Lijf & Lijn alle pijlers

Buik na baby

05-08-2009 19:19 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is inmiddels een jaar oud, maar dat buikje wil maar niet weg...Tijdens mijn zwangerschap ben ik ongeveer 15 kilo aangekomen waarvan er eentje is blijven "plakken". Ik weeg 61 kilo bij 1.63m, voor de zwangerschap dus 60 kilo. Mijn buikspieren hebben een flinke optater gehad, er zit nog steeds een gat van zo'n 1,5 vingers breed tussen. De rest van mijn lijf is prima in proportie, alleen mijn buik is wat mij betreft dus echt te dik. Ik doe al maanden buikspieroefeningen, maar dat lijkt niet echt te helpen. Mijn idee is nu om te proberen 3 kilo af te vallen, en hopelijk gaan die ook van de buik af, en niet van de rest van het lijf. Heeft iemand verder nog tips om iets aan dat buikje te doen?
quote:Miljana schreef op 11 augustus 2009 @ 21:27:

Oh daar kan ik me ook bij aansluiten, mijn ene borst maakte echt veeeel meer voeding aan dan de andere en het verschil, nou pff het is niet echt om aan te zien. Ben op de sportschool al telkens bezig die kant extra te trainen, maar weet niet of dat gaat helpen. Iemand nog tips?

je kan je borsten niet trainen dus steek die energie liever in het aanschaffen van een leuke hippe beha die het verschil compenseert.

Buikspieren trainen is eigenlijk zinloos en zelfs af te raden als de lange buikspieren niet gesloten zijn. Het kan operatief gecorrigeerd worden maar dat betekent niet dat je vetlaag weg is. Concentreer je op cardiotraining en probeer een beetje te accepteren dat kinderen krijgen nu eenmaal sporen achterlaat en dat je ons medemoeders kan herkennen aan soortgelijke kenmerken. Op het strand vormen wij een belangrijk ondergronds verband. We groeten elkaar dmv een handgebaar
quote:meds schreef op 25 augustus 2009 @ 10:45:

[...]

Concentreer je op cardiotraining en probeer een beetje te accepteren dat kinderen krijgen nu eenmaal sporen achterlaat en dat je ons medemoeders kan herkennen aan soortgelijke kenmerken. Op het strand vormen wij een belangrijk ondergronds verband. We groeten elkaar dmv een handgebaar
Haha Meds.

Hier na 8 maanden ook wat extra vetjes en een blubber waar eerst gewoon buik zat. Ik zit nog 4 kilo boven mijn oude gewicht (ik weeg nu 74 kilo bij 1.80m) maar denk dat ik ook zonder die kilo's héél duidelijk kan zien dat ik zwanger ben geweest. En weet je, ik heb helemaal geen zin om te sporten, heb het al druk zat; werk, kind, vriendinnen, familie. Met kleding aan vind ik het prima, in de sauna ook en in het zwembad, ach ja.... daar zwem ik met kind, dus iedereen kan de reden zien van mijn niet zo perfecte figuur.

En die 4 kilo gaan er ook wel af. Af en toe doe ik even een weekje mijn best met gezond eten en is er weer een kilo af.

En ik bedenk me ook wel; als ik een 2e krijg begint het weer van voor af aan!

Maar inderdaad; die tieten!!! Ik denk dat ik daar nog het meest van baal. Slappe hap is het. Maar goed, met een goede bh is dat ook best te verbloemen.
Ik wil ook af van die pens!!

M'n kleine is 4 maanden nu.
Mijn tweede zoontje is nu 8 maanden en in een jurkje heb ik ook nog een behoorlijk buikje. Bij mijn eerste had ik dat niet zo maar ik heb dus ook een diastase en een bolletje boven mijn navel. Bovendien ben ik voor de rest erg dun geworden door de borstvoeding (54kg bij 1m74), dus nog meer afvallen wil ik echt niet. Denk dat ik vanmiddag maar een corrigerend broekje ga kopen, ik ga mijn tijd niet meer verliezen aan buikspieroefeningen. Wel probeer ik zo vaak mogelijk te gaan wandelen met de kleine, hopelijk helpt dat een beetje.
Hoi allemaal,

Ook herkenning hier. Bij mn eerste duurde het ongveer 1 een jaar tot ik zelf vond dat mn buik weer acceptabel was; absoluut nog niet zo strak als voor mn zwangerschap, maar wel zo dat niet meer iedereen dacht dat ik "weer zwanger" was. En ja hoor, nu weer zwanger....wacht met angst en beven af hoe het ervoor gaat staan na deze zwangerschap!

Heb wel ook een jaar BV gegeven, heb wel het idee dat die BV scheelde, was een paar kilo lichter dan voor mn zwangerschap.

Was van plan om na mn volgende bevalling ook eens een sluitlaken te gebruiken, hoop dat dat wat meehelpt.

Nog even een weetje wat betreft boobies en verleptheid: de verleptheid onstaat door je zwangerschap (je maakt allerlei "huidverslappings"-hormonen aan en ze worden tijdens je zwangerschap al huge), bosrtvoeding of niet maakt niet uit (dat scheelt weer voor de borstvoedingsmoeders )
Ik heb niet eens een kind en ook een buikje - boehoe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven