Gezondheid alle pijlers

Extreem korte cyclus, wie ook?

01-09-2009 17:58 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wou eens weten of er meer vrouwen zijn met een heel korte cyclus. De mijne ligt zo rond de 19 dagen en aangezien ik vaak ruim een week ongesteld ben ben ik dus eigenlijk zowat de helft van de tijd in de rooie zone.

Het is bij mij begonnen nadat ze mijn mirena eruit gehaald hebben vanwege 9 maanden onafgebroken vloeien. Vroeger zat ik altijd zo mooi op precies 29 dagen, ik kon de klok (of de maan) erop gelijk zetten.

Dus dames met een korte cyclus, hoe gaan jullie ermee om en wat hielp om weer een nromale, vierweekse cyclus te krijgen.
de pil slikken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een korte cyclus, tussen 19 en 23 dagen. Ik ben wel korter ongesteld dan jij, een dag of vijf, maar ik heb wel forse pms-klachten (vooral stemmingswisselingen en hoofdpijn) en ook die heb ik dus vaker dan iemand met een lange cyclus :(

Ik heb trouwens ook een mirena gehad en bleef ook last houden van bloedverlies. Die er dus na ongeveer een jaar uit laten halen. De korte cyclus heb ik sinds ik de pil niet meer slik, nu zo'n drie jaar. Daarvoor was het op de kop af 27 dagen.

Je vraagt wat je kunt doen om weer een normale cyclus te krijgen. Nou, niets, voor zover ik weet: alles tussen 19 en, ik meen 31 dagen, is normaal. Je kunt natuurlijk wel aan de pil gaan. Voor mij is dat geen oplossing, voel me er niet goed bij.

Ik gebruik al een tijdje de persona, een ovulatie en anticonceptie-tester. Voor ons ideaal, omdat een evt. zwangerschap niet helemaal ongewenst zou zijn (willen we toch over een tijdje en dan zal mijn korte cyclus weer een voordeel kunnen zijn: meer kansen!). Persona is nl. niet superbetrouwbaar, hoewel het bij ons tot nog toe prima werkt. Ik vind het prettig in elk geval te weten hoe mijn cyclus precies verloopt en waar ik op kan rekenen. Klachten of stemmingen kan ik dan verwachten, verklaren en dus beter accepteren.

Of dit voor jou een optie is, weet ik natuurlijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven