Oh jee :)

18-08-2009 16:51 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort een afspraak met een man van een uitzendbureau.

Moet zeggen dat ik hem al vreselijk leuk vond klinken aan de telefoon, maar nadat hij zijn contactgegevens had gemaild ben ik gaan koekeloeren op Hyves en jemig de pemig, wat een lekker ding!!

En nog single ook!

Ik ben ineens vreselijk zenuwachtig voor deze afspraak, terwijl ik dat niet zo snel heb. Het is ook nog eens een afspraak op een informele plek, namelijk een grandcafé in mijn eigen woonplaats. Dit kwam namelijk goed uit voor beiden kanten.

Belachelijk hoe ik doe, het is een zakelijke afspraak! Maar wát zal ik aan doen?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Geen idee, maar....
Haha, oje, nu moet je wel op heel veel gebieden indruk maken. Pfff. Tja, wat moet je aan... Ik heb een tijdje bij een W&S buro gewerkt en 'kandidaten' kwamen daar ontzettend verschillend gekleed. Wat dat betreft kan je niet te netjes of nonchalant zijn, er is altijd iemand die het erger heeft gedaan ;)

Ik denk dat ik een 3/4 broek met mooie schoenen en een bloesje aan zou doen. En als het koud is daaroverheen een casual blazer als jas. Weet niet of je lang haar hebt, maar dat (nonchalant) opsteken/staartje.

Niet te moeilijk doen, maar wel aandacht aan je uiterlijk besteden.

Succes!!
Leuk dat het een ld is, maar hee, het is wel een zakelijke afspraak, dus ik zou me daar vooral op focussen. Gewoon iets nets en zakelijks aan (afhankelijk van de functie).
Cum non tum age
Het is een zakelijke afspraak, dus stap er ook op die manier in en trek aan wat gangbaar is voor een sollicitatiegesprek in de branche waar je solliciteert.

En mss valt ie in het echt wel enorm tegen. Overigens is het voor hem een reden voor ontslag om iets met jou te beginnen als jij voor hem aan het werk gaat, dus als ie echt zo leuk is, zul je een ander uitzendbureau moeten zoeken.
Inderdaad, ik moet me vooral niets in mijn hoofd halen en weten dat het gaat om een zakelijk intake gesprek. Maar sorry...hij ziet er wel érg leuk uit!

Ik wil eigenlijk niet in mijn sollicitatie kloffie aankomen, dat is iets té netjes. Gewoon wat meer casual, dat kan toch wel?
Hangt beetje van de functie af toch?
O ik herken dat gevoel wel La vie en Rose.

Ik zou voornamelijk gaan voor die sollicitatie en ach, je kunt daarna altijd no flirten

Ik zou kleding aandoen die netjes zijn. Casual, wat voor kleren bedoel je dan dat je aan zou trekken?
't Is toch wat, die ontdekkingen op hyves.

Geeft allemaal nieuwe problemen...

Succes met je sollicitatie en met je outfit! Wat voor baan is het eigenlijk?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
De locatie is toch ook informeel? Dan kun je je kleding daar wel op aanpassen.

Een oud-collega van mij (intercedente) had haar man op die manier ontmoet. Hij had haar eens gespot bij het UZB en dacht: kom, laat ik eens doen alsof ik een baan zoek. Zijn nu getrouwd en hebben kindje
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Voor die functie moet ik wel netjes en zakelijk gekleed gaan, dat wel.

Ik ga uiteraard niet in mijn camping smoking, maar ik dacht bijvoorbeeld aan een spijkerbroek met pumps en een nette strakke blouse. Kan dit? Dus wel die spijkerbroek. Ik heb geen zin in dat hele nette, zo ben ik namelijk niet van mezelf en zo ziet hij dan meteen hoe ik er in het 'eggie' uit zie. Ahum.

Hmm, dit topic kan nu beter verplaatst worden naar mode & beauty!

Maar, shining, je hebt gelijk! Ik moet zeggen dat deze afspraak nu voor mij wel ineens een andere lading heeft gekregen (ook door dat grandcafé gebeuren) maar laat ik het eerst maar eens even zakelijk benaderen..

Het gats, heb ik weer. Ik heb geen zin in stotter en klotsende- oksel taferelen van mijn kant!
Nette spijkerbroek met pump en strakke blouse kan heel goed vind ik.

Ga eerst voor die baan, dat lijkt me het belangrijkst.

Misschien kun je, als het klikt, later eens wat gaan daten ofzo.
Weet niet of het zo'n goed idee is om te vertellen om wat voor functie het nou precies gaat i.v.m. herkenning...?
quote:Moonlight82 schreef op 18 augustus 2009 @ 17:31:

De locatie is toch ook informeel? Dan kun je je kleding daar wel op aanpassen.

Een oud-collega van mij (intercedente) had haar man op die manier ontmoet. Hij had haar eens gespot bij het UZB en dacht: kom, laat ik eens doen alsof ik een baan zoek. Zijn nu getrouwd en hebben kindje

Daarom ja, de locatie is dus informeel ook. Onze gesprekken klonken verder ook erg amicaal.

Leuk verhaal, ha!

Ach ja, ik zie wel Misschien valt hij inderdaad wel vreselijk tegen. Dat hoop ik eigenlijk maar.
The little black dress natuurlijk! Niet te little, maar gewoon netjes tot iets boven de knie, desnoods met een blazertje dat je curves accentueert zonder dat het ordinair wordt. Natuurlijk een beetje aankleden met wat mooie sieraden, wel de uniformiteit bewaren door de sieraden in dezelfde stijl te doen. Paar mooie zwarte pumps eronder en jij laat een verpletterende indruk achter!
Maakt niet uit wat je aantrekt joh, ja wel voor de functie maar om indruk te maken op het lekkere ding heb je niet meer nodig dan je mooie (en leuke natuurlijk) zelf!
Dat kan ook Mila! Maar is dat niet iets té sexy?

En een blazer erover wordt waarschijnlijk helemaal een zweet gebeuren met dat weer.
Laten we eerlijk zijn, zakelijk is altijd alleen maar leuk als er een grote dosis privé doorheen walst

Wie is het Vie, dan ga ik ook op Hyves kijken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:La Vie en Rose schreef op 18 augustus 2009 @ 17:50:

Dat kan ook Mila! Maar is dat niet iets té sexy?

En een blazer erover wordt waarschijnlijk helemaal een zweet gebeuren met dat weer.

Nee, vind ik niet. Kijk als je membranofonen eruit stuiteren, dan zeg ik: doe maar niet. Maar de meeste classy little black dresses zijn vrij discreet (maar toch sexy). Het heeft, wat mij betreft, de perfecte balans. De standaard broek met blazer hebben we nu wel weer gehad, het is tijd voor weer wat klassieke en elegante kledij waar we mogen laten zien dat we vrouw zijn.

(ps. ik heb 3 keer gesolliciteerd in een mooi zwart jurkje en al de keren ben ik aangenomen )
Mag ik iets anders zeggen tussendoor? Heb zelf ruim 2,5 jaar voor een UZB gewerkt en zo'n 70% van de mannen in die branche valt op elkaar, ipv op de vrouwen om hen heen. Ben nu wel heel nieuwsgierig van welk bureau jouw date is
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Bridge, onze telefoongesprekken gingen in ieder geval al heel erg gezellig en soepeltjes. Toen vond ik hem eigenlijk al leuk. Maar toen zag ik hem. Whaaaa!

En nee, ik ga je niet vertellen wie het is
quote:milaatje schreef op 18 augustus 2009 @ 17:54:

[...]

Nee, vind ik niet. Kijk als je membranofonen eruit stuiteren, dan zeg ik: doe maar niet. Maar de meeste classy little black dresses zijn vrij discreet (maar toch sexy). Het heeft, wat mij betreft, de perfecte balans. De standaard broek met blazer hebben we nu wel weer gehad, het is tijd voor weer wat klassieke en elegante kledij waar we mogen laten zien dat we vrouw zijn.

(ps. ik heb 3 keer gesolliciteerd in een mooi zwart jurkje en al de keren ben ik aangenomen )Ik heb totaal geen uithangende toeters en bellen, dus dat zit wel goed. Maar ik voel me denk ik toch minder op mijn gemak in een strak zwart jurkje.. Daarnaast is het nog niet mijn officiële sollicitatiegesprek hè.. Het wordt gewoon een intake gesprek, met een kanjer van een vent.
quote:Bonny82 schreef op 18 augustus 2009 @ 17:57:

Mag ik iets anders zeggen tussendoor? Heb zelf ruim 2,5 jaar voor een UZB gewerkt en zo'n 70% van de mannen in die branche valt op elkaar, ipv op de vrouwen om hen heen. Ben nu wel heel nieuwsgierig van welk bureau jouw date is Neeeee, zeg dat nou niet joh!! Hahaha...
Strak, zwart jurkje zou ik zeker niet doen. (althans, ik zou me daar niet op me gemak in voelen, bij zoiets)

Heb je niet een mooie zwarte broek? Vind een spijkerbroek altijd net iets té informeel voor zoiets.
quote:La Vie en Rose schreef op 18 augustus 2009 @ 18:01:

[...]

Neeeee, zeg dat nou niet joh!! Hahaha...

Sorry... *Verstopt zich in een hoekje*

Ik vind dat het er aan ligt wat voor spijkerbroek het is, een met vale plekken ed is niet echt netjes, maar een mooie klassieke met pumps en een blouse vind ik prima kunnen. Het hangt er een beetje van af om wat voor functie het gaat inderdaad, als hij je moet gaan voorstellen als zijnde een representatieve kandidaat, moet je daar natuurlijk wel rekening mee houden.

Zeg eens welk bureau!?
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven