vriend is bi, hoe nu verder?

27-08-2009 13:01 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

na een paar jaar hebben we pas geleden eindelijk besloten voor elkaar te gaan en zijn heel gek op elkaar. Alleen hebben we een behoorlijk moeilijke start... ik begreep hem niet, er was iets maar hij kon me niet zeggen wat. Nu heeft hij me een poosje geleden verteld dat hij er pas achter is gekomen biseksueel te zijn, hoe en wat precies weet ik niet. Ik ben heel gek op hem, hij zegt dat hij dat ook op mij is. Wat nu verder, vriendschap of een relatie, heeft iemand hier ervaring mee?
Je hebt twee soorten bi, ben even de termen kwijt.

De ene 'soort' valt op mensen en heeft in een relatie dus niet de behoefte om met een ander te rommelen.

De andere 'soort' zegt niet zonder beiden te kunnen en zal in een relatie dus behoefte hebben aan iets anders.

Met de eerste soort zou ik een relatie kunnen hebben, met de tweede soort niet. Net zo min als dat ik een relatie zou kunnen hebben met een hetero die om zich heen blijft kijken en neuken.
quote:elninjoo schreef op 27 augustus 2009 @ 13:27:

[...]

Lijkt me persoonlijk daarom juist makkelijker. Als hij wil wat ik 'm niet kan bieden dan kan ik daar niets tegen in brengen. Een man die mij verlaat voor 'n andere vrouw, dat is veel slechter voor mijn ego.Helemaal mee eens. Tegen een man valt toch niet op de concurreren.
@ zaza

Natuurlijk ís het wel iets anders, maar heel concreet blijft de situatie voor TO of ieder ander persoon met dit probleem hetzelfde: als het niet gaat, dan gaat het niet, om wat voor probleem dan ook.

@ TO

Nogmaals, ik heb geen ervaring hier in. Maar je vriend komt over als iemand die hier tegen jou heel eerlijk over zal zijn. Veel praten met hem lijkt mij een goede stap. Of het uiteindelijk gaat werken weet je niet, maar in feite weet je dat nooit.

Toevoeging: praat ook over jouw gevoelens hierbij, het gaat immers niet alleen om hem.

Ik hoop dat jullie er uit komen.
quote:_zaza_ schreef op 27 augustus 2009 @ 13:33:

Denk wel dat je hier achter zou moeten komen. Praten, praten, praten.. Anders weet je zelf ook niet wat hij wil en hoe jij er mee om moet/kan gaan.Eensch. Maar daarnaast ook op je eigen intuitie blijven vertrouwen.
quote:fleurtje schreef op 27 augustus 2009 @ 13:34:

De ene 'soort' valt op mensen en heeft in een relatie dus niet de behoefte om met een ander te rommelen.

De andere 'soort' zegt niet zonder beiden te kunnen en zal in een relatie dus behoefte hebben aan iets anders.

Met de eerste soort zou ik een relatie kunnen hebben, met de tweede soort niet. Net zo min als dat ik een relatie zou kunnen hebben met een hetero die om zich heen blijft kijken en neuken.Ben ik met je eens, de mijne zei altijd de eerste soort te zijn, maar bleek de tweede te zijn.
quote:arnhem84 schreef op 27 augustus 2009 @ 13:33:

[...]

Op seksueel vlak moet hij er (nog) niet aan denken. Zoals ik al zei, ik kan me voorstellen dat hij wel wil gaan expirimenteren, maar dat is nog niet aan de orde. Hij heeft sterke gevoelens voor jongens, maar verliefdheid kan hij het niet noemen. Hij zei dat ie er al heel lang 'bang' voor was, dus hij heeft altijd wel een beetje twijfels gehad, maar nooit aan toegegeven. Nu heeft hij het mij in vertrouwen verteld, verder weet ook niemand het...

Betekent dat dan dat hij tijdens zijn relatie met jou 'verliefd' (of iets dergeljks) geworden is op een jongen, aangezien hij er 'pas' achtergekomen is?

Ik denk, als iemands gevoelens voor jongens/een jongen echt sterk zijn, dat het dan alleen een kwestie van tijd is voor hij open staat voor seks ermee. (Wat hield hem tot nu toe tegen? Angst om anders te zijn dan de meerderheid?)

Maar ook hier geldt natuurlijk wat in heterorelaties ook geldt: als je een relatie hebt waarin je gelukkig bent, en je bent verliefd op een ander, dan geef je daar niet aan toe.
...
quote:arnhem84 schreef op 27 augustus 2009 @ 13:33:

Hij heeft sterke gevoelens voor jongens, maar verliefdheid kan hij het niet noemen. Hij zei dat ie er al heel lang 'bang' voor was, dus hij heeft altijd wel een beetje twijfels gehad, maar nooit aan toegegeven. Nu heeft hij het mij in vertrouwen verteld, verder weet ook niemand het...

Dan heeft hij voor zichzelf dus een enorme drempel genomen, die het voor hem misschien mogelijk maken verder te denken en wellicht ook eindelijk iets te gaan dóen met zijn gevoelens.

Is het voor hem belangrijk om eerst een vaste relatie te hebben met een vrouw, voor hij toe kan geven aan zijn bi-gevoelens? Is een vaste relatie met jou belangrijk voor zijn zelfbeeld? Was hij bang je kwijt te raken als hij in een vroeger stadium van jullie relatie over zijn bi-gevoelens gepraat had met jou? Zo ja, vind hij dat dan eerlijk tegenover jou? Vind jij dat eerlijk tegenover jou?
Run !

Alle mensen die zogenaamd 'bi' zijn, vallen op mensen van hetzelfde geslacht. Alleen durven ze dat voor zichzelf en voor de buitenwereld nog niet toe te geven en zo houden ze alle mogelijkheden nog even open.
quote:Zomaareenvent schreef op 27 augustus 2009 @ 14:05:

Run !

Alle mensen die zogenaamd 'bi' zijn, vallen op mensen van hetzelfde geslacht. Alleen durven ze dat voor zichzelf en voor de buitenwereld nog niet toe te geven en zo houden ze alle mogelijkheden nog even open.

onzin.

Jij bent zeker een van die homo's die verschrikkelijk baalt omdat je neukertje toch bi blijkt te zijn en het nu met een vrouw doet.

Run !

Alle mensen die zogenaamd 'bi' zijn, vallen op mensen van hetzelfde geslacht. Alleen durven ze dat voor zichzelf en voor de buitenwereld nog niet toe te geven en zo houden ze alle mogelijkheden nog even open.Wat fijn dat jij dat weet... van alle mensen..

Run !

Tuuuuuuurlijk!

Lekker zwart wit.

Of homo of hetero, maar ertussenin bestaat er zeker niks...

Run !

Alle mensen die zogenaamd 'bi' zijn, vallen op mensen van hetzelfde geslacht. Alleen durven ze dat voor zichzelf en voor de buitenwereld nog niet toe te geven en zo houden ze alle mogelijkheden nog even open.Ben jij hier lid geworden om te zeuren?
Mm ergens vind ik het wel een vreemd verhaal, want:

hij wist niet dat hij op mannen viel, maar daar is een therapeut achter gekomen. Vind ik wel erg a la Freud..

Hij is niet verliefd op mannen en moet al helemaal niet aan seks met een man denken..

Hij heeft alleen gevoelens richting mannen. Maar wat voor gevoelens dan?

Run !

Alle mensen die zogenaamd 'bi' zijn, vallen op mensen van hetzelfde geslacht. Alleen durven ze dat voor zichzelf en voor de buitenwereld nog niet toe te geven en zo houden ze alle mogelijkheden nog even open.Ik weet niet of dat zo is maar ik heb dit ook al heel vaak gehoord....
hmm moeilijk, voor mij zou het een dealbreaker zijn....Zou absoluut het idee niet kunnen verdragen dat mijn man ook op mannen valt/zou kunnen vallen. Dat maakt hem dan in mijn ogen, minder man. En wat ik zo aantrekkelijk vind aan een man/aan wat een man in mijn ogen voor mij moet voldoen, zou daarmee meteen verdwijnen...Maar ja dat is mijn mening.

Run !

Alle mensen die zogenaamd 'bi' zijn, vallen op mensen van hetzelfde geslacht. Alleen durven ze dat voor zichzelf en voor de buitenwereld nog niet toe te geven en zo houden ze alle mogelijkheden nog even open.Wat een onzin!
Hey Arnhem!

Ja mijn vriend is bisexueel (of bicurious zoals hij het zelf liever noemt...). Ik kan hier mijn hele verhaal weer neerplempen, maar misschien is het handiger als je me een mailtje stuurt met je 'meest dringende vragen' op zeniibamail@gmail.com . Ik heb destijds veel gehad aan iemand van het forum met wie ik mocht mailen hierover.

In het kort: ruim een jaar geleden kwam ik erachter dat mijn vriend sexuele fantasieën heeft over mannen. Na een sputtering de relatie toch doorgezet. Hij taalt niet echt naar mannen, is nog geen man tegengekomen waar hij verliefd op zou worden en fantaseert minder 'nu het geen geheim meer is'. Wel blijf ik bang voor de toekomst. Dat het ooit nog opspeelt en de vraag 'hoe we ooit kunnen gaan trouwen als hij dit misschien nog wel eens moet uitproberen'. Toch is het de allerleukste liefste man di ik ken en ondanks onze strubbelingen (afgelopen maand zijn we weer uit elkaar geweest) hou ik van hem... tegen wil en dank zou ik bijna zeggen.
quote:elninjoo schreef op 27 augustus 2009 @ 13:27:

[...]

Lijkt me persoonlijk daarom juist makkelijker. Als hij wil wat ik 'm niet kan bieden dan kan ik daar niets tegen in brengen. Een man die mij verlaat voor 'n andere vrouw, dat is veel slechter voor mijn ego.

Ik ben het hierin denk ik wel weer met Zaza eens... in ieder geval waar het fantasieën betreft merk ik dat ik het veel moeilijker vind als mijn lief over mannen fantaseert dan over vrouwen... fantasieen met vrouwen in de hoofdrol zou ik in ieder geval deels kunnen waarmaken (al blijven het fantasieën natuurlijk), fantasieën met mannen in de hoofdrol liggen ver buiten mijn 'potentieel' en ervaar ik daarom als bedreigend(er). Gek genoeg geeft lief van zijn kant aan dat hij het leuker en prettiger vindt als ik over vrouwen zou fantaseren dan over mannen...

Nu zijn fantasieën per definitie wel een beetje gevaarlijk denk ik... zeker als we het over 'verborgen bi- danwel homosexuele gevoelens hebben. Dit was een belangrijk punt, vind ik, in de gesprekken die lief en ik hadden in de weken nadat ik het van hem ontdekte... de fantasieën over penissen mogen misschien heel geil zijn... maar een condoom fantaseer je er niet bij... terwijl die nou juist zo onmisbaar zijn in 'deze tak van sport'. Fantaseer je die er wel bij, dan wordt de drang al een stuk minder om 'te gaan experimenteren', voor mijn lief dan... het is misschien gemeen maar ik heb daar destijds wel heel hard op 'gewerkt': om zijn fantasieën een beetje te 'verrealiseren'.
Als je het precies bekijkt, heeft het niets te betekenen als je vriend bi is. Het heeft alleen wat te betekenen als de relatie met je vriend uitgaat. Dan is de kans even groot dat hij een relatie krijgt met een man, als dat hij een relatie krijgt met een vrouw. Als je vriend hetero is, zal het altijd een vrouw zijn, als hij weer een relatie krijgt.

Gevoelsmatig is het misschien zo, dat je vriend mannen aantrekkelijk vindt, en hij je dat misschien te duidelijk laat merken.

Ik ben het dan ook eens wat Fleurtje zei:

quote:fleurtje schreef op 27 augustus 2009 @ 13:34:

Met de eerste soort zou ik een relatie kunnen hebben, met de tweede soort niet. Net zo min als dat ik een relatie zou kunnen hebben met een hetero die om zich heen blijft kijken en neuken.
World of Warcraft: Legion
Mijn ex is ook bi. Hij had het mij vrij snel verteld, nadat ik hem leerde kennen, omdat hij zich heel erg op zijn gemak voelde bij mij. En ik vrij open denk over sex enzo.

Ik was ook niet echt in shock, maar het was wel iets nieuws voor mij. Hij was nog nooit echt verliefd geworden, maar had wel al 2 keer sex gehad met een man. Ik heb er eerlijk gezegd nooit een probleem van gemaakt, en we konden er wel open over praten. Wel merkte ik het terug in ons sexleven(dat echt fantastisch was) Ook zouden we een keer een trio doen met een bi man, maar dat is er (jammer) nooit meer van gekomen. Ik wilde dan echt wel nog een bi man, een die mij interesant vond, en hem ook.

Hij had van mij ook wel(veilig) met een andere man mogen rommelen, maar dat hij heeft tijdens onze relatie nooit gedaan. En nee met een andere vrouw niet, dat voelt toch anders, dat kan ik hem geven. En als hij dan verliefd op een man was geworden, so be it, had ik toch niks aan kunnen veranderen.

Maar goed, ik weet van mezelf dat ik heel open minded ben, en dat niet voor iedereen geldt. Dus ik kan begrijpen dat het ook best moelijk kan zijn, ieder in zijn waarde toch.

Dat het uit is tussen ons lag dus ook niet daar aan. Ik wil je veel succes wensen. Blijf met elkaar praten, en je moet dicht bij jezelf blijven. Niet over je grenzen gaan. Als jij er niet goed mee om kan gaan dan houd het op.
anoniem_80320 wijzigde dit bericht op 30-08-2009 20:47
Reden: Kleine wijziging
% gewijzigd
In mijn relatie ben ik degene die bi is. (Dus bi-vrouw met hetero-man.)

Ik ben het wel eens met wat Fleurtje zei. Ik herken mij er helemaal in dat ik op de persoon val, het geslacht maakt mij niet uit. Op die manier kan de leeftijd mij persoonlijk ook heel weinig schelen.
Geen relatie, wat moet je met zo iemand?

Je wil toch gewoon een man naast je of niet?

Hij weet zelf niet wat hij wil, maar hetero is hij niet.

Dat je er over nadenkt, zeg...

Misschien een oppervlakkige vriendschap, ik zou hem meer als kennis zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven