Gezondheid alle pijlers

Moeder hartstilstand en in levensgevaar..

05-08-2009 02:32 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na 2 weken geleden gedumpt te zijn door mijn ex-vriend waar ik mee zou gaan samenwonen en ik dit net begon te verwerken.. Kreeg ik gisterenochtend verschrikkelijk nieuws.. Nieuws waardoor het je ineens geen **** kan schelen dat je relatie uit is, dat is totaal niet meer belangrijk!!

Mijn oom belde op dat ik meteen naar het ziekenhuis moest komen omdat mijn moeder slecht ging.. daar aangekomen bleek dat zij, slechts 46 jaar oud een hartstilstand heeft gehad en is in coma geraakt..

Na urenlang wachten kwam de dokter en hij gaf aan dat ze in levensgevaar was.. ze heeft een zware bloedinfectie en in zeer ernstige vorm, het was nu afwachten en bidden/hopen op een goede afloop, omdat dit helaas kan leiden tot overlijden..

Nooit geweten dat dit bestond.. maar het kan iedereen overkomen ook al komt het niet veel voor..

Vanaf gisterenochtend ben ik niet meer bij haar weggeweest tot nu toe.. geslapen in het ziekenhuis en vannacht is ze stabiel geweest maar vanochtend ging het ineens slechter, veel complicaties, orgaanfalen en nog duizend dingen die ik waarschijnlijk vergeten ben.. Ze is nu helaas niet meer stabiel en ze knokken voor haar leven. We moeten vrezen voor het ergste.. Ik ben naar huis gestuurd omdat ik oververmoeid ben en moet mijn telefoon in de gaten houden..

Ik weet niet eens waarom ik dit hier typ maar ik weet me geen raad!! Ik ben in een soort van shock en brandt nu een kaarsje voor haar met haar foto..

Zoals jullie merken kan ik absoluut niet slapen en ben ik totaal van slag,wanhopig, boos en woedend.. ik kan mijn moeder absoluut niet verliezen!

Het leven is zoo ongelovelijk oneerlijk..

Nogmaals ik weet niet waarom ik dit typ.. maar ik kan me nooit uiten naar mijn eigen omgeving en iedereen vraagt me ook waarom ik zo sterk blijf, maar ik kan op de één of andere manier niks anders maar moet mijn gevoel toch ergens kwijt..
Ik begin maandag met mijn nieuwe baan.. aan de ene kant heel eng omdat ik nu 3 x per dag in het ziekenhuis ben en dan nog maar 1 keer kan.. maar aan de andere kant ook echt wel goed voor me!

Ik heb de situatie telefonisch uitgelegd en mocht er wat zijn dan mag ik er meteen heen dus dat komt vast goed.

M'n leven bestaat nu alleen maar uit negatieve dingen en ik denk dat het heel goed voor me is om even in een andere omgeving te zijn en nieuwe mensen te leren kennen!

Kom trouwens net uit het ziekenhuis, ze was nog steeds goed bij maar wel heeel erg verward.. continu in derzelf mompelen en het lijkt alsof ze totaal niet begrijpt wat er allemaal gebeurt. Maar dat zijn dingen die op de lange termijn natuurlijk beter kunnen worden!

Groetjes
Hey Sam! Hoe is het met je mams? Heb je je (mentaal) al voorbereid op maandag? Spannend! Moest aan je denken, hope all is well.
Hallo Samantha, hoop dat je moeder snel weer verder opknapt en dat verwarde zal verminderen.

Veel succes in je nieuwe baan, maandag!
Samantha heeft je moeder die beademing nog? Want ze kan dan natuurlijk niet praten. Lijkt me ook heel vervelend zo'n ding in je keel. Fijn dat de scan goed is. Dat geeft hoop.

Wat een vreselijke vent is je ex zeg. En een grote egoïst ook nog. Denkt alleen maar aan zichzelf. Een kerel van 25 moet toch begrijpen dat je meer hebt aan een hart onder de riem dan een k*t verhaal over andere meiden. Absurd.

Veel succes maandag met je nieuwe baan. Dat geeft weer afleiding.
Hallo Allemaal,

Even een laatste update over mijn moeder.. het is heel erg druk geweest voor me de afgelopen dagen met werken.. langs mijn moeder en daarna meteen slapen dus weer een veels te late reactie..

Het meest onwaarschijnlijke is gebeurd! De beademing is eraf, de eerste paar dagen zei ze alleen maar hele vreemde dingen en herkende ze niemand, zag dingen die er niet waren..

Maar elke dag ging het beter en nu is ze gewoon helemaal bij!!! De artsen spreken echt van een wonder.. er lijkt weinig hersenletsel te zijn, haar lichaam is wel op en ze zal maanden moeten revalideren. Ook zijn haar longen nog steeds niet optimaal maar haar nieren, lever en hart zien er goed uit!

Ik kan niet beschrijven hoe ongelovelijk blij ik ben.. alle kaarsjes die gebrand zijn en het hopen heeft geholpen.

Verder bevalt mijn nieuwe baan super goed.. ik heb het onwijs naar mijn zin en het geeft afleiding.

Daarnaast stond mijn ex een aantal dagen geleden in tranen voor m'n deur.. spijt spijt en nog een spijt. Heb hem netjes zijn verhaal laten doen.. hij heeft verteld dat niets aan mij lag, dat hij in de knoop zat en geen idee heeft waarom hij zo bot deed.. dat het allemaal gelogen was en dat hij de grootste klootzak is die er bestaat. En dat hij er alles aan zou willen doen om het weer goed te maken.

Ik heb hem verteld dat ik niet meer boos op hem ben.. alleen verschrikkelijk teleurgesteld in zijn persoon en dat het tussen ons echt definitief over is en dat ik hem het allerbeste wens.

Voor mij dus een een nieuw begin, en ik ga er het meeste uithalen wat mogelijk is en genieten van alles wat er nog gaat komen.

Bedankt voor alle steun, jullie hebben me er echt doorheengetrokken!
Samantha, wat een super goed bericht!!!

Wat ontzettend super dat het zo goed gaat met je moeder zeg! Zit hier helemaal blij te zijn voor je

Fijn ook dat je baan bevalt en wat ben je sterk geweest naar je ex zeg! Respect.

Bedankt voor je update en geniet van de nieuwe kansen!
anoniem_84859 wijzigde dit bericht op 26-08-2009 23:52
Reden: slordigheidje
% gewijzigd

Welkom terug voor je mams
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Fijn om te lezen dat je mams het heeft gehaald! En sterkte voor haar met de revalidatie natuurlijk..
Samantha wat een ongelooflijk fijn bericht.

Geweldig om te horen dat alles goed gaat. Zowel met je moeder (wat toch het belangrijkste is), als met je baan en je ex. )

Wat ben jij een kanjer zeg, hoe je dat laatste hebt aangepakt.

Hardstikke goed.

Liefs Zoeb
Wat een fantastische berichten!

Een nieuw begin, op allerlei gebieden dus. Maak er wat moois van! Samen met je moeder. Heel fijn dat ze weer bij is.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Wat een goed nieuws bombardement. Geniet ervan!!!!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb het topic steeds gevolgd en word helemaal blij van je laatste berichtje. Keep the good feeling.
Wauw....En ik had er een heel hard hoofd in gezien de situatie waarin je moeder verkeerde...Zo zie je maar, een lichaam en geest kunnen zeer veerkrachtig zijn Gelukkig!

Ik wens je moeder een goed herstel verder...En wens jullie het allerbeste!
Wat een goed nieuws allemaal Samantha! Kan me voorstellen dat je het wel van de daken wilt schreeuwen. Ik zie het bijna voor me, hoe je heel de dag rondloopt met een enorme grijns op je gezicht haha... en terecht!! Natuurlijk nog een weg te gaan met revalideren, maar het is in elk geval niet meer zo uitzichtloos. Echt goed om te horen.
GEWELDIG!!! Wat ontzettend fijn dat je moeder het -naar omstandigheden- zo goed maakt!

En wat ben je sterk geweest toen je ex langs kwam. Heel, heel knap!

Ik wens je moeder, en jou, alle goeds!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven