Kwart internetdates trouwt

20-08-2009 12:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
"In bijna vier op de tien gevallen leidt internetcontact tot een serieuze relatie en bij een kwart zelfs tot een huwelijk. Dat blijkt uit onderzoek van internetprovider Online dat is uitgevoerd door Synovate", meldt Telegraaf.nl....

Geruststellend percentage voor de singles of valt het tegen? Zelf vind ik het behoorlijk veel.
Wat bedoelen ze met internetcontact? Iemand een mailtje sturen? En dan een kans op vier dat er een huwelijk van komt? dus als je vier mailtjes stuurt ben je zeker van een huwelijk
Bedoelen ze niet dat een kwart van de mensen die zoeken op internet uiteindelijk trouwt met iemand die ze via internet hebben leren kennen?

Lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat 1 op de 4 kennismakingen tot een huwelijk leidt namelijk
Ik denk dat er tegenwoordig echt veel relaties ontstaan via datingsites. Het zal niet alleen maar desillusies, rampzalige dates en op sexbeluste freaks opleveren.
quote:marleen321 schreef op 20 augustus 2009 @ 12:51:

Wat bedoelen ze met internetcontact? Iemand een mailtje sturen? En dan een kans op vier dat er een huwelijk van komt? dus als je vier mailtjes stuurt ben je zeker van een huwelijk Nee, dat zie je verkeerd, het is een gemiddelde. Er zijn er dus ook die al bij 1 mailtje een huwelijk in het vooruitzicht hadden, of 2
Nou de kans dat ik met één van mijn internetdates trouw is vrijwel nihil.

Ik geloof er niet zoveel van.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik weet het wel, was maar om te lachen. alleen lijkt het me een erg overtrokken cijfer. Onderzoek uitgevoerd in opdracht van organisatie die echt niets met datingsites te maken heeft? (ken Synovate namelijk niet)
quote:Vl43inder schreef op 20 augustus 2009 @ 12:52:

Bedoelen ze niet dat een kwart van de mensen die zoeken op internet uiteindelijk trouwt met iemand die ze via internet hebben leren kennen?

Lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat 1 op de 4 kennismakingen tot een huwelijk leidt namelijk

Maar dat staat er toch eigenlijk wel duidelijk? Van de 10 contacten leiden 4 tot een relatie, en van die 4 gaan er natuurlijk ook veel relaties stuk. Van de relaties die er overblijven, zeg 1 op de 40 dus (anders wordt het inderdaad veel, maar dit vul ik even zelf in) leidt het zelfs tot een huwelijk.

Wat wel belangrijk is, is dat sommige mensen al na 3 keer daten over een relatie praten. Een relatie van niks, maar zo wordt het dan wel benoemd.
Tja, ik het mijn man ook via internet ontmoet (wel niet via een datingsite).

Er staat eigenlijk het volgende:

- 40% van de mensen die daten via internet, krijgen een serieuze relatie op die manier ;

- 25% van de mensen die daten vie internet, trouwen met iemand die ze op die manier hebben leren kennen.

Ik weet niet of dat is, wat bedoeld wordt, maar zo staat het er in elk geval.

(P.S. lees nu pas dat Vlinder hetzelfde schrijft. )

Dat is dus iets anders dan dat één op de vier contacten tot een huwelijk leidt. Een persoon zal misschien met 10 andere mensen een contact krijgen via internet, voor hij/zij degene tegenkomt met wie hij een relatie krijgt/trouwt.
Dus een kwart van het publiek op de datingsites trouwt uiteindelijk met iemand van de/een site?
quote:marleen321 schreef op 20 augustus 2009 @ 13:04:

Dus een kwart van het publiek op de datingsites trouwt uiteindelijk met iemand van de/een site?Dat staat er.
Idd reiger, zo staat het er.. Lijkt me persoonlijk wel erg veel..

Misschien ga ik ook wel trouwen met mijn vriend die ik via internet heb ontmoet
Vraag me af of er iemand is die dat nu echt gelooft? Ken massa's mensen die datingsites hebben geprobeerd zonder succes. Ken één persoon die is getrouwd met een andere datingsitedater...

Met statistieken kan je werkelijk alles zeggen...
Ah ja duidelijk.

Ik dacht: gemiddeld heb je 4 mannen / dates nodig om de ware te vinden (vrij vertaald). En dat klopt in mijn geval duidelijk niet
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
kep mijn vriend ook ontmoet via internet.. via een chatsite. Nu alweer 4 jaar samen.
quote:marleen321 schreef op 20 augustus 2009 @ 13:04:

Dus een kwart van het publiek op de datingsites trouwt uiteindelijk met iemand van de/een site?

Nee, volgens mij is het zoals Reiger het zegt:

25% van de mensen die daten vie internet, trouwen met iemand die ze op die manier hebben leren kennen.

Maar die kwart verdwijnt dus, na korte of langere tijd, weer van de datingsites. Van de driekwart die niet trouwt blijven een aantal jaren lang op de datingsite staan. Ondertussen komen en verdwijnen de mensen die een relatie vinden.
Tja en 1 op de 3 huwelijken strandt...
Hoe komen ze aan die cijfers, Franck?
Nou, ik leef zeker op een volslagen andere planeet

Ik heb vriendinnen en collega's die internetdaten tot ze erbij neervallen. Nog niet één huwelijk voorbij zien komen.
't Is natuurlijk een bepaalde groep mensen die echt graag een partner willen, ze gaan echt op zoek naar een relatie, dus dat verklaart wellicht het hoge percentage.
quote:sprankelend schreef op 20 augustus 2009 @ 14:41:

Nou, ik leef zeker op een volslagen andere planeet

Ik heb vriendinnen en collega's die internetdaten tot ze erbij neervallen. Nog niet één huwelijk voorbij zien komen.Hier idem dito.
Ook nog niet getrouwd met mijn internetdate... maar wel zwanger, telt dat ook een beetje?

Ik zou me kunnen voorstellen (en dat is een kwestie van hoe je de taal gebruikt om een onderzoek samen te vatten) dat van de 10 dates er 4 leiden tot een serieuze relatie (en wat is daar de definitie van, qua duur bijvoorbeeld?). En dat vervolgens niet 2,5 van de 10 dates, maar 1 van die 4 serieuze leidt tot een huwelijk.

Dus 25% van die 40% lucky daters, trouwt uiteindelijk ook. Leek mij dan iets realistischer, al geloof ik direct dat er bijzonder veel relaties inmiddels voortkomen uit datingsites.
Volgende maand gaan tuinman en ik ook trouwen.. Het begon ooit in een muziekchatbox.. (bestaan chatboxen tegenwoordig nog? En die slechtere msn versie.. ICQ?)
Heb zelf mijn vriend leren kennen via datingsite (RP), hebben inmiddels 2 kids en gaan volgend jaar trouwen.

Het kán wel, maar er zitten ook heel veel personen met andere of verkeerde intenties op zulk soort sites.
@ Zoey: ze hebben onderzoek gedaan onder 1.000 mensen, maar stond niet bij waar ze die respondenten vandaan hebben... Synovate is wel een gerenommeerd onderzoeksbureau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven