Gezondheid alle pijlers

Moeder hartstilstand en in levensgevaar..

05-08-2009 02:32 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na 2 weken geleden gedumpt te zijn door mijn ex-vriend waar ik mee zou gaan samenwonen en ik dit net begon te verwerken.. Kreeg ik gisterenochtend verschrikkelijk nieuws.. Nieuws waardoor het je ineens geen **** kan schelen dat je relatie uit is, dat is totaal niet meer belangrijk!!

Mijn oom belde op dat ik meteen naar het ziekenhuis moest komen omdat mijn moeder slecht ging.. daar aangekomen bleek dat zij, slechts 46 jaar oud een hartstilstand heeft gehad en is in coma geraakt..

Na urenlang wachten kwam de dokter en hij gaf aan dat ze in levensgevaar was.. ze heeft een zware bloedinfectie en in zeer ernstige vorm, het was nu afwachten en bidden/hopen op een goede afloop, omdat dit helaas kan leiden tot overlijden..

Nooit geweten dat dit bestond.. maar het kan iedereen overkomen ook al komt het niet veel voor..

Vanaf gisterenochtend ben ik niet meer bij haar weggeweest tot nu toe.. geslapen in het ziekenhuis en vannacht is ze stabiel geweest maar vanochtend ging het ineens slechter, veel complicaties, orgaanfalen en nog duizend dingen die ik waarschijnlijk vergeten ben.. Ze is nu helaas niet meer stabiel en ze knokken voor haar leven. We moeten vrezen voor het ergste.. Ik ben naar huis gestuurd omdat ik oververmoeid ben en moet mijn telefoon in de gaten houden..

Ik weet niet eens waarom ik dit hier typ maar ik weet me geen raad!! Ik ben in een soort van shock en brandt nu een kaarsje voor haar met haar foto..

Zoals jullie merken kan ik absoluut niet slapen en ben ik totaal van slag,wanhopig, boos en woedend.. ik kan mijn moeder absoluut niet verliezen!

Het leven is zoo ongelovelijk oneerlijk..

Nogmaals ik weet niet waarom ik dit typ.. maar ik kan me nooit uiten naar mijn eigen omgeving en iedereen vraagt me ook waarom ik zo sterk blijf, maar ik kan op de één of andere manier niks anders maar moet mijn gevoel toch ergens kwijt..
Wat heerlijk dat ze weer stabiel is! Ik hoop dat het snel nog beter gaat!
Goed nieuws zeg! Hopen dat ze snel weer verder en verder opknapt.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Goed nieuws dat ze weer stabiel is!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Hoe was het vandaag Samanthawho?
Vandaag gaat het gelukkig nog steeds stabiel.. ze hebben de medicijnen iets af kunnen bouwen en ze hopen de bacterie in haar bloed onder controle te krijgen nu..

Verder is het nog afwachten hoe ze neurologisch is.. dus hoe haar hersenactiviteit is en als ze eruit kan komen.. hoe dat dan zal zijn..

Helaas ie het wel zo dat als ze nu zouden stoppen met de beademing ze direct zou komen te overlijden, omdat ze deze bijna voor de volle 100% nodig heeft.

Het blijft duimen duimen duimen maar elk lichtpuntje is er weer één!!
Dat is in zulk soort situaties altijd afwachten, hoe iemand er neurologisch uit komt. Naar hoor, dat daar helemaal niets over te voorspellen is. Eerst maar zorgen dat die bacterie onder controle komt lijkt mij dan (als leek...).

En even helpen ademen is niet zo erg toch? Dan heeft het lijf meer kans om zich te richten op andere zaken denk ik dan (wederom als leek)...

Het klinkt niet geheel negatief in ieder geval!

Gaat het met jou ook een beetje?
Ik duim met je mee.
Denk aan jullie en duim hard mee
Ja, dat vind ik echt.
Vandaag ook even een knuffel Sam. Ik hoop dat het steeds een stukje beter gaat met je moeder!
Fijn dat er toch lichtpuntjes zijn de goede kant op. We gaan gewoon door met duimen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
SamanthaWho, dit klinkt verschrikkelijk eng. Hoop dat ze er goed uit komt. Ik weet niet veel van bloedvergiftiging (want dat is het toch?) maar wel dat het dus inderdaad heel gevaarlijk is.

Ik duim ook gewoon met je mee hoor (al krijg ik er RSI van).
Snjókorn falla, á allt og alla
Meisje, er wordt aan je gedacht!

Sterks hoor......

Heel veel sterkte en een knuffel..
Het klinkt al wel weer wat beter gelukkig. Ik ga ook maar flink meeduimen dat ze er neurologisch goed uitkomt.

Meis wat een hel voor jullie.

Sterkte hoor er wordt hier aan jullie gedacht.

Liefs Zoeb.
Hallo allemaal,

Sorry voor mijn late update maar ik leef op het moment meer in het ziekenhuis dan daarbuiten..

De bloedvergiftiging is onder controle.. ze heeft echter ook een zware longontsteking en dit krijgen ze niet onder controle.. ondanks de antibiotica. De antibiotica wordt nu rechtstreeks haar longen ingespoten en dit lijkt iets te helpen.

Heeeeeel groot lichtpunt, ze ademt zelfstandig! Wel nog met ondersteuning maar toch.. ze is niet meer volledig afhankelijk van de beademing!

Verder is haar hartslag en bloeddruk ook redelijk goed.. en hebben ze het nierdialyse apparaat kunnen verwijderen zodat ze nu zelfstandig plast en vandaag voor het eerst ontlasting heeft gehad.. ook zijn de medicijnen iets afgebouwd..

Dit is natuurlijk allemaal ontzettend positief!!! Wel is ze nu vastgebonden omdat ze erg bewegelijk is en steeds de apparatuur losmaakt.. dit mag natuurlijk niet maar het is geen leuk gezicht.

Ze is erg druk nu en opent heel vaak haar ogen.. deze zijn bloeddoorlopen en ze kijkt je ook niet aan dat ziet ze niet.. maar toch!! Ze is nog niet bij bewustzijn maar wel hard op weg.

Het enige verontrustende is dat ze haar armen op een hele spastische manier beweegt.. zoals wij dat nooit zouden kunnen helemaal naar binnen gedraaid.. dit komt vaak voort uit hersenbeschadiging.

Desondanks vind ik dat ze echt vooruit gaat en ontzettend hard knokt dus we blijven hopen en bidden dat ze hier uitkomt en op een manier waarop ze nog een leuk leven kan leiden!

Ik ga weer naar het ziekenhuis en hoop dat het nog steeds net zo goed als vanmiddag.

Bedankt nogmaals voor alle steun!

xxx
Samantha heel veel sterkte. Je moeder knokt in ieder geval keihard. Ik hoop dat het voorzichtige herstel zich door zet.
Het klinkt heel goed, alleen inderdaad, dat afwachten hoe ze het doet als al het lichamelijke weer rustig is, lijkt me slopend.
Samantha, heel veel sterkte! Het klinkt in ieder geval weer beter dan een paar dagen geleden!
Hoop dat het ondanks alles toch goedkomt met je moeder. Heel veel sterkte!
Klinkt in ieder geval als een stijgende lijn. Fijn!
Hoe lijkt het nu neurologisch te gaan bij je moeder?

Veel sterkte...enorm heftig waar je nu doorheen moet...
ik wilde je ook even heel veel sterkte wensen! Respect voor hoe je er door heen slaat en hoe je moeder vecht om weer beter te worden. Fijn dat er steeds meer positieve geluiden komen!
Heel veel sterkte. Ook de komende tijd, want ze heeft nog een lange weg te gaan. Wanneer je wat informatie wilt over verwardheid in dit soort situatie moet je even googelen op delier. De kans is groot dat je moeder wat deleriant is door alles wat ze meegemaakt heeft. Dit heeft ook invloed op haar reactie op jullie en de omgeving.

Ik ben blij te horen dat de sepsis (bloedvergiftiging) enigzins onder controle is en hoop dat de longonsteking ook snel verbeterd. In ieder geval goed nieuws dat ze minder ondersteuning nodig heeft met ademen. Houden ze haar nog wel in slaap? Krijgt ze nog veel kalmerende medicatie?
Ik duim nog steeds voor je. Hopelijk gaat het gauw nog beter... Niettemin heb ik respect voor je kracht!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven