LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Pien, héél veel plezier bij de 20 weken echo! Je zult zien dat alles nu echt heel duidelijk is..... geniet ervan!

En snel verslag komen doen he?!

Sproet, je bent er weer, wat gezellig! Jullie vakantie klinkt heerlijk, ben blij dat jullie zo genoten hebben! Lijkt me zo gek zo'n eerste vakantie met zn drietjes...leuk natuurlijk, maar wel anders dan hoe je normaal je vakanties viert denk ik, of wende dat snel?

Ik wil trouwens wel thuis bevallen hoor als dat lukt, die troep is dan lekker voor de kraamhulp en de verloskundige. En wie weet blijk ik wel zó netjes aangelegd, dat ik geheel troepvrij beval

Mini, ook al zo'n gebroken nacht , hier ook! Blijf wel expres in bed liggen, want als ik naar beneden ga, of tv ga kijken kan ik het zeker schudden voor de rest van de nacht, en vaak dommel ik toch wel weer in.

Mard lekker vakantie geboekt, goed vooruitzicht hoor!

Elev, hebben jullie al concreter gekeken voor vakanties?
Pien veel plezier vandaag!

Mien, bij jou wordt het ook onrustiger he? De nachtelijke sessies zijn begonnen zie ik! Hehe, het einde nadert dus!

Hier ook een gebroken nacht, uurtje slapen, voeden, ruzie maken met stout, uurtje slapen, kolven, uurtje slapen, AB innemen, uurtje slapen voeden etc.

Stout komt straks wel naar huis. Ik heb om kwart voor 2 een afspraak in het ziekenhuis, bij de mamma chirurg. Stout wilde wel naar huis komen dan. Eigenlijk zou mijn schoonmoeder langs komen op dan op luusbaby te letten.

Ohja, Mardi, je moet even een naam uit je post weghalen.

Net begon luusbaby te huilen, dus ik heb een flesje klaargemaakt, maar nu issie weer stil...

Hihi Sproet, je hebt nog een hoop bij te lezen. Knap dat je dat doet,want er is zoveel geschreven. Ik zie dat je net leest dat ik gestopt ben met BV. Tja... was het maar. Kon helaas niet stoppen vanwege een borstontsteking. Die moet eerst weg en dan kan ik gaan afbouwen. Maar laat die borstontsteking ondanks twee antibioticakuurtjes nou niks minder worden, maar alleen maar erger... Loop af en aan naar de huisartsen (lees je vanzelf nog) en naar het ziekenhuis. Zo meteen dus weer.

Het moet er nogmaals uit: ik ben het zo zat! Ik ben de pijn zat, ik ben het kolven zat, ik ben iedere keer die bezoekjes buitenshuis zat, ik ben het tijdgebrek zat, ik ben de ruzies met stout zat, ik ben mijn emotionele achtbaan zat (ik knak om elke schijt de laatste week, je hoeft me maar aan te kijken en ik huil).

Ik huil elke dag wel een keer of vier gemiddeld. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van de kraamweken?
Sproet, klinkt als de ideale vakantie en wat goed dat je er zo relaxed in stond. Ik kan me de eerste echte vakantie met mini nog wel herinneren. Ze was toen een maand of 7 alweer en we gingen naar Oostenrijk. Ze bleek een oorontsteking te hebben en kreeg een apneu (dan ben je even out, vanwege helse pijnen) omdat we op behoorlijke hoogte zaten en er blijkbaar iets knapte in haar oor. Laat ik het zo zeggen, ik ben die hele vakantie bijzonder a-relaxed geweest, we zijn ook een aantal keer naar de huisartsenpost daar geweest, nou ja, draaaaaaama! En ik was al niet relaxed, vond het toch wel spannend allemaal en al die meuk die je moet meenemen... *zucht* Hopelijk ben ik meer ontspannen tijdens ons uitje volgend weekend, 4 dagen aan de Belgische kust. Ik denk het wel Daarnaast heb ik er ook superveel zin in!

Oh ja, hoe ging het slapen van miniSproet? Moest hij niet wennen aan de nieuwe omgeving en geluidjes? Bij mini hebben we nachten opgezeten, ze wilde perse niet slapen op vakanties... Nu lijkt het trouwens alsof mini zo'n moeilijk kind was, maar eigenlijk was ik gewoon een gestresste moeder.

@Pien, wauw, spannend! En leuk! Wat knap dat je niet wilt weten wat het is, ik vond dat het leukste aan die hele 20 weken echo, nl. het geslacht horen. De gyn. vond dat niet zo tof geloof ik, want hij raakte wat geirriteerd telkens als we er naar gingen raden, hij wilde eerst zijn lijstje afwerken, en terecht natuurlijk ook. Maar we waren zo hysterisch, we moesten het gewoon weten... Veel plezier!

@Luus, man man, wat een gedoe en wat ben je toch een bikkel. Ik had het er gister nog met mijn lief over, dat zelfs het CB nog blijft aanmoedigen ook om bv te blijven geven, terwijl je borsten er bijna afdonderen van ellende. Eigenlijk is dat te bizar voor woorden...

@Mien, ik was vanmorgen al even hier en zag toen jouw berichtje van midden in de nacht. Ik dacht als eerste: "Ons mientje is aan het bevallen" maar al lezende bleek dat dus niet zo te zijn. Desondanks vind ik toch dat je je echt even moet melden vandaag...

@Mard, ik ben ook wel "jaloers" op de meiden die smiddags nog een tukkie kunnen op het moment waarop ze dat willen. Ook tijdens de zw. schap had ik dat al, ik was toen ZO moe, maar ik kon moeilijk in mijn bed gaan liggen met een overactieve peuter... Dat mis ik dus ook wel, even lekker slapen, of gewoon even lekker niks. Maar ik kan me nu alweer verheugen op de schoolvakanties in de toekomst, waar ik mijn kids gewoon naar de kdv breng en zelf op die dagen helemaal niks ga doen Dat is echt het voordeel van werken in het onderwijs vind ik, al die vakanties, terwijl de kdv open is. Behalve op feestdagen uiteraard...

Pfff, ik heb zulke buikkrampen steeds. het zit zeg maar ter hoogte van mijn navel en daarboven, over het hele stuk. Kan dat buikgriep zijn? In mijn beleving heb je dan toch altijd pijn in je onderbuik. Hoe het ook zij, ik ga morgen maar even naar de dokter, want ik word er ook nog eens chagrijnig van...

Chiek, hoewel ik vroeg pro-ziekenhuis was, ben ik dat nu niet meer en zou denk ik toch ook als voorkeur een thuisbevalling hebben. Ik ben er nl. wel achter dat het qua zorg geen bal uitmaakt, eigenlijk had ik thuis meer begeleiding van de vk dan in het ziekenhuis. Zelfs tijdens de persweeen werd er niet op mijn belletje gereageerd, ik bedoel maar ... En die troep valt ook wel mee, al vond ik het wel een gek idee dat mijn placenta ergens in de container lag van het appartementencomplex waar we toen woonden. Ik beviel op zondag en de vuilnis werd pas op donderdag opgehaald, jakkkk

Weet iemand eigenlijk waar South is? Ik heb al zo lang niks meer van haar gelezen...
Luus, ik zou voor minder in een huilbui schieten, echt! Het is toch ook even niet niks, alleen die stomme ziekenhuisbezoekjes al. Iedere keer daar naartoe, het wachten, weer terug. Je bent er zo een paar uur mee bezig. En dan die pijn die maar niet overgaat, dat kost zo veel energie ook, helemaal in combinatie met het slaapgebrek. Niet gek dat je dan ruzies krijgt met je Stout. Helaas is het ook niet zo dat er allemaal oplossingen voor zijn want volgens mij is het toch "wachten" tot die ontsteking voorbij is, al duurt het gewoon veel te lang allemaal...
Lieve meisjes even snel en ego (sorry!). Maar alles is goed met onze mini. Ging wel heel snel die echo (15-20 minuten ofzo). Maar we hebben weer een hele foto sessie meegekregen en het hartje opgenomen op de mobiel. Het is nu al een buikslapertje en hij duimt. En nee we weten nog steeds niet wat het is.

Yes yes yes!!!! Alles doet het en zit erop.

En Pienman heeft zojuist het kindje erkent. Helemaal officieel dus.
En ondertussen zitten jullie hier ook niet stil! Nou, ik ben bijna bij hoor! pagina 56! (nou ja, ik ben op 2/3) Goed om te lezen dat jullie het wel leuk vinden dat ik nog reageer, want het kost veel tijd, hihi. Maar ik kan er nu eenmaal niet goed tegen als ik niet overal van op de hoogte ben. Luus, ik heb intussen dus ook gelezen over het moeten kolven bij een borstontsteking. Je bent dus eigenlijk een beetje aan de grillen van je borsten overgeleverd nu

Ok, weer nieuwe reacties!!

Chiek, wat handig is om allemaal in huis te hebben voor vlak na de bevalling? Heb je een grote vriezer, want wat extra broden en soep/pizza’s/zelfgemaakte maaltijden zijn best lekker om achter de hand te hebben. Zeker als Chiekman snel weer moet werken en jij misschien nog niet zo heel mobiel bent. Ik had maar één voedingsbh van tevoren omdat ik niet wist of m’n borsten nog zouden groeien. Heb hem nauwelijks aan gehad, vond het niet lekker zitten. Droeg meestal gewoon een strak zwangerschapshemdje waar die koffiepads ook in bleven zitten (maar ik heb niet echt veel last van lekkages gehad, op de dagen met stuwing na en mijn borsten waren niet huge)

Laal, wat lief die carpaccio! En van je middagje naar de kapper. Wat is Laalman toch een schat. Volgnes mij heb je ook nog nooit een kwaad woord over hem gesproken. Sproetman had voor mij ook en broodje filet americain en een broodje osseworst meegenomen naar het ziekenhuis. Moest een verpleger erg om lachen “wat hebben jullie pas bevalen vrouwen toch met filet americain!”

Ja, Duft, oordopjes zijn echt een goede tip! Ik slaap ook al 3 maanden met die dingen. Niet heel prettig, maar ik slaap nooit diep en dan dat gezucht en gesteun af en toe van Sproetekind. En ik vond kraamverband (en daarna dat dikke oude vrouwen verband) juist erg prettig (met die afzichtelijke gaasbroekjes dus), heb het zeker 2 weken gebruikt (en nodig gehad).

Hihi, lees nu dat iedereen ingevroren maaltijden aanbeveelt! Wij hebben maar een heel klein vriesvakje, dus Sproetman heeft de eerste weken toch wel heel vaak boodschappen gedaan. En nog steeds zijn we niet heel efficiënt. Ik doe zeker om de dag boodschappen. Maar het is ook wel een goed loopje.

Hè Luus wat vervelend die ruzies. Dat kun je er niet bij hebben nu. Hopelijk is dat sinds vorige week ook weer minder. En dat 4 uur huilen op een dag: heel herkenbaar 

Beng, wat goed dat je je volgens mij ’s avonds vaak wel ok voelt, met die etentjes bij vrienden enzo. Maar, mag ik vragen waarom je de vrienden die jullie als voogd willen nu pas verteld over je zwangerschap? Lijken mij vrienden die je het misschien wel als eerste zou vertellen dan? Of zijn het mensen die je heel nabij zijn, maar die je door omstandigheden niet vaak ziet?

Pien, wat ben je toch een leuk huismusje. Met bloemetjes op tafel, ontbijtjes in het weekend

Haha, “die borstvoeding gaat toch vanzelf” opmerking van Pindaman! Je moet hem maar de afgelopen 500 pagina’s laten teruglezen. Sproetman is ook mee geweest hoor, naar de bv voorlichtingsavond en hij vond het serieus heel nuttig!

Wij wisselen de voedingen van Sproetekind ook nog steeds af. ’s Avonds bij de late zijn we vaak allebei nog wel wakker. Hangt een beetje van het tijdstip af (we hebben nog steeds gen vaste tijden, vraag me af of we dat niet een klein beetje moeten gaan forceren) en dan doe ik de nachtvoeding (uur of 4) en dan Sproetman in de vroege ochtend. Hij blijft dan wakker en ik kan nog even doorslapen tot hij Sproetekind weer in z’n bedje legt (die is ’s ochtends heel lang wakker na z’n voeding). Maar als we allebei zouden werken zou dat best zwaar zijn hoor, want dan zou ik ook iedere ochtend om 07.00 op moeten staan.

Ach Luus, wat vervelend zo’n huilende Luusbaby. En dat je dan ook alles al hebt gedaan, schone luier, flesje, op tijd naar bed. Het kan je inderdaad tot waanzin drijven. Hoe vaak ik Sproetman ook niet met verbeten lippen rond heb zien lopen met een huilend kind op zijn arm. En ik heb zelf ook wel eens jankend ’s nachts rondgelopen, omdat je van gekkigheid niet meer weet wat je moet. Hoop dat je het CB even hebt gebeld.

Ah, lees nu dat een vriendin van je langs gekomen is en dat Luusbaby nu lekker ingebakerd ligt. Wat een verademing zeker! Als je ook een inbakerslaapzakje wilt: http://www.babyplein.nl/w ... chstr=inbaker&submit=Zoek

Oh, wat ik trouwens echt een eyeopener vond: baby’s hebben een slaapcyclus van 50 minuten en worden vaak dan even wakker. Soms jammeren ze dan even maar is er niets aan de hand en vallen ze gewoon weer in slaap. Niet storen dus! Mocht het huilen dan weer wat langer duren, dan kun je toch even kijken of hij nog goed ingebakerd ligt.

Neem, dat klinkt inderdaad of je op een heel dun draadje balanceert en een burn-out op de loer ligt. Dat je zo vlak na de vakantie al meteen geen zin meer hebt in je werk. Lijkt me geen goed teken. Heel verstandig om even met de directeur te gaan praten. In het ergste (of misschien het beste) geval kun je je ziek melden tot de herfstvakantie. Zo kun je alles op een rijtje zetten voor jezelf en ben je het misschien vóór. Niet te lang op je tenen blijven lopen hoor!

Luus, wat een eikel van HA heb jij zeg! Hij heeft toch wel een klachtenlijstje voor borstvoeding gevende vrouwen die hij even langs kan lopen om een indicatie te stellen? Echt heeel irritant dat jij een weekend met de ellende hebt gezeten en Luusbaby dus ook. Maar je mag dus niet stoppen met bv omdat de borstontsteking dan niet over gaat? Wat een ellende. Maar, aan de andere kant krijgt Luusbaby dus ook nog wel even jouw melk, dat is misschien een fijne gedachte.

Neem, ik hoop dat je wat hebt aan alle wijze woorden van Laal, Pien en Duft. Ze spreken uit ervaring!

Hé Duft, is het 2x per jaar restaurantweek? Ik was te laat in het voorjaar (1 dag maar) en nu dus ook weer Goed dat je het gewoon hebt geregeld. Ben benieuwd hoe het is geweest (maar daar kom ik zo bij denk ik)

Verdomme Luus, ik zit hier gewoon met pijn in m’n buik jouw verhaal te lezen. Zou je zó graag willen helpen maar ben zo machteloos. Klinkt misschien raar, maar dat nou juist jou dit allemaal moet overkomen na je superheftige zwangerschap en bevalling. Echt niet eerlijk! Wat een enorme klotetijd is dit voor je, je hebt die roze wolk zo verdiend! En ik maar denken dat wij het zwaar hadden met Sproetekind.
Jeej gefeliciteerd Pientje!

Wij gaan zo naar de dokter, ik ben net uit bed. Het is echt sinds zaterdagnacht dat de frequentie van harde buiken bij mij is opgeschroefd van 2/3 per dag naar 3/4 per uur.

Duft, misschien iets met je maag? Het vervelende aan 'iets' in je buik is dat je elk pijntje overal kunt voelen. Soms hebben mensen met een blindedarmontsteking alleen pijn aan hun navel. Of mensen met een galsteen die pijn in hun rechterschouder krijgen. Zo raar. Dus gewoon even naar de dokter, die weet wel hoe en wat.

Luus Ik heb er geen woorden meer voor meisje...

We gaan na de dokter ook even naar de stad, Mienman heeft nog wat nette kleding nodig. Hij begint morgen aan zijn afstudeerstage, vind het best spannend. Hij ziet al helemaal voor zich hoe hij de eerste dag al moet afbellen omdat ik aan het bevallen ben. Stiekem heeft hij gewoon geen zin en wil hij daarom dat de baby komt. Nee hoor, grapje. Gisteravond had ik harde buiken om de tien minuten (hij zat me stiekem in de gaten te houden) en was hij helemaal blij en enthousiast. Toen ik hem het verschil tussen harde buiken en weeën uitlegde keek hij zo beteuterd dat ik echt medelijden met hem kreeg. Hij wil zo graag zijn kleine meisje vasthouden.

Goed, dokter-time. Dag meisjes, fijne dag allemaal!
Aaaahhhhh Pien! Super!

Ben zo benieuwd naar het geslacht! Ik wil zo graag weten of dat ik een schoondochter of schoonzoon krijg!

Mien, spannend...al dat gerommel, raar toch...het kan nu ieder moment echt zo ver zijn!

Het is heel erg, maar ik heb al gefantaseerd over een tweede zwangerschap en dat terwijl ik zo'n prachtig mooi mannetje heb om van te genieten! Bizar, hoe het vrouwelijk lichaam en die moedergevoelens werken.

Sproet, wat goed van je dat je nog op iedereen reageert! Laalbaby hapte inderdaad niet goed aan...en ook ik moet me af en toe hevig verzetten tegen de wil om hem aan te leggen hoor. Het breekt mijn hart nog steeds als hij op mijn buik ligt en hij beweegt met zijn hoofdje op zoek naar mijn borst

*zo hee, schieten de tranen echt even in mijn ogen...pffff*

Maar gelukkig zoekt hij ook naar de borst van zijn vader als hij op zijn buik ligt, schijnbaar maakt het niet uit welke tiet hij voelt

De reden dat ik hem niet meer aanleg is dat we nu in een goed ritme zitten, Laalbaby is gewend aan de fles en aan zijn speen en ik wil het niet verwarrend maken voor hem. Zeker niet aangezien ik over een aantal weken wil gaan afbouwen i.v.m. mijn werk. Dus ik kolf voorlopig nog maar even af...

Oh lekker Mard, je vakantie! Ik heb me net bedacht dat lief, baby en ik ook nog maar ergens heen moeten gaan tijdens mijn verlof...al is het maar een weekend. En ik herken je gevoel over gepasseerd voelen tijdens het geven van de fles. Dikke tranen hier de eerste keer...maar ja het was toen ook geen bewuste keuze natuurlijk.

Chiek, zou mooi zijn als je thuis kunt bevallen...en ik vond de rommel o zo meevallen hoor...En bij was het een rommeltje door dat bloedverlies. Maar heb er niets van meegekregen en binnen no-time was alles netjes opgeruimd.

Luus, ach meisje toch in jouw situatie zou ik ook heel veel huilen lieffie! Is toch niet zo gek...al is het wel verschrikkelijk jammer dat je je zo kut voelt! Want misschien kun je er nu allemaal wel veel minder van genieten...Ik hoop zo dat je je snel beter voelt! Bah, ik wou dat ik wat voor je kon doen!
Gefeliciteerd Pien!!! Wat een heerlijk nieuws (na alle ellende die ik de afgelopen uren heb gelezen) Super dat alles goed is en wat leuk dat je het geluid van het hartje hebt opgenomen. Kun je aan je ouders laten horen, die kennen dat geluid vast niet (in hun tijd gebruikten ze toch nog alleen een toeter?)

Ok, ik ga eens even douchen en de laatste wasjes draaien. Sproetman zit alweer 2 uur te werken en ik hang nog steeds in joggingbroek op de bank Maar het mag, want vandaag is mijn laatste officiële verlofdag! Ben nog niet aan het solliciteren Pien, 17 september gesprek op consulaat en dan weten we pas definitief of verhuizing doorgaat. Zo nee: als de sodemieter een baan zoeken. Zo ja, misschien af en toe een freelance klus, want dan zijn we hier nog maar 2 maanden en dat is toch lastig met een baan zoeken. Heb nog geen tijd gehad om op de groep te kijken naar je brief, ben benieuwd!
Oh god...we zijn ons trouwens helemaal de t*ring geschrokken gisterenavond...Laalbaby kreeg zijn laatste fles gisterenavond, maar voordat lief de fles gaf verslikte Laalbaby zich...of er kwam in ieder geval voeding van de keer daarvoor terug. Maar het arme kind kon het niet wegslikken en stikte er bijna in! Hij kon gewoon niet ademhalen. Wij hem omhoog houden, dikke paniek bij mij...gelukkig was lief wat rustiger. Na een halve minuut ging het weer beter met baby, maar tjeezus wat schrok ik.

Tranen in m'n ogen...

Ik was bijna in staat om 112 te bellen

En hoera want Laalbaby heeft een geweldige nacht gemaakt 22:30 tot 03:30 en van 04:00 tot 07:30...
quote:sproet1978 schreef op 31 augustus 2009 @ 11:14:want dan zijn we hier nog maar 2 maandenZo ja...ik zeg meeting voor die tijd! Ik wil Sproetekind ook nog zien en jou ook nog een x natuurlijk
Ieuw schrikken Laal! Luusbaby heeft dat ook een keer exact zo gehad. Maar hij verslikte zich niet zo als laalbaby. Vraag je je dan niet af of je hem wel goed genoeg hebt laten boeren, of lang genoeg rechtop hebt gehouden de voeding ervoor? Ik wel iig.

Luusbaby ligt nu gelukkig lekker te slapen. 'S nachts huilt ie nooit, nog geen enkele keer. Hij gaat dan altijd direct slapen, dat is natuurlijk wel super. En nu is ie vandaag overdag ook weer goed aan het slapen. Na de voeding van 07.30 meteen slapen en nu na de voeding van 10.30 ook weer meteen slapen.

Ik moet eigenlijk zo gaan kolven, maar ik probeer het ietsje uit te stellen, iig een half uur. Anders zit ik dadelijk in het ziekenhuis terwijl ik bijna moet kolven. Dat is ook geen lolletje.

Sproetie, nog maar 2 maanden! Zeker meeten voor die tijd!

Oh laal, dat laalbaby gaat zoeken naar je borst als ie tegen je aanligt, luusbaby ook hier! Mondje wijd open en dan 'bonkt'/happend ie met zijn hoofdje mijn hals-schouder-bovenarm af.. En doe ie ook bij luusman.
So, mijn oude huisarts belde me net op!

Om te vragen het hoe en wat.

Hij had een brief van het ziekenhuis gekregen met een update over mijn borstontsteking en dat het zo uit de hand was gelopen. Maar daar stond het nummer van luusman op. Dus die heeft hem net goed de waarheid verteld over hoe het gegaan is en dat wij erg boos zijn.

Dus nu belde hij mij net op, om te vragen hoe het ging en zijn excuus aan te bieden. Hij had door de borstontsteking niet verder geluisterd en gekeken zei hij, en daardoor de spruw gemist. Hij vond het jammer dat we overgestapt waren naar een andere huisarts, maar begrijpelijk.

Hmppf.. naja. Ik heb hem gezegd dat ik inderdaad erg boos ben hierom en vertelde hem hoe het er nu voor staat.

Goed, ik ga me klaarmaken om even te kolven en nog even mijn verloskundige te bellen voor een follow-up afspraak. Daarna naar het ziekenhuis.
quote:Luaska schreef op 31 augustus 2009 @ 12:06:

Oh laal, dat laalbaby gaat zoeken naar je borst als ie tegen je aanligt, luusbaby ook hier! Mondje wijd open en dan 'bonkt'/happend ie met zijn hoofdje mijn hals-schouder-bovenarm af.. En doe ie ook bij luusman.

Ja haha...hier net zo...het lijkt wel een klein headbeangertje echt aandoenlijk...

Wel goed van jouw lief (of is ie nu nog stout? ) dat hij de HA even goed de waarheid heeft gezegd!

Laalbaby heeft tot nu toe ook nog geen ene keer gehuild 's nachts. Laat alleen weten dat hij eten wil en moppert een beetje als hij zijn speen kwijt is.

Ik ga meneer eerst eens op bed leggen, want hij ligt hier naast me in het zonnetje gewoon in slaap te vallen

Gut, goed dat je het zegt, ik moet de VK ook bellen voor een afspraak. Wel heel leuk dat onze kids echt zo dicht na elkaar geboren zijn, we lopen wel heel erg gelijk op!

Succes in het ziekenhuis...

Ga nu ook even kolven...

Oh ja, wat dat verslikken...zo raar...want het was al 4 uur na zijn vorige voeding...dus alle "handelingen" (recht op houden, boertje e.d.) hadden we allang gedaan. Ik weet het ook niet, maar het was in ieder geval flink schrikken voor pa en ma...
Oke, net ook de verloskundige gebeld voor advies en heb haar gevraagd naar 'die tabletjes' die men vroeger kreeg om de melkproductie te stoppen. Of dat iets voor mij is, want afbouwen met kolven mag niet ivm de borstontsteking.

Dat kon misschien nog wel wat zijn volgens haar, maar ze had te weinig kennis om daar wat over te zeggen. Ze worden ook nog maar zelden gegeven omdat het een enorme hormonenbom is.

Nou interesseerd me dat echt niks meer. Als ze me gaan helpen en ik dan compleet van mijn melk af (en kolven) af ben, dan gaat misschien die borstontsteking ook beter. Heb ik iig meer tijd en dus meer rust, minder stuwing en dus minder pijn.

Ik ga het even aan de mamma chirurg vragen zo. Misschien weet hij of ik dat kan hebben...

Ben weg, doeii!!
Pien, super!

Luusje, wat een zalf die huisarts hè. Maar ergens ook wel een lekker gevoel dat hij nu in elk geval wéét wat hij fout heeft gedaan en ik wat voor ellende jij hebt gezeten en nog zit, dat mede te danken is aan zijn onadequate optreden. Ook heel goed dat stout hem al even de waarheid verteld had.

En ik denk, lieve luusje, dat als de ellende met jouw borsten en de spruw voorbij is, stout en jij weer veel beter met elkaar op kunnen schieten. Zo'n waardeloze situatie én die nachten en al jouw pijn eist gewoon zijn tol, nog een wonder dat je niet hele dagen zit te huilen hoor (ik ga al haast huilen als ik alleen maar denk aan twee wéken borstontsteking).

Sproet, ik vind het echt keilief dat je alles terug leest en overal op reageert. Lang leve slapend Sproetekind en verlof. En nog maar twee maanden, wat gaat dat opeens snel!!

Laal, wat een vreselijke schrik!! Ik kan me voorstellen dat je dan helemaal van slag bent, volgens mij voelde je een half uur later je hart nog in je keel kloppen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Oh ja, en Sproet, dat elevman een zak was heb ik wel gezegd hoor. We hebben het wel goedgemaakt, maar pas nadat hij eerst de volle laag kreeg van mij.

En weet je trouwens dat als je op de stippeltjes tussen de paginanummers klikt, je een pagina kunt invoeren waar je heen wilt?

Mientje, je bent al weg, maar succes bij de ha! Ben ook wel heel benieuwd wanneer het bij jou gaat beginnen, could be any day now.
quote:elev schreef op 31 augustus 2009 @ 12:51:

En weet je trouwens dat als je op de stippeltjes tussen de paginanummers klikt, je een pagina kunt invoeren waar je heen wilt?
Oh, echt waar Elev?! Had ik dat eerder geweten! Nou ja, wel heel handig voor een volgende keer als ik wil terugbladeren. Thanks!
Handige weetjes. Hihi.

Ik zit in een volle wachtkamer maar hoop toch snel aan ff beurt te zijn. Om ff tijd te doden dan maar even online.

Ik ben toch blij met dat internet op mijn mobiel, heb t al vele malen gebruikt.

Ja elev, ik hoop dat luusman en ik dan minder ruzie gaan maken. In ieder geval hebben we dan snachts niet de discussie meer over wie luusbaby de fles gaat geven als ik net aan t kolven ben. Dat was vannacht dus t geval. Ik had mijn wekker gezet om te kolven. En ik was net 8 min bezig toen luusbaby begon te huilen. Ik had hem nog niet zo vroeg verwacht. Maar de doe x slaapt ie snachts langer dan anders. Luusman werd er wakker van en ik vroeg hem nu hij toch wakker was of hij ff voeding heel misschken wilde doen. Omdat half leeg gekolfde borsten juist funest zijn voor een borstontsteking. Nou, toen had ik dus teveel gevraagd. Stout moest goed uitgerust zijn want hij moest morgen 8 uur goed functioneren op zijn werk. Hij was echt boos en vond ook dat ik de wekker eerder had moeten zette
He plaatst hij mijn bericht maar half?
He plaatst hij mijn bericht maar half?
Ik vind dat Luusman wel wat meer bij mag springen 's nachts, alsof jij heel de dag kan bijslapen? Misschien kunnen jullie om en om doen: hij doet de nachtfles, jij doet de nachtfles. Dan heeft hij de helft van de tijd goede nachten, dat moet toch voldoende zijn om een beetje te blijven functioneren op zijn werk (hij is geen hersenchirurg toch? come on..), en dan heb jij ook niet zo het gevoel dat je alles alleen moet doen.

Hopelijk kan de mama-chirurg je goed helpen!

En dat trucje met die stippeltjes ontdekte ik een keer per ongeluk hoor. Sorry dat ik het niet op tijd gezegd heb, Sproetje! Pien, had jij dus voor haar zitten terugbladeren helemaal? Wat lief!
Ja, hoor, ik heb het gehaald! Ben weer helemaal bij. Even laatste reacties posten en dan kan ik aan de groep beginnen en dan zal ik ook foto's plaatsen van onze vakantie en een korte Sproet-update geven.

Zo eerst even boodschappen doen er is niets meer in huis (behalve heel lekkere franse kaasjes )

Beng, wat heb jij het toch getroffen met je werkgever! Natuurlijk kan hij je moeilijk verplichten om te werken als je ziek bent, maar het is vooral fijn dat hij er voor zorgt dat je niet met een rotgevoel thuis zit. Hopelijk kun je het allemaal wat beter handelen als je maar een halve week werkt. Sta je trouwens nog steeds zo vroeg op om met d hond te gaan wandelen? Of doet Bengman dat nu? Begin trouwens heel nieuwsgierig te worden naar je keuken!

Luus, wat een stomme mensen bij het CB dat ze je nog proberen over te halen weer bv te geven straks! Ze zien toch in wat voor een ellende je zit. Ze zijn er toch voor moeder en kind, ze moeten ook naar jouw gesteldheid kijken hoor. Gewoon lekker stoppen straks (nou ja, lekker, je zou zelf waarschijnlijk ook doorgaan als het op een niet-pijnlijke manier kon).

Laal, ik vind het echt wonderbaarlijk jullie ritme! Nu al op 6 voedingen en van die heerlijk lange rukken tussendoor en alleen huilen bij honger. Geweldig lijkt me dat! Wij zitten in hetzelfde ritme hoor, dus geen klachten, maar dat duurde wel even wat langer dan 3 weken. Eng trouwens van dat diepe slapen. Wel fijn dat er dan zo’n alerte kraamzorg bij was.

Ik heb trouwens destijds bij de bv-winkel gevraagd of ze niet een soort bh op de markt konden brengen waar je je kolven op aansluit, zodat je je handen vrij hebt om ondertussen ene flesje te geven. Die dame keek me aan alsof ik haar een oneerbaar voorstel deed. Maar dat kolven vond ik vooral zo irritant omdat ik een kwartier lang m’n handen niet vrij had.

Wow Laal in 10 minuten 150 à 180 cc?! Ik had op m’n beste momenten in 15 minuten 80 cc totaal. Mijn productie was dus echt niet hoog. En die liep dus op een gegeven moment terug van alle stress en tja, toen was de enige oplossing: een uur na iedere kolfsessie weer kolven. Dus 14x zoveel kolven op een dag!

Pien, het CB staat op ene dag gewoon voor de deur Tenminste ik kreeg opeens ongewenste sociaal verpleegkundigen over de vloer. Je hoeft helemala niets zelf te regelen. Zodra je kind is aangegeven gaan er allerlei radartjes en molentjes draaien en komt alles vanzelf op gang. Heel fijn, hoef je daar niet aan te denken.

Mien, wat een stress als je je kindje niet voelt! En dat je dan ook echt gaat zitten tellen draagt ook niet bij aan de rust. Hopelijk is ze intussen alweer wat drukker. Of had ik in Pien’s fantastische samenvatting (dank nog Pien! ) gelezen dat je nog een extra echo had gekregen. Nou ja, dat lees ik zou wel denk ik.

En je college’s zijn dus weer begonnen. Wat een andere wereld moet dat voor je gevoel zijn. Je bent er natuurlijk alweer een tijdje tussenuit. En dan opeens met zo’n grote buik tussen die bankje. Zou het nog passen?

Yeah, Sjip heeft een uitgerekende datum! Wat fijn dat alles goed gaat en je je ook goed voelt. Hoe is het nu om van die aanhoudende pijn verlost te zijn?

Ah, nu lees ik idd van het ctg en de echo van Mien. Fijn dat je zo snel terug kon in het z-huis. En ook goed om te weten dat Ienieminie het nog prima heeft daar in jouw buik.

Lieve Neempie, ik kan me zo goed voorstellen dat je je allenig voelt hier op het topic. Het lijkt me heel moeilijk om al die gesprekken over zwangerschapskwaaltjes en baby’s steeds te lezen. En als we nou iedere maand een flinke tribune (die moet gróót zijn intussen met al die kindjes erbij) voor jou konden bouwen, zou het misschien al schelen. Maar helaas kan zelfs dat even niet. Snap het goed als je je wat meer terug trekt, maar wat Laal ook zegt we zijn met z’n allen LGZW! Hopelijk kan de gyn snel weer iets voor je betekenen.

Chiek, lees dat voor jou de laatste loodjes nu ook steeds zwaarder beginnen te worden. Niet leuk dat zelfs op bed liggen een pijnlijke aangelegenheid is. Even volhouden nog, het einde is bijna in zicht!

Hihi, ik heb stiekem ook wel weer zin in de herfst als ik mijn lekkere wollen rokje (met pinguins ) zie hangen in de kast. Lekker dikke maillot eronder…

Luus, wat een schrik dat je naar de EHBO moest. Maar gelukkig is er dus (nog) geen abces. Dat kun je er natuurlijk ook echt niet nog eens bovenop hebben. Wel goed dat je nu een andere HA hebt die je meteen heeft doorverwezen. Goed in de gaten houden!
Luus, ik vind jouw stout nu ook echt wel heel erg stout. Wil geen zout in de wonden strooien hoor, maar ik vind dat hij nu toch wel echt te ver gaat! Jij moet net zo hard werken als hij overdag (en ik durf zelfs te beweren hárder) en hebt ook je rust nodig 's nachts. Kom op, je bent nog geen maand geleden bevallen! Kunnen jullie het idd niet om de nacht doen en dan gaat hij op 'zijn' dagen maar wat vroeger z'n nest in hoor, om z'n slaap te halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven