Bloeding zwangerschap

31-08-2009 08:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat deze er al een keer Heeft opgestaan maar ok ik stel hem toch nog een keer .

Mijn vriendin en ik zijn nu 7.5 weken zwanger as donderdag hebben we onze eerste echo.

1.5 week geleden heeft mijn vriendin een bloeding gehad maar na een bezoek aan de arts en controlle bleek de baarmoeder wel dicht te zitten en was er ook een vruchtje te zien in de baarmoeder.

Wat kon die bloeding zijn .

Zou het nog wel groeien??

Ik vind het wel spannend ook dat het onze eerste is .

Wie heeft hier ervaring mee.

Vast bedankt .
Innestelingbloeding?
Ja die hebben we ook al horen vallen van de week . Is dat dan ongeveer in die tijd dan . Ze heeft volgens eigen zeggen wel de zwangerschap kwaaltjes maar niet alles . Wel misselijk moeilijke stoelgang . Ik vind het wel eng . Groeit het nog wel . En ja vanaf wanneer komt het buikje .
Van harte gefeliciteerd allebei!

Het kan een innesteling zijn geweest, een gesprongen vaatje in de baarmoeder, een gesprongen vaatje in de vagina etc, maar in de meeste gevallen zal je er nooit achterkomen.

Ondanks dat kwaaltjes subjectief zijn, is het hebben ervan op zich wel positief.

En het buikje... Afhankelijk van haar eigen bouw en gezien het de 1e is, komt er meestal rond de 16e week een bobbeltje en rond de 20e week een echt buikje.
Het buikje kan nog wel even duren hoor... Bij mij begon het pas met een week of 25 echt te groeien. Dat verschilt echt per persoon.

Bloedingen komen helaas vaak voor in de zwangerschap. En het kan net zo goed wel mis zijn als niet. Het vervelende is dat je dat pas achteraf kan zeggen. Ik heb zelf twee miskramen gehad en sinds tien weken heb ik een dochter. De eerste zwangerschap had ik bloedverlies en kreeg ik te horen bij de eerste echo dat het niet goed zat. De tweede zwangerschap had ik geen bloedverlies, de eerste echo was goed maar de tweede echo niet meer. En de derde zwangerschap heb ik wel weer bloedverlies gehad maar dat is goed gegaan.

Kortom: je kan er niks van zeggen... Het is flauw, maar afwachten is het enige wat je kan doen. Iedereen moet door de moeilijke eerste periode heen, er zit niks anders op. De kans op een miskraam is zeker aanwezig (ongeveer 10% van de zwangerschappen wordt een miskraam) maar de kans dat het goed blijft gaan is vele malen groter...

Succes.
Ja donderdag moeten we naar de echo mevrouw .

Het is allemaal zo spannend en dat wachten . Drama

ik ben wel bang om te hopen .

Straks is het niet Goed dan komt de klap nog harder aan maar ja .

Zoals ik zei zijn de kwaaltjes er wel .
Het kan van alles zijn. Ik heb het zelf ook gehad met ongeveer 7 weken. Ik schrok toen heel erg omdat ik daarvoor een miskraam heb gehad. Ik was bang dat het weer mis was. Gelukkig was er niets aan de hand, mijn zoon is nu ruim 2 maanden oud.

Als je een miskraam krijgt dan verlies je doorgaans helder rood bloed en dat wordt steeds meer en je krijgt krampen.

Als je de verloskundige belt mag je misschien wel even langs voor een echo.
Weer bedankt voor de reactie . Zoals ik weet was het zoals me vriendin zei ongesteldheid kramp en ja het was een dag voor dat ze ongesteld behoorde te worden. Maar ja ze is zwanger dus dat word je dan toch niet.

We zijn bij de dokter geweest en een echo gehad daarop was het vruchtje te zien. De baarmoedermond was dicht en de dag erna was het al weer bijna weg alleen bloed bij het afvegen . Ze heeft nu alleen kleine krampjes maar dat komt denk ik door dat de stoelgang moeilijk is . Ze is veel moeier en af en toe misselijk . Ze eet andere dingen en veel smaakt er niet . Meer dingen heeft ze nog niet dus ja. Donderdag hebben we weer een echo dan kijken of het hartje klopt . Spannend
quote:mimmie81 schreef op 31 augustus 2009 @ 10:14:

Als je een miskraam krijgt dan verlies je doorgaans helder rood bloed en dat wordt steeds meer en je krijgt krampen.

Hoeft niet, dat is een misverstand! Ook bij oud (bruin) bloed kan je een miskraam krijgen. Of als je geen bloed hebt verloren, dan kan nog blijken dat het niet goed is (bij een echo bijvoorbeeld). Maar anderszijds kan het ook gewoon goed gaan als je rood bloed hebt verloren met stolseltjes.

Daantje, misschien is dat bloedverlies wel gekomen omdat je vriendin zo'n last heeft van haar stoelgang? Want van hard persen kan er zo een adertje knappen en bloedverlies geven. Het is belangrijk om goed vezels te blijven eten!
Ik voel me wel bezwaard het is ook zo dat ik me nu in een hele andere wereld begeef . Vind het allemaal spannend . MAar ook eng.

We kijken stiekem wel rond voor de kinderkamer. Enz . Maar ja ben wel bang dat het niet goed zit.

Nog een vraag .

De klachten die me vriendin heeft zoals misselijk enz krijg je die ook als het vruchtje toch niet groeid enz .

Iemand nog tips .
Daantje, daar valt echt niks over te zeggen. Misselijke vrouwen schijnen minder kans te hebben op een miskraam dan niet misselijke vrouwen. Maar het is niet zo dat misselijk automatisch betekent dat het goed zit.

Je moet het zo zien: tot de twaalf weken is de kans op een miskraam het grootst, omdat dan alle belangrijke dingen worden aangelegd. Zoals het hartje (die moet je tussen de zes en zeven weken kunnen zien) en de hersenen (rond de achtste week vindt er een grote ontwikkeling plaats.) Rond de tien, elf weken gaat het kindje bewegen. Dat zijn allemaal cruciale momenten in de zwangerschap. Gaat een van deze dingen niet goed, volgt er een miskraam of missed abortion.

Het kan gewoon nog mis gaan, die kans is er altijd. Maar het kan ook hartstikke goed zijn! Ga gewoon naar de echo donderdag, en zie dan weer verder. Stapje voor stapje. Meer kan je toch niet doen!

Sterkte.
Het is spannend en ja we wachten wel af donderdag bedankt voor de uitleg enz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven