gelukkig zonder man en kinderen

19-08-2009 23:36 57 berichten
Hoi allemaal, heb net via de zoek functie gezocht naar vrouwen die net als ik die gelukkig zijn zonder man of kinderen, die ook niet op zoek zijn naar een man en ik heb mijn kinderwens achter me gelaten. Bij de resultaten was geen resultaat, iedereen lijkt wel op zoek te zijn naar iemand! Ben ik dan de enige? Lucky me!
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 22 augustus 2009 @ 11:10:

[...]

Ik lever niet in omdat dat moet, maar omdat ik niet anders kan. Dus een relatie waarbij je niet hoeft in te leveren is in mijn beleving een onmogelijkheid. Gewoon, omdat ik dat niet kan.Overigens gaat dit voor mij veel breder dan een relatie. Ik heb ook maar weinig vriend(inn)en, zelfde reden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hallo allemaal,

Even in het kort:

Ik ben gelukkig zonder man en ik ben niet op zoek naar een relatie. Ik stuit op (heel veel) onbegrip vanwege mijn leeftijd, maar uiteindelijk gaat het erom wat ik zelf wil.

Ik heb geen kinderwens.

Ik heb relaties gehad, maar ik ben maar één keer verliefd geweest. Zonder relatie ben ik echt veel gelukkiger.

Tegen anderen zeg ik hier niets meer over, omdat ik mezelf constant aan het verdedigen/uitleggen ben. Als je zegt dat je graag een vriend wil en op zoek bent, dan is dat goed, maar als je zegt dat je geen relatie wilt, dan lieg je en hou je jezelf voor de gek. Heel jammer vind ik dat.
Mijn vriendin zegt altijd tegen me "zelfs al zou je er over struikelen, dan nog zou je het niet zien". En dat is ook zo. Omdat ik niet zoekende ben.

Maar weet je, mij maakt het me niet of er nu 1, 10, 50 of 100% van de forummers dezelfde mening heeft. Het is mijn leven en ik probeer op mijn manier gelukkig te zijn. Wat voor mij werkt, hoeft niet voor een ander te werken en vica versa. Prima toch?
ps

Wie weet denk ik er over een tijdje anders over. Maar dat zie ik dan wel weer. Ik leef nu. En hoe de toekomst er over een tijdje uit ziet? Wie zal het zeggen, maar ik heb geen glazen bol:)
quote:Bertha schreef op 22 augustus 2009 @ 14:17:

Mijn vriendin zegt altijd tegen me "zelfs al zou je er over struikelen, dan nog zou je het niet zien". En dat is ook zo. Omdat ik niet zoekende ben.

Maar weet je, mij maakt het me niet of er nu 1, 10, 50 of 100% van de forummers dezelfde mening heeft. Het is mijn leven en ik probeer op mijn manier gelukkig te zijn. Wat voor mij werkt, hoeft niet voor een ander te werken en vica versa. Prima toch?Hier ben ik het helemaal mee eens!
Tegen anderen zeg ik hier niets meer over, omdat ik mezelf constant aan het verdedigen/uitleggen ben. Als je zegt dat je graag een vriend wil en op zoek bent, dan is dat goed, maar als je zegt dat je geen relatie wilt, dan lieg je en hou je jezelf voor de gek. Heel jammer vind ik dat.[/quote]

Dit is dus precies wat ik bedoel! Vind dit jammer, omdat je je vaak anders voor moet doen, snap niet dat mensen dit niet begrijpen. Maar dank je wel voor je berichtje!
Ik denk dat het komt omdat het afwijkt van de 'norm'. Vooral vrouwen moeten toch echt aan de vent, terwijl het voor mannen vaak meer geaccepteerd is dat ze 'de eeuwige vrijgezel' zijn.

Maar ik vind dit wel verfirssend om te lezen. Ik herken mezelf er niet in, maar heb wel een vriendin die geen relatie wil, geen behoefte aan heeft. En ik betrap me erop dat ik vaak wil vragen 'Weet je dat echt wel zeker??'. Gek he? (En dan nog, iedereen mag op dit punt natuurlijk vandaag nog zijn of haar mening veranderen). Wat dat betreft wel weer eens een goede eye-opener voor me dit topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven