kadootje jongen 3 jaar

21-08-2009 21:29 32 berichten
ik ga volgende week naar een verjaardag, jongetje is 3 jaar geworden. Budget ligt rond de 10 euro, hebben jullie leuke ideeen?

En als jullie toevallig nog iets leuks weten voor een meisje van 1 hoor ik het ook graag!
Alle reacties Link kopieren
Voor het jongetje; Playmobil, mijn zoon is er gek op!

Voor het meisje; een leuk boekje?
anoniem_16589 wijzigde dit bericht op 21-08-2009 21:32
Reden: 3x is wel veel
% gewijzigd
anoniem_16589 wijzigde dit bericht op 21-08-2009 21:32
Reden: 3x is wel veel
% gewijzigd
Misschien iets nuttigs? Ondergoed, pyjama voor de winter, sokken?? Of een boekje voor potje training ofzo??

Voor meisje van 1 idem dito.

Sorry, ben zelf niet zo van het speelgoed geven omdat de koters in mijn omgeving er behoorlijk in verzuipen. Dan maar een minder blij kind, door de ouders wordt het vaak enorm gewaardeerd.
Het spel "In de Boomgaard" Ik kleine versie 8 euro.
Iets nuttigs?

Tis een verjaardag!

Playmobiel vindt mijn Zoon niets aan.

Duplo was ook nog erg leuk op die leeftijd.
Autooooooooooooooooooooooooooooooos!

Tenminste, mijn driejarige is het allerallerallerblijst met auto's (of iets anders gemotoriseerds )
Oja, auto's! Hoe kan ik die nu vergeten
Hier ook een zoon die je met auto's, vliegtuigen of treinen het allerblijst maakt. Duplo wil soms ook nog wel eens goed ontvangen worden, maar dan eigenlijk alleen maar als daar een auto of motor oid bij zit (ambulance-duplo bijvoorbeeld of brandweer-duplo).

Het meisje kun je misschien blij maken met een pop oid?
Kindje van 1: vormenstoof, stapelblokken, trek- of duwbeest.
Boeken

Treinen

Auto's

Knutsel/verfzooi

Puzzels
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
En verder: knutselspullen, keukenspulletjes, Bambini Loco, klei. Bij Ikea heb je een hele leuke set houten treinbaan. De startersset kost geloof ik ¤8 en ze hebben er nog een aantal uitbreidingen bij. Ook leuk: een garage (zo'n simpel plastic geval. Niks leukers dan je auto's daarvan afjassen de hele middag).
Mijn zoon wordt ook bijna 3 en wordt blij van Playmobil en auto's. De film Cars is bij hem favoriet.

Duplo is mwah hier. Hij heeft de trein en daar speelt hij wel mee, maar die frutsels er omheen (perron, tankstation, poppetjes) doen niet mee. De poppetjes worden gebruikt voor het besturen van allerhande auto's die hij in zijn wagenpark heeft .

Puzzels vind ik zelf ook wel een leuk cadeau. Zoon vindt puzzelen namelijk wel steeds leuker.

En heel toevallig kreeg zoon van iemand een boekje van Gonnie, een eendje. Die vindt hij ook geweldig leuk om te lezen. Oma heeft nu een ander boekje van Gonnie meegenomen inclusief een kleine pluche Gonnie. Heel grappig.
GOEDE auto.

(Liever een Siku, of HotWheels, dan een groot wanhoopsgeval van de Action, dat binnen 24 uur in de vuilnisbak kan)
En als je dan toch bij Ikea bent: de kleine pannetjes, mini-wijnglaasjes, het miniserviesjes en minibestekjes voor de kleine dame (beetje rolbevestigend, sorry). Hier spelen ze trouwens allebei heel veel met het keukentje en de keukenspullen.
HotWheels is helemaal niet zo duur en inderdaad niet kapot te krijgen. Zoon sjouwt altijd een aantal HotWheels mee naar bed, zonder auto's kan hij niet slapen
quote:Pammie schreef op 21 augustus 2009 @ 21:38:

En verder: knutselspullen, keukenspulletjes, Bambini Loco, klei. Bij Ikea heb je een hele leuke set houten treinbaan. De startersset kost geloof ik ¤8 en ze hebben er nog een aantal uitbreidingen bij. Ook leuk: een garage (zo'n simpel plastic geval. Niks leukers dan je auto's daarvan afjassen de hele middag).

Die treinbaan van Ikea past trouwens ook op die van Brio, Eischmann en de Hema

Ik heb hier een kubieke meter (en da's echt niet overdreven... man heeft vorige week alle bakken waar t in zit opgemeten....) van dat houten treinspul. Zoon is nu 7 en zit nog geregeld uuuuuren lang er mee te spelen. Echt een succesnummer hier. En met verjaardagen is er voor (bijna) ieders portemonnee wel een uitbreiding te koop, railsstukken, kruising, overweggetje, nòg een wagonnetje of bruggetje.
Iets anders
een leuk voorleesboek. kan je er nooit genoeg van hebben. kleinere kinderen houden erg van rijmpjes en dat is ook heel goed voor hun taalontwikkeling, weten veel ouders niet.

ook leuk zijn klassieke prentenboeken zoals rupsje nooitgenoeg, max en de maximonsters, ....
quote:Liondevil76 schreef op 21 augustus 2009 @ 21:31:

Misschien iets nuttigs? Ondergoed, pyjama voor de winter, sokken?? Of een boekje voor potje training ofzo??

Sorry, ben zelf niet zo van het speelgoed geven omdat de koters in mijn omgeving er behoorlijk in verzuipen. Dan maar een minder blij kind, door de ouders wordt het vaak enorm gewaardeerd.Ja, waarom zou je een kind blij willen maken. Zeker op zijn verjaardag. Zoooooo overrated.
Ja, dat vind ik echt.
Favoriet boek hier: Joris en de Draak

En het Dino-boek met geluid.

dank jullie wel voor alle goeie tips tot nu toe helemaal blij mee!

Ikea gaat voor die tijd helaas niet meer lukken maar speelgoedwinkel komt goed.

Ja wil toch echt wel iets kopen waar kids blij van worden!
Voor hoeveel driejarigen moet je ook alweer een cadeautje kopen? Ik heb nog wel wat meer ideeën
[quote]Liondevil76 schreef op 21 augustus 2009 @ 21:31:

Sorry, ben zelf niet zo van het speelgoed geven omdat de koters in mijn omgeving er behoorlijk in verzuipen. Dan maar een minder blij kind, door de ouders wordt het vaak enorm gewaardeerd.[/quote]

Wie was er ook al weer jarig?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven