knuffelspeen

29-08-2009 23:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik de knuffelspeen (van het Beste Idee van Nederland) gekocht. Leek mij ideaal voor het zoekraken van het speentje in bed, maar ik vind dat de bovenkant van de knuf zo dicht tegen het neusje aanzit.

Zijn hier meer met (goede of slechte) ervaring? Ik durf de knuf namelijk nu niet te geven, veel te bang dat ze geen lucht meer krijgt. Baby is overigens 2 weken oud.
Is dat niet nog wat te jong om met spenen te beginnen? (Ivm met verwarring speen/tepel?)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ervaringen "Knuffel je speen"?
ik geef geen borstvoeding en ze heeft nogal hele grote zuigbehoefte, dus vandaar dat speen nu al werd aangeraden.

@Viva Angel5, bedankt, had al gezocht of er al iets eerder vermeld stond, maar kon het niet vinden.
Ik vind zo'n groot pluche ding in bed bij zo'n jonge baby nogal eng ivm het gevaar dat ze er met haar gezichtje in kan draaien.

Je hebt ook doekjes die je aan de speen vast kunt maken, werkt ook goed en zou ik minder eng vinden.
The time is now
Ik deed dat ook, van die doekjes een paar keer omvouwen, door de speen halen ( met zo'n ring dan) en dan dubbelgevouwen tegen een knuffel aan en die bleef altijd wel zitten!

Wel leuke uitvinding, had het nog nooit gezien.
Bij zo'n klein kindje zou ik het nog niet gebruiken. Als ze wat ouder zijn kunnen ze zo'n knuffel makkelijk weg halen als het voor hun neus ligt, maar jouw kleine nog niet. Als de speen uit het mondje valt is de kans groot dat het knuffeltje voor de mond en de neus komt te liggen en dat is denk ik niet zo goed bij een kindje van twee weken. Deze is nog niet in staat om weg te draaien. Bovendien heeft zij er nu nog weinig aan. Ze is nog niet zelf in staat om het knuffeltje te pakken en in de speen weer zelf in haar mond te doen.
quote:Banba schreef op 30 augustus 2009 @ 00:02:

Ik vind zo'n groot pluche ding in bed bij zo'n jonge baby nogal eng ivm het gevaar dat ze er met haar gezichtje in kan draaien.

Je hebt ook doekjes die je aan de speen vast kunt maken, werkt ook goed en zou ik minder eng vinden.

Zo'n doek had ik ook aan de speen. In het begin ging dat prima, maar nu mijn zoon (5,5maand) gaat draaien en rollen vind ik die doek super eng. Ik ben bang dat hij hem om zijn nek rolt en stikt. Ik gebruik die doek alleen nog maar voor in de tas, dat ik hem makkelijk terug kan vinden onderweg en zodat hij niet zo makkeljk op de grond valt als we op stap zijn.

Maar misschien heb jij een andere doek? Die van mij heeft een vrij lang stuk waar je de speen aan vast kunt knopen.

Met die speen knuffels heb ik geen ervaring, sorry TO.
Ik heb de Knuffel-je-speen pas ontdekt toen zoon al 6 maanden was. Het hielp ons toen enorm omdat hij 's nachts zelf de speen kon pakken en we er niet meer 6x uit hoefden om die speen overal vandaan te plukken.

Als je BV geeft lijkt het neusje soms ook bijna dichtgedrukt, maar baby krijgt toch genoeg lucht tijdens het drinken.

Misschien kan je de Knuf nog even weg leggen tot kindje iets groter is. Voor 's nachts is het misschien een tip om 3 speentjes op het nachtkastje te leggen, dan hoef je ook niet op de tast naar de verloren speen.

Het product is overigens wel bedoeld voor die hele kleintjes
@Mibb, ik had een klein speendoekje van lodger (zie afbeelding). Deze zijn lang niet groot genoeg om om het nekje te wikkelen. Een hydrofiel zou ik bv ook eng vinden. Zoon heeft de speen trouwens maar heel kort gewild, dus geen ervaring met oudere kindjes.

The time is now
@ Banba, dat is inderdaad een hele andere dan die ik had (gekregen), ik had deze:

Hoever je die knoop ook legt, hij blijft altijd lang genoeg om om het nekje te kunnen draaien.

Die van jou zien er wel handiger uit! Die ga ik misschie ook eens zoeken. Alhoewel het opzich zonder doek ook wel gaat.
Op de site van lodger stond een stukje dat het doekje kan gaan rafelen en dat gebruik daarvan wordt afgeraden. Nou is mijn dochter nog maar zes maanden en moet je volgens mij wel heel hard trekken om het te laten rafelen, dus gebruik ik 'm nog steeds. Maar ik dacht, ik meld het toch maar even.
quote:bubbelwijn schreef op 30 augustus 2009 @ 15:00:

Op de site van lodger stond een stukje dat het doekje kan gaan rafelen en dat gebruik daarvan wordt afgeraden. Nou is mijn dochter nog maar zes maanden en moet je volgens mij wel heel hard trekken om het te laten rafelen, dus gebruik ik 'm nog steeds. Maar ik dacht, ik meld het toch maar even.Ik denk dat je daar nog wel van terug komt. Mijn zoon is nu bijna twee, en die krijgt de meest onverwoestbare spullen gerafeld, stuk etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven