Nog stééds ontstoken tandvlees
maandag 24 augustus 2009 om 09:58
Al jaren is mijn tandvlees ontstoken. Dat kwam volgens de tandarts doordat ik bepaalde plekken niet goed schoon kon houden. Sinds een aantal maanden heeft hij dit verholpen door het plaatsen van een kroon.
Daarna een afspraak bij de mondhygieniste. Zij constateerde dat ik nog steeds ontstoken tandvlees had, en dat ik regelmatiger moest gaan flossen. Verder was alles netjes, ik poets goed zei ze. Ook heeft ze mijn tandbot gecontroleerd, daar zaten gelukkig geen ontstekingen.
Drie weken later kwam ik terug, inmiddels was er een nieuwe mondhygieniste. Tandvlees nog steeds ontstoken. Volgens haar kwam dat omdat flossen alleen afdoende is ter preventie van ontstekingen. Stoken moest ik, en ik kreeg de opdracht 2 weken lang 2x daags te spoelen met Corsodyl.
Ik ben nu weer 4 weken verder. Stook én flos trouw elke avond, heb 3 weken 2x daags gespoeld, en nog steeds is er geen verbetering. Woendag moet ik weer naar de mondhygieniste.
Nu vraag ik me af, heeft iemand enig idee hoe mijn ontstekingen te verklaren zijn? Ik ben een beetje bang dat de mondhygieniste me woensdag niet verder gaat helpen...
Daarna een afspraak bij de mondhygieniste. Zij constateerde dat ik nog steeds ontstoken tandvlees had, en dat ik regelmatiger moest gaan flossen. Verder was alles netjes, ik poets goed zei ze. Ook heeft ze mijn tandbot gecontroleerd, daar zaten gelukkig geen ontstekingen.
Drie weken later kwam ik terug, inmiddels was er een nieuwe mondhygieniste. Tandvlees nog steeds ontstoken. Volgens haar kwam dat omdat flossen alleen afdoende is ter preventie van ontstekingen. Stoken moest ik, en ik kreeg de opdracht 2 weken lang 2x daags te spoelen met Corsodyl.
Ik ben nu weer 4 weken verder. Stook én flos trouw elke avond, heb 3 weken 2x daags gespoeld, en nog steeds is er geen verbetering. Woendag moet ik weer naar de mondhygieniste.
Nu vraag ik me af, heeft iemand enig idee hoe mijn ontstekingen te verklaren zijn? Ik ben een beetje bang dat de mondhygieniste me woensdag niet verder gaat helpen...
woensdag 26 augustus 2009 om 22:20
Nou, kan me wel vinden in dit verhaal eigenlijk.
Die kroon sluit dus gewoon niet goed aan, er zit te veel ruimte tussen kroon en die kiezen ervoor en erna...
Zit wat in.
Aan de andere kant, dat zou je met een stoker gewoon goed weg moeten krijgen.
Zo'n foto is ook nooit weg.
Kunnen ze zien of er ergens ontstekingen binnen in zitten
Wat ik zelf eigenlijk niet verwacht want dan had je echt wel meer pijn gehad.
Waterstofperoxide...hmmm
Snap wel dat je moet stoppen met chloorhexidine (vanwege de aanslag) maar waterstofperoxide vind ik persoonlijk zulke rotzooi.
Als je een open wondje hebt in je mond zou ik dat persoonlijk nooit aanraden.
Als je het dan toch wilt ontsmetten en schoonhouden,spoel dan met lauw zot water
Heb je het nog gehad over het eventueel maken van een status en het maken van een kweek?
Die kroon sluit dus gewoon niet goed aan, er zit te veel ruimte tussen kroon en die kiezen ervoor en erna...
Zit wat in.
Aan de andere kant, dat zou je met een stoker gewoon goed weg moeten krijgen.
Zo'n foto is ook nooit weg.
Kunnen ze zien of er ergens ontstekingen binnen in zitten
Wat ik zelf eigenlijk niet verwacht want dan had je echt wel meer pijn gehad.
Waterstofperoxide...hmmm
Snap wel dat je moet stoppen met chloorhexidine (vanwege de aanslag) maar waterstofperoxide vind ik persoonlijk zulke rotzooi.
Als je een open wondje hebt in je mond zou ik dat persoonlijk nooit aanraden.
Als je het dan toch wilt ontsmetten en schoonhouden,spoel dan met lauw zot water
Heb je het nog gehad over het eventueel maken van een status en het maken van een kweek?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 26 augustus 2009 om 22:30
Ja maar Sum, dan zou ik dus na alles wat ik eet uitgebreid moeten stoken?
Ik denk ook niet dat mijn wortels ontstoken zijn, geen last van bij warme of koude vloeistoffen, alleen bij druk.
Ja ik heb natuurlijk open wondjes... Anders spoel ik gewoon niet.
Heb haar gevraagd naar paradontitus, maar zij haalde de tandarts en dit kwam eruit. Zal het morgen wel nog aan de tandarts vragen.
Tnx Sum!
Ik denk ook niet dat mijn wortels ontstoken zijn, geen last van bij warme of koude vloeistoffen, alleen bij druk.
Ja ik heb natuurlijk open wondjes... Anders spoel ik gewoon niet.
Heb haar gevraagd naar paradontitus, maar zij haalde de tandarts en dit kwam eruit. Zal het morgen wel nog aan de tandarts vragen.
Tnx Sum!
donderdag 27 augustus 2009 om 09:19
nou ik hoop dat het dan toch allemaal goed komt!
toch mooi dat ze er eens goed naar gekeken hebben en dat ze er wat aan willen doen.
over dat spoelen, tja mijn vriend z'n tandarts die zegt altijd met water en zout spoelen.
waterstofperoxide word ook je haar mee geblondeerd volgens mij.
maar of het slecht is om mee te spoelen?
toch mooi dat ze er eens goed naar gekeken hebben en dat ze er wat aan willen doen.
over dat spoelen, tja mijn vriend z'n tandarts die zegt altijd met water en zout spoelen.
waterstofperoxide word ook je haar mee geblondeerd volgens mij.
maar of het slecht is om mee te spoelen?
donderdag 27 augustus 2009 om 12:58
Zucht. Chef de clinique zegt dat de kroon eruit moet. Is niet goed gemaakt, er zit een randje doordat hij niet goed aansluit op mijn tandvlees. Plus er is te weinig contact met de naastliggende kiezen. Hierdoor komt er steeds eten tegen mijn tandvlees, en omdat het ónder dat randje gaat zitten is het niet schoon te houden.
Krijg een nieuwe kroon, op hun kosten. Hij zei wel dat er mogelijk een stift moet komen (zit nu op eigen wortel) en dat die dan wel voor mijn rekening komt...
Ik vond de plaatsing van die kroon afschuwelijk! Kostte erg veel tijd, happen vind ik een naar gevoel, en zoveel afspraken... En nu dus wéér!
Maar goed. Hopelijk is het probleem dan verholpen.
Krijg een nieuwe kroon, op hun kosten. Hij zei wel dat er mogelijk een stift moet komen (zit nu op eigen wortel) en dat die dan wel voor mijn rekening komt...
Ik vond de plaatsing van die kroon afschuwelijk! Kostte erg veel tijd, happen vind ik een naar gevoel, en zoveel afspraken... En nu dus wéér!
Maar goed. Hopelijk is het probleem dan verholpen.
donderdag 27 augustus 2009 om 17:51
Aaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....
Maar lieve Frizz, dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn van het hele euvel.
Wel raar dat je die stift dan wel zelf moet betalen zeg!
Het is toch niet jouw fout dat die kroon er nu af moet???
maar ik geen de Chef gelijk, als de kroon niet goed aansluit gaat er eten onder het randje zitten.
En dat krijg je met de beste wil van de wereld niet weggepoetst of gestokert
Nog even over dat stokeren na elke maaltijd.
Dat doe ik standaard.
Nou moet ik zeggen dat het bij mij ook een soort tic is.
Ik word zenuwachtig als ik geen doosje tandenstokers in mijn tas heb
Beroepsdeformatie denk ik
Maar lieve Frizz, dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn van het hele euvel.
Wel raar dat je die stift dan wel zelf moet betalen zeg!
Het is toch niet jouw fout dat die kroon er nu af moet???
maar ik geen de Chef gelijk, als de kroon niet goed aansluit gaat er eten onder het randje zitten.
En dat krijg je met de beste wil van de wereld niet weggepoetst of gestokert
Nog even over dat stokeren na elke maaltijd.
Dat doe ik standaard.
Nou moet ik zeggen dat het bij mij ook een soort tic is.
Ik word zenuwachtig als ik geen doosje tandenstokers in mijn tas heb
Beroepsdeformatie denk ik

donderdag 27 augustus 2009 om 23:41
Ik HOOP dus dat dat de oplossing is. Maar al die k*tbehalndelingen weer...
Ja wat betreft die stift, hij zegt dat hij het wellicht anders beoordeeld dan die andere kroon-meneer, en dat hij liever geen risico's neemt.
Stoker je echt na elke maaltijd? Sjonge... In het openbaar? Ook na een appeltje oid?
Ja wat betreft die stift, hij zegt dat hij het wellicht anders beoordeeld dan die andere kroon-meneer, en dat hij liever geen risico's neemt.
Stoker je echt na elke maaltijd? Sjonge... In het openbaar? Ook na een appeltje oid?
zaterdag 29 augustus 2009 om 12:41
Yep Frizz, ook na een appeltje.
Maar niet aan tafel hoor als ik uit eten ben
Dat vind ik altijd zo'n onsmakelijk gezicht
Even naar het toilet
(en dan roept iedereen hier al...Oh, Sum gaat weer met haar stokkies in de weer)
Dat wat betreft die risico's en het niet willen nemen ervan....zit ook wel wat in
Straks zit er een nieuwe kroon op, breekt de pijler...zit je ook weer niet echt op te wachten
Vraag wel ff van te voren een kostenbegroting, dan weet je wat ke ongeveer kwijt bent
Maar niet aan tafel hoor als ik uit eten ben
Dat vind ik altijd zo'n onsmakelijk gezicht
Even naar het toilet
(en dan roept iedereen hier al...Oh, Sum gaat weer met haar stokkies in de weer)
Dat wat betreft die risico's en het niet willen nemen ervan....zit ook wel wat in
Straks zit er een nieuwe kroon op, breekt de pijler...zit je ook weer niet echt op te wachten
Vraag wel ff van te voren een kostenbegroting, dan weet je wat ke ongeveer kwijt bent
zaterdag 29 augustus 2009 om 13:27

zaterdag 29 augustus 2009 om 13:45
Ik heb ook tandvlees problemen maar ook dat ik vreselijk uit mijn mond ruik. Dan heb ik die aanslag op mijn tong, dat haal ik weg met een tong schraper maar ik blijf ruiken uit mijn mond. De MH heeft al eens mijn tandvlees helemaal schoon gemaakt, onder en boven en ik stook maar de geur blijft. Ik poets met sensodyne voor gevoelige tanden want ik heb een plekje tussen mijn kiezen waar de glazuurlaag af is en die is zo gevoelig! Het liefst wilde ik een kunstgebit!!
zaterdag 29 augustus 2009 om 13:52
Ik heb zelf ook altijd al wat last van bloedend tandvlees gehad, en ben inmiddels door zwangerschap daar nog gevoeliger voor.
Mijn nieuwe tandarts raadde me één ding aan en één ding af: ga poetsen met een zachte borstel, gebruik Meridol en blijf ver weg van irriterende zaken als Lysterine... (Fijn, had net een nieuwe fles gekocht om me 'schoner' te voelen).
Die kroonvervanging zal een hele hoop oplossen hoop ik, maar misschien dat dit erbij extra helpt.
Succes!
Mijn nieuwe tandarts raadde me één ding aan en één ding af: ga poetsen met een zachte borstel, gebruik Meridol en blijf ver weg van irriterende zaken als Lysterine... (Fijn, had net een nieuwe fles gekocht om me 'schoner' te voelen).
Die kroonvervanging zal een hele hoop oplossen hoop ik, maar misschien dat dit erbij extra helpt.
Succes!
zaterdag 29 augustus 2009 om 14:06
Hee Tia, wat is Meridol dan?
Ja ik denk ook dat die kroonvervangen wel zal helpen hoor..
Ik hoop het maar, want het gaat me weer een hoop tijd in de stoel kosten!
Maar jij zal toch ook wel veel stokeren neem ik aan?
Mika stoker jij ook?
Ben je teruggegaan naar de MH?
Of verder met de tandarts besproken?
Er moet toch een oorzaak gevonden kunnen worden!
Ja ik denk ook dat die kroonvervangen wel zal helpen hoor..
Ik hoop het maar, want het gaat me weer een hoop tijd in de stoel kosten!
Maar jij zal toch ook wel veel stokeren neem ik aan?
Mika stoker jij ook?
zaterdag 29 augustus 2009 om 14:15
Meridol is een soort tandpasta, gewoon bij de drogist te koop. Ik kende het ook niet maar verrek: het helpt! Ik bloed al beduidend minder, kan normaal (als ik zeg maar de boel vacuüm trek) het bloed tussen mijn tanden uitzuigen. (goh, en net schreef ik nog op een vampieren-topic )
Ik stoker niet, ik ben er te laks voor en ik ga er alleen maar door bloeden... Flossen mocht ik ook niet echt van die tandarts omdat het te hard is, zo'n draadje!
Ik ben eerder veelvuldig naar de MH geweest, maar volgens deze tandarts zeker nu even niet nodig (en dat terwijl je extra goed voor je tanden moet zorgen als je zwanger bent): mijn tanden en mondhygiëne bleken prima in orde en in tegenstelling tot wat ze me eerder zeiden heb ik helemaal geen tandsteen!
Ik stoker niet, ik ben er te laks voor en ik ga er alleen maar door bloeden... Flossen mocht ik ook niet echt van die tandarts omdat het te hard is, zo'n draadje!
Ik ben eerder veelvuldig naar de MH geweest, maar volgens deze tandarts zeker nu even niet nodig (en dat terwijl je extra goed voor je tanden moet zorgen als je zwanger bent): mijn tanden en mondhygiëne bleken prima in orde en in tegenstelling tot wat ze me eerder zeiden heb ik helemaal geen tandsteen!
zaterdag 29 augustus 2009 om 14:28
zaterdag 29 augustus 2009 om 15:34
Nee bij mij is het echt spontaan. Geen ontstekingen oid. Tandvlees bloedt idd met poetsen (zeker nu met zwangerschap; de amerikanen schijnen dat dan liefkozend 'pink toothbrush' te noemen, hmm )
Zou je juist iets té fanatiek kunnen stokeren?
Overigens, puur tandvlees ontsteking is gingivitis, het wordt paradontitis als het kaakbot er idd bij betrokken raakt.
Zou je juist iets té fanatiek kunnen stokeren?
Overigens, puur tandvlees ontsteking is gingivitis, het wordt paradontitis als het kaakbot er idd bij betrokken raakt.

zaterdag 29 augustus 2009 om 17:40
quote:frizzy schreef op 29 augustus 2009 @ 14:06:
Mika stoker jij ook?
Ja ik stoker ook wel maar niet dagelijks, ik denk er gewoon niet altijd aan.
Moet a.s dinsdag weer naar de MH en dat bespreek ik dat nog wel met haar. Maar ben geen fan van de tandarts/MH.
Mika stoker jij ook?
Ja ik stoker ook wel maar niet dagelijks, ik denk er gewoon niet altijd aan.
Moet a.s dinsdag weer naar de MH en dat bespreek ik dat nog wel met haar. Maar ben geen fan van de tandarts/MH.