gelukkig zonder man en kinderen

19-08-2009 23:36 57 berichten
Hoi allemaal, heb net via de zoek functie gezocht naar vrouwen die net als ik die gelukkig zijn zonder man of kinderen, die ook niet op zoek zijn naar een man en ik heb mijn kinderwens achter me gelaten. Bij de resultaten was geen resultaat, iedereen lijkt wel op zoek te zijn naar iemand! Ben ik dan de enige? Lucky me!
Alle reacties Link kopieren
Capi, dat gevoel heb ik ook niet bij mijn relatie. Alleen was oke (heel lang geleden), samen zijn we zoveel meer.

Mijn man is mijn grote liefde, maar ook mijn beste vriend.

Ik zou me zo "alleen" voelen....

Af en toe is het wel eens fijn om de kids bij oma te droppen (zeker na een dagje als vandeweek) en om eens een boekje te lezen, maar daarna heb ik het ook wel vlug gehad met alleen zijn.

Ben overigens enig kind. Misschien scheelt dat ook.
quote:lunaan schreef op 20 augustus 2009 @ 00:03:

nee, been there done that! Een relatie betekent dat je dingen moet inleveren, en dat wil ik dus niet meer.

Het is alsof ik mezelf hoor praten vlak na mijn scheiding.

Intussen denk ik er anders over, omdat ik nu een relatie heb waarin ik met helemaal happy voel.

Nu denk ik: als je single bent, moet je zoveel inleveren: liefde, intimiteit, gezelligheid, strelen en gestreeld worden, een gesprekspartner met wie je alles kunt delen, samen lachen en gek doen, iemand waarmee je kunt overleggen als je ergens over twijfelt.

Natuurlijk kun je een aantal van die zaken ook met een vriendin doen, en voor de seks kun je een SV hebben, maar een vriendin is niet altijd beschikbaar, en zo totaal vertrouwd als met een liefdespartner die tegelijk je beste vriend is, kan het nooit worden.

Maar ik kan wel begrijpen dat sommige mensen meer behoefte hebben aan alleen zijn dan aan al het bovenstaande. Ik heb alleen zijn ook altijd fijn gevonden. Pas sinds ik mijn huidige man ontmoet heb, vind ik het (veel) leuker om met zijn tweeën te zijn.
Jouw topic-titel is waar ik uiteindelijk naar streef. Zal het kort proberen uit te leggen. Ik heb geen kinderwens. Ik denk dat het in mijn geval (voor mezelf maar ook voor eventuele kinderen) ook beter is dat ik ze niet krijg. Ik heb daar vrede mee. Ook omdat ik de meeste kinderen vreselijk irritant, achterbaks en lawaaierig vind. Maar soms denk ik wel eens: eigenlijk best jammer dat ik geen kinderwens heb. En dat bedoel ik dan met streven naar...

Qua partner ligt de zaak anders. Ik ben tot mijn 30e wel af en toe iemand tegengekomen waar ik verliefd op was, maar nooit heb ik het gevoel gehad dat ik mijn leven met hem wilde delen. Op mijn 30e heb ik een relatie gekregen met wat nu mijn ex-lief is. Met hem wilde en wil ik mijn leven delen. Toch heb ik de relatie verbroken. Maar ik wil dus geen relatie met iemand anders. Misschien komt dat nog (zeggen vooral anderen), maar ik ken mezelf. Ik moet het ook willen. En het niet willen heeft niet alleen met hem te maken, maar ook hoe ik zelf in elkaar zit. Het komt er dus op neer dat ik kies om bewust zonder partner verder te gaan. En ondanks dat ik nog steeds erg verdrietig ben, heb ik wel vrede met die beslissing. Omdat ik nu nog verdrietig ben kan ik niet zeggen dat ik gelukkig ben zonder partner. Maar als straks mijn leven zijn weg weer vind, ben ik wel van plan om alles er uit te halen wat er in zit en gelukkig te worden.

Zonder partner en zonder kinderen.
xx
hier.. klikklik
Kitty, daar gaat het topic van lunaan nou juist NIET over. Roos wil graag een partner vinden, maar heeft er geen, Lunaan zoekt mensen die net als zij geen partner of kinderen willen, om wat voor reden dan ook.

Lunaan, ik wil zelf wel uiteindelijk een partner en kinderen, omdat ik de intimiteit en liefde wil voelen en delen. Ik vind de gegeven reacties hier wel kort door de bocht: een beetje alsof je niet gelukkig zou kunnen zijn zonder partner en/of kids.

Hoop dat je nog gelijkgestemden hier gaat vinden!
ah oke, had ik niet helemaal begrepen, excuses
iedereen is anders, ieder mens is uniek. De een is gelukkig met man en kids, of gelukkig met man zonder kids, of gelukkig met kids zonder man, of gelukkig zonder kids en man. (i.p.v. man kan je ook het woord vrouw lezen) Wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. So what, leven en laten leven. Dat maakt het leven toch leuk, dat we allemaal anders zijn.
quote:Breaky schreef op 20 augustus 2009 @ 09:44:

Ik vind de gegeven reacties hier wel kort door de bocht: een beetje alsof je niet gelukkig zou kunnen zijn zonder partner en/of kids. Volgens mij heb ik dat in ieder geval niet gezegd. Ik denk alleen dat lunaan een beetje een vertekend beeld heeft van relaties als ze denkt dat ze met een partner alleen maar dingen moet inleveren, want dat hoeft dus echt niet altijd zo te zijn.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen Lunaan.

Als jij je leven voor elkaar hebt zoals jij dat wilt, dan is dat goed. Er zijn wel meer mensen die als vrijgezel leven en dat zo willen houden.

Gek genoeg is mijn gedachte vaak wel, van vage kennissen die alleen leven: Goh wat jammer dat die geen partner heeft. Als ze de 40 gepasseerd zijn en hun leven doorbrengen met de hond of kat. Terwijl ik helemaal niet weet hoe ze er zelf over denken. Misschien is het een bewuste keuze.

Ik ben nog jong, 27, geen partner, geen kinderen, maar heb wel de hoop die te vinden

Heb zelf ook al snel het idee iets in te moeten leveren bij een relatie, omdat ik nogal graag mijn eigen dingen doe. Daar past een vent bij die dat ook heeft, die niet van mij verwacht dat ik bij al zijn vrienden op verjaardag ga of iedere week mee-eet bij zijn ouders. En die man komt wel, ik ben niet wanhopig.

Maar dat vroeg je allemaal niet. Ik had eigenlijk van Elninjoo wel een langer betoog verwacht Misschien komt dat nog.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Oh, misschien klinkt het truttig, maar je zou het ook nog via het Libelle of Margriet forum kunnen proberen. Daar ligt de gemiddelde leeftijd van de forumsters iets hoger en vind je misschien ook dames die geleerd hebben tevreden te zijn zonder man of gezin.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Ik denk niet dat ik een vertekenend beeld heb wat relaties betreft, heb verschillende relaties gehad met hele leuke mannen, maar bij allemaal kwam er na een bepaalde tijd een onrust bij mijzelf, is dit het nou, dacht ik dan.

Natuurlijk moet je in een relatie inleveren, als ik nu zeg ik vertrek morgen naar peru voor 2 maanden, dan doe ik dat.

In een relatie doe je dat niet zo snel.

Thanks aan libel/margriet forum had ik nooit aangedacht, maar zal eens een kijkje nemen.
quote:Capibara schreef op 20 augustus 2009 @ 10:44:

[...]

Volgens mij heb ik dat in ieder geval niet gezegd. Ik denk alleen dat lunaan een beetje een vertekend beeld heeft van relaties als ze denkt dat ze met een partner alleen maar dingen moet inleveren, want dat hoeft dus echt niet altijd zo te zijn.Het gevoel ingeleverd te hebben ontstaat bij mij juist altijd als de relatie weer voorbij is. Op 't moment dat je verliefd bent voelt het niet zo als inleveren als je tijd en energie steekt in die ander en interesse toont in zijn ding. Maar op 't moment dat 't voorbij is dan realiseer ik me dat die tijd/energie die ik geinvesteerd heb in iets wat toch niet blijvend bleek verspild is, want die energie had ik tenslotte ook in iets kunnen steken waar ik langer plezier van had gehad.
quote:Moonlight82 schreef op 20 augustus 2009 @ 10:52:

Maar dat vroeg je allemaal niet. Ik had eigenlijk van Elninjoo wel een langer betoog verwacht Misschien komt dat nog.

Haha, veel langer zal 't niet worden.

't Is gewoon 'n gevoel en met de jaren voel ik me steeds beter in balans komen als single en ebt de behoefte aan 'n partner steeds verder weg. Natuurlijk is verliefd zijn ook leuk, maar de hoogtepunten van 'n relatie (zoals ik ze heb meegemaakt) staan niet in verhouding tot de dieptepunten die ik ervaar als het weer voorbij is.
Even eerlijk lunaan: houd je jezelf nu voor de gek door keihard te roepen dat je gelukkig bent zonder relatie? Dat kan hoor, geloof ik ook in maar waarom daar een topic over openen? Dat zwakt m.i. jouw boodschap dat je zooooooooooo gelukkig bent zonder relatie.

Niets mis met een verlangen niets mis met het omarmen van de realiteit. Maar laat je je (slechte) ervaringen niet te veel de overhand hebben in wat je wel/niet wenst in je leven?

Oprechte vragen....
Waarom moeten we mensen altijd in hokjes stoppen? Iedereen is toch anders en uniek. Is gelukkig op zijn of haar manier. Dat is toch ook het mooie? Stel je voor dat we allemaal van aardbeienjam zouden houden:) Dan zouden alle andere smaken jam niet meer verkocht worden:)
Sensy 12, Waarom zou ik mezelf voor de gek houden, ik ben gelukkig zonder relatie! Voor jou mischien raar, maar voor mij dus niet.

k heb deze topic geopend, omdat ik me afvroeg of er andere vrouwen op dit forum zijn, die dus net als ik gelukkig zijn zonder man en kinderen, en ook niet op zoek zijn daarna.

De meeste mensen die ik ontmoet snappen dit niet (net zoals een aantal mensen hier) en ben dus op zoek naar vrouwen die dat dus wel snappen, omdat ze in dezelfde positie verkeren.

Mijn relaties waren goed, lieve fijne mannen, waar ik nog steeds contact mee heb.

Ik snap dat het voor iemand anders moeilijk te begrijpen is, maar ik heb dat ook niet gevraagd, ik vroeg alleen of er nog meer vrouwen zijn die in dezelfde positie verkeren.

En Bertha, exactly, dank je wel.
Hoi Lunaan,

Ik ben gelukkig zonder man. Al jaren..

Heb wel kinderen, maar die zijn om het weekend bij hun vader. Geen last van..

Dus... wat zou je willen doen.. euh... samen fietsen?
Vind het wel een verfrissende kijk op het leven. Zag tijdje geleden een vrouw in het programma 100 singles en ze was echt niet op zoek, was oprecht gelukkig met haar leven als single en dat straalde ze ook uit. En dat zette mij wel aan het denken.
quote:Sensy12 schreef op 21 augustus 2009 @ 11:29:

Even eerlijk lunaan: houd je jezelf nu voor de gek door keihard te roepen dat je gelukkig bent zonder relatie? Dat kan hoor, geloof ik ook in maar waarom daar een topic over openen? Dat zwakt m.i. jouw boodschap dat je zooooooooooo gelukkig bent zonder relatie.

Niets mis met een verlangen niets mis met het omarmen van de realiteit. Maar laat je je (slechte) ervaringen niet te veel de overhand hebben in wat je wel/niet wenst in je leven?

Oprechte vragen....

Oprechte vragen............ Maar wel duidelijk ingegeven vanuit het idee dat het toch niet kan kloppen wat TO schrijft.

Mijn ervaring: als je zegt dat je geen relatie wilt omdat je dan teveel moet inleveren krijg je reacties als ook in dit topic. Dat dat heus niet in elke relatie zo is, dat je dan nog niet de juiste man bent tegengekomen, nou ja, zoiets dus.

Ik zeg dat dus al jaren niet meer. Ik zeg gewoon dat ik veel te eigenwijs ben voor een relatie en dat ik heel graag alleen ben.

Ik weet dat ik veel te veel inlever als ik verliefd ben. En dat heeft niks te maken met of die relatie dat verwacht, maar met dat ik zo in elkaar steek. Bij een relatie lever ik in. En daar heb ik geen zin in. nou kan ik natuurlijk een paar jaartjes in therapie, om te leren niet meer zoveel in te leveren in een relatie. Maar dat gaat dan wel uit van het idee dat ik eigenlijk een relatie zou willen. En ik wil gewoon niet. Simpel: het past niet bij me.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 22 augustus 2009 @ 09:47:

[...]

Oprechte vragen............ Maar wel duidelijk ingegeven vanuit het idee dat het toch niet kan kloppen wat TO schrijft.

Mijn ervaring: als je zegt dat je geen relatie wilt omdat je dan teveel moet inleveren krijg je reacties als ook in dit topic. Dat dat heus niet in elke relatie zo is, dat je dan nog niet de juiste man bent tegengekomen, nou ja, zoiets dus.

Ik zeg dat dus al jaren niet meer. Ik zeg gewoon dat ik veel te eigenwijs ben voor een relatie en dat ik heel graag alleen ben.

Ik weet dat ik veel te veel inlever als ik verliefd ben. En dat heeft niks te maken met of die relatie dat verwacht, maar met dat ik zo in elkaar steek. Bij een relatie lever ik in. En daar heb ik geen zin in. nou kan ik natuurlijk een paar jaartjes in therapie, om te leren niet meer zoveel in te leveren in een relatie. Maar dat gaat dan wel uit van het idee dat ik eigenlijk een relatie zou willen. En ik wil gewoon niet. Simpel: het past niet bij me.

Maar stel dat je niets hoeft in te leveren...is een relatie dan wel een optie voor je? Dat is eigenlijk wat ik bedoelde met mijn voorgaande post.

Ik herken overigens wat je schrijft. Daarom ben ik nu ook alleen omdat ik, als ik verliefd ben, meer inlever dan me lief is. Alleen houd ik de optie open voor een relatie die wel bij me past. Zelfkennis is einde van alle illusies en het begin van alle wijsheid Door mijn eerdere ervaringen weet ik nu beter hoe ik het wil hebben en laat ik me niet meer meeslepen door vluchtige gevoelens.

En ja, ik geloof er ook heilig in dat er echt mensen zijn die ongeacht wat absoluut geen relatie willen hebben. En dat is waaraan ik twijfelde bij TO.
Lees nu pas de post van lunaan en yep, je hebt gelijk. Je zoekt gelijkgestemden en geen tegenwerpingen Ik verwoordde meer mijn eigen gevoelens en gedachten hierover. Juist omdat ik op een punt kwam waarop ik alleen veel gelukkiger ben dan samen met een man. Maar dat had in mijn geval met de kwaliteit (of het ontbreken daarvan) van de relatie te maken dan met mijn voorkeur om alleen te zijn.

*trekt zich als niet-gelijkgestemde terug*
Hier ook absoluut geen kinderwens! >30 Wel lat relatie.

[Even een snelle korte reactie, anders raak ik dit topic weer kwijt.]
quote:Sensy12 schreef op 22 augustus 2009 @ 10:30:

[...]

Maar stel dat je niets hoeft in te leveren...is een relatie dan wel een optie voor je? Dat is eigenlijk wat ik bedoelde met mijn voorgaande post.

Ik herken overigens wat je schrijft. Daarom ben ik nu ook alleen omdat ik, als ik verliefd ben, meer inlever dan me lief is. Alleen houd ik de optie open voor een relatie die wel bij me past. Zelfkennis is einde van alle illusies en het begin van alle wijsheid Door mijn eerdere ervaringen weet ik nu beter hoe ik het wil hebben en laat ik me niet meer meeslepen door vluchtige gevoelens.

En ja, ik geloof er ook heilig in dat er echt mensen zijn die ongeacht wat absoluut geen relatie willen hebben. En dat is waaraan ik twijfelde bij TO.In mijn beleving is er geen plaats voor een relatie en ook totaal geen behoefte. Maar ik zeg nooit nooit, want ik heb geen idee wat er in de toekomst gebeurt. Alleen ben ik er ook nooit mee bezig.

David Dunning
quote:Sensy12 schreef op 22 augustus 2009 @ 10:30:

[...]

Ik lever niet in omdat dat moet, maar omdat ik niet anders kan. Dus een relatie waarbij je niet hoeft in te leveren is in mijn beleving een onmogelijkheid. Gewoon, omdat ik dat niet kan.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven