Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Hmmmm....altijd fijn zo'n mannelijk perspectief

Tuurlijk houden we rekening met onze mannen. Daarom schrijven we ook hier...zodat we manlief er niet mee lastig vallen haha. Nee serieus....ik wil ook alleen maar een kindje als we het beide heel erg leuk vinden. Anders niet. Neemt niet weg dat dat vrouwen niet zo makkelijk over rammelende eierstokken heen kunnen stappen. Als die eenmaal rammelen....

Wauw Ikke!!!! Wat leuk dat je vriend ook al wil!!! Krijg ik een buuf met al een kleintje hihi.. Nee ben na het stoppen nog niet ongesteld geweest... Even volgende week afwachten maar.

Hebben meer meiden diezelfde symptomen na het stoppen met de pil??
@ Johnny: ik zou niet zo spastisch doen over een condoom hoor. Je vriendin is toch maar 1x per maand vruchtbaar Maar nog even over de kinderwens: jij ziet duidelijk alleen maar de negatieve kanten van het hebben van een kind. Maar als JIJ er straks wel klaar voor bent, kan het ook zijn dat je vriendin misschien te oud is. Niet iedereen is een Wendy van Dijk (voor de shownieuwskijkers) die op haar 38e zomaar zwanger wordt. Dat is een van de redenen dat ik het onderwerp vaak bij vriend ter sprake heb gebracht, zo van ja, als we het willen, laten we het dan in godsnaam nu doen, want straks lukt het niet meer en dan sta je mooi beteutert te kijken met z'n 2-en. En nog iets: ik realiseer me heus wel dat een BABY een KIND wordt hoor. Hoeveel hersencellen denk je dat ik heb? Maar het zal wel hormonaal/evolutionair geregeld zijn dat wij zo heftig op babies reageren. Want dat is wel zo. Die eierstokken gaan er toch van rammelen.

@ Boefje: ik heb dezelfde symptomen als jij, tenminste, sommige.. Ik had heel veel last van (vermoedelijk) eisprong (steken), veel meer zin in seks (OMG, ik wist niet dat ik het in me had .) Rest herken ik me niet zo in. Wel wat meer pukkels, maar niet extreem. Verder slank ik helaas nog niet af .

@Marc: ik bagatelliseer de 'angst' van mijn vriend niet. Wie zegt dat wij vrouwen het niet eng vinden? (zie overigens eerder post van mij waarin ik het 'sprong in het diepe noem'. Maar ik neem liever die sprong nu het nog kan! Maar o, als ik denk aan wat je allemaal niet meer of minder kan doen als je een kind hebt... Dan voel ik me ook wel een beetje beteuterd hoor. Daarom ga ik het komende jaar alles doen wat dan niet meer kan, vriend en ik hebben echt afgesproken er een groot feest van te maken tot ik zwanger ben! (als dat lukt natuurlijk) Overigens lijkt een leven zonder kinderen me gewoon op lange termijn echt minder leuk dan leven met kinderen. Ondanks de beperkingen. Zeker als iedereen om je heen ook kinderen heeft.
@ Boefje: nog even over stoppen met de pil: ik voel me gewoon VEEL BETER. Ik weet niet of het samenhangt, maar mn vriend zegt dat ik veel beter te pruimen ben, en ik voel het zelf ook zo. Ik hoop echt nooit meer de pil te hoeven slikken. Zijn er andere mensen die zich ook zo goed voelen na het stoppen?
hi hi

naar de mannen en de vrouwen ook natuurlijk..:ik had ff een stukje gemist. Mannen die zich gemengd hebben in ons 'gesprek'. Natuurlijk houd ik rekening met de gevoelens van mijn vriend. We wachten nog even voordat we er voor gaan. Moet natuurlijk niet te lang duren. Kijk als het aan hem ligt wacht hij nog 3 jaar maar dan ben ik 33 en moet dan zwanger worden. Ik ben minder vruchtbaar en heb een afwijking aan mijn baarmoeder.. in hoeverre dit gevolgen heeft voor mijn vruchtbaarheid is niet helemaal te zeggen aangezien mijn cyclus nu wel weer redelijk normaal is.

Graag zou ik volgend jaar wel een keer willen beginnen.. Ik ben al meer dan 2 jaar van de pil af.. en ik moet zeggen we hebben nog geen gescheurde condooms ofzo gehad. En mocht het zo zijn dan is het welkom...

@Pipo: zonder de pil voel ik me niet veel beter maar wel meer mezelf.. meer pieken ook! dus bloedjegeil in de periode dat ik vruchtbaar ben... en chago als ik ongesteld moet worden haha.. Heb wel meer energie en veel dingen voelen intenser..
Wat is het stil hier....

@Ikke: En is vriend nu helemaal om? Al begonnen voor het echie?
Ha Boefje, je bent er weer!

Hoest met jou? Al ongesteld geworden ?
Hahaha nee nog niet....kon het natuurlijk niet laten en heb vanochtend ( en afgelopen vrijdag en nog een keer daarvoor) een test gedaan. Maar nee...

Gewoon afwachten maar. Weet ik meteen hoe mijn eigen cyclus in elkaar zit.

En hoest in huize Pipo?
Alles goed hier! Ben er momenteel wat minder mee bezig... Duurt nog een half jaar voordat we aan de slag gaan, dus ja, dat is nog wel lang. Komende tijd worden er in mijn familie wat babies geboren, dus eerst maar weer eens op kraamvisite, zucht...

Qua stoppen met pil: ben nu 1 x 'normaal' ongesteld geweest. Maar eens kijken hoe het verder loopt.

Hoe is het met jou en met de anderen die hier schreven? Jammer dat je zo'n test niet positief kan kijken he, maar nog maar vier maandjes wachten toch??
Ha meiden!

@pipo Fijn dat je er wat minder mee bezig kunt zijn... en een half jaar is inderdaad niet niks... maar ik denk dat het toch voorbij is voordat je het weet!

@boefje Haha, wat geweldig dat je een test hebt gedaan! kan me voorstellen dat als je geen idee hebt wanneer je ongesteld moet worden je de verleiding niet kunt weerstaan. Houd ons op de hoogte!

Wij hebben het deze maand zonder condoom gedaan op de momenten dat we daar zin in hadden en niet gekeken naar wanneer het eventueel zou 'moeten'. Resultaat: ongesteld geworden. Ook vriend zei dat ie het jammer vond en dat het misschien volgende keer beter is! Ik zal deze maand dus maar iets beter in de gaten houden wanneer we het om de dag 'moeten' gaan doen!
Ik post voor het eerst in dit topic en heb ook (nog) niet alles gelezen.

Wel herken ik me heel erg in de laatste reactie van Janine20001. Ik word binnenkort 34 en mijn vriend 'wil nog een jaar of 3 wachten', terwijl ik denk dat dat gewoon geen goed idee is qua leeftijd en "stel je voor dat het niet meteen lukt".

Soms zijn er nog twijfels bij mezelf, vooral omdat ik de kinderen van de buren (pasgeboren en 2 jaar oud) dag in dag uit hoor janken en jammeren. Dan vraag ik me wel eens af of ik het allemaal wel aan zou kunnen. Maar géén kinderen, tja, dan weet ik zeker dat ik er op een dag spijt van krijg.

Verder: als ik moeder word, wil ik moeder van 2 kindjes zijn. Zelf ben ik met een zus opgegroeid en ik wil dat mijn eigen kind dit ook ervaart. Mijn vriend wil echter maar 1 kind....

Tot slot: ik heb nu een spiraaltje, dat betekent dus dat het moment dat we ervoor zouden gaan, héél bewust moet worden gekozen (want: naar de dokter om dat ding eruit te laten halen). En aangezien ik dat samen met mijn vriend moet beslissen, betekent dat in principe dat ik dus inderdaad nog 3 jaar moet wachten. Ik vind het een echt dilemma...
Tjee Nukje,

drie jaar is lang hoor....als je eierstokken rammelen! Als jullie uiteindelijk samen graag kinderen willen moeten jullie je een beetje aan elkaar aanpassen. Jij iets langer wachten....en vriend iets eerder beginnen. Vind het wel kort door de bocht van je vriend om dus uiteindelijk ook voor jou te beslissen dat het nog drie jaar gaat duren.... Wij zijn beide 28 en mijn vriend wilde eigenlijk pas na zijn 30ste kids...en ik al twee jaar geleden haha. Nu willen we waarschijnlijk aan het einde van het jaar beginnen. Dan zijn we 29. Voor beide een compromis dus...

Voor degene die mij gevolgd hebben: afgelopen donderdag heel netjes na 29 dagen ongesteld geworden. Cyclus is dus best goed na 15 jaar pil. Vriend blij...haha
Hoi, ik ben hier nieuw en wil ook graag meeschrijven! Ik las net het stukje hierboven van nukje en haar eerste alinea is één en al herkenning. Ik ben 34 en sinds een jaar of twee beginnen mijn eierstokken ook steeds harder te rammelen . Het leven met z'n tweetjes bevalt perfect, maar in verband met mijn leeftijd wil ik eigenlijk niet langer wachten om zwanger te worden. Hoe ouder, des te meer risico tenslotte. Net als nukje heb ik ook nog af en toe twijfels, maar ik weet dat het altijd zal blijven knagen als we geen kind(eren) krijgen.

Mijn man is helaas altijd iets minder enthousiast geweest en zegt dat als het aan hem alleen lag, er geen kinderen hoeven te komen. Maar het lijkt erop dat hij nu toch "om" is; als ik het zo graag wil, dan steunt hij mij graag, zei hij. Na bijna 12 jaar aan de pil te zijn geweest wil ik nu eerst ontpillen om mijn lichaam weer in zijn natuurlijke ritme te laten komen. Mijn eerste natuurlijke menstruatie had inmiddels twee weken geleden moeten komen, maar nog niks dus. Hoe lang duurde dat bij jullie?
Welkom orchid!

Na 29 dagen kwam mijn 'eigen' menstruatie....maar twee weken later is nog echt niet lang hoor. Heb wel gehoord bij mensen dat de eerste natuurlijke menstruatie pas na 50 dagen kwam....

Je lichaam moet ineens alles weer zelf doen dus kan me voorstellen dat het even kan duren. Ontpillen is bij iedereen anders..

Wel leuk dat je vriend nu ook om is!!!
Of misschien al zwanger???
Ik ben net 22 geworden, en heb met mn vriend besproken om met de pil te stoppen op mn 26e verjaardag.

Mijn vriend is nu 23 en hij wil het het liefste voor zn 30ste gehad hebben, maar aangezien ik net met een opleiding ben gestart en mezelf nog veel te jong vind hebben we een bepaalde datum afgesproken.

Vond het zelf wel een goede afspraak.

Het is heel belangrijk om samen te praten in een relatie.
Zo,dat is even geleden dat ik hier ben geweest...

Inmiddels ben ik (sinds vorige week) gestopt met de pil,

we hebben wel een duidelijk afspraak gemaakt over we er voor het echie aan gaan beginnen,we wachten +/- 6maanden...

:-D
@Purplehaze: leuk joh! Wij beginnen dan ook! Hoop dat we ervaringen uit kunnen blijven wisselen. Er is nu net ook een 'beginnen in 2010' topic geopend.

Maar goed, een half jaar lijkt nog zo lang, dus ik wil er eigenlijk niet te veel mee bezig zijn, want dan wil ik het nog meer, en wel NU. Aan de andere kant vind ik het ontzettend leuk om over te fantaseren.

@ Orchid: mijn eerste keer ongesteld na pil kwam na 26 dagen. Wacht nu op de 2e keer. Het stoppen met de pil vond ik zelfs al spannend, werk het allemaal nog? Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Doen jullie het nu nog veilig?
Jaja..zal je zien...zijn we allemaal tegelijk zwanger! dat zou wel lachen zijn!
quote:pipo79 schreef op 07 september 2009 @ 17:03:

@ Orchid: mijn eerste keer ongesteld na pil kwam na 26 dagen. Wacht nu op de 2e keer. Het stoppen met de pil vond ik zelfs al spannend, werk het allemaal nog? Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Doen jullie het nu nog veilig?Eh, ja daar komt het wel op neer . We gaan er pas echt voor zodra ik weer een beetje in m'n ritme ben. Vanaf dat moment wil ik ook foliumzuur gaan slikken.
@Ikke: Zijn jullie naar de info avond over het centrum geweest? Wij konden niet...leuke dingen gehoord?
Ben dit weekend op kraamvisite geweest bij een heeeeel schattig babytje... Daarbij heeft een van mijn beste vriendinnen verteld dat ze zwanger is. Men, m'n eierstokken rammelen weer even in volle hevigheid kan ik jullie vertellen.

Hoest met jullie? Blont, ben jij er nog?
Hoi Pipo. Moeilijk is dat dan he......dat jij zo graag wil en dat het bij allemaal bekenden al zo is....

Ik vond het echt heeeel moeilijk toen mijn vriendin vertelde dat ze zwanger was. Was voor haar wel heel blij natuurlijk maar toch deed het even zeer....
Ha Boefje, ik wist al dat ze 'bezig was' en nu het bij haar gelukt is denk ik zelf alleen maar meer: 'ik wil ook!!' Ik probeer het maar te relativeren, mijn tijd komt nog wel
Joehoe, gisteren is eindelijk - na 52 dagen - mijn eerste natuurlijke menstruatie begonnen! Zelfs m'n vriend helemaal blij , het werkt dus allemaal nog. Nu kunnen we dus gaan rekenen wanneer de ovulatie plaatsvindt. Eerder deze week ben ik ook begonnen met foliumzuur, de gewone pilletjes van Etos.

@Boefje en Pipo, zijn jullie nu ook bezig met het berekenen van de ovulatiedagen enzo, dat je precies rond die dag seks hebt?
@ Orchid: gefeliciteerd!

Ik ben nog niks aan het berekenen... Wij beginnen pas volgend jaar.

Nog even geduld moet ik hebben dus, damn wat is dat lastig af en toe! Ik heb het gewoon niet in me! Ik wil het nu! En ik zie alleen maar zwangeren om me heen, wat het er ook niet makkelijker op maakt. Zo, dat is eruit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven