Gezondheid alle pijlers

licht in mijn hoofd....stress?

01-09-2009 14:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb geregeld last van een duizelig gevoel in mijn hoofd. Volgens mij heeft het niet met drukte te maken want ik heb het ook weleens als ik gewoon op de bank zit ofzo. Ik moet me dan even vasthouden en na enkele min gaat het wel weer over. Het is vervelend omdat ik het gevoel heb dat ik flauw ga vallen. Een hele tijd geleden ben ik al eens bij de ha geweest maar die zei dat het komt omdat ik een druk leven heb. Het is nog steeds niet over en eigenlijk wil ik wel weer naar de ha maar ben bang dat ze dan weer hetzelfde zegt, te druk, stress enz.....

Wie herkent het?
Heb je weleens bijgehouden wanneer het optreed?

Ben je toevallig aan het lijnen?

Heeft je HA destijds je bloeddruk gemeten?

Heb je je leefstijl aangepast na je vorige bezoek aan de HA?
-
quote:violain schreef op 01 september 2009 @ 14:19:

Hallo,

Ik heb geregeld last van een duizelig gevoel in mijn hoofd. Volgens mij heeft het niet met drukte te maken want ik heb het ook weleens als ik gewoon op de bank zit ofzo. Ik moet me dan even vasthouden en na enkele min gaat het wel weer over. Het is vervelend omdat ik het gevoel heb dat ik flauw ga vallen. Een hele tijd geleden ben ik al eens bij de ha geweest maar die zei dat het komt omdat ik een druk leven heb. Het is nog steeds niet over en eigenlijk wil ik wel weer naar de ha maar ben bang dat ze dan weer hetzelfde zegt, te druk, stress enz.....

Wie herkent het?Ik heb dat ook wel een tijd gehad, aangevuld met nog een aantal klachten. Huisarts zei ook stress en ik moest meer gaan sporten.
Violain: heb je benauwdheidsklachten? Zo ja, dan kan het astma-gerelateerd zijn.
@ Violan: dit zijn hele lastige klachten en al helemaal niet te beoordelen van een afstandje. Wel handig is om wat dingen bij te (gaan) houden.

Wat is het voor een soort duizeligheid? Draait de wereld, of draai jij ten opzichte van de wereld?

Hangt het samen met iets? Met een plotselinge beweging bijvoorbeeld? Is het als je staat, zit of allebei? In rust én actie?

Wordt het ook zwart voor je ogen?

Hoor je toeten of ruisen in je oren?

Krijg je ook tintelingen?

Ben je ook al eens echt tegen de vlakte geslagen?

Hoe lang duurt het dan precies en hoe vaak op een dag? Ook in bed?

Allemaal vragen die een goede huisarts allemaal aan je zal stellen, maar waar je vaak wel even over moet nadenken. Duizeligheid is een héél lastig probleem en de oorzaak is heel divers (kan stress zijn, maar ook een cardiovasculair probleem, neurologisch probleem, iets in het KNO gebied etc). Het zómaar afdoen als 'stress' is wel erg gemakkelijk natuurlijk. Ik zou toch nog een keer naar de huisarts gaan als het lang duurt of echt hinderlijk wordt!
quote:Suzeli schreef op 01 september 2009 @ 14:21:

Heb je weleens bijgehouden wanneer het optreed?

Ben je toevallig aan het lijnen?

Heeft je HA destijds je bloeddruk gemeten?

Heb je je leefstijl aangepast na je vorige bezoek aan de HA?

Ik ben het nu aan het bijhouden, ben niet aan het lijnen.

Volgens de ha moest ik meer eten en dat doe ik sindsdien, bloeddruk was goed
[quote]max09 schreef op 01 september 2009 @ 14:37:

@ Violan: dit zijn hele lastige klachten en al helemaal niet te beoordelen van een afstandje. Wel handig is om wat dingen bij te (gaan) houden.

Wat is het voor een soort duizeligheid? Draait de wereld, of draai jij ten opzichte van de wereld?

Hangt het samen met iets? Met een plotselinge beweging bijvoorbeeld? Is het als je staat, zit of allebei? In rust én actie?

Wordt het ook zwart voor je ogen?

De wereld draait niet, ik wel.

Het is soms ook wel na een beweging, bijv na het fietsen. Het is net of mijn ogen langzamer registreren wat ik wil zien en alles vertraagd wordt weergegeven. Erg vaag allemaal, ik weet het maar het is wel erg lastig en omdat ik bang ben dat het weer optreedt komt het volgens mij juist en dat zou weer kunnen wijzen opstress..........
Wat noemt jou HA goed?

Ik zou toch ff teruggaan met de dingen die je hier op schrijft.

Bedenk ook net, heb je last van je ogen tijdens/na/voor die duizeligheid?
-
Mijn stress duizeligheid was ook zoals jij het omschrijft, de wereld vertraagd beleven etc. Maar dat zegt natuurlijk niks over jouw duizeligheid. Als je je zorgen maakt gewoon naar de huisarts gaan. Want zoals gezegd, het zijn vage klachten en dat kan van alles zijn dat kan je beter door iemand laten bekijken die er verstand van heeft.
Er kan ook iets met je evenwichtsorgaan zijn. Dat er een virus op zit, of dat de zgn kristalletjes uit hun baan zijn geraakt. Heb ik ook gehad. Was eerst heel erg duizelig (draaiduizelingen) dat is nu voorbij, maar ben nu 4 maanden verder en nog steeds last van duizelingen. Is niets aan te doen, op wat oefeningen na dan, moet vanzelf weer overgaan.
@Suzeli: ja een drukkend gevoel achter mijn ogen, vermoeiend gevoel....
Hier ook iemand die last heeft van duizelingen. Ik vind het moeilijk te omschrijven want het draait niet. Ik ben dan gewoon erg licht in mijn hoofd. Een soort dronken gevoel. Heb het al vanaf januari maar het wordt steeds erger. voorheen zo nu en dan eens maar nu is het eigenlijk de hele dag door. Ben van de week weer naar de ha geweest. Mijn bloed is nu geprikt en ik wacht nu op de uitslag daarvan. Mijn bloeddruk was prima. Ik heb last van hyperventilatie en het is wel 1 van de symptomen hiervan. Alleen heb ik het idee dat ik de hyperventilatie goed onder controle heb. Er wordt nu van alles onderzocht en het is afwachten.Ik heb trouwens niet het gevoel dat ik flauw val. Meer het gevoel dat ik de hele dag op een boot zit.
Bammie, heel herkenbaar, Ik val ook niet flauw,

Net bij de ha geweest, hij dacht aan de bloedcirculatie die niet goed zou zijn op te lossen door drop te eten. bloeddruk was goed. ben benieuwd naar je uitslag.

Gr Violain
Zal komende dinsdag naar de ha voor de uitslag. Ben benieuwd of er iets uitkomt maar ik denk zelf van niet. Geen idee wat ik nu moet verwachten. Ik ben dus echt niet bang dat ik ga flauw vallen maar het is meer een vervelend gevoel. het is ook zomaar weer over. Het kan zijn als ik zit of sta. Probeer nu zelf een beetje te onderzoeken of het misschien met het eten te maken heeft. Ik eet en drink over een dag genomen niet zo ontzettend veel maar tot nu toe heeft het niet zo veel opgeleverd. Zoute drop is misschien nog een idee. Zodra ik meer weet laat ik het weten.
@ Bammie

Ik heb ook weer nieuwe uitslagen binnen en nu blijkt dat mijn schildklier te langzaam werkt. Heb er pillen voor gekregen, ook dat het werkt, succes met jouw uitslag!
Mijn uitslag van het bloed was prima. Ik heb wel een neusspray gekregen omdat ik ook steeds verkouden ben/word. Even afwachten wat dit doet. Verder dus geen schokkende dingen. Wat ik wel probeer is om steeds op mijn ademhaling te letten. Probeer deze zo laag mogelijk in mijn buik te houden. Hierbij probeer ik ook mijn schouders naar beneden te laten hangen. Ach, zo ben ik steeds bezig om het onder controle te krijgen want het is gewoon heel vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven