ongesteldheid na stoppen pilgebruik
vrijdag 21 augustus 2009 om 12:28
Hallo allemaal
Na ruim 16 jaar de pil (Trinordiol) te hebben gebruikt besloot ik hier na mijn laatste ongesteldheid (dat was in week 25) mee te stoppen omdat ik al die hormonen niet meer in mijn lichaam wil hebben en gewoon eens wil ervaren hoe het is zonder'.
Afijn, we zijn nu dus bijna 10 weken verder en ik ben sindsdien nog steeds niet ongesteld geweest... Ik heb wel gemerkt dat ik 2x dacht dat ik ongesteld ging worden (humeur, vocht vasthouden etc.) maar... Niks dus. Iemand hier ervaring mee?
Bedankt vast en groetjes!
Na ruim 16 jaar de pil (Trinordiol) te hebben gebruikt besloot ik hier na mijn laatste ongesteldheid (dat was in week 25) mee te stoppen omdat ik al die hormonen niet meer in mijn lichaam wil hebben en gewoon eens wil ervaren hoe het is zonder'.
Afijn, we zijn nu dus bijna 10 weken verder en ik ben sindsdien nog steeds niet ongesteld geweest... Ik heb wel gemerkt dat ik 2x dacht dat ik ongesteld ging worden (humeur, vocht vasthouden etc.) maar... Niks dus. Iemand hier ervaring mee?
Bedankt vast en groetjes!
vrijdag 21 augustus 2009 om 12:46
Nou ik ben ook gestopt met de pil een maand geleden, precies de zelfde. Ik heb hem 7 jaar gebruikt en het is logisch dat je hele huishouden in de war is en zijn eigen cyclus weer moet vinden.
( zat zelf ook behoorlijk in de stress omdat het niet om het gebruikelijke tijdstip kwam ) maar heb even gegoogled en hier wat andere topics gevonden waarin in deze info stond.
Je kan altijd even de dokter bellen om het van hem/haar te horen is denk ik toch wel zo fijn, want bij mij was het een halve maand en niet tien weken.
Groetjes
( zat zelf ook behoorlijk in de stress omdat het niet om het gebruikelijke tijdstip kwam ) maar heb even gegoogled en hier wat andere topics gevonden waarin in deze info stond.
Je kan altijd even de dokter bellen om het van hem/haar te horen is denk ik toch wel zo fijn, want bij mij was het een halve maand en niet tien weken.
Groetjes
vrijdag 21 augustus 2009 om 12:54
dinsdag 25 augustus 2009 om 22:21
Nou, joepie, ik ben sinds afgelopen zaterdag weer ongesteld. Ik had eigenlijk verwacht dat het heftiger zou zijn dan tijdns mijn pilgebruik, maar dat is niet zo.
Maar ja, ik zat ook te denken dat het wel nog geen 'gewone' menstruatie is omdat het misschien wat langer duurt tot alle hormonen uit mijn lijf zijn... Of overdrijf ik nu?
Maar ja, ik zat ook te denken dat het wel nog geen 'gewone' menstruatie is omdat het misschien wat langer duurt tot alle hormonen uit mijn lijf zijn... Of overdrijf ik nu?
woensdag 26 augustus 2009 om 09:29
Ook ik ben sinds twee maanden gestopt met de pil. Wel een keer een bloeding gehad, maar om te spreken van een 'echte' ongesteldheid, nee. Wel al die klachten: vocht vasthouden en vooral humeur! Het lijkt erop dat het elk moment weer kan losbreken, maar dat is al dagen zo... Dat vind ik wel vervelend. Mag je nu wel of niet losgaan op dat pak koekjes omdat je toch ongesteld wordt?