scholen begonnen in het midden van het land

24-08-2009 09:12 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag beginnen de basisscholen in de regio Midden weer, volgende week de middelbare scholen. Op Zuid na zijn alle basisscholen weer begonnen.

Ik zou alle automobilisten willen oproepen voorzichtig te zijn in het verkeer, speciaal daar waar het de confrontatie met kinderen betreft. Verder zou ik alle vaders en moeders willen oproepen hun kinderen zoveel mogelijk lopend of met de fiets naar school te brengen en al zeker niet tot voor de 'schoolpoort' te rijden.

Succes allemaal.
Is iedereen nou van slag omdat zo'n meelevende gedachte niet past bij de karikatuur die Willem van zichzelf heeft gemaakt?

Ik heb vanmorgen geen kinderen naar school gebracht omdat de jongste schoolziek is. De anderen zijn dus maar zelf gaan lopen. Scheelde toch mooi weer twee weggebruikers. Ik besef door dit topic dat ik vandaag dus bijdraag aan de veiligheid van mijn eigen en andermans kinderen. Da's een stukken prettiger idee dan het vage schuldgevoel over het thuishouden van een schoolzieke kleuter. Bedankt Willem
quote:Chica34 schreef op 24 augustus 2009 @ 10:31:

Haha Willem en dat van jou? Kan me voorstellen dat sommige even verbaasd zijn om eens iets oprechts van je te zien.

En ja, ik snap dat mensen je "beoordelen" op vorige posts. Kun je niks aan doen en is normaal, daar ben je mens voor. Resultaten in het verleden tellen nu eenmaal mee voor de toekomst. Altijd en overal en dus ook hier op een forum. Niks raars aan.Niet waar: in het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst.
Sorry Fleur niet in het echte leven
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ach, ziek is ziek yette. Laat jij jouw andere kinderen met een gerust hart naar school lopen? Ik deed dat wel bij mijn kinderen hoor. Vanaf groep 5 ongeveer. Eén drukke weg moesten ze over. Maar de eerste keren alleen is toch een heel raar gevoel. Aan de andere kant, je kinderen moeten hun eigen weg zien te vinden, letterlijk en figuurlijk.

Beterschap met de kleine.
Fleurtje kan plots ook opeens zomaar ineens uit het niets besluiten om heel lief te zijn, dus Willem ook.

Willem ik ben lopend naar school gegaan en dat was al een crime, laat staan met de auto.....
Ik zal ook nog even inhoudelijk reageren...

Mijn groep 8er heeft uitdrukkelijk te kennen gegeven mijn aanwezigheid bij het schoolplein niet langer wenselijk te vinden. Derhalve zal zij de voettocht van welgeteld 5 minuten enkele reis zonder haar moeder moeten maken.

*denkt nog even terug aan de misprijzende blik van haar jongste op de laatste schooldag *
quote:yette schreef op 24 augustus 2009 @ 10:31:

Is iedereen nou van slag omdat zo'n meelevende gedachte niet past bij de karikatuur die Willem van zichzelf heeft gemaakt?

Ja dus. Het zeer gedetailleerde imago wat mijnheer zelf met heel veel moeite heeft opgebouwd wordt enigzins teniet gedaan. Is Willem zijn eigen schuld en heb ik ook geen medelijden mee.
quote:zusenzo schreef op 24 augustus 2009 @ 10:38:

Fleurtje kan plots ook opeens zomaar ineens uit het niets besluiten om heel lief te zijn, dus Willem ook.

Willem ik ben lopend naar school gegaan en dat was al een crime, laat staan met de auto.....Hmmmm mag ik dat eens meemaken dan?
Ik heb mijn kind trouwens op de scooterT naar school gebracht: in het kader van dikke wijven op een brommer. Maar is wel 6 kilometer hè, dus beetje ver om te lopen.

Mijn oudste gaat al een half jaar niet naar school, dus wat dat betreft compenseert dat weer een beetje in aantal gevaarlijke situaties.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nou ja, ziek is ziek...hij heeft al om 9.30 aangegeven weer beter te zijn

Hier kunnen de kinderen prima zelf lopen, geen drukke wegen en zo. We gaan alleen mee voor de jongste en voor de gezelligheid.
Geniet er van yette.

Voordat je het weet ben je niet meer welkom op het schoolplein zoals ook al eerder iemand schreef. Of mag je alleen mee tot de hoek van de straat.

Ik begrijp wel waarom mensen met de auto gaan. Lijkt veiliger zegt men dan, terwijl men de auto recht voor de schoolingang parkeert. Maar het is echt beter kinderen al vroeg met het verkeer vertrouwd te doen geraken.
De meest gevaarlijke automobilisten die ik hier onderweg tegenkom zijn de mede-moeders die hun kroost in de auto losbungelend en nog haastig een broodje naar binnenwerkend naar school brengt en niet de vrachtwagens, vuilniswagens en andere weggebruikers.

Die gestresste te laat opstaande ouders zijn hier het gevaarlijkst en rijden je half van de weg en snijden de kinderen af en gaan daarna op het schoolplein klagen dat al die fietsen zo in d eweg staan bij de ingang.
In de wijk waar ik hiervoor woonde zag ik bijna dagelijks dit tafereel

Pa die met een noodgang of de rotonde verkeerd om nam, of van de verkeerde kant een eenrichtingsweg nam. Kind naast hem, wel in een zitje, geen gordel.

Pa vaak met mobiel aan zijn oor.

Wijkagent ingeschakeld, die heeft meerdere keren gepost en boetes geschreven.

Weet niet of die man dit nog steeds doet, heb er maar een half jaar gewoond.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hier is een heel actief beleid om het parkeren in goede banen te leiden. De school ligt op een woonerf en er is een stopverbod waardoor automobilisten hun kinderen ruim 50 meter van de schoolpoort moeten laten uitstappen. Dat werkt zó goed dat het echt opvalt als er iemand voor school stopt. Mensen die dit doen worden erop aangesproken door de directie.
quote:zusenzo schreef op 24 augustus 2009 @ 10:38:

Fleurtje kan plots ook opeens zomaar ineens uit het niets besluiten om heel lief te zijn, dus Willem ook.Dat kan, maar komt niet zo erg geloofwaardig over in zijn geval. Ik begrijp ook niet zo goed waarom Willem zo valt over de zgn. zure opmerkingen. Beetje weinig zelfkennis of een heel erg slecht geheugen zeker.... Maar goed, de tijd zal het leren.....
Oh, en nog even inhoudelijk dan

Mijn oudste fietst naar school (middelbare school), tweede loopt zelf naar school (5 minuten, zit in groep 6), derde wordt met busje opgehaald en jongste is 1, dus die blijft lekker thuis

Toen ze nog niet zelf gingen, bracht ik ze op de fiets of lopend.

Hier mogen auto's overigens ook niet voor de school parkeren.
quote:Banba schreef op 24 augustus 2009 @ 10:27:

Willem, wat fijn om deze andere kant van je eens te zien!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:willem1959 schreef op 24 augustus 2009 @ 09:12:

Vandaag beginnen de basisscholen in de regio Midden weer, volgende week de middelbare scholen. Op Zuid na zijn alle basisscholen weer begonnen.

Ik zou alle automobilisten willen oproepen voorzichtig te zijn in het verkeer, speciaal daar waar het de confrontatie met kinderen betreft. Verder zou ik alle vaders en moeders willen oproepen hun kinderen zoveel mogelijk lopend of met de fiets naar school te brengen en al zeker niet tot voor de 'schoolpoort' te rijden.

Succes allemaal.

Confrontatie?

Vroeg me al af wat die kudde kleutertjes vanmorgen midden op de straat tegenover die auto deed.
Willem ik ben het volmondig met je eens! Heerlijk om deze kant weer eens van je te zien man.
quote:fleurtje schreef op 24 augustus 2009 @ 09:50:

[...]

Klopt, bij jou zou het onoprecht zijn. Bij Willem alleen tot op zekere hoogte, dit verzoek geldt nl alleen blanke kindjes.
Wij zitten lekker nog twee weken thuis
quote:willem1959 schreef op 24 augustus 2009 @ 10:12:

Ik zie het.

Excuses.

En mijn bezorgdheid is oprecht. Ik zag hier vanmorgen weer moeders met kinderen op de fiets, kleintjes er wiebelend naast, de vuilniswagen inhalen. Druk druk druk.

Ik ben zelf de basisschoolkinderen ontgroeid, en hoop oprecht dat anderen hun kinderen ook zonder ongelukken die periode door weten te loodsen.

Herinner me dat er ooit eens een meisje uit groep 8 bij het oversteken werd geschept door een auto en een tijdje in een rolstoel naar school kwam. Dat had een grote impact op die school.

Dus even ter verduidelijking. Mijn topic is oprecht en goed gemeend. Ik begrijp al die zure reacties eigenlijk niet zo.

Honderd meter van hier is vorig jaar een brugpieper onder een tram gekomen. Bij Zwiepjes school is hetzelfde gebeurd, een klein kindje onder een tram. Op het kruispunt voor mijn deur zie ik dagelijks bijna ongelukken en ongelukken met auto's onderling maar met name met overstekende mensen en auto's die door rood gaan. De middelbare scholieren die fietsen zijn helemaal een geliefd doelwit voor de auto (en soms rijden ze ook gewoon zelf door rood hoor.)

Het verkeer is gewoon verschrikkelijk onveilig. Máár eigenlijk ben ik heeeeeel tevreden over het gebeuren bij Zwiepjes school. De auto's gedragen zich heel netjes (ben er een van want ik woon te ver) en het zijn er nooit meer dan 50. Op 500 kinderen is dat best weinig. Dus het kán wel hoor, dat veel ouders te voet of met de fiets gaan en de autorijdende mensen rekening houden met de kinderen.
Het is bij mij wachten tot er een ongeluk gebeurd. En nee, ik hoop dat dit nog heeeeeeeeeeel lang gaat duren. En dat het dan goed afloopt. Maar de bijna ongelukken zijn aan de orde van de dag bij mij. Het zijn de ouders die hun kind het liefst letterlijk bij de deur willen afzetten met de auto. En of ze daarvoor op de stoep moeten parkeren of in het gras. Dat maakt ze niet uit. Ze gaan massaal de auto in. De ouders die lopend of met de fiets naar school komen zijn te tellen. Ouders die automobilist zijn niet. En gingen diezelfde ouders nu naar het werk en hebben ze daar hun auto voor nodig snap ik het nog enigzins. Maar zodra de kids de auto uit zijn gaat de helft van het totale aantal automobilisten gewoon fijn weer naar huis. Verbazend vind ik het.
quote:Dushi74 schreef op 24 augustus 2009 @ 16:42:

Willem ik ben het volmondig met je eens! Heerlijk om deze kant weer eens van je te zien man.Oh, dank je wel *bloos*
Ik zal eraan denken. Hoewel ik nooit zoveel brokken maak met mijn fiets.

*Even afkloppen*

Weet eigenlijk niet wat ik lees... ik liep vanaf mijn vijfde zelf naar school. Goeie ouwe tijd...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven