Gezondheid alle pijlers

Overstappen van diane op nuvaring

28-08-2009 10:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die ervaring hebben met het overstappen van de diane pil op de nuvaring. Ik wil graag de nuvaring proberen in verband met bijwerkingen (verminderd libido en buikpijn) van de dianepil (gebruik de pil nu 6 jaar). Maar ik ben bang dat mijn huid weer slechter zal worden....

Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb dat gedaan. Gebruikte toen zo'n 7 jaar Diane, maar was helemaal klaar met die hormonen. Uit angst dat mn huid erg zou verslechteren, begon ik tegelijkertijd met een Roaccutane kuur. NOOIT WEER. Wat werd ik depressief van die troep! Daarna nog minocycline gehad voor mn huid, maar had weinig effect.

Eigenlijk viel het nog wel mee, de terugval van mn huid. Je kan ook naar een dermatoloog gaan wanneer je stopt... Gebruik er nu niets meer voor. Alleen clinique, dat is fijn spul, maar ook geen wondermiddel ofzo.
Bij het gebruik van de nuvaring krijg je een stuk minder hormonen binnen, omdat de hormonen gericht worden afgegeven en dus niet het hele lichaam door hoeven te 'reizen'.

Ik ben sinds een klein half jaar aan de nuvaring en het bevalt me goed: idd een stuk minder buikpijn!

Qua huidproblemen kan ik je geen advies geven; die heb ik nooit gehad.
De eerste 3 maanden dat ik de Nuvaring gebruikte had ik echt enorm veel puisten. Wilde ermee stoppen maar bleek vaker voor te komen. Nu gaat het weer heel erg goed met huid. Probeer het gewoon een half jaar, je kunt altijd weer overstappen.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik heb jaren de Diane pil geslikt, ook ivm huidproblemen. Maar ben daar paar jaar geleden mee gestopt ivm pigmentvlekken (die van de pil kunnen komen). Ik heb toen gekozen voor een koperspiraal en heb weer een slechte huid gekregen, met veel puistjes. Na 2 jaar had ik hier genoeg van en heb ik de spiraal laten verwijderen en ben ik aan de Nuvaring begonnen. Mijn huid is na een paar maanden erg opgeknapt en nu eigenlijk weer net zo goed als toen ik de Diane pil slikte. Alleen de pigmentvlekken heb ik nog steeds..

Ik zou het inderdaad gewoon proberen en het wel minstens een half jaar de tijd gunnen!
quote:Linndaatje schreef op 28 augustus 2009 @ 10:24:

Bij het gebruik van de nuvaring krijg je een stuk minder hormonen binnen, omdat de hormonen gericht worden afgegeven en dus niet het hele lichaam door hoeven te 'reizen'.

Die hormonen komen gewoon in je bloed en 'reizen' je hele lichaam door hoor. Er zitten net zoveel hormonen in als in een lichte pil, ze worden echter gelijkmatiger afgegeven.
Ik begon een half jaar na de bevalling van mijn dochter met de nuvaring. Eerste maand was zwaar %%**###, ik bloedde erg veel en het was een gepruts om de tampon er uit te krijgen en de ring te laten zitten. Bij de tweede maand heb je daar gelukkig geen last meer van, omdat de bloeding dat pas begint als je de ring er al een dag uit hebt.

Ik had niet veel huidproblemen, maar de eerste 3 maanden nuvaring hebben mij toch behoorlijk wat pukkeltjes gegeven. Ik voelde me weer even 16 Ik heb helaas ook 3 maanden lang last gehad van spotting. Na die 3 maanden is het trouwens helemaal goed gekomen en was ik er erg tevreden over. Ik ringde wel altijd 2 keer achter elkaar door.

Alleen het stoppen met die nuvaring is weer een ander ding :s Om voor de eerste keer zwanger te raken ben ik met de pil gestopt, mijn cyclus was daarna gelijk regelmatig. Nu ben ik 'al' 6 weken met de ring gestopt heb wacht nog steeds... Ik heb wat lopen googlen en het schijnt vaker voor te komen dat het zo lang duurt na de nuvaring. Dat vind ik dan nu weer een nadeel waar ik van te voren niet over na gedacht heb.

Oh, met het libido en de nuvaring zat het wel goed trouwens
Heeft er ook iemand negatieve ervaring met de nuvaring?
quote:Aapjeopeenstokje schreef op 29 augustus 2009 @ 21:42:

Ik begon een half jaar na de bevalling van mijn dochter met de nuvaring. Eerste maand was zwaar %%**###, ik bloedde erg veel en het was een gepruts om de tampon er uit te krijgen en de ring te laten zitten. Bij de tweede maand heb je daar gelukkig geen last meer van, omdat de bloeding dat pas begint als je de ring er al een dag uit hebt.

Je kunt ook starten met de ring terwijl je niet ongesteld bent, dat is toch wel een stuk praktischer dan ring en tampon samen gebruiken. Het duurt echter 7 dagen ringen voordat het betrouwbaar is, maar geloof me: het is zoveel praktischer.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Elmira schreef op 28 augustus 2009 @ 11:46:

[...]

Die hormonen komen gewoon in je bloed en 'reizen' je hele lichaam door hoor. Er zitten net zoveel hormonen in als in een lichte pil, ze worden echter gelijkmatiger afgegeven.

Nee hoor, er zitten wel degelijk minder hormonen in! Heb de bijsluiters met elkaar vergeleken toen ik de Nuvaring ging gebruiken. Ik vind de ring heel fijn, maar kreeg weer een slechte huid (heel vet, meer pukkels). Niet zo slecht als daarvoor, maar slecht genoeg En op een gegeven moment zakte de ring ook telkens naar beneden, kreeg dat ding gewoon niet meer goed ingebracht.

Heb 't een half jaar geprobeerd en was het toen zat. Nu weer de Diane, helaas...
huh? nuvaring en tampon tegelijk?? Ik heb maandenlang de nuvaring gebruikt maar deed juist de ring uit om ongesteld te worden....Vond m wel ok..maar ik voelde het wel tijdens de sex! (nou ja HIJ voelde het voornamelijk tijdens de sex....) Dat vond ik wel een nadeel...en je moet altijd diep 'graven' om m weer te vinden, dat vond ik ook niet altijd even prettig Ik geloof dat ik ermee gestopt ben toen het uitging met ex...(maar dat weet ik niet eens meer zeker) Ik vond t vooral een aanrader omdat ik onregelmatig werkte en pillen te vaak vergat....
Ik heb ook de nuvaring gebruikt en vond het een vreselijk gepruts, maar ik ben dan ook zo iemand die liever tampons met inbrenghuls gebruikt...Liever geen gepruts in mijn muts (behalve door een vent dan )

Ik kreeg trouwens ook een schimmelinfectie van de Nuvaring, ben toen direct gestopt.
quote:gelukkigmeisje schreef op 13 september 2009 @ 12:10:

huh? nuvaring en tampon tegelijk?? Ik heb maandenlang de nuvaring gebruikt maar deed juist de ring uit om ongesteld te worden....Vond m wel ok..maar ik voelde het wel tijdens de sex! (nou ja HIJ voelde het voornamelijk tijdens de sex....) Dat vond ik wel een nadeel...en je moet altijd diep 'graven' om m weer te vinden, dat vond ik ook niet altijd even prettig Ik geloof dat ik ermee gestopt ben toen het uitging met ex...(maar dat weet ik niet eens meer zeker) Ik vond t vooral een aanrader omdat ik onregelmatig werkte en pillen te vaak vergat....

Er wordt in de bijsluiter vermeldt dat je met de ring moet beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Dus dan heb je een tampon in (of maandverband, kan natuurlijk ook) én de nuvaring. Niet erg handig. Gelukkig kun je ook buiten je menstruatie starten, op een willekeurig moment in je cyclus, maar dan is ie niet direct betrouwbaar. Staat ook in de bijsluiter, maar wat minder duidelijk vermeldt.

Hierna wordt je gewoon, net zoals bij de pil, ongesteld in je stopweek.

En bij sex kun je de ring natuurlijk ook even uitdoen, mag max 3 uur achter elkaar, dus dat red je meestal wel... Persoonlijk vond ik het hartstikke makkelijk om hem eruit te vissen, maar ik ben dan ook niet vies van mezelf.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven