vond alles best! Alleen eten doet ze nog niet veel, maar het natte prutje was wel OK.Nee, aan de schildklier is niets meer te doen. Daar is ze te oud voor en haar hart te slecht. Nou heeft ouderdom er eigenlijk ook niks mee te maken maar een operatie zit er niet meer in. Dan had ik het jaren eerder moeten herkennen. En ik vind het heel erg dat ik het niet door heb gehad. Dan had ze misschien nog wel geopereerd kunnen worden. Helaas, maar ik troost mezelf met het idee dat ik er nu wel heel veel aan doe en dat ik een goede lieve baas ben. Ze is nog elke dag blij me te zien. Dan staat ze op de trap te miauwen, dan moet ik haar aaien. Ze is lief!
ZIjn er hier mensen die hun kat natuurvoer geven? Ik heb een poging gedaan (gewoon naast de brokjes, zoals ze normaal weleens een klein blikje naast de brokjes krijgen) en ze tálen er niet naar, naar dat rauwe vlees uit de diepvries. (Wel ontdooid natuurlijk.) Hoe hebben jullie je katten eraan gekregen?
Alle reacties Link kopieren
tangerine, geen idee! poes hier eet nauwelijks brokjes, ze is snel afgeleid!

Ben wel benieuwd, misschien is het een idee het te mengen met hun "normale" voer en het dan langzaam steeds meer naar het natuurvoer te veranderen?
Hallo,

Wij hebben sinds gisteren een kitten erbij. We hadden al een poes van 1,5 jaar.

Poes en kitten moeten echter niks van elkaar hebben, het is hier een geblaas en gegrom van jewelste. Poes heeft tot nu toe 1x uitgehaald naar kitten. Moet ik ze laten?Moet ik me ermee bemoeien?Kan ik wat doen?Komt het goed?etc...een hoop vragen dus...hoop dat jullie me antwoord kunnen geven

Poes lijkt ook vrij ongelukkig te zijn, houdt de kitten met argusogen in de gaten..heeft nog niet gegeten sinds gisteren en is nog niet naar de kattenbak gegaan. Overal waar de kitten heeft gezeten of gelegen gaat ze nadien besnuffelen
...
Is niet zo gek hoor High Hopes. Laat ze inderdaad maar even zou mijn advies zijn. De kitten zit ineens in het territorium van poes. Poes moet daar even aan wennen en ze moeten samen even tot een rangorde komen. Paar dagen blazen en argwanend zijn (vooral door oudere poes) is heel normaal. Het komt goed maar geef ze even tijd.

Poes gaat ook vanzelf wel weer eten, hij kan best eventjes zonder.

Succes en vooral veel plezier van die twee
Onze dove kat komt niet buiten, onze horende ook niet trouwens. Het is een enorm lief beest, komt een beetje gehandicapt over, gewoon lekker dom...

Hij kan wel enorm krijsen om niks, gewoon als hij iets ziet uit het raam, of als er iets schittert op de muur... Ook is hij er "upset" als we in het weekend niet om 6 uur naar beneden komen, dan krijst hij er op los (inmiddels negeren we dit volkomen en gaat het al stukken beter...)

Het is niet dat we tegen problemen oplopen, ben benieuwd hoe andere katteneigenaren hier mee omgaan...
De kat van mijn vriendin miauwde ook echt op een belachelijke manier....net alsof hij nooit heeft geleerd om normaal te miauwen hihi. Klinkt wel allemaal bekend hoor. Mijn vriendin en partner hadden laminaat en als ze zijn aandacht wilden dan tikten ze op de vloer want die trilling voelde hij.
quote:tangerine schreef op 16 augustus 2009 @ 19:36:

ZIjn er hier mensen die hun kat natuurvoer geven? Ik heb een poging gedaan (gewoon naast de brokjes, zoals ze normaal weleens een klein blikje naast de brokjes krijgen) en ze tálen er niet naar, naar dat rauwe vlees uit de diepvries. (Wel ontdooid natuurlijk.) Hoe hebben jullie je katten eraan gekregen?

Hoi Tangerine,

Ik heb het geprobeerd bij mijn kat maar ze wil het niet. Ze is natuurlijk stronteigenwijs zo als alle katten . Ze at liever een dag niets dan dat rauwe vlees. Ik had een kilo bij de dierenwinkel gekocht maar dat heb ik allemaal weg kunnen gooien. Ik had het natuurlijk ook wel kunnen weten want ik had daarvoor een keer hart gekocht bij de supermarkt maar dat at ze ook niet. Ze wil alleen haar standaardbrokjes en blikvoer. Denk ik haar lekker te verwennen door iets speciaals te kopen moet ze het niet....
is het eigenlijk "normaal" dat een kat die net uit het asiel komt bijna niks eet? Ik ben gewend dat katten de boel leeg schrokken, maar onze dame eet wel erg weinig! En als je een paar brokjes een voor een voor haar snufferd gooit, dan eet ze die wel, maar na 10-15 stuks houdt ze het voor gezien?

Ik maak me daar wel zorgen over, als het halverwege deze week nog zo beroerd is, neem ik contact op met het asiel en anders zit ik bij de DA. Lijkt me niet goed dat ze zo weinig eet?

Ook gaat ze weinig naar de bak, ik ben ook gewend dat katten 3 of 4 keer per dag gaan. Ik denk max 2x per dag.. is ook dat normaal? (sorry, we moeten Boef echt nog leren kennen en andere katten hebben ons laten zien dat het ook anders kan, vandaar onze zorgen).
Weet er iemand DE tip om te voorkomen dat je katten in je tuin poepen? Onze katten gaan pas sinds een paar maanden naar buiten en deden het hiervoor alleen op de bak. Sinds ze onze (omheinde) tuin in mogen, vind ik constant drollen in de tuin. Ik heb al cacaodoppen gestrooid, maar dat deert ze niks.
Panienka, je hebt de kat net een paar dagen, dat beestje moet waarschijnlijk gewoon even wennen aan zijn nieuwe huis/baasjes.

Weet je trouwens zijn achtergrond, waarom hij in het asiel terecht is gekomen e.d.?
quote:viva1973 schreef op 17 augustus 2009 @ 12:41:

Panienka, je hebt de kat net een paar dagen, dat beestje moet waarschijnlijk gewoon even wennen aan zijn nieuwe huis/baasjes.

Weet je trouwens zijn achtergrond, waarom hij in het asiel terecht is gekomen e.d.?

Natuurlijk moet ze wennen, dat snappen we heel goed! Maar voor de rest doet ze het dus erg goed. Niet bang, komt lekker bij ons liggen kroelen (vannacht sprong ze aan de kant van vriend in bed, liep over hem heen naar mij om bij mijn voeten te liggen. Maar ik zette haar weer op de grond, tot een paar keer toe, dus ze voelt zich wel op haar gemak, vermoed ik) en komt naar je toe als je haar roept.

Ze is als zwervertje binnen gekomen bij het asiel, waarschijnlijk heeft ze daarvoor wel een baasje gehad, maar ook dit is niet zeker. Over haar achtergrond is dus nauwelijks iets bekend, behalve dat ze goed ziek is geweest begin dit jaar!
Dan ligt het misschien aan het voer??
quote:Tinus1977 schreef op 17 augustus 2009 @ 12:39:

Weet er iemand DE tip om te voorkomen dat je katten in je tuin poepen? Onze katten gaan pas sinds een paar maanden naar buiten en deden het hiervoor alleen op de bak. Sinds ze onze (omheinde) tuin in mogen, vind ik constant drollen in de tuin. Ik heb al cacaodoppen gestrooid, maar dat deert ze niks.

De tips die ik weet is koffiedik strooien en wijnruit planten. De cacaodoppen had ik ook gehoord maar die helpen dus niet...

quote:viva1973 schreef op 17 augustus 2009 @ 13:30:

Dan ligt het misschien aan het voer??Zou ook nog kunnen, ware het niet dat ze het voer uit het asiel net zo beroerd eet (dat hebben we meegekregen). Hill's (proefverpakking) haalt ze haar neus voor op... en alleen de gelei van Whiskas maaltijdzakjes wordt met smaak opgepeuzeld..
quote:Ratteke schreef op 17 augustus 2009 @ 14:17:

[...]

De tips die ik weet is koffiedik strooien en wijnruit planten. De cacaodoppen had ik ook gehoord maar die helpen dus niet...

Hmmm koffiedik, wel lastig als je alleen een senseo hebt, haha!

En wijnruit, dat is een plant neem ik aan. Toch niet giftig ofzo? Ik heb ook een klein kind.
Ik heb ff gegoogled. Volgens mij is het een onschuldig plantje. Het proberen waard dus, thanks!
Ik ontdek dit topic nu pas: LEUK!!!

Heb 2 cyperse katten (broer en zus) van 15 maanden oud. Sinds afgelopen zaterdag heb ik er een Ragdoll kitten bij. Wat een beestje! De reactie in huis is precies omgekeerd van wat ik had verwacht. Kater is op dezelfde middag vriendjes, poes zet al wat zetjes in de goede richting maar accepteert 't nog niet....Het is nog maar maandag....zal wel goed komen denk ik (en hoop ik).

Vreemd, had altijd gedacht dat een poes een soort van moedergevoelens zou hebben bij kittens. Ik heb speciaal een vrouwtje gekocht omdat ik niet wil dat ze door 2 katers gedomineerd wordt....Broer wil nl. ondanks castratie haar nog weleens in haar nekvel pakken en wat staan te stampen op haar...vandaar....vraag me nu af of ik niet beter een kater had kunnen nemen vanwege hun "goedzakkerige" aard.....

Misschien oordeel ik te snel...maar even aanzien
Voor mensen met nieuwe katten: http://www.weetjesoverkatten.nl/nieuwekat1.htm

@parasol; fijn dat je kat niets mankeert!
Hallo mede-katten liefhebbers,

Ik hoop dat jullie wat tips hebben voor het volgende probleem.

5 weken en 3 dagen geleden zijn wij verrast met 1 hele lieve schattige kitten. de poes die wij twee maanden daarvoor uit het asiel hadden gehaald bleek zwanger, en dat hadden wij (en zelfs de dierenarts) niet gemerkt . Een hele leuke verrassing dus en hartstikke leuk zo'n kleintje erbij. Mama-poes is een hartstikke goede moeder, en de kleine drinkt ook heel gulzig en groeit goed, hoewel de laatste twee weken iets minder hard.

Enige probleem is dat het kleintje de melk van mama wel heel erg lekker vind. Zindelijk is hij ook al bijna, maar het kattengrid lijkt tie ook heel lekker te vinden. Helaas heeft tie totaal geen aandacht voor vast voedsel (in de vorm van een papje). Volgens de dierenarts (en internet) moet tie nu ondertussen toch wel beginnen met wat interesse voor ander eten te krijgen.

Wij zijn al een week aan het proberen met van alles: papjes met blikvoer en kittenmelk, papjes van gemalen hardere brokjes met kittenmellk, in een klein schaaltje, bordje of lepeltje. Met een spuitje wat melk inspuiten lukt wel met veel pijn en moeite, en als we wat pap op zijn pootje smeren, likt hij het ook af, maar niet van harte.

Komt het jullie bekend voor? Moeten wij ons zorgen gaan maken, of is onze kitten gewoon erg verwend als enigst kind?Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes,

Daan

Ps. ik zal ook de vorige 165 pagina's doorspitten voor tips
Same here ciara, ze moeten het niet. Ze eten het pas als ik het meng met blikvoer... Sja, dat schiet niet op .

Nu heb ik besloten ze maar als aanvulling feline porta 21 te geven. Dat kregen ze soms al, maar ook wel eens wat anders. (Gourmet of zo.) Maar dat Porta is helemaal natuurlijk, zonder rare kunstmatige stofjes. Dus dat lijkt me een stuk gezonder én ze vinden het hartstikke lekker. Dat gaan ze vanaf nu dus wat vaker krijgen. Ik denk niet dat brokken echt slécht zijn, maar ik denk wel dat het goed is er ook wat anders bij te voeren. En dat Porta 21 komt dan nog een beetje in de buurt van natuurlijk spul...
Mijn 2 kittens zijn bijna 9 weken en nu moeten ze gevaccineerd worden. Weet iemand hoe duur vaccineren is? Dan weet ik ongeveer waar ik op kan rekenen
Ongeveer ¤35-¤40 per kat incl. gezondheidscontrole
In het kort: als de kat weinig brokjes eet, moet ik haar dan toch maar bijvoeren met natvoer?

Mijn kat doet al een beetje moeilijk met eten sinds ik haar heb (ongeveer 4 jaar geleden uit het asiel meegenomen, die zeiden dat ze ongeveer 4 jaar was). Ik was gewend aan katten die alles eten, of het nou mag of niet. Deze kat is anders, eet eigenlijk alleen maar kattenvoer en wil niets anders. De brokjes vond ze altijd al minder dan het natvoer maar de laatste paar maanden eet ze erg weinig brokjes (het was eerst 1 bakje per 2 dagen en nu iets van 1 bakje per 3 of 4 dagen). Ik dacht eerst dat het het voer was (gewisseld, dus nu weer terug gewisseld naar het oude voer). Ze eet het wel, maar het is duidelijk (door miauwen, enthousiast naar de keuken lopen om te kijken of ik al natvoer wil geven) dat natvoer de voorkeur heeft. Als dat niet wordt gegeven, dan gaat ze toch maar aan de brokjes. Omdat ze de laatste paar maanden nog minder brokjes eet en ook lijkt te zijn afgevallen: moet ik meer natvoer geven? Toch maar niet doen? Naar de dierenarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven