Hondenuitlaatservice

25-08-2009 14:03 291 berichten
Wij willen erg graag een hond. Nu werken wij wel beide en het is natuurlijk niet echt hondvriendelijk om hem dan de hele dag alleen te laten zitten. Ik ben zelf altijd op donderdag thuis en ik denk dat mijn schoonmoeder ook wel 1 dag per week met hem uit wil tussen de middag. Maar dan houden we nog 3 dagen over. We kunnen geen hondenluik kwijt in de deur (tuindeuren met ramen tot bijna aan de grond). Nu bestaat er natuurlijk de hondenuitlaatserivice. Heeft iemand hier ervaring met zo'n service en wat ben je per dag/maand kwijt hieraan. Hoe gaat dat in z'n werk en eventueel mensen die een goede weten in de omgeving van Vianen? Als 2e optie dacht ik eraan (we willen een niet al te grote hond) om hem gewoon te leren dat ie op de bak moet poepen/plassen. Soort kattenbak dus voor de hond. Zijn er mensen die dit hebben voor hun hond en hoe werkt dat? Doet ie dan buiten nog wel z'n behoefte of niet? Graag dus wat info over mensen die een hond hebben en werken tegelijk en hoe die dit probleem hebben opgelost?
Alle reacties Link kopieren
[quote]Equus schreef op 28 augustus 2009 @ 10:14:

[...]

Jammer dat je geen schema plaatst. Ik ben ook benieuwd. Toch een beetje onzeker daarover?

Totaal niet. Ik ben ontzettend goed voor mijn hond. Mijn hond komt geen tijd een aandacht van mij tekort. Hoezo moet je een schema hebben? Omdat iemand hier het nodig vond haar dagplanning met hond neer te zetten en daar commentaar op kreeg omdat haar hond de hele dag alleen zit. En dan zou ik een schema moeten hebben en hem hier neerzetten? Haha, nu iedereen er zo over zeurt al helemaal niet ! Wat een kul. Ik ben goed voor mijn hond. Klaar. En nee, ik zit niet met een uitkering thuis.
quote:rascalles schreef op 28 augustus 2009 @ 10:22:

[...]

Equus, je hond 8 uur per dag alleen laten is niet goed! Waarom probeer je dat goed te praten?

Ik probeer nuances aan te brengen. Een oordeel is snel gemaakt en van Zespri weet ik dat ze wel degelijk hart voor haar hond heeft.

Het stoort me, omdat Zespri beter op mij overkomt dan de gemiddelde hondeneigenaar.
quote:Equus schreef op 28 augustus 2009 @ 10:24:

[...]

Woorden als asociaal, walgelijk, dom en egoïstisch dragen gewoon niet bij aan een inhoudelijke discussie.

Zeg je mening en onderbouw die, maar hou het een beetje op niveau.Maar is het gewoon niet walgelijk en asociaal om zo met een jonge hond om te gaan?
quote:Equus schreef op 28 augustus 2009 @ 10:24:

[...]

Woorden als asociaal, walgelijk, dom en egoïstisch dragen gewoon niet bij aan een inhoudelijke discussie.

De meningen die hier worden gegeven worden gezien als onzin. Het slaat nergens op dat we vinden dat de hond té lang alleen wordt gelaten zijn daarop het samengevatte antwoorden. 8 uur of 2x4 uur, het laatste klinkt iets mooier maar het blijft 8 uur. Dat valt niet goed te praten, ze proberen het wel en dat is dom, asociaal walgelijk en vooral egoïstisch!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:Equus schreef op 28 augustus 2009 @ 10:27:

[...]

Ik probeer nuances aan te brengen. Een oordeel is snel gemaakt en van Zespri weet ik dat ze wel degelijk hart voor haar hond heeft.

Het stoort me, omdat Zespri beter op mij overkomt dan de gemiddelde hondeneigenaar.2x4 uur is gewoon 8 uur, ookal probeer je nuance aan te brengen door het zo neer te zetten. En ik geloof ook best dat ze hart voor haar hond heeft maar 4 dagen in de week niet zelf voor je eigen hond kunnen zorgen is gewoon niet goed. Daar valt toch niks moois van te maken?Mensen willen perse een hond en zullen best van het dier houden maar er ondanks dat niet voor kunnen zorgen zoals het moet. En Zespri zorg imo niet voor haar hond zoals het zou moeten. En dan doel ik er echt op dat een hond gewoon niet zo lang alleen kan en 4 dagen in de week de zorg van je hond niet op je kunnen nemen.
quote:pontichella schreef op 28 augustus 2009 @ 10:25:

[quote]Equus schreef op 28 augustus 2009 @ 10:14:

[...]

Jammer dat je geen schema plaatst. Ik ben ook benieuwd. Toch een beetje onzeker daarover?

Totaal niet. Ik ben ontzettend goed voor mijn hond. Mijn hond komt geen tijd een aandacht van mij tekort. Hoezo moet je een schema hebben? Omdat iemand hier het nodig vond haar dagplanning met hond neer te zetten en daar commentaar op kreeg omdat haar hond de hele dag alleen zit. En dan zou ik een schema moeten hebben en hem hier neerzetten? Haha, nu iedereen er zo over zeurt al helemaal niet ! Wat een kul. Ik ben goed voor mijn hond. Klaar. En nee, ik zit niet met een uitkering thuis.

Als je iemand zo beoordeelt, heb dan het lef om zelf ook met de billen bloot te gaan.

Wat vind jij een goede dagbesteding? En waarom? En hoe pas je dat toe in je dagelijks leven? Misschien heeft Zespri hier wel wat aan.
Een hond is geen hebbeding, geen speeltje en ook geen pronkstuk voor in je huis. Een hond beschouw je als een lid van het gezin en dan moet je die ook zo behandelen.
quote:rascalles schreef op 28 augustus 2009 @ 10:28:

[...]

Maar is het gewoon niet walgelijk en asociaal om zo met een jonge hond om te gaan?

Nee, ik vind dat je dan te kort door de bocht oordeelt. Wil je zo'n woorden gebruiken, moet je meer weten dan de virtuele versie.

Iemand een etiket van bv. walgelijk opplakken vind ik veel en veel te ver gaan.
quote:Equus schreef op 28 augustus 2009 @ 10:34:

[...]

Nee, ik vind dat je dan te kort door de bocht oordeelt. Wil je zo'n woorden gebruiken, moet je meer weten dan de virtuele versie.

Iemand een etiket van bv. walgelijk opplakken vind ik veel en veel te ver gaan.Ze zit hier notabene zelf een heel dagschema neer waaruit blijkt dat hondje 8 uur per dag alleen is, wat zouden we dan nog meer moeten weten volgens jou?
quote:rascalles schreef op 28 augustus 2009 @ 10:50:

[...]

Ze zit hier notabene zelf een heel dagschema neer waaruit blijkt dat hondje 8 uur per dag alleen is, wat zouden we dan nog meer moeten weten volgens jou?Goed, stel dat je genoeg zou weten (mijns inziens weet je zelden genoeg om iemand zo te etiketteren), wat draagt zo'n etiket dan bij?
quote:Gebakkie schreef op 28 augustus 2009 @ 10:34:

Een hond is geen hebbeding, geen speeltje en ook geen pronkstuk voor in je huis. Een hond beschouw je als een lid van het gezin en dan moet je die ook zo behandelen.

Mee eens. En hoe doe je dat in praktisch, concreet advies bijvoorbeeld? (en dan niet zeggen niet 8 uur alleen laten, dat weten we nu).

Wat zou je zoal doen op een dag met de pup of hond waardoor je het idee hebt goed bezig te zijn?
quote:mariesophie schreef op 27 augustus 2009 @ 18:59:

[...]

Ben je wel bij je volle verstand? En je familie kennelijk ook niet. Je laat je hond met dit weer toch niet in een warme auto zitten!

En honden smerig, stel je niet zo aan zeg.

Ja hoor, ik neem geen beesten die ik in de auto laat zitten. Ze gingen er wel veel mee wandelen en gingen daarna naar mijn ouders waar de hond wel binnen kon (zij hebben ook een hond). Maar als mensen weten dat we absoluut niet van honden houden en dan ons net nieuwe huis komen bekijken dan kun je misschien begrijpen dat de hond niet naar binnen mag. Ik vind het dan ook slecht van de familie dat ze die hond meenemen.

En ik vind honden in restaurants inderdaad smerig, maar dat is weer een andere discussie.
Equus, ik heb bewondering voor je geduld en je beoordelingsvermogen. Kunnen velen een voorbeeld aan nemen. (inclusief ikzelf, betrap me er soms toch nog op dat ik me door emoties en boosheid laat verleiden tot het neerzetten van een niet respectvol genoeg stukje)
's Morgens 08:00 uitlaten, minimaal 30 minuten wandelen.'s Middags ga je rond 12:00 wandelen met de hond. Ga naar een park of een bos en ga met de hond fietsen of spelen. In ieder geval laat je de hond fysiek aan de gang zodat hij/zij lekker moe wordt. Minimaal een uur weg.Na maaltijd een goede blok om voor zijn behoeften.Voor het slapen gaan nogmaal speeluur, fysieke inspanning en de hond moet de tijd krijgen om alle behoeftes te doen.

Tussendoor heeft de hond ook nog behoefte aan knuffelen, geaaid worden, trainingen, dolkwartiertjes en natuurlijk slapen.

Zo ziet een mooie dagelijkse hondendag eruit en dat lukt niet als je iedere dag 8 uur weg bent.
quote:Equus schreef op 28 augustus 2009 @ 10:56:

[...]

Goed, stel dat je genoeg zou weten (mijns inziens weet je zelden genoeg om iemand zo te etiketteren), wat draagt zo'n etiket dan bij?Ik begrijp je niet. We weten wat Zespri hier neerzet. En daar wordt op gereageerd.
Zespri is net terug van de dierenarts. Pup heeft antibiotica injectie gekregen uit voorzorg omdat pup is gegrepen door een kat gisteravond.

Heb het er met de dierenarts overgehad , niet dat ik aan mijzelf twijfelde maar wel er over gesproken, dat ik lang er over na heb gedacht om een hondje in huis te halen.

Dat de reacties nogal verschillend zijn en ik mij daar ietwat onzeker bij voelde, of ik mijn hond echt zo tekort doe als men hier zegt.Dierenarts heeft mij op het hart gedrukt dat pup er super gezond uitziet. Een heel vrolijk blij hondje is en hij absoluut niet de indruk heeft dat mijn pup iets tekort komt.

Over de 8uur alleen was zijn reactie : Er is toch iemand die je pup uitlaat/speelt/traint om 11 of 18uur. Nou hardstikke goed geregeld , je hebt tenminste IETS geregeld velen laten de hond gerust thuis zonder dat hij/zij uitgelaten wordt er ook nog met hem gespeeld/getraind wordt.

Hij vond dat ik het keurig doe en ik moest mij absoluut geen zorgen maken. Met de wondjes komt het wel goed , hij heeft ze weer schoongemaakt en het zijn *mooie* wondjes. (geen rare gerafelde dingen)

En nu ga ik maar weer eens lekker met de pup aan de slag
quote:Gebakkie schreef op 28 augustus 2009 @ 11:23:'s Morgens 08:00 uitlaten, minimaal 30 minuten wandelen.'s Middags ga je rond 12:00 wandelen met de hond. Ga naar een park of een bos en ga met de hond fietsen of spelen. In ieder geval laat je de hond fysiek aan de gang zodat hij/zij lekker moe wordt. Minimaal een uur weg.Na maaltijd een goede blok om voor zijn behoeften.Voor het slapen gaan nogmaal speeluur, fysieke inspanning en de hond moet de tijd krijgen om alle behoeftes te doen.

Tussendoor heeft de hond ook nog behoefte aan knuffelen, geaaid worden, trainingen, dolkwartiertjes en natuurlijk slapen.

Zo ziet een mooie dagelijkse hondendag eruit en dat lukt niet als je iedere dag 8 uur weg bent.

En in die minimaal 8,5-9 uur totaal per dag dat je niet uitgaat vul je met trainingen, spelen, aaien, slapen e.d.?

Op zich klinkt het wel goed, maar mis de echte mentale bezigheden (m.u.v. trainen)

quote:inclusief ikzelf, betrap me er soms toch nog op dat ik me door emoties en boosheid laat verleiden tot het neerzetten van een niet respectvol genoeg stukje

Ik ben er ook heel vaak geen kei in hoor

quote:Ik begrijp je niet. We weten wat Zespri hier neerzet. En daar wordt op gereageerdWat voegt het toe om worden als walgelijk op te spelden bij iemand? Bereik je daarmee eerder je doel? Geeft het voldoening?
quote:Equus schreef op 28 augustus 2009 @ 12:05:

[...]

En in die minimaal 8,5-9 uur totaal per dag dat je niet uitgaat vul je met trainingen, spelen, aaien, slapen e.d.?

Op zich klinkt het wel goed, maar mis de echte mentale bezigheden (m.u.v. trainen)In mijn ogen zijn spelen, uitlaten, knuffelen, aaien en trainen het totale pakket van alle mentale bezigheden voor een hond. Vul jij de rest dan eens in?
quote:Zespri79 schreef op 28 augustus 2009 @ 11:48:

Dierenarts heeft mij op het hart gedrukt dat pup er super gezond uitziet. Een heel vrolijk blij hondje is en hij absoluut niet de indruk heeft dat mijn pup iets tekort komt.

Over de 8uur alleen was zijn reactie : Er is toch iemand die je pup uitlaat/speelt/traint om 11 of 18uur. Nou hardstikke goed geregeld , je hebt tenminste IETS geregeld velen laten de hond gerust thuis zonder dat hij/zij uitgelaten wordt er ook nog met hem gespeeld/getraind wordt.

Je hond ziet er gezond uit, het zal wat wezen als zo'n jong beestje er al ongezond zou uitzien dan ben jij geen knip voor je neus waard. Natuurlijk ís het goed dat je iets hebt geregeld, daarover zal ik never nooit iets zeggen. Maar bel nu eens een fokker, dierenasiel of een gedragstherapeut op en vraag maar eens of het wel verstandig is om een hond totaal 8 uur per dag thuis te laten...of dat wel goed is en hoe ze daarover denken? Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat het wordt afgeraden. Een dierenarts kan zoveel zeggen maar die kijkt nagenoeg alleen maar naar de gezondheid van een hond.

En het kan altijd erger, je hebt altijd baas boven baas.
Als ik mijn fokker verteld had bij aanschaf van de pup dat er 8 uur per dag niemand thuis zou zijn, had ik mijn hond niet eens meegekregen.
quote:misschicken schreef op 28 augustus 2009 @ 12:25:

Als ik mijn fokker verteld had bij aanschaf van de pup dat er 8 uur per dag niemand thuis zou zijn, had ik mijn hond niet eens meegekregen.En zo hoort het ook!
Trainen inderdaad, doe je dat elke dag? Nieuwe dingen leren, nieuwe woorden of onzinnige kunstjes leren is een goede mentale bezigheid.

Verder speuren, zoeken van voedsel of balletjes die verstopt zijn, voedselpuzzels, zaken waarbij een hond iets moet oplossen, bustercube o.i.d., dingen waarbij een hond echt zijn hersens moet gebruiken (daar hoort aaien en knuffelen niet bij, dat is gewoon fijne aandacht)
Speuren en voedselpuzzels en al dat soort dingen vallen onder het mom spelen en trainen hoor.
Al dat soort dingen vallen onder spelen en trainen....? Dan is het goed. Bij heel veel mensen niet namelijk.

Hoeveel uur per dag ben je bezig met deze dingen? (uitlaten dus niet meegeteld; dus van de min. 9 uur die dan overblijven?)
quote:Zespri79 schreef op 28 augustus 2009 @ 11:48:

Zespri is net terug van de dierenarts. Pup heeft antibiotica injectie gekregen uit voorzorg omdat pup is gegrepen door een kat gisteravond.

Heb het er met de dierenarts overgehad , niet dat ik aan mijzelf twijfelde maar wel er over gesproken, dat ik lang er over na heb gedacht om een hondje in huis te halen.

Dat de reacties nogal verschillend zijn en ik mij daar ietwat onzeker bij voelde, of ik mijn hond echt zo tekort doe als men hier zegt.Dierenarts heeft mij op het hart gedrukt dat pup er super gezond uitziet. Een heel vrolijk blij hondje is en hij absoluut niet de indruk heeft dat mijn pup iets tekort komt.

Hij vond dat ik het keurig doe en ik moest mij absoluut geen zorgen maken. Met de wondjes komt het wel goed , hij heeft ze weer schoongemaakt en het zijn *mooie* wondjes. (geen rare gerafelde dingen)

En nu ga ik maar weer eens lekker met de pup aan de slag

Maar jij vindt het dus echt prima dat je je hond 8 uur per dag alleen thuis laat? Ik bedoel dit niet zo lullig als dat het er staat maar het kan toch niet anders dan dat je je daar ontzettend rot over voelt? Ik bedoel, ik neem even aan dat je je goed hebt voorbereid voordat je een hondje nam en dat je toen ook echt wel bent tegengekomen dat een hond niet zo lang alleen kan. Wat waren dan je argumenten om het wel te doen? is het dan ik wil ik wil ik wil of ben je er echt van overtuigd dat 2x4 uur geen 8 uur is en je pup een prima leven heeft zo? Ik vraag me dit echt oprecht af.

En verder wat gebakkie zegt, je pup zal er vast fantastisch uitzien maar bel idd eens een fokker of gedragsdeskundige en lees er eens wat hondenboeken op na. Wat vind je van mensen die het afkeuren dat een hond te lang alleen gelaten wordt? Vind je dat kul , overdreven? Ik ben hier echt heel benieuwd naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven