Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
quote:pompompom schreef op 25 augustus 2009 @ 10:54:

Depri moet je niet zijn hoor, nergens voor nodig. je bent een hartstikke mooie meid!!

Haha, die fotos die jullie zien, zijn natuurlijk wel op mijn voordeligst he...

Met lichtval etc, en vooral mijn lijf niet.

Maar goed, ik weet dat ik er best mag zijn, maar voel me niet zo, door dat overgewicht en de bijkomende klachten.

Dan voel ik me helemaal een oud wijfie.

Maar krijg je na de afspraak bij het NOK gelijk de uitslag of gaat daar ook nog tijd over heen?

Wie weet dat?

xxx
Ik heb nu 9 jaar een maagbandje en krijg nu een GBP, helaas Christy moet ik zeggen dat ik met het maagbandje wel last heb van maagzuur, de eerste jaren niet maar nu is het heel erg, gebruik al jaren pantazol maar dat helpt nu ook niet meer dus ben heel blij dat ik een GBP krijg. Ik ben met het maagbandje 40 kilo afgevallen en hoop met het GBP onder de 100 kg te komen......Ik zag gisteren foto's van de vakantie en dan zie ik hoe ik ben, zo voel ik me helemaal niet! Zo wordt je weer met de neus op de feiten gedrukt..........Kom maar op met die operatie!

Ik ben toch trots op iedereen die deze stap onderneemt of ondernomen heeft, het is niet niks
Met of zonder lijf, t ziet er goed uit. hahaha

Wel spannend he Sientje, dat je nu dan voor een tweede operatie gaat, het moet ook wel maar toch. En ik weet zeker dat je met een GBP ruim onder de 100 gaat komen.
Hoi Sientje,

Je bent toch die 40 kilo al kwijt, dat is toch een geweldige prestatie!

De maagband helpt je wel, maar je hebt het toch zelf gedaan.

Die 100 blijft een magische grens hè? Ik weeg nu 117, dus hoop ook onder de 100 te komen.

Ik vind een GPB best een grote ingreep, maar denk wel dat de risiko's opwegen tegen de risiko's die ons gewicht met zich meebrengen.

Op foto's zie je jezelf inderdaad heel anders als in de spiegel.Kan echt deprimerend zijn. Ook etalageruiten en zo hebben soms dat schokeffect....:-(
Ik zal even kijken op hyves, christy!

En ik zal eens wat full-shot foto's van mij erop zetten, ook van mijn laatste vakantie in Frankrijk in tankini hahahha
quote:Christy02 schreef op 25 augustus 2009 @ 10:34:

Hoi Brenda,

Ik krijg een maagbandje en word in Delft geopereerd.

Ik hoop dat jij ook snel wat meer weet, want dat ellendige wachten is vreselijk.

Ik ben al vanaf januari bezig...

Echt spannend nu het nog maar iets meer dan 2 weken duurt.

1 nachtje moet je dan blijven toch?

Wachten is inderdaad niet het leukste en kan soms nog langer duren (voor je gevoel) maar dat komt denk ik ook omdat we er nu zelf helemaal aan toen zijn.

Jij bent sinds Januari bezig, dus zo rond de 8 maanden.

Verpleegkundige gaf hier aan dat het ongeveer 8 maanden duurde.

Mijn gevoel zegt dat het nu wel heel snel gaat nu ik afspraak psychologe en dietiste in huis heb.

Wat ik begreep van een oud-collega (haar zoon zit ook in traject dat hij vorige week naar psycholoog was geweest en het meteen hoorde dat hij ervoor in aanmerking kwam)
Christy: Hoe kunnen we jou vinden op hyves?
Meiden ik ben er ook weer !!!!

( gebruind en een paar ons zwaarder )

Er is veel gebeurd zeg, in mijn afwezigheid !!!!

Ik moet geloof ik veel meer weggaan haha

Ga even bijlezen hoor
Riny
chica in sept naar het NOK

Valt allemaal reuze mee, iedereen is lief en ze zijn er niet op uit om jou om te praten, maar om te kijken wat het beste bij jou past.

Jij mag jou verhaal doen en in overleg zeggen zij wat ze het beste voor jou vinden

En je krijgt gelijk uitslag
Hoi pilous !!!!
Christy 10 sept !!!! dat gaat lekker snel ineens !!!!

Dat is al over een goeie 2 weken !!!! WOW
Sientje ook op gesprek 1 sept !!!

Het kan niet op !!!

@ Sientje ...... ook ik ga al voor de 25 ste keer naar het zelfde hotel in Salou en ben daar dus kind aan huis en kan er ook van dromen om daar ineens slank te staan, alleen die gezichten al.

Het lijkt mij geweldig !!!

@ Pom ....... gaat goed he ? Pommetje met een smal toetje !
quote:pompompom schreef op 25 augustus 2009 @ 12:41:

Met of zonder lijf, t ziet er goed uit. hahaha

Wel spannend he Sientje, dat je nu dan voor een tweede operatie gaat, het moet ook wel maar toch. En ik weet zeker dat je met een GBP ruim onder de 100 gaat komen.

ahhhhhhhh, lief hoor, , thanx.

Ey rinyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Leuk dat je weer terug bent, en ik hoop dat je genoten hebt.

x
quote:Riny schreef op 25 augustus 2009 @ 15:49:

chica in sept naar het NOK

Valt allemaal reuze mee, iedereen is lief en ze zijn er niet op uit om jou om te praten, maar om te kijken wat het beste bij jou past.

Jij mag jou verhaal doen en in overleg zeggen zij wat ze het beste voor jou vinden

En je krijgt gelijk uitslagIk hoop het niet hoor, dat ik gelijk uitslag krijg
Riny, mijn operatie staat ook al gepland op 30 sept......ik moet dus nog 2 weekjes langer wachten dan Christy.....

Het laagste wat ik gewogen heb is 102 kg, weeg nu weer 120! Ik vind de kleding van DIDI vaak zo leuk en daar ga ik dan ook voor! Het allerbelangrijkste is natuurlijk onze gezondheid, heel veel mensen vragen me nu naar wat voor maat ik streef, nou dat kan me geen r**t schelen als ik me maar happy voel en met plezier naar mezelf kan kijken!!!
Hallo dames,

Met belangstelling lees ik al een tijdje mee.

Ik vind dat jullie stuk voor stuk kanjers zijn: jullie willen nl veranderen en ondernemen daar zelfs moedige stappen voor om dat doel te bereiken. Ik zie dat niet veel mensen jullie nadoen

Zelf heb ik ook een probleem met mijn gewicht, slechts deels verklaarbaar door Hashimoto en deels door slechte leefgewoontes. Ik zit zelf ook lange tijd na te denken over een Gastric Bypass. Enerzijds denk ik dat ik door een streng voedselregime en veel bewegen wel kilo's kan kwijtraken. Dat heb ik nl al eerder gedaan. Alleen dat op gewicht blijven is voor mij echt een crime. Zeker nu mijn schildklier niet stabiel is.

Mijn vriend is echter faliekant tegen. Hij vindt het de weg van de minste weerstand. Nou, als ik jullie verhalen lees is dat dus echt niet zo.

Maar wat ik me dus afvraag: kunnen schildklierpatienten in aanmerking komen voor een dergelijke operatie? Ik heb nl recent een operatie achter de rug (galblaas) en in eeste instantie wilde ze me niet opereren wegens de schildklierfunctie. De situatie was echter zo acuut dat ze verder ook niet echt een keus hadden.

Dank voor jullie antwoorden!
hallooo

nou de fotos van de vakantie krijg ik maar niet op hyves tjonge jonge hahaha van de week weer een keer proberen als het wat rustiger is op het werk

maar goed ik ben maandag naar de chirurg geweest

en 24 november moet ik naar de narcotiseur en naar het verpleekundige gesprek ofzoiets haha dus das alweer een stap dichterbij, de wachtlijst bij ons is wel lang ze rekenen op 8 tot 9 maanden en misschien wel een jaar ik dacht dat ik in maart wel geholpen zou worden maar ja wie weet is dat ook zo haha nog maar even afwachten en nu toch maar proberen zelf wat af te vallen want dat is voor de chirurg beter en voor mij ook en ik moet zeggn ik ben maandag begonnen en het gaat me goed af heb vanochtend stiekem op de weegschaal gestaan en er is gewoon al 1.2 kilo af whaha dus das mooi

tot de volgende keer weer

xxx
Lieskeee: dat is dan inderdaad alweer een stap dichterbij.

Knap dat je al 1,2 kilo eraf hebt.

Het gaat echt overal anders.

Jij moet na de narcotisseur nog naar een spreekuur lees ik.

Als je hier bij de narcotiseur bent geweest dan kom je op operatieschema en kan je snel aan de beurt zijn.

Hier ga je je 1e afspraak naar een verpleegkundige en die regelt alle verdere afspraken
@ Bokita:

Welkom bij de club !

En laat je vriend ook maar deze stukjes lezen, dat krijgt hij vanzelf wel waardering voor je.

En op je vraag over je schildklier..... Daar weet ik niets van , dat kun je beter aan je huisarts vragen,

@ Lieskeee : Lekker dat je al een beetje aan het afvallen bent

Ik kan de stap niet maken, Het duurdt mij ook allemaal veel te lang, Dat wachten

(Ik ben nog nooit zo zwaar geweest als nu ( BAH )

Al had ik maar een datum, maar de moed is mij op dit ogenblik een beetje in de schoenen gezakt

Maar ja , ik ben niet de enige, zal ik maar zeggen
Hallo allemaal,

Ik sprak afgelopen vrijdag iemand die zei dat ik 'iets' moest gaan slikken om weer strakker in mijn vel te komen !! Weet èèn van jullie wat voor product ze hiermee bedoeld? Ik begrijp best wel dat als je snel afvalt je vel ook mee moet maar ik denk dat dat alleen gaat als je gaat sporten. Ik heb behoorlijke dikke boven benen en hoop dan ook door te gaan zwemmen een beetje 'strak' worden.....

Hoor graag jullie mening hierover!

Thanks, Sientje
Iets slikken voor je huid zou ik zo niet weten, mss vit b complex? Dat is iig goed voor huid en haar en nagels.

Ik weet wel uit ervaring dat veel smeren met een verstevigende crème goed helpt.

Ik gebruikte bij mijn vorige afvalronde een grote,roze pot van diadermine.Heerlijk spul, maar je kunt ook van die speciale lotion voor zwangere vrouwen kopen. Dat smeert ook lekker en verstevigt de huid ook een beetje.

Ik ben vanmorgen om 9.00 wezen zwemmen, vond mezelf best een heldin, eigenlijk! Volgende week weer!

Bewegen en vitamines en smeren zal toch best een hoop schelen?
9.00 uur al !! goed hoor...en bedankt voor de tip!
He Meiden

Hoe krijg je hier een profiel foto erop ?
je gaat de mijne er niet opzetten he, riny, haha.

(je kan er met www.tinypic. nl, uploaden en hier plakken met de img code)

Morgen ist zo ver, dan gaat deze dame naar eindhoven.

Voor een 4 uur gesprek, met psycholoog, dieetist,arts, en bewegingsdeskundige.

Jike !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven