Beste vriendin heeft geen leuke man...

28-08-2009 13:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de vriend/man van de je beste vriendin, als hij geen leuke kerel blijkt te zijn.

Komt de vriendschap in gevaar, of komt er nooit iemand tussen jullie in te staan?

Bij mij is helaas het eerste het geval. Een tijd geleden is er een hele vervelende situatie ontstaan tussen haar man en mij. Hij heeft me erg gekwetst. Ik bood zelf aan om het de wereld uit te helpen, maar hij had daar helemaal geen zin in of behoefte aan. Spontaan bij mijn vriendin langsgaan als ik weet dat hij ook thuis is, zit er nu niet meer in. Mijn vriendin heeft, toen het net gebeurd was, aangegeven dat ze er alles aan wil doen om onze vriendschap in stand te houden, maar ik merk toch dat het tussen ons in is komen te staan. Ik neem het haar namelijk diep vanbinnen ook kwalijk dat ze zogenaamd "geen partij wil kiezen".

Ik geloof niet dat het ooit nog zo wordt als vroeger. Hoe hebben jullie dergelijke situaties opgelost?
De vriend van een vriendin van mij deed trouwens op een vergelijkbare manier bot tegen haar moeder. Zeggen jullie dan ook, okee dat is iets tussen hen?

Het is toch zeker gewoon normaal fatsoen dat een man een vriendin of familielid van zijn partner met respect behandelt zolang diegene dat ook bij hem doet? Zélfs als hij diegene niet moet en er nooit mee om zou zijn gegaan als hij zelf had mogen kiezen!??!??!

Voor mij zou het in elk geval een extreem grote teleurstelling in de persoon zijn. Ik kan me er ook helemaal niets bij voorstellen dat mijn vriend zoiets zou doen.
Ik kan me nog goed de verjaardag van mijn beste vriendin herinneren jaren geleden. Ik kende haar al jaren en ze had pas een aantal maanden een nieuwe vriend. Het feest werd bij haar ouders (ze woonde toen nog thuis) gehouden, en wel in de keuken en de bijkeuken.

Toen ik arriveerde en mijn vriendin gefeliciteerd had wilde ik haar ouders even gedag zeggen die in de woonkamer zaten (ik kende haar ouders ook goed). Maar kersvers vriendjelief verbood mij de woonkamer in te gaan omdat de ouders gezegd hadden dat de gasten niet allemaal door het huis moesten rennen. Dus ik uitleggen wie ik was en dat haar ouders dat echt niet erg zouden vinden. Maar nee hoor, meneertje ging als een scheidsrechter voor de deur staan en liet mij niet door met de woorden 'ik ben de vriend van .... en als ik zeg dat je niet door mag dan mag dat niet'. NOU JA ZEG!!

(ja sorry als ik het erover heb word ik weer boos)

Ik heb het nooit met mijn vriendin erover gehad maar dit heerschap bleek later (ze zijn nog samen) toch inderdaad niet zo'n prettige man. We zijn nog steeds hele goed vriendinnen en als we bij haar afspreken gaan we toch meestal wandelen of ergens iets drinken waardoor hij er niet bij is. Als hij er wel is voel ik me niet op mijn gemak maar ik leg me erbij neer.

Zij weet niets en het contact is me te waardevol om er nog een punt van te gaan maken.

Ik zou het laten rusten en gewoon lekker zo veel mogelijk met zijn tweetjes afspreken. Kan dit niet, dan maar even verstand op nul en netjes blijven. Hij is het niet waard, bekijk het zo maar. Hij wil jullie uit elkaar? Dat gaat hem dan lekker juist niet lukken!!
quote:elninjoo schreef op 28 augustus 2009 @ 15:54:

[...]

De vader was toch thuis, dus dat vind ik 'n kul-argument. En als ze werkelijk geen stap meer wil zetten zonder baby, dan kan de vriendschap toch nooit meer worden wat 't eens geweest was. Althans, zeker de eerste jaren niet meer.Ik schreef toch al dat jij het niet zou begrijpen.
mahna mahna tuduuuudududu
Ik zit in een vergelijkbare situatie, mijn man is jouw vriendin zeg maar. Uiteraard maakt hij geen keuze, zal ik ook niet willen. Maar de vriendschap tussen mijn man en een goede vriend van hem is er wel door veranderd. Het contact is veel oppervlakkiger geworden. Overigens was ik er al toen hij die zgn vriend leerde kennen.

Ik kan er niet zo mee zitten, je kunt nu eenmaal niet iedereen ter vriend houden. Overigens doe ik gewoon beleefd tegen die vriend.
quote:nukje schreef op 28 augustus 2009 @ 14:00:

[...]

We waren echter wel bevriend (dus: ik en mijn vriend en zij en haar man). Super leuke tijd gehad, veel met z'n vieren gedaan, alles was prima. Totdat hij steeds meer vervelende grapjes begon te maken en de sfeer steeds minder gezellig werd. Op een avond is het toen helemaal misgegaan, omdat hij steeds onvriendelijker tegen me begon te doen. We zijn toen vroeg naar huis gegaan en snapten er he-le-maal niks van. Achteraf moest ik van mijn vriendin horen wat haar man nu echt over mij dacht. Ze zei dingen als "het heeft nooit goed tussen jullie geklikt", terwijl ik mij daar nooit bewust van was geweest. Ik wilde het graag met hem/hen bespreken, maar daar had hij geen zin in.

Dat is even, zonder in detail te treden, het verhaal.

Nou Nukje, als pas jaren later de aap uit de mouw komt snap ik dat je je zwaar shit voelt. Dat doet gewoon zeer!

Die man heeft toneelgespeeld tegenover jou tot op het punt dat hij dat niet meer nodig vond en zijn mond opentrok.

Hoogstwaarschijnlijk wist je vriendin allang dat het wat hem betrof nooit geklikt heeft.

Maar ik had (vrouw van hem en goeie vriendin van jou) hem daar achteraf flink op aangesproken. Is ie helemaal gék geworden?
quote:milo schreef op 28 augustus 2009 @ 17:05:

[...]

Hoogstwaarschijnlijk wist je vriendin allang dat het wat hem betrof nooit geklikt heeft.

Als dat zo was, dan zou ze toch 1 op 1 met haar vriendin hebben afgesproken ipv haar man er elke keer bij te betrekken?

Misschien heeft die man gewoon net zo lang toneelgespeeld tot ie er redelijk zeker van was dat die vriendin niet meer snel bij 'm weg zou lopen als ie z'n masker zou laten vallen (de zwangerschap misschien wel)
quote:elninjoo schreef op 28 augustus 2009 @ 17:09:

[...]

Als dat zo was, dan zou ze toch 1 op 1 met haar vriendin hebben afgesproken ipv haar man er elke keer bij te betrekken? Ja, ik zou dat wel doen en jij misschien ook, maar inmiddels waren ze met zijn vieren en hadden ze leuke avonden samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven