Groot meningsverschil, hij verbiedt me...

22-08-2009 20:33 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend werkt in de weekends in een discobar...

In het begin van onze relatie ging ik nog regelmatig daar uit.

Heel leuk vond hij dat niet altijd maar maakte er geen probleem van.

We zijn nu al 2 jaar samen. Sinds een halfjaar of zo, (laatste keer was op oudejaarsavond) heeft hij me eigenlijk "verboden" daar nog te komen. Zijn reden is dat hij het heel vervelend vindt dat andere mannen me komen versieren, hij dat ziet , en omdat hij werkt, daar niets aan kan doen. Of toch niet veel. Dat vindt hij heel moeilijk. Maar als het ter sprake komt, wordt hij boos...Dat hij me het al zoveel keer heeft uitgelegd en ik het nog niet snap. Dat kon ik maar niet begrijpen. Ik mag uit, ergens anders, maar daar dus niet. Principieel vind ik dat heel moeilijk. Waarom vindt hij het niet erg, als hij me niet kan zien, maar wel als hij me wel kan zien?

De meeste mannen zouden toch wel hun vriendin bij zich willen hebben? Of ben ik van een andere logica? Het is toch ongelooflijk dat hij me dit zomaar kan verbieden. Ben toch geen kind meer!

Nu een paar weken geleden kwam het weer ter sprake, mocht ik per uitzondering eens donderdag gaan (was een uitzondering na zoveel tijd dat hij er ook de donderdag mocht werken) met wat vrienden. Maar ja, hij had gezegd eerder, donderdag mag je , in het weekend niet. Het was niet echt leuk, er was bijna niemand. Toen we thuis waren die nacht, hadden we een heel emotioneel gesprek, over onze toekomst en vanalles en nog wat. Sinds lange tijd "echt gepraat". Vond het heerlijk. Hij leek me te snappen, zei dat er wel verandering zou komen, dat ik af en toe mocht gaan. Hij zei, tis gewoon moeilijk voor me, die keer dat die man je arm pakte op oudejaarsavond en jij zei : mn vriend werkt hier, maar die man bleef aandringen. Ik zei, ja dat weet ik, maar dat was echt een uitzondering! Alle mannen back off, als ik hen zeg dat mn vriend er werkt! Hij zei, ja ja weet ik... en verder niet veel. Hij wilde denk ik, dat lieve sfeertje blijven vasthouden. Dag erna, de vrijdag, zou een vriendin komen en zouden we samen gaan waar hij werkt. Toen maakte hij er weer een probleem van, (zijn woorden, geef ik je een vinger, pak je een hand) Ik zei, maar we hebben toch gepraat? Je zei toch dat het goed was dat ik af en toe kwam. Hij was toen heel moe, zei nee, dat wil ik niet, ik belde hem nog eens, was echt boos en zei; andere mannen willen juist hun vriendin bij zich hebben, we hebben nooit een weekend samen! Jij bent echt van de omgekeerde wereld! Dan snel zei hij snel; ok ok "zucht", kom dan! maar ik ben moe blablabla, blijf niet te lang. Waarop ik zei, nee dan hoeft het voor mij niet meer, de fun is ervan af. Belde hij weer, pff goed, kom dan gewoon, maar ik wilde al niet meer. Maar we hebben het netjes afgehandeld, ik zei, ben toch moe, weet je, ik kom een andere keer, als jij er ook zin in hebt. Hij zei ok dat is dan het beste. Vanavond weer hetzelfde liedje, hij zei, je kunt maar 2 u blijven maar kom dan wel vroeg. Mn vriendin zei, als we om 22 u gaan en om 24 u weer thuis, dan is er geen kat, is toch niets aan. En weet je, ze heeft gelijk, hij vertelt me gewoon wat ik moet doen, neemt de zin bij me weg... Daar is toch niets aan. Dus ik smste een boos berichtje, dat ik niet zou komen, we wel ergens anders naartoe zouden gaan. Is geëscaleerd, dat hij maar zoveel geduld heeft, en het ooit opraakt enz enz...Hij bleef bij zijn standpunt,ik bij de mijne. Hij belde nog eens wat later, je komt niet, punt uit, ik zei , weet je wat, ik kom al niet eens maar daar naartoe, al zou je me smeken en legde neer. Hij smste; ok sms en bel me dan niet meer, hoop dat je het nu snapt.

Einde van dat alles, natuurlijk ga ik hem niet meer bellen of smsen. Dit is niet de eerste keer dat hij zoiets doet, maar erna belt of laat hij altijd iets horen. Ik ben het al gewend. Punt is, dat ik niet alles meer wil accepteren. Ik wil niet altijd degene zijn die toegevingen maakt.

Vinden jullie dat ik me aanstel of is hij ook onredelijk. Ik zei expres OOK onredelijk, omdat ik vind dat ik ook heb overdreven, ik had moeten zwijgen, volgens mn vriendin, op een bepaald punt zeggen: ok ik ga dan daarnaartoe , met x en x... maar volgens mij voelt dat als gewoon accepteren. En dat wil ik niet. In plaats van me erbij neer te leggen, heb ik er dus een schepje bovenop gedaan...En dan gaat hij heus niet van gedacht veranderen, maar nog koppiger doen...

Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
quote:Lily1985 schreef op 24 augustus 2009 @ 23:27:

Ja weet ik, maar dan weet ik tenminste dat hij bij me is...

( ben niet single, maar voelde me toch beter als ik daar was waar mn vriend was, zodat ik me "de vriendin" van voelde en me meer beschermd voelde. Snap je. Is moeilijk uit te leggen. In andere uitgaansplaatsen voel ik me gewoon een van de velen en is het ook niet leuk als ze me komen versieren en ik moet zeggen, ik heb een vriend, maar die vriend is er niet, dan geloven ze je niet .

Kennelijk straal je dan toch niet helemaal het juiste uit. Als je niet geintereseerd bent in een flirtpraatje, moet je niet zeggen "Ik heb een vriend" maar gewoon zeggen dat je geen interesse hebt. dat je een vriend hebt betekent voor de meeste mannen namelijk niet dat je niet beschikbaar bent voor zoenen en mss meer, puur en alleen omdat je zegt dat je bezet bent, maar met je lichaamstaal uitstraalt dat je wel iets met ze zou willen.

Niet dat dat wat uitmaakt, maar gewoon, voor mn gevoel was het gewoon anders....Bij hem voelde ik me EN zelfverzekerder EN beschermder.

En ik kan me ook voorstellen dat je vriend zich er ongemakkelijk bij voelt als het op zijn werk ook nog eens zijn taak is om jou te beschermen. Ik denk namelijk dat je wel degelijk boos en teleurgesteld zou reageren als hij naar jouw zin je te weinig aandacht geeft op zo'n avond en dan je m toch gigantisch claimt, puur door er te zijn, en omdat je kennelijk dus niet in staat bent om duidelijk tegen andere mannen te laten merken dat je niet geintereseerd bent.

Bovendien was ik al verslingerd aan de plaats waar hij werkt, is daar echt leuk, goeie muziek, leuk sfeertje. Ach ja, is nu eenmaal zo...

.. Maar feit is, vond het door bovenstaande redenen dus niet echt leuk, in andere tenten. Kon niet meer in "het gevoel " van de avond komen. Behalve afgelopen weekend dus, na onze "ruzie" (in de OP). Toen ben ik gewoon ergens anders naartoe gegaan met een vriend en een vriendin en hebben ons goed vermaakt :-)Ik vind dat je behoorlijk onzeker en afhankelijk overkomt. het "verbieden"van je vriend is onredelijk, maar als ie jou al meerdere malen heeft aangegeven dat hij het niet op prijs stelt dat je komt waar hij werkt, had je dat ook kunnen respecteren de eerst keer dat hij het VROEG, dan had het nooit tot verbieden hoeven komen. Krijg de indruk dat je vriend inderdaad behoorlijk dominant en controlfreakerig is, maar dat vind jij wel prettig, omdat jij te afhankelijk bent. Hij mag doen wat hij wil. ( En een profiel op een datingsite als je een relatie hebt is NIET onschuldig en er is geen excuus voor, maar kennelijk ben je zo afhankelijk en onzeker dat je alles gelooft wat ie zegt, omdat je liever j kop in het zand steekt dan dat je straks wel weer echt single bent). Jouw vriend is ws een player, en dat mag jij niet zien, dus moet je weg voor het druk wordt, waarschijnlijk ook omdat dat idd beroepsmatig flirten is. Ik zou me afvragen of je op den duur de bevestiging en zekerheid niet uit jezelf wilt halen, in plaats van uit de aandacht van je vriend en andere mannen.
Eens met Return of Kreng, zou wel eens de kern kunnen zijn..
Ik krijg wel een beetje jeuk van je postings.

Waar ben je toch allemaal mee bezig als je uitgaat? beschermd worden? Waar gaat dat over... Als ik uitga ben ik lol aan het maken met mijn vrienden, knoopt iemand een praatje aan, gezellig. Wordt het vervelend (hoevaak komt dat nou voor???) dan zeg ik daar wat van of ga ergens anders staan. Lukt dat niet, weet ik snel een uitsmijter te vinden.

En ik vind het ook vreemd om het te hebben over: toen ik wel erheen mocht... Hallo, je bent zijn vriendin, niet zijn kind.

Misschien is het irl niet zo, maar je komt hier erg over als een meisje waar voor gezorgd moet worden. Als dat irl ook zo is, zou ik daar wat aan doen.
ik bedoelde niet letterlijk beschermd worden... kan het niet echt uitleggen.... Het is een soort gevoel. Dat ik me beter voel als ik uitga wanneer hij er ook is... En als dat noodgedwongen moet terwijl hij werkt, dan zij het zo. Ik dacht altijd, het is beter dan niets.

enne, ik geef zeker geen verkeerde signalen uit.... ik zeg ook " ik heb geen interesse", eigenlijk hoef ik het niet eens te zeggen. Als je je omdraait en ze negeert, heb je hetzelfde effect. Heel soms is het gewoon gebeurd dat ik moest zeggen, sorry, geen interesse+ ik heb een vriend....Weet niet waarom ik me verplicht voelde dat te zeggen, maar het voelde beter aan gewoon.

Ik kwam er zeker niet vaak, dus dat was het probleem niet.

Probleem is idd dat hij dominante trekjes heeft. Hij kan heel koppig en onredelijk zijn. Soms heeel onredelijk, en zegt dan dingen waar hij later op terugkomt. I know, zeker niet ideaal, maar komt door heel moeilijke situatie en zo waarin hij zat/zit. Veel stress, niet echt gelukkig, etc.

DIe site, was geen dating site.... is een site zoals facebook maar meer gericht op ontmoeten van mensen en zo. Alleen dit wist hij niet.... Hij kan gemakkelijk zat aan een ander komen als hij dat wil (bv zn werk) dus zo'n site is voor hem echt niet nodig of zo. Hij vertelde het me trouwens uit zichzelf. Als hij iets wilde verbergen, achter mn rug om doen, kon hij heel gemakkelijk dit verborgen houden. Deed hij niet.

Bedankt voor de reacties hoor... Doet me wel nadenken (over dat afhankelijk zijn en zo)

Denk trouwens dat het toch definitief uit is , deze keer... Vanmorgen is hij na zn werk hier gekomen en toen voor iets heel onredelijks boos geworden, weggegaan. Wilde nog praten, hij wilde weg, sleutels niet gegeven, omdat ik het toch verdien om mezelf te verdedigen. Dit is al meerdere keren gebeurd en hij kwam altijd terug maar ik denk altijd, this time it's the last time...

Uiteindelijk heel rustig zn sleutels gegeven en is hij weggegaan.

Zit nu beetje nog in shock en voel me ongelooflijk slecht. Misschien is dit beter zo. Denk ik steeds maar weer. En dat is waarschijnlijk ook zo...Misschien beter dat iemand me zegt dat dit beter is... Zodat ik het ook kan gaan accepteren.
quote:hinde schreef op 25 augustus 2009 @ 12:03:

Mmm, heb nog even snel de OP doorgelezen. Wat mij daaruit ook opvalt is die keer dat hij goed vond dat TO naar zijn bar kwam maar dan moest ze wel vroeg komen ...

Slaap rustig verder @Lily'ke. Jouw vriendje beduvelt je en jij trapt er gewoon lekker in.

Geen wonder dat hij zich zo netjes gedraagt die keertjes dat jij er wel was, dat is juist bewust omgekeerd gedrag om de minste twijfel bij jou weg te werken ... en van vrienden hoef je echt niet te verwachten dat ze jou de waarheid vertellen, die verlinken elkaar niet.

Het is al een paar keer gezegd, maar als vriendje zo bang is van alle mannen die jij op je dak zult krijgen zou hij je niet wegsturen maar je juist bij zich willen hebben.

tjah, als hij zo normaal en redelijk was.. Maar is hij niet. Hij heeft echt een omgekeerde logica soms.

Het is niet alleen toen ik er was dat hij zich normaal gedroeg...Kennis van hem die mijn vriendin was geworden, kwam daar veel. Ze zei het aan mij uit het niets. Dat hij heel erg veranderd is tov vroeger. Ze hebben verder geen contact, dus vrienden zijn ze niet (dat je zou kunnen zeggen "vrienden verlinken elkaar niet")... en ze komt er niet eens meer... Vroeger wel veel. Ze had er geen voordeel bij dat tegen mij te zeggen, het was een pure vaststelling. Zelf was ze zeker ook niet uit op hem of hij op haar. Ten eerste, een heel ander meisje, totaal elkaars type niet (zij groter dan hem, forsgebouwd) een heel andere levensstijl... Ze kenden elkaar alleen als kennissen omdat ze mensen kent van zn vriendenkring. En doordat ze er veel kwam was er een hartelijke relatie ontstaan (maar dus zelfs geen vriendschap).

Ik weet niet waarom ik dit nog typ....Omdat ondanks alles, geloof ik niet dat hij is vreemdgegaan. Wel dat hij het moeilijk had, met onze situatie. Maar de liefde bleef tot nu toe wel stand en er was een heel hechte band tussen ons dat al die moeilijkheden te boven kwam. Maar ja, ooit is er ergens een grens....liefde alleen is niet genoeg. Dat besef ik.
Vind het ook maar raar. Kijk, als ie het gewoon vervelend vindt, dan kom je gewoon niet zo vaak. Maar dat verbieden, en er elke keer een probleem van maken, daar is iets niet aan pluis. Ik zou es wat vriendinnen sturen...
Oeps, had even niet door dat er meerdere pagina's waren! Mosterd dus. Maar dit stukje vond ik ook wel typisch:quote:Lily1985 schreef op 24 augustus 2009 @ 23:14:

[...]

Zn ex deed dat wel trouwens. Voor ik iets met hem kreeg, ging ik daar eens uit met vrienden. Ik kende hem, maar er was verder niets tussen ons....Een vriendin van me viel het op dat zn ex hem echt overal volgde met haar ogen, waar hij ook ging...Stom toch? Nee zo ben ik niet.Dat soort dingen worden altijd aan de ellendige ex toegeschreven, maar misschien had zij gewoon sneller door dat hij niet te vertrouwen was.
quote:emaille schreef op 30 augustus 2009 @ 11:48:

Vind het ook maar raar. Kijk, als ie het gewoon vervelend vindt, dan kom je gewoon niet zo vaak. Maar dat verbieden, en er elke keer een probleem van maken, daar is iets niet aan pluis. Ik zou es wat vriendinnen sturen...heb je mn laatste 2 posts niet gelezen?
Lily, Emaille zegt toch in haar laatste post "Oeps, had even niet door dat er meerdere pagina's waren! Mosterd dus."
Ja snap ik... maar dacht dat ze daar dan iets op kon zeggen... Nou ja laat maar... Voel me echt heel beroerd. Zometeen komt een vriendin me ophalen...
Pff, vermoeiend zeg. Ik zou helemaal geen zin in zo'n relatie hebben.
...
Geen zin... tja daar gaat het niet om...Het is niet zo dat ik dacht, oh ik heb zin in een moeilijk relatie, laat ik er maar eens aan beginnen. Maar als je er middenin zit, is het iets anders.
quote:Lily1985 schreef op 24 augustus 2009 @ 23:41:

[...]

Hmmm, hij is ook van een buitenlandse nationaliteit, misschien dat dat iets verklaart? Die zijn sowieso wat koppiger, hebben rare ideeën over zulke dingen....Neuh, we generaliseren niet hoor....
Alsnog Lily, als je er midden in zit, doe je dat ook zelf.

Alhoewel, volgens mij is je relatie nu beeindigd, toch?

Tijd om eens flink te huilen, op te krabbelen en door te gaan met je leven.

Goed nadenken over hoe je in deze relatie/situatie kon belanden, en kijken wat je ervan kan leren.

Ik zie je in je laatste posts nog vreselijk nadenken over allerlei details, dat heeft nu geen zin meer.

Het is uit.

Accepteer dat zodat je het kan gaan verwerken.

Zou best eens kunnen dat je zelfs beter af bent zonder hem.
Jij noemt 1 probleem maar er speelt veel meer in jullie relatie. Hij is dominant en jij de volger.. Nu het uit is kun je rustig nadenken over waarom je voor zo´n relatie kiest. Wat haal je eruit?
O excuus, ik dacht dat het al helemaal afgerond was. Ik zou alles eens bij elkaar optellen voor jezelf. Blijkbaar stond hij al op een datingsite, je mocht niet meer langskomen op zn werk sinds een half jaar en misschien had ie nog wel meer minpunten. Relaties die overgaan.. da's altijd kut. Maar er waren dus wel dingen die niet lekker liepen, en die moet je niet negeren. Het klinkt alsof het op zn eind liep en misschien is dat wel beter zo.

En wat ik al eerder zei: die ex die hem overal volgde, dat zal heus niet voor niets geweest zijn. Misschien issie toch wat onbetrouwbaarder dan je dacht. En daar ben je dan in ieder geval van af! Sterkte!
Ik bedoelde wel algemeen. Ze zijn niet allemaal zo, maar mensen van zijn afkomst (mannen) bevestigden dat dat de reden is van zijn onredelijkheid en koppigheid.
quote:Lily1985 schreef op 30 augustus 2009 @ 12:58:

Geen zin... tja daar gaat het niet om...Het is niet zo dat ik dacht, oh ik heb zin in een moeilijk relatie, laat ik er maar eens aan beginnen. Maar als je er middenin zit, is het iets anders.

Sjongejongejonge... dat hadden wij ook wel begrepen ja.

Wees blij dat je van deze vent af bent.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:frizzy schreef op 30 augustus 2009 @ 13:07:

Alsnog Lily, als je er midden in zit, doe je dat ook zelf.

Alhoewel, volgens mij is je relatie nu beeindigd, toch?

Tijd om eens flink te huilen, op te krabbelen en door te gaan met je leven.

Goed nadenken over hoe je in deze relatie/situatie kon belanden, en kijken wat je ervan kan leren.

Ik zie je in je laatste posts nog vreselijk nadenken over allerlei details, dat heeft nu geen zin meer.

Het is uit.

Accepteer dat zodat je het kan gaan verwerken.

Zou best eens kunnen dat je zelfs beter af bent zonder hem.

Maar het is eerder zo uit geweest, alsof hij me wilde waarschuwen, een lesje leren... maar het niet meende. Ik heb het eerder meegemaakt dus. Ja natuurlijk nog hartstikke fout, dat besef ik wel...

God waarom doet het dan toch nog zoveel pijn.
quote:Daaromniet schreef op 30 augustus 2009 @ 13:07:

Jij noemt 1 probleem maar er speelt veel meer in jullie relatie. Hij is dominant en jij de volger.. Nu het uit is kun je rustig nadenken over waarom je voor zo´n relatie kiest. Wat haal je eruit?Ik weet het echt niet... Kan niet goed diep nadenken nu
quote:Lily1985 schreef op 30 augustus 2009 @ 13:11:

[...]

Maar het is eerder zo uit geweest, alsof hij me wilde waarschuwen, een lesje leren... maar het niet meende. Ik heb het eerder meegemaakt dus. Ja natuurlijk nog hartstikke fout, dat besef ik wel...

God waarom doet het dan toch nog zoveel pijn.Liefdesverdriet is nou eenmaal heel erg pijnlijk en moeilijk en het is eng om ineens weer alleen te zijn. Het goeie nieuws is: het gaat voorbij, dit kutgevoel. En over een paar weken realiseer je je, dat je zonder deze man beter af bent.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Misschien heb ik erover heen gelezen maar waarom heeft hij het nu uitgemaakt? Ik kan alleen vinden dát hij het uit heeft gemaakt maar niet de toedracht ervan.
Dat hoeft ook niet meteen. Dat komt wel als je elkaar een tijdje niet gezien hebt.
quote:EvyBlissy schreef op 30 augustus 2009 @ 13:09:

[...]

Sjongejongejonge... dat hadden wij ook wel begrepen ja.

Wees blij dat je van deze vent af bent.

Maar ik draafde toch niet door? Was een reactie op post van iemand anders, dat ze geen zin zou hebben in zo'n relatie. Maar als je er middenin zit , is het gewoon niet zo evident.

Misschien.... Jullie zijn allemaal hard maar zo wijs en eerlijk en dat doet me goed...
Hadden jullie niet gewoon in het algemeen een botsing tussen jullie culturen zonder een idee hoe je eruit moest komen met zijn tweeen? Een interculturele relatie is altijd extra zwaar omdat de meest gewone dingen opeens een punt van discussie vormen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven