Damnn, mis mijn ex nog steeds....

09-04-2009 13:16 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het eind oktober uitgemaakt met mijn vriend. Dit omdat ik op dat moment niet meer gelukkig was. Daarna kreeg ik mijn twijfels. Dit heb ik aangegeven bij mijn ex. Hij wilde me wel weer terug. Maar ik wist het niet. Ik miste hem wel maar ik had het niet voor niks uitgemaakt. Ik had hier op het forum toen ook een onderwerp: Ex terugnemen of niet? Iedereen raadde het toen af, ook familie en vrienden. Mijn ex had, toen het uit was, al heel snel een relatie met iemand anders. Volgens mij nu nog steeds. Maar vorige week smste hij ineens dat hij nog veel aan me dacht etc. Ik ook aan hem. Echt verschrikkelijk. Gewoon 5 maanden naderhand nog.... Ik weet gewoon even niet meer wat ik hiermee aan moet. Ik heb hem gewoon iets heel neutraals teruggemaild. Niet dat ik ook aan hem dacht etc. Toen ik het uitmaakte had ik dat op verstand gedaan. Mijn gevoel was het daar niet mee eens zeg maar. Had gehoopt dat mijn gevoel voor hem over zou zijn maar juist integendeel. Wie herkent dit? En vooral: dat het zo lang duurt?
Ik ken het zelf niet. Hoelang hadden juulie een relatie?Als je ene relatie van een anatal jaar had, is het nie tgek dat je hem nog mist. Jullie hebben immers een verleden samen.
Nee, we hadden maar een half jaar iets. We waren wel dag en nacht bij elkaar zeg maar. Dus we kenden elkaar door en door. Maar ja, dan nog. Ik snap ook niet dat het zo lang kan duren. Misschien omdat ik in het begin echt dacht dat 'dit hem was' zeg maar. Gaandeweg stuitte ik toch wel op een aantal grote verschillen waar ik niet echt mee kon leven. Misschien was het ook allemaal wat minder heftig geweest als hij nu niet weer gesmst en gemaild had.Want daartussen hebben we echt 3 maanden geen contact gehad. Toen dacht ik ook nog vaak aan hem maar had het idee dat dat toch minder werd. Maar ja, nu hij weer contact heeft gezocht ga je toch denken: van goh, misschien is hij het wel voor mij en was het wel zo erg toen? Dit omdat je hem eigenlijk ook zo mist.
En we hebben ook gewoon superveel leuke dingen meegemaakt samen. En als ik daar dan aan terugdenk dan denk ik weer dat ik iets heb weggegooid. Maar als ik hem terug zou nemen weet ik zeker dat niemand achter me staat. Dat vind ik ook wel heel erg...

Misschien moet ik me maar gewoon over hem heen zetten. Maar dat is gewoon makkelijker gezegd dan gedaan. Dat had ik zelf ook gewoon niet verwacht.

Damn, wat klinkt dit allemaal dramatisch
Ow dus jullie waren 6 maanden bij elkaar en je mist hem al 5 maanden. Zonde van je tijd zeg.
Mijn advies: zet je er over heen. Je hebt het destijds waarschijnlijk de relatie met een goede reden beeindigd? Het lijkt me niet meer dan normaal dat je 5 maanden daarna nog af en toe aan hem denkt en hem mist, jullie hebben het waarschijnlijk ook leuk gehad samen.

Maar is het niet zo dat je op dit moment gewoon 'iemand' mist ipv je ex? Gewoon het idee van een relatie, iemand waar je altijd op terug kan vallen, waar je alles mee kan delen?

Dat je ex vrij snel na jullie breuk alweer een nieuwe vriendin heeft gevonden waar hij blijkbaar nu nog steeds mee samen is, lijkt mij ook een teken dat het niet realistisch is om te denken dat het weer goed zal komen tussen jullie.

Er zal wat tijd over heen gaan voor je écht helemaal klaar bent met je ex. Richt je lekker op jezelf de komende tijd!

Succes!
weet je heleneke,

ik weet natuurlijk niet wat jouw reden was voor de breuk maar ik denk dat een bepaald gevoel nooit helemaal weggaat... op een gegeven moment leer je ermee omgaan of ontmoet je iemand anders. en vooral als je heel intens van hem hebt gehouden komen "de spoken" zo nu en dan naar boven. je verstand volgen kan vrij simpel in een dag of een paar, maar je gevoel kun je niet zo maar uitschakelen. je verstand "snap het", maar je hart blijkbaar nog steeds niet.

moeilijk hoor...

en je hart haalt gekke steken met je uit, kijk nou naar mij... onlangs ben ik achtergekomen dat mijn man jaren en jaren lang een dubbelleven had. mijn verstand heeft me afgelopen maandag bij de advocaat gebracht maar mijn hart heeft me zelfs aan het denken gezet of ik het hem zou kunnen vergeven...

sterkte meid.
Heleneke, ik lees net je openingspost van je vorige topic over je ex. Je zegt hier dat hij agressief is, dominant, hij steelt, hij had schulden, hij claimde jou zodat je je vriendinnen niet meer zag, hij was altijd negatief.

Misschien moet je daar aan denken op het moment dat je hem mist en dan zal je ongetwijfeld beseffen dat je zonder hem veel beter af bent!
Bedenk bij je zelf waarom je het destijds hebt uitgemaakt. En dit niet gaan verzachten. Als ik bovenstaande post lees lijkt het me geen slim plan om weer terug te gaan. Reageer niet meer op mails of smsjes van hem en wis zijn gegevens. Succes!
...
Ach, ik kreeg een jaar geleden wat met mijn ex, het heeft eigenlijk maar 3 maanden geduurd en een vage nasleep van een half jaar gehad, waarna ik er een heel duidelijke punt achter heb gezet. Ik mis 'm ook nog wel soms, als ik denk aan 'oh ja, een jaar geleden deden we nu dit of dat,' en nieuwe potentiele mannen vergelijk ik nog een beetje met 'm, maar dat wil allemaal helemaal niet zeggen dat ik 'm terug wil. Je hebt veel met iemand gedeeld, en dat mis je soms, klaar. Wil absoluut niet zeggen dat je iemand dan ook maar meteen terug moet proberen te krijgen, en in jouw geval zeker niet, als ik lees wat Belle schrijft.
quote:Belle_ schreef op 09 april 2009 @ 13:46:

Heleneke, ik lees net je openingspost van je vorige topic over je ex. Je zegt hier dat hij agressief is, dominant, hij steelt, hij had schulden, hij claimde jou zodat je je vriendinnen niet meer zag, hij was altijd negatief.

Misschien moet je daar aan denken op het moment dat je hem mist en dan zal je ongetwijfeld beseffen dat je zonder hem veel beter af bent!Dat zou toch wel voldoende moeten zijn om je erover heen te zetten!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Bedankt voor jullie reacties. Ik houd zijn negatieve kanten ook echt wel in mijn hoofd. En die zijn ook niet niks. Maar toch heb ik wel het idee dat hij sommige dingen voor mij gelaten heeft. Hij haalde niks meer weg en hij volgde, wel nadat we er ruzie over hadden gehad, meestal wel mijn advies op. En op het einde wilde hij me uiteindelijk ook weer eens een keer op stap laten gaan met vriendinnen. Ik weet ook niet of dat eenmalig zou zijn. Bij mij was er toen al behoorlijk wat geknapt. Maar....misschien was hij wel echt aan het veranderen. Dat een vriendin van me zei dat zij en haar vriend ook een jaar ruzie hebben gehad voordat het goed ging hielp me ook niet echt. Toen dacht ik echt: ik heb te snel opgegeven. Die twijfel daar ga je gewoon aan onderdoor. Echt zo stom.

En verder vind ik gewoon echt niet snel iemand leuk. En met hem had ik toen meteen die klik. Hij was gewoon de eerste jongen met wie ik zoveel gedeeld heb. Dat scheelt ongetwijfeld ook wel. En ik weet ook gewoon dat als ik hem weer zie dat ik weer helemaal gek ben op hem. Ik heb gewoon nooit zoiets moeilijks meegemaakt. En hier thuis worden ze ook niet echt vrolijk van me. Ze worden gewoon echt boos als ik al over hem begin. Dat helpt me ook niet echt. Ze begrijpen het gewoon helemaal niet. Aan de ene kant had ik veel liever dat ze me gewoon terug hadden laten gaan. Dan had ik het zelf maar ervaren. Zo voelt het nu. Misschien stom, maar ja.

Nou ja, het zal uiteindelijk wel allemaal goedkomen.

Ushi, jij ook veel succes.

Groetjes
Hij smst en jij gaat je afvragen of het wel zo erg was toen?

Natuurlijk zie je dat nu niet meer, maar feit blijft dat je het niet voor niets hebt uitgemaakt.

Hij heeft een vriendin en denkt vaak aan je. Wil jij echt met iemand zijn die én dat eerdere gedrag vertoont, en zich ten opzichte van zijn vriendin en/of jou niet eerlijk gedraagt? (Of hij denkt niet aan je op die manier, maar wil alleen weten of hij nog invloed op je heeft. Of hij besodemietert zijn vriendin door haar te laten denken dat hij over je heen is).

Blijkbaar ben jij niet de persoon voor hem waarvoor hij verantwoordelijkheid wil nemen en normaal gedrag wil vertonen.

Je gevoel volgt later nog wel, als je tenminste vooral nadenkt over zijn gedrag ipv dat wat had kunnen zijn en waarvan jij hoopt dat dat ooit nog komt na zijn sms.
Grrrr, en nu weer een paar maanden later was ik echt weer happy alleen. Ik had ook weer het idee dat ik andere jongens leuk kon vinden. En wat gebeurt er? Ik ben, eindelijk, de smsjes van mijn ex aan het wissen nadat ik ze een jaar in mijn telefoon bewaard heb, smst hij ineens op dat moment. En dat terwijl ik al maanden niks van hem gehoord heb. Zo raar... Nou, ik was dus weer helemaal van slag. Vooral ook door het moment waarop. Het was gewoon een simpel smsje van hem over hoe het met me ging. Voelde me een bitch om niks terug terug te sturen, dus toch maar iets luchtigs teruggesmst. Maar het feit dat ik terugsmste was voor mijn ex weer aanleiding om het over een andere boeg te gooien. Hij had het nog steeds niet verwerkt dat het uit was en hij gaf aan hoe veel hij van me gehouden had en nog steeds. Toen hij dat smste stond net het liedje We're a miracle op van Christina Aguilera. Weer zoiets stomtoevalligs. Net of dat je bij elkaar zou moeten zijn. Het lot of zo, waarvan ik niet weet of ik daar in moet geloven.

Ik denk, damnn, daar gaan we weer. Weer die twijfel. Je gevoel wat met je verstand aan het touwtrekken is. Ik weet dat ik mijn verstand waarschijnlijk wel weer laat winnen maar ik hoop wel zooooo erg dat ik er goed aan doe.

Zo, dit moest ik gewoon weer ff kwijt. Denk je eindelijk over iemand heen te zijn, blijkt toch dat het niet zo is en dan ook nog al die toevalligheden....
Zelfde soort situatie hier maar dan na een relatie van 3,5 jaar en nu alweer bijna 8 maanden uit elkaar. Verstand roept heel hard NEEEE, hart zegt WAAROM NIET?

Hij ook een nieuwe vriendin, maar ik spreek hem nog bijna elke dag. Hij mist me, kan me maar niet vergeten en zou me nu nog terug willen.

Ik zit er ook mee in mijn maag maar ook hier niemand die me zal steunen. Ik ga je verhaal volgen, misschien komen er nog bruikbare tips of iets dergelijks.

Sterkte
quote:Heleneke schreef op 22 augustus 2009 @ 19:41:

Grrrr, en nu weer een paar maanden later was ik echt weer happy alleen. Ik had ook weer het idee dat ik andere jongens leuk kon vinden. En wat gebeurt er? Ik ben, eindelijk, de smsjes van mijn ex aan het wissen nadat ik ze een jaar in mijn telefoon bewaard heb, smst hij ineens op dat moment. En dat terwijl ik al maanden niks van hem gehoord heb. Zo raar... Nou, ik was dus weer helemaal van slag. Vooral ook door het moment waarop. Het was gewoon een simpel smsje van hem over hoe het met me ging. Voelde me een bitch om niks terug terug te sturen, dus toch maar iets luchtigs teruggesmst. .

Noujaaaa wat toevallig zeg. En je hebt niet "per ongeluk" tijdens het wissen een sms naar hem gestuurd? Ach, dat ontdek je dan achteraf wel dat dat het was. Kun je mooi als excuus gebruiken. (en dat was sarcastisch ja)

En je voelt je een bitch om niets terug te sturen? Je was een jaar geleden met hem, en hebt maandenlang geen contact. Dan zal het bitcherige allemaal wel meevallen denk je ook niet? Dus niet meer reageren.
Nou, dat was het dus niet. Want dat gaat niet eens tijdens het wissen maar goed.

En ik vind het zelf wel lullig als ik niet reageer. Ik zou dat zelf ook kut vinden wanneer ik niks terug zou krijgen. Maar ja, that's just me.
Oke, dat scheelt weer. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen dat doen. "per ongeluk" een sms sturen. Vermoeiend haast, vooral die topics daarna terwijl ze zich afvragen waarom ze niets hoorden.

Zelf vind ik het niet dat iemand verplicht is om een sms te beantwoorden. Met een mobiel ben je overal bereikbaar, maar nog steeds mag je zelf weten of je zin hebt om te reageren of niet. Of het belangrijk genoeg is of niet.

Ik reageer dus zelf ook regelmatig niet op een sms. Dan komt het niet uit, ik vergeet het of ik kies heel bewust om niets terug te sturen. Dat laatste voornamelijk bij verwaterde contacten of exscharrels. Hadden ze maar eerder/anders/beter/liever/aantrekkelijker of leuker moeten zijn.
Nou, bij hem was het zo dat hij al eerder, lang geleden ooit iets gestuurd had. En ik heb toen niks meer teruggestuurd omdat ik er gewoon niet meer tegen kon op dat moment. Ik voelde me toen echt een trut. En nu dacht ik, goh, ik stuur maar iets terug. Vooral omdat het zo'n luchtig smsje was van zijn kant. Wij zijn niet echt fijn uit elkaar gegaan en aan de ene kant dacht ik goed misschien om dingen bij te leggen. Maar ja, nu krijg je dus weer te horen dat hij je terug wil. En dat is best moeilijk. Ik weet gewoon dat ik zo weer supergek op hem ben maar ik moet gewoon heel goed in de gaten houden waarom het uit is gegaan. Hij heeft nu ook gesmst dat hij de schuldige was van onze breuk en dat hij dat inziet. Maar ik weet gewoon niet of ik het nog een keer aandurf. Ik wil niet nog een keer die ellende en bovendien zal er dan niemand achter me staan. Erg dat je gevoelens zo in de knoop kunnen zitten gewoon. Aan de ene kant hou je nog van iemand, aan de andere kant weet je dat er gewoon al zoveel gebeurd is..
Je bent aan niemand verplicht iets terug te sturen, de enige die jou dat verplicht ben je zelf. Je laat in deze je emoties regeren. m.i.

Je besliste een tijd daarvoor nl om niet iets terug te sturen en daar had je goede redenen voor. Die redenen zijn nog steeds hetzelfde, hij is nog steeds dezelfde persoon. Maar de tijd verstrijkt en men is dan geneigd de vervelende ervaringen wat meer naar de achtergrond te zetten. De positieve ervaringen komen wat meer op de voorgrond. Je 'vergeet' dus min of meer een beetje waarom het niet gewerkt heeft tussen jullie, waarom de relatie voorbij is. Je wil niet onder ogen komen dat het voorbij is. En daarom sms je hem terug en daarom twijfel je en denk je na over weer samen zijn.

De vervelende ervaringen omhoog halen, met vriendinnen desnoods samen, wil nog weleens helpen. Dat zet je weer met beide benen op de grond en weet je weer helder waarom je niets meer met hem wil (de). Praat er met je omgeving over, over je verwarring. Blijf er niet zelf over piekeren want je bent niet sterk genoeg (nog) om jezelf af te remmen.
quote:Heleneke schreef op 22 augustus 2009 @ 23:40:

Nou, bij hem was het zo dat hij al eerder, lang geleden ooit iets gestuurd had. En ik heb toen niks meer teruggestuurd omdat ik er gewoon niet meer tegen kon op dat moment. Ik voelde me toen echt een trut. En nu dacht ik, goh, ik stuur maar iets terug. Vooral omdat het zo'n luchtig smsje was van zijn kant. Wij zijn niet echt fijn uit elkaar gegaan en aan de ene kant dacht ik goed misschien om dingen bij te leggen. Waarom? Als je al die tijd geen contact meer hebt hoef je toch ook niets bij te leggen. Het was een ex van een maand of 6, niet een vriendschap van jaren.

Maar ja, nu krijg je dus weer te horen dat hij je terug wil. Naief van je. Waarschijnlijk is hij weer vrij en wil hij aandacht. Denk je niet dat hij wel meer contact had gehad als hij je echt terug wilde? Ik weet niet waarom het uit is gegaan, maar denk je dat hij toen wel had gezorgd dat jij geen reden had om het uit te maken?

En dat is best moeilijk. Als ik iets moeilijk vind en dat achter me wil laten, dan lees ik de smsjes niet eens als ik die zou krijgen. Het is zo moeilijk als je het zelf maakt

Ik weet gewoon dat ik zo weer supergek op hem ben maar ik moet gewoon heel goed in de gaten houden waarom het uit is gegaan. Hij heeft nu ook gesmst dat hij de schuldige was van onze breuk en dat hij dat inziet. hehe, jaar na dato heeft ie het door. Wil jij zo'n sukkel. Hij heeft je lang niet gesproken, hoe kan hij nu beweren dat hij je terugwil. Hoe kan hij denken dat hij het zo even goed kan maken?

Maar ik weet gewoon niet of ik het nog een keer aandurf. Ik wil niet nog een keer die ellende en bovendien zal er dan niemand achter me staan. Erg dat je gevoelens zo in de knoop kunnen zitten gewoon. Aan de ene kant hou je nog van iemand, aan de andere kant weet je dat er gewoon al zoveel gebeurd is..Jullie waren 6 maanden samen, wat heb je het nou over houden van. Je had allemaal ellende zeg je, dan dacht je van hem te houden en nu kies je ervoor daar lekker mee door te gaan.
Madhe, als iemand anders met hetzelfde zou zitten zou ik waarschijnlijk hetzelfde zeggen als jij. Maar het voelt voor mij gewoon allemaal anders. Die jongen heeft gewoon iets teveel bij me losgemaakt, pfff. Maar.... ik heb net wel gesmst dat ik weer een relatie niet zie zitten. En toch ik heb ik dan in de verte dat gevoel zitten van dat ik misschien iets goeds laat lopen omdat ik met hem ook veel leuke dingen had. Ik snap er zelf af en toe ook niks van maar ja. Nooit geweten dat liefde zo ingewikkeld kon zijn
quote:mywickedlife schreef op 22 augustus 2009 @ 21:07:

SterkteEen beetje laat, maar jij ook he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven