Nasleep relatie, ex doet zo heen en weer....

24-08-2009 13:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Forummers,

Ik zit ergens gigantisch mee in mijn maag en weet even niet goed hoe ik eruit moet komen.

Sinds 2 weken is het uit met mijn vriend na een relatie van 2,5 jaar. Er is in die 2,5 jaar veel voorgevallen zoals vreemdgaan(zoenen), geweld, etc. Ik ben veel te lang doorgegaan met deze relatie eigenlijk en had al veel eerder moeten stoppen met hem, zodat áls hij echt voor mij wilde gaan, hij zijn respect niet was verloren doordat ik steeds alles maar accepteerde en over me heen liet lopen. Bang om hem te verliezen ( verlatingsangst)

Nu is het uit en de eerste week voelde ik echt een opluchting. Na 2,5 jaar zorgen voor, en in zoveel stress en spanning leven eindelijk weer wat vrijheid om te doen wat ik wilde. Lekker uitgaan, sporten, met mensen afspreken, prima. Maar vorige week heb ik eigenlijk de hele week niets gedaan. Want had iedereen gezien en gesproken, dus ja, dan kom je in het gewone.

Mijn ex belde me elke dag en sms’te vaak hoeveel hij me miste, dat hij erachter kwam dat vrij zijn ook niet is wat hij er zich van had voorgesteld en dat hij eigenlijk erachter kwam dat hij alleen mij wilde. Mij miste. Geen behoefte had aan andere meiden wat hij wel had verwacht.

Prima, hij nam contact met mij op, belde en sms’te MIJ en hij kreeg het gevoel dat hij moeite voor me moest doen. Leuke lieve eerlijke gesprekken gehad, dat we uiteindelijk, over een lange tijd wellicht opnieuw konden beginnen samen, door leuke dingen te doen, zo nu en dan af te spreken en op een andere manier, met meer vrijheid een relatie weer met elkaar te willen.

Maar sinds afgelopen zaterdag zijn de rollen helemaal omgedraaid. Aan de ene kant omdat HIJ ineens niets meer van zich laat horen, dus ik steeds sms en bel en dan moet wachten op reactie. Ook omdat ik deze week niets heb gedaan en hij alleen maar leuke dingen heeft gedaan en ik daarom thuis zat en mij verveelde eigenlijk en hem daarom ook mis… Maar van die lieve woorden die hij zei met we kunnen wel opnieuw beginnen samen etc. is nu niets meer te merken. Hij verandert weer in die koele oppervlakkige vriend van toen we wat hadden. Als ik er dom naar vraag ( heb duidelijk aangegeven vanaf het begin, ook toen hij zo lief deed, dat ik geen zin in spelletjes had) zegt ie dat hij het nog steeds hetzelfde erover denkt, maar ik VOEL die verwijdering toch?!

Ik snap er gewoon niets van, want ik geloofde zijn woorden dat hij alleen mij wilde en kan me dan niet voorstellen dat hij nu, wat blijkt, met een ander meisje loopt te sms’en, zelfs een afspraakje met haar heeft vanavond en dat hij dus wel degelijk om zich heen aan het kijken is. Allemaal meiden toevoegen op zijn Hyves, ineens heel hip en stoer doen. Prima, maar ik voel me bij de poot genomen en op het reservebankje gezet. Zo van, “ik pak haar helemaal in en als ze dan weer helemaal voor mij wil gaan, dan ga ik kijken of er nog wat andere fijne dames zijn”

En nu hij dus blijkbaar wel aandacht heeft van iemand of meiden die goed genoeg zijn, kan ik de tribune op en toekijken.

Want vrijdagavond belde hij nog dat hij op stap was geweest en juist als meiden naar hem toe kwamen dat hij zich dan klote begon te voelen en me miste. Dat is best raar, want dat betekent dat het in 3 dagen compleet veranderd is, of hij heeft tegen mij gelogen en dan denk ik waarom dan? Wat zou dit gedrag kunnen betekenen? Heb hier antwoord van jullie op nodig, wat denken jullie? Misschien mannen eigen? Eerst iets anders vinden en dan pas het oude helemaal los willen laten? Maar het contact kwam helemaal van zijn kant, ik heb er niet om gevraagd!

We hadden afgesproken er mee te stoppen, klaar. Hij gaat ontzettend zijn best doen 1,5 week om sympathie van mij te winnen en aandacht te krijgen, dan heb ik zoiets van “goh, hij is wel eerlijk, laat hem nog een kans geven” Heeft ie mij ineens niet meer nodig sinds 3 dagen en sms’t, date, geniet ie met volle teugen. Waarom dan niet meteen, maar nadat hij mij weer heeft ingepakt zeg maar, nu doet het dubbel zeer omdat ik me eerst zo sterk voelde. Tuurlijk voel je je in het begin klote en gaat misschien nu na 2 weken de wereld voor hem open. Alleen waarom dan 1,5 week lang zeggen ik voel dat ik alleen jou wil, jij bent het voor mij, heb niet eens oog voor anderen. Dat is toch inpalmen en dan opeens nog een trap nageven?

Als je nu gewoon verdrietig was geweest en troost wilde is dat heel wat anders dan aangeven dat het wel uit is maar wel verder wil uiteindelijk ( zijn woorden waren zelf letterlijk vorige week: Dat we nu van elkaar weten dat het niet over is...)

Wat moet ik nu doen?
Heb het gevoel dat hij nu van 2 walletjes aan het eten is...
Moet ik weer opnieuw het heft in handen nemen, of hem gewoon laten gaan?! Hoe moeilijk dat ook is...
Hi Sophietje,

Goed en dapper dat je de stap hebt gezet om een einde te maken aan je relatie. Zo leuk was deze niet, als ik het zo lees.

Je hebt nu na de breuk al weer gezien wat zijn mooie woorden waard zijn, helemaal niets. Waarom jezelf dat aan blijven doen? Kappen nou, meid. Het is genoeg geweest. Steek geen energie meer in deze jongen. Doorzetten en even door de zure appel heen bijten. Zoek voldoende afleiding, spreek af met vrienden, verwen jezelf. Cliches, maar wel waar.

Als ik jou was zou ik geen contact meer met hem opnemen. Clean break, so to speak. Helemaal geen contact meer maakt het veel eenvoudiger en makkelijker los te komen van hem en deze relatie. Andersblijft het maar door etteren en doet het nog veel meer pijn. Ik spreek uit ervaring, neem het maar aan van deze ouwe tang .

Heel veel sterkte meid!
Wat is het probleem?
De enige manier om achter zijn gevoelens te komen is hem in zijn sop gaar te laten koken. Geen contact meer opnemen, niet meer reageren. Als hij je zo graag wil zien staat hij wel een keer op de stoep. Ook dan niet meteen ervoor gaan, las maar een pauze in. Natuurlijk mis je elkaar de eerste weken, maar is dat gewenning of houden van? Trouwens, lees eens goed wat je schrijft; geweld, vreemd gaan. Nu is het jouw kans een andere wereld (man) te leren kennen. Go for it!
Dankjewel.. We hebben er samen een einde aan gemaakt, zonder ruzie of wat dan ook, maar ik was het er wel mee eens. Trok het gewoon niet meer. Die woorden zijn dus helemaal niets waard, maar wat er in mijn hoofd speelt... WAAROM zegt ie ze dan wel zo gemeend?! Dat ik het geloof en ik ken hem na 2,5 jaar dat hij het ook wel meende...

Moet ook stoppen met contact opnemen, maar kwam er vandaag pas achter en heb hem nota bene uitgenodigd voor mijn verjaardag over 2 dagen... Want zijn vrienden, zijn ook mijn vrienden geworden en daarom dacht ik gezellig.. als je toch letterlijk zegt ( We spreken gewoon af dat we van elkaar weten dat het niet over is.... en we moeten gewoon wat leuks gaan doen samen binnenkort) ik dacht waarom ook niet, hij zei zelf dat hij zo graag wilde komen....
Laat hem los. Als 1986 je geboortejaar is, en jullie niet samenwonen, getrouwd zijn of 7 kinderen samen hebben, klinkt dit niet als een relatie (die al geen relatie meer is want het is uit) waarvan het de moeite waard is om nog te kijken of er iets te redden valt. Hoe moeilijk dat ook is.

Je geeft problemen (vreemdgaan, geweld?!?) aan tijdens de relatie. Het is logisch dat je verdriet hebt en hem mist nu het uit is, maar wil je echt terug naar deze jongen? Want zo leuk klinkt hij helemaal niet. En dat hij een date heeft met een ander meisje lijkt me ook een redelijk duidelijk teken. Dat hij dus blijkbaar toch met een ander date terwijl hij jou het gevoel geeft / gaf dat er een kans was dat het weer goed zou komen, geeft aan dat hij helemaal zo leuk nog niet is.
quote:Nundi schreef op 24 augustus 2009 @ 14:13:

De enige manier om achter zijn gevoelens te komen is hem in zijn sop gaar te laten koken. Geen contact meer opnemen, niet meer reageren. Als hij je zo graag wil zien staat hij wel een keer op de stoep. Ook dan niet meteen ervoor gaan, las maar een pauze in. Natuurlijk mis je elkaar de eerste weken, maar is dat gewenning of houden van? Trouwens, lees eens goed wat je schrijft; geweld, vreemd gaan. Nu is het jouw kans een andere wereld (man) te leren kennen. Go for it!

Dat stukje speel ik ook steeds in mijn hoofd af... Hij is geen lieverdje, heeft me zoveel geflikt in 2,5 jaar tijd, heeft me zo ellendig laten voelen... Gewoon ik baal ervan dat ik zo te grazen ben genomen na de breuk....

Dacht dat hij het meende... Maar inderdaad, hij moet eerst ZELF maar eens in zijn eentje uitzoeken wat hij nu eigenlijk wil. Dat is niet eerlijk om mij daarbij te betrekken en achter de hand te houden. Als hij me echt zo graag had gewild als dat hij tot vrijdagnacht zei, dan was ie nu nog steeds zo lief en had ie wel echt alleen aandacht voor mij gehad toch?!
Ik weet ook wel dat het geen leuke relatie was. Stel het komt weer goed, dan nog is hij dezelfde persoon, die alleen aan zichzelf denkt en me inderdaad heel vaak heel erg gekwetst heeft, maar hoe kom je los van iemand? die je zo het gevoel geeft spijt te hebben van onze beslissing?!
Je hebt zelf al een hele vervelende relatie met deze gast achter de rug. vreemdgaan, geweld, hij geen respect voor je heeft etc. En je zegt zelf al dat je teveel hebt geaccepteerd en daardoor langer met hem bent gaan doorlopen.

Dit gedrag wat je ex-vriend nu vertoont; jou eerst inpakken en dan weer niets van zich laat horen. Dat is zijn manier van omgang met mensen en zonder respect. En daarin zal hij gewoon niet veranderen.

Hoelang wil je jezelf nog kwellen door zo'n iemand?

Je bent toch zeker wel meer waard!
Stoppen met energie steken in deze relatie en de nasleep ervan. Het is uit. En dat is goed.

Zeker als er geweld was in de relatie zou ik als ik jou was geen moeite doen dingen te doorgronden, fouten te herstellen, nieuwe kansen te scheppen etc. etc..

Het is uit. Wees blij.
Door je te realiseren dat hij de controle wil hebben, macht wil hebben over de situatie. Door jou weer even het hoofd op hol te brengen lig jij nu weer aan zijn voeten en heeft hij alle touwtjes in handen. Neem de controle over je eigen leven, doe dingen die jij leuk vindt en als je tijd over hebt dan zoek je er een leuke hobby bij. Ik denk dat deze jongen en deze relatie dan heel snel zijn aantrekkingskracht verliest.
Maar ik ben er dus via via achter gekomen dat ie nu met een andere meid alweer aan het ronscharrelen is...

Ik kan het niet opbrengen om overmorgen leuk op mijn verjaardag te doen alsof IK nog steeds denk dat hij voor ons wil gaan ( immers dat zijn de woorden die hij mij gezegd heeft en toen ik er naar vroeg stond hij daar nog steeds achter) terwijl ik dus nu weet, dat hij ondertussen druk naar vervanging opzoek is....

Hoe kan ik hem nu zeggen op een duidelijke manier dat hij NIET welkom is. Want ben er natuurlijk via via achter gekomen.. Maar heb er gewoon nu geen zin in om m te zien. Dacht dat het leuk zou worden ( hij wilde mij) en nu moet ik mijn best doen om leuk te zijn morgen, want ja ik ben alleen maar een achter de handje! Dan word ik gewoon emotioneel als hij er is omdat ik weet wat ie achter mijn rug om ook doet. En dan laat ik me weer niet van mijn sjiekste kant zien zeg maar...

Of meot ik hem gewoon laten komen met zijn en mijn vrienden en mezelf vermannen, doen alsof ik heel stoer ben, zelfverzekerd, lachen en de dag erna zeggen, ik heb je niet meer nodig? Wil je niet meer zien?!
Hem gewoon melden dat je liever niet hebt dat hij komt omdat je het toch lastig vindt. Het is jouw verjaardag. Je hoeft hem niet eens een reden te geven lijkt mij. Laat je verjaardag niet door hem verpesten maar vier het begin van een nieuw levensjaar zonder deze sukkel! (En alvast gefeliciteerd!)
Het is jouw verjaardag en als jij geen zin hebt om hem te zien, mag jij voor jezelf besluiten dat je hem er niet bij wilt hebben.
Ik zou je sterk aan nwillen raden om door de zure appel heen te bijten en hem te zeggen dat het klaar is en hij niet welkom is op je verjaardag.

Als je liever die confrontatie nu nog even uit de weg gaat, dan zou je er voor kunnen kiezen om te zeggen dat je het niet zo'n goed idee vindt dat hij aanwezig zal zijn aangezien jullie zelf nog niet helemaal weten welke kant het op gaat tussen jullie. Als hij inderdaad met een andere dame aan het scharrelen is zal dat dan waarschijnlijk wel op tafel komen.
quote:Elvestad schreef op 24 augustus 2009 @ 14:30:

Hem gewoon melden dat je liever niet hebt dat hij komt omdat je het toch lastig vindt. Het is jouw verjaardag. Je hoeft hem niet eens een reden te geven lijkt mij. Laat je verjaardag niet door hem verpesten maar vier het begin van een nieuw levensjaar zonder deze sukkel! (En alvast gefeliciteerd!)Helemaal mee eens!
He Sophietje,

Wat fijn eigenlijk voor je dat er een einde is gekomen aan deze relatie. Volgens mij probeert ie je een beetje aan het lijntje te houden, om je een soort van achter de hand te houden. En telkens als ie een andere leuke dame ziet, ben jij niet meer in beeld. Inderdaad dus als achtervang.

Maar jij bent toch veel te leuk om als reserve vrouw beschouwd te worden? Kies voor jezelf, laat hem voor wat ie is. Hij heeft je genoeg gekwetst, de grens is bereikt. Anders blijft het maar doorgaan. Geen contact is het beste. Het is dan veel gemakkelijker om zelf je eigen leven weer op te bouwen. Misschien dat hij daardoor getriggered raakt en jou wel weer wil.

Maar: stel dat hij wel door wil. Dan wil jij dat toch niet?

Hij heeft vast ook lieve kanten, maar zoals hij je heeft behandeld verdient hij je heel gewoon niet. Ik denk ook dat hij niet zal veranderen. Je kiest dan voor een vervolg van zoals het al die tijd is geweest. En je geeft zelf aan dat dat verre van ideaal was.

Samengevat: als het uit blijft en hij jou als reserve achter de hand houdt, is geen contact het beste. En als hij wel door wil, dat zou je niets brengen en hij verandert toch zeer waarschijnlijk niet, ook dan is het beter om geen contact te hebben.

Sterkte gewenst! Het gaat je zeker weten lukken!
Bedankt Inventora, wat jij zegt, zo denk ik er zelf ook over. Zo voelde ik me ook tot hij die moeite ging doen.

Waarschijnlijk wil hij dat ook graag dat ik weer dat onzekere meisje ben die ik was toen ik nog bij hem was. En stel dat hij er ALLES aan doet om me terug te krijgen, dan nog zit er tussen ons zoveel bagger dat het toch weer niet leuk wordt. Hij is en blijft gewoon een egoist, dat zal niet veranderen wanneer ik hem terug krijg, hij blijft een werkeloze vent, zonder studie, die niet eens zijn financien kan doen. die alleen aandacht wil wanneer het hem uitkomt. Die stiekum met andere meiden chat en hyvet etc.

Dat zal niet veranderen, want dat zit in hem. Uiteindelijk wordt hij misschien wel volwassen en zal het veranderen, maar momenteel is hij gewoon nog een jonge hond die alleen interesse in zichzelf heeft... Hij wil gewoon vrijheid, dat was ook de reden voor hem om ermee te kappen

en die vrijheid zoekt ie ook weer als we weer samen verder gaan. En ik meot me misschien realiseren dat ik niet de oorzaak ben daarvan, maar dat dat persoonlijkheid is...
Ook al is dat zo moeilijk, want in zijn hart is het zo'n goede lieve schat... alleen kan hij maar niet met een meisje omgaan. Hij heeft me zeer gedaan en zegt dat hij niet zo is, maar waarom eet ie dan nu weer zo gemakkelijk van 2 of meer walletjes?
Dan heeft ie toch geen respect voor mij?
quote:sophietje1986 schreef op 24 augustus 2009 @ 14:47:

Dan heeft ie toch geen respect voor mij?Inderdaad
quote:sophietje1986 schreef op 24 augustus 2009 @ 14:45:

Bedankt Inventora, wat jij zegt, zo denk ik er zelf ook over. Zo voelde ik me ook tot hij die moeite ging doen.

Waarschijnlijk wil hij dat ook graag dat ik weer dat onzekere meisje ben die ik was toen ik nog bij hem was. En stel dat hij er ALLES aan doet om me terug te krijgen, dan nog zit er tussen ons zoveel bagger dat het toch weer niet leuk wordt. Hij is en blijft gewoon een egoist, dat zal niet veranderen wanneer ik hem terug krijg, hij blijft een werkeloze vent, zonder studie, die niet eens zijn financien kan doen. die alleen aandacht wil wanneer het hem uitkomt. Die stiekum met andere meiden chat en hyvet etc.

Dat zal niet veranderen, want dat zit in hem. Uiteindelijk wordt hij misschien wel volwassen en zal het veranderen, maar momenteel is hij gewoon nog een jonge hond die alleen interesse in zichzelf heeft... Hij wil gewoon vrijheid, dat was ook de reden voor hem om ermee te kappen

en die vrijheid zoekt ie ook weer als we weer samen verder gaan. En ik meot me misschien realiseren dat ik niet de oorzaak ben daarvan, maar dat dat persoonlijkheid is...Zie sophietje, precies!! En jij bent zeker niet de oorzaak daarvan! Hij klinkt helemaal niet leuk. Het is verdrietig en niet leuk als het uitgaat, zeker als hij ook nog eens dubbele signalen gaat afgeven, maar verwar verdriet om een relatie die over is niet met hem echt terug willen. Deze vent wil jij echt niet terug! En dat je dit zelf schrijft, geeft aan dat je dat zelf ook weet
AAAAH... Krijg ik hyves berichtje van hem met gewoon een domme vraag,(niets te maken met ons zeg maar, vraag uit het niets, vind je honden lief, zoiets) reageer ik gewoon grappig op, stuurt ie zoiets van mooi, zo denk ik er ook over, keertje wat afspreken?

Dat gedrag bedoel ik... alsof ik één van de sletjes ben...

Zo voel ik me nu een beetje behandeld...

Dat hij er om elke vinger één heeft.. En hij het blijkbaar wel grappig vind om mij ook om 1 te hebben voor de lol ofzo?

Waarom doet hij me dit aan eigenlijk? Kies dan voor jezelf vent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven