Maagband/verkleining
maandag 12 januari 2009 om 11:13
dinsdag 18 augustus 2009 om 12:54
quote:chicatjoe schreef op 18 augustus 2009 @ 01:26:
@brenda het is idd spannend, wat er allemaal gaat gebeuren.
Op welk bmi zit jij brenda?
Het is zeker spannend, maar ik ben er nu al klaar voor.
Heb al heel veel zelfvertrouwen gekregen door een operatie van vorig jaar (wat wel 3x moest)
Heb een bmi van 46
Dus wat dat betreft zou ik in aanmerking komen maar nu ff afwachten wat ze beslissen na bezoek aan psyc en dietist.
Wachten wachten en nog eens wachten.
@brenda het is idd spannend, wat er allemaal gaat gebeuren.
Op welk bmi zit jij brenda?
Het is zeker spannend, maar ik ben er nu al klaar voor.
Heb al heel veel zelfvertrouwen gekregen door een operatie van vorig jaar (wat wel 3x moest)
Heb een bmi van 46
Dus wat dat betreft zou ik in aanmerking komen maar nu ff afwachten wat ze beslissen na bezoek aan psyc en dietist.
Wachten wachten en nog eens wachten.
dinsdag 18 augustus 2009 om 14:41
Lieskeee ja ik heb genoten, jij ook? Heerlijk hoor Griekenland, waar ben je precies geweest?
Wat Pilous zegt is waar, verdiep je er goed in. Eerst leef je in een roes en wil je alleen maar afvallen maar het is echt een switch in je leven. Soms denk ik nu ook welleens het is niet makkelijk en het zal nooit makkelijk worden. Ik heb het ervoor over maar heb ook moeilijke momenten zat en het is onomkeerbaar.
Wat Pilous zegt is waar, verdiep je er goed in. Eerst leef je in een roes en wil je alleen maar afvallen maar het is echt een switch in je leven. Soms denk ik nu ook welleens het is niet makkelijk en het zal nooit makkelijk worden. Ik heb het ervoor over maar heb ook moeilijke momenten zat en het is onomkeerbaar.
donderdag 20 augustus 2009 om 12:00
hee pom pom
ik ben in rhodos geweest in het plaatsje trianda was erg leuk
de fotos ga ik nog op hyves zetten een dezer dagen dus als je zin hebt mag je ze natuurlijk bekijken hahaha
heb je veel moeilijk momenten pom of valt het mee ik moet maandag naar de chirurg dus ik ben benieuwd
ik hoor ook goede en slechte verhalen maar ja ik denk dat dat met alles wel zo is
elke operatie brengt risicios mee.
tot snel weer
x elise
ik ben in rhodos geweest in het plaatsje trianda was erg leuk
de fotos ga ik nog op hyves zetten een dezer dagen dus als je zin hebt mag je ze natuurlijk bekijken hahaha
heb je veel moeilijk momenten pom of valt het mee ik moet maandag naar de chirurg dus ik ben benieuwd
ik hoor ook goede en slechte verhalen maar ja ik denk dat dat met alles wel zo is
elke operatie brengt risicios mee.
tot snel weer
x elise
donderdag 20 augustus 2009 om 12:19
Hallo allemaal,
Ik ga vandaag even bijlezen hoor!
De wachttijden waren zolang dat ik me maar een poosje op andere dingen geconcentreerd heb.
Maandag moet ik naar de anaesthesist en ik sta op de lijst voor de maagband.
Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal, ik zag wel al vluchtig dat Pompompom al een heleboel kilootjes kwijt is, gefeliciteerd meid!
Ik ga vandaag even bijlezen hoor!
De wachttijden waren zolang dat ik me maar een poosje op andere dingen geconcentreerd heb.
Maandag moet ik naar de anaesthesist en ik sta op de lijst voor de maagband.
Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal, ik zag wel al vluchtig dat Pompompom al een heleboel kilootjes kwijt is, gefeliciteerd meid!
donderdag 20 augustus 2009 om 22:43
Gelukkig is het hier nu wat afgekoeld, het leek erop dat het onze deur voorbij zou gaan.
@Lieskee: groot gelijk dat er aan alle operaties risico's zitten.
Heb een vriendin gehad die ondanks alle problemen toch een maagband kreeg en dat ging dus ook niet goed.
Je hebt zeker altijd ook negatieve verhalen maar ook heel veel positieve
Ga je foto;s ook bekijken als ze erop staan, altijd leuk foto;s
@Lieskee: groot gelijk dat er aan alle operaties risico's zitten.
Heb een vriendin gehad die ondanks alle problemen toch een maagband kreeg en dat ging dus ook niet goed.
Je hebt zeker altijd ook negatieve verhalen maar ook heel veel positieve
Ga je foto;s ook bekijken als ze erop staan, altijd leuk foto;s
vrijdag 21 augustus 2009 om 13:40
Dat je niet alles kan eten Chica... Je soms ziek wordt van dingen, vooral k*t als het dingen zijn waarvan je het niet verwacht. Of dat je met uitetengaan niet vanalles wat kan proeven omdat je snel vol zit. Dat... Dat maakt het soms heel frustrerend en moeilijk.
Maar toch, ik zou het niet meer anders willen.
Maar toch, ik zou het niet meer anders willen.
vrijdag 21 augustus 2009 om 16:56
maandag 24 augustus 2009 om 12:40
Moeilijke momenten bij mij zijn als ik bijvoorbeeld een paar stukjes vlees eet en denk ah dat gaat goed zo en ineens heb je een hap of 2 teveel op en dan heb ik echt wel een uur last. Laatst zo erg dat het er na een paar keer overgeven eruit kwam. De maag kan het niet snel genoeg afvoeren naar de darmen en dat gevoel is niet fijn. Daarom eet ik nu graag sla en lichtverteerbare dingen. Maar dat hoort erbij, je moet het opnieuw leren. En soms denk ik dat ik het wel weet en dan voel ik me weer beroerd na een hapje van een sauzijenbroodje van vriendlief, dat bladerdeeg blah. Das vet en dat vind mijn binnenste ik niet leuk. En dan denk ik wanneer leer ik er nou echt van....?? Blijkbaar duurt dat gewoon best wel even. Ik ben nu bijna 5 maanden geleden geopereerd, dus ik moet ook niet zo moeilijk doen.
En JA als ik het morgen weer zou moeten doen dan zou ik het zo weer doen. Het reasulaat is fantastisch en daar doe je het voor.
xx
Rhodos lijkt me erg leuk, daar ben ik nog nooit geweest.
Ik ga ze zeker bekijken op je hyves.
En JA als ik het morgen weer zou moeten doen dan zou ik het zo weer doen. Het reasulaat is fantastisch en daar doe je het voor.
xx
Rhodos lijkt me erg leuk, daar ben ik nog nooit geweest.
Ik ga ze zeker bekijken op je hyves.
maandag 24 augustus 2009 om 13:25
Hallo, ik ben ook weer terug van een weekje relaxen in Turkije! Iedereen een fijne vakantie gehad? Ik kijk uit naar 1 sept, dan heb ik het gesprek bij Re-medical en dkt Dillemans, ga toch nog vragen of de operatie wat eerder kan, ik heb ontzettend veel last van maagzuur ...helemaal om gek van te worden, de medicijnen helpen maar even, nou ja we zullen zien. Ik ben wel benieuwd hoe ik er volgend jaar (mei) uitzie als ik WEER naar Turkije ga, zullen ze me nog wel herkennen? Dit was de 9 de keer dat ik daar was en heb daar al een redelijke vriendenclub opgebouwd, ik heb niks over de operatie verteld omdat ze daar van stevige vrouwen houden en het dus onzin vinden....maar het gaat er niet om wat anderen vinden maar wat je zelf vindt! Dus ik ga ervoor!!
maandag 24 augustus 2009 om 23:30
Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en meteen nadat ik de goedkeuring had, heb ik de opnameafdeling gebeld.
Ik word 10 september al geholpen!
Ik ben er helemaal hyper van...pfffff
En geen maagzuur...dat lijkt me ook al bijna een reden om een maagbandje te laten plaatsen...brr wat is dat vervelend zeg!
Wat jij zegt Chicatjoe, dat heb ik ook vaak gehad de laatste maanden. Alles duurde zo lang dat ik ook dacht: zal ik wéér gewoon gaan lijnen en extra bewegen?
Zal ik 1 of ander nïeuw "wondermiddel" gaan proberen??
Maar toch, alles bij elkaar ben ik nu hartstikke blij dat het eindelijk bijna zover is!
Ik word 10 september al geholpen!
Ik ben er helemaal hyper van...pfffff
En geen maagzuur...dat lijkt me ook al bijna een reden om een maagbandje te laten plaatsen...brr wat is dat vervelend zeg!
Wat jij zegt Chicatjoe, dat heb ik ook vaak gehad de laatste maanden. Alles duurde zo lang dat ik ook dacht: zal ik wéér gewoon gaan lijnen en extra bewegen?
Zal ik 1 of ander nïeuw "wondermiddel" gaan proberen??
Maar toch, alles bij elkaar ben ik nu hartstikke blij dat het eindelijk bijna zover is!
dinsdag 25 augustus 2009 om 10:46
Owh christy.....
Fijn voor je......dan gaat het eindelijk gebeuren!!!
Krijg je trouwens gelijk te horen, of je goed gekeurd wordt dan?
Na afloop van de afspraak met psycholoog, dieetist, arts en bewegingsdeskundige?????
Pilous en pom,
Ik denk dat het maagzuur(wat wel ellendig is hoor) niet opwegen tegen die extra kilos meezeulen, toch?
En alle overgewicht gerelateerde problemen.....pfffff.
Bij mij dan mijn knieen, enkels en voeten.
Ik zal blij zijn als ik weer een eind kan gaan lopen, wat ik natuurlijk wel moet opbouwen.
Maar lijkt me heerlijk zonder pijn.
Plus het feit dat ik weer normaal in spiegels kan kijken en me niet kapot schrik van fotos, of in pashokjes niet probeer in de spiegel te kijken.
Want dan ben ik gegarandeerd de hele dag depri.
Erg he.
Fijn voor je......dan gaat het eindelijk gebeuren!!!
Krijg je trouwens gelijk te horen, of je goed gekeurd wordt dan?
Na afloop van de afspraak met psycholoog, dieetist, arts en bewegingsdeskundige?????
Pilous en pom,
Ik denk dat het maagzuur(wat wel ellendig is hoor) niet opwegen tegen die extra kilos meezeulen, toch?
En alle overgewicht gerelateerde problemen.....pfffff.
Bij mij dan mijn knieen, enkels en voeten.
Ik zal blij zijn als ik weer een eind kan gaan lopen, wat ik natuurlijk wel moet opbouwen.
Maar lijkt me heerlijk zonder pijn.
Plus het feit dat ik weer normaal in spiegels kan kijken en me niet kapot schrik van fotos, of in pashokjes niet probeer in de spiegel te kijken.
Want dan ben ik gegarandeerd de hele dag depri.
Erg he.
dinsdag 25 augustus 2009 om 10:56
Chicatjoe ik heb een heel ander traject gevolgd als de meesten geloof ik.
Ik ben maanden lang naar bijeenkomsten geweest mbt gedragsverandering. Intussen ook bij psycholoog,diëtiste en internist geweest. Daarna de volgende fase: allerlei onderzoeken, bloed, longfunctietest, hartfilmpje. Daarna naar de chirurg. Die heeft me op de operatielijst gezet, en toen moest ik naar de aneasthesioloog (ik zei altijd anaesthesist, maar dat schijnt fout te zijn...)en die gaf akkoord voor operatie.
Overal zat wéken tussen.....
Toen ik gisteren thuiskwam heb ik meteen naar de planningsafdeling gebeld ipv af te wachten. Zodoende had ik meteen een datum.
Ik kan 2 dagen van tevoren bellen om te horen hoelaat het wordt en zo.Spannend hoor!
Ik ben maanden lang naar bijeenkomsten geweest mbt gedragsverandering. Intussen ook bij psycholoog,diëtiste en internist geweest. Daarna de volgende fase: allerlei onderzoeken, bloed, longfunctietest, hartfilmpje. Daarna naar de chirurg. Die heeft me op de operatielijst gezet, en toen moest ik naar de aneasthesioloog (ik zei altijd anaesthesist, maar dat schijnt fout te zijn...)en die gaf akkoord voor operatie.
Overal zat wéken tussen.....
Toen ik gisteren thuiskwam heb ik meteen naar de planningsafdeling gebeld ipv af te wachten. Zodoende had ik meteen een datum.
Ik kan 2 dagen van tevoren bellen om te horen hoelaat het wordt en zo.Spannend hoor!