Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
quote:sweetcandy schreef op 30 augustus 2009 @ 21:38:

hhahahaha dat was ik met die 'Belarus' opmerking ;) En ik had inderdaad qua naam niet het idee waar die nou vandaan kwam! totdat ik dus even via postcrossing op de landkaart keek hahaha

Haha, zie je nou wel dat ik niet de enige ben Mijn moeder (de newby-postcrosser) wist het ook al niet. Zij kwam vanmorgen aan met dat ze een kaartje uit Belarus had gehad en dat ze dat land helemaal niet kende

Enniewee. Mijn topografie is ook best belabberd, hoor, daar niet van. Maar toch. Ik vind het wel leuk om zo dingen bij te leren..!

Net een nieuw adres aangevraagd. Kaartje mag naar Duitsland.
Ja vreselijk! De topografie lukt me nog wel aardig, maar niet als ze allerlei engelse/andertalige namen gaan gebruiken die ik niet terug kan koppelen aan het Nederlands ;)

Ppffff ik zit te wachten tot ik naar school kan (klinkt erg)... les van 14.50 tot 18.20 Rare tijden!
Brings back memmories.. Heb één keer een lesdag gehad van 17:30 - 19:30... Beetje minder is dat wel ja! Maar ach, nu zou ik dat eigenlijk ook wel weer kunnen waarderen Ben sinds november afgestudeerd en heb al zo'n 1,5 - 2 jaar geen les meer. Iedere dag 8 - 16:45 is ook niet ideaal
Dank je wel voor jullie reacties over Rusland! Ik heb er gewoon 77ct op gedaan. Die tip om bij die persoon in het profiel te kijken is echt super handig! Het was me nog niet eerder opgevallen.
Vandaag een hurray uit Finland. Het kaartje was na 3 dagen al gearriveerd! Lekker snel. 4 kaartjes nog onderweg, 9 days travelling inmiddels. Nieuwe kaartje gaat naar: Oekraïne. Bijzonder hoor. Het meisje wil graag dat ik in het Nederlands schrijf.. Er staat niet bij dat ze een vertaling wil haha. Zal ik toch maar doen.
Hier geen hurray's ook geen kaarten. Ik stuur wel een kaartje op voor een swap.

Sweetcandy: rare lestijden zeg en Linndaatje heeft ook al maffe tijden gehad.

Twee kaarten van mij travellen alweer 52 dagen, gaat lekker hier zeg. De andere kunnen nog niet aankomen.
Jeuu, ik heb weer een vriendinnetje lid gemaakt
Linndaatje: jij bent goed in leden werven zeg :P Heb je ook vriendinnetjes in andere delen van de wereld? Dan krijgen we er meer verre landen bij om kaartjes naar toe te sturen haha!

Ik heb 10 kaarten verzonden, waarvan 2 naar Nederland.

8 ontvangen, waarvan 2 uit Nederland.

Het Hollandse gehalte is een beetje hoog...
@JJ

Nou, wel een paar in Scandinavië... Maar weet niet of zij het leuk zouden vinden Heb daar echt nauwelijks contact mee...

Heb nog nooit een kaart mogen sturen binnen Nederland... Jammer want dat lijkt me ook wel heel leuk!
@JokeJacket; waar in Nederland?
quote:Linndaatje schreef op 31 augustus 2009 @ 15:31:

@JJ

Nou, wel een paar in Scandinavië... Maar weet niet of zij het leuk zouden vinden Heb daar echt nauwelijks contact mee...

Heb nog nooit een kaart mogen sturen binnen Nederland... Jammer want dat lijkt me ook wel heel leuk!

Heb je dat wel aangevinkt dan, want dat kan ook nog dat je in het begin zoiets had van.... uhm nee nederland hoeft niet..

Ik heb vandaag ook een kaartje uit NL ontvangen, een erg leuk kaartje. De verstuurder(ster) heeft zich alleen een beetje vergist, heeft 3x zegel van 44 cent opgedaan, de rest van haar kaarten moesten buiten europa, dus dan maar 3 erop gedaan...

Zal haar zo wel een mailtje sturen dat je daar speciale postzegels voor hebt ;)
Ook leuk te zien:

» Sent: 100 postcards

» Received: 100 postcards

» Traveling: 10 postcards out of 10

2 dagen terug was alles met 9.. hihi ;)
@ Justme

Ja, dat heb ik wel aangevinkt Heb ook al wel een kaartje uit Nederland gekregen, maar dus nog niet verstuurd naar.

Idd grappige stats
Ik heb kaartjes ontvangen uit Den Haag en Hoorn en verstuurd naar Wageningen en Nieuwegein. Wel leuke plaatsen! En ik vind het niet erg om naar Nederland te sturen of te ontvangen, maar ik heb nog maar een paar kaartjes verstuurd/ontvangen en dan al best veel dubbele landen. Maakt niet uit, ik heb er lol in!

Leuk om te zien Justme! Je gaat goed!
Ziet er leuk uit Justme.
Ik heb net weer een kaartje uit NL gekregen. Provincie Utrecht.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik heb nog nooit een kaartje verstuurd naar of gekregen uit IJsland. Lijkt me daar zo mooi.
Linndaatje, jij gaat goed met mensen enthousiasmeren voor postcrossing! Al heb ik laatst ook een vriendin enthousiast gemaakt, haar eerste kaarten zijn onderweg .

Ik kreeg een Hurray, een swap en een kaartje binnen van iemand die mijn kaartje naar haar zo leuk vond, dat ze graag een kaartje terug wilde sturen. Heb dat verzoek weleens eerder gehad en toen deed ik t niet, maar ze vroeg t zo leuk dat ik dacht "ach, waarom niet". En ze stuurde een leuke kaart ook, heel aardig! Doen jullie dat eigenlijk, adres sturen als iemand erom vraagt?
quote:steph schreef op 31 augustus 2009 @ 19:59:

Ik heb nog nooit een kaartje verstuurd naar of gekregen uit IJsland. Lijkt me daar zo mooi.Ik mag morgen weer 3 adressen aanvragen. Begin maar vast met duimen.
Ik heb zojuist een hurray gekregen, uit Nederland.

Verstuur nog even niets, eerst weer een paar sparen.
Wat grappig dat er deze dagen weer veel vanuit NL zijn ontvangen! Ik had vandaag ook eentje in de bus, kwam zo te zien op het landkaartje van PC ergens rond Amersfoort vandaan
Even een paar dagen niet geweest en weer veel bij te lezen.. Leuk!

Ik heb dit weekend een kaartje gekregen uit Duitsland, een hele mooie zwart-witte kaart. Verder is een kaart naar Duitsland ook aangekomen.

Mijn laatste drie kaarten zijn allemaal uit Duitsland gekomen, ook de id-nummers lagen allemaal dicht bij elkaar en zijn alledrie op dezelfde dag aangevraagd. Toch apart dat je adres zo vaak vrijgegeven wordt aan mensen in hetzelfde land..

Nu weer een kaartje sturen naar China en naar (hoe kan het ook anders) Duitsland. :-)

Overig nog niets gekregen uit Finland.
quote:Teigera schreef op 31 augustus 2009 @ 20:34:

Linndaatje, jij gaat goed met mensen enthousiasmeren voor postcrossing! Al heb ik laatst ook een vriendin enthousiast gemaakt, haar eerste kaarten zijn onderweg .

Een Nederlandse vriendin? Of buitenlandse?

quote:Teigera schreef op 31 augustus 2009 @ 20:34:

Doen jullie dat eigenlijk, adres sturen als iemand erom vraagt?

Is me nog niet gebeurd, maar ik denk dat ik het wel zou doen. Ligt er inderdaad ook een beetje aan hoe het gevraagd wordt en hoe de persoon over komt. Op intuitie dus

quote:sweetcandy schreef op 31 augustus 2009 @ 21:29:

Wat grappig dat er deze dagen weer veel vanuit NL zijn ontvangen! Ik had vandaag ook eentje in de bus, kwam zo te zien op het landkaartje van PC ergens rond Amersfoort vandaan

Ja, je zou haast denken dat het geen toeval meer is, hè? Je kunt kijken naar die reistijd- als kaartjes >1 werkdag erover doen, is het meestal 'op de stapel' gekomen. Of er moet iets mis zijn gegaan toevallig.

quote:Kristin schreef op 01 september 2009 @ 00:06:

Nu weer een kaartje sturen naar China en naar (hoe kan het ook anders) Duitsland. :-)

Overig nog niets gekregen uit Finland.Ik heb juist nog maar één van en één naar Duitsland, maar heel wat meer Finland-connecties
Ik kan Duitsland niet meer zien, of het moet een Unescokaart zijn, om eerlijk te zijn daar heb ik er al 20 van. Doe mij maar IJsland of Groenland (daar is er maar ééntje) of iets uit Afrika. Ik ben niet kieskeurig.
Nederland, Duitsland en Finland mogen nu even wachten. Ik wil graag kaartjes uit Zuid Amerika of Australie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven