De perfecte cheesecake...
woensdag 1 oktober 2008 om 16:16
Je kent 'm misschien wel van Bagels & Beans: een stevige cheese die een beetje op de tong blijft hangen *yummie* (al klinkt het misschien een beetje ranzig...)
Er zijn uiteraard genoeg recepten te vinden, maar misschien is hier wel een keukenprins(es) die het heeft geprobeerd tot het is gelukt en heel dicht bij het resultaat is gekomen van bovengenoemde cheesecake
Hoe maak ik dé perfecte cheesecake?
Er zijn uiteraard genoeg recepten te vinden, maar misschien is hier wel een keukenprins(es) die het heeft geprobeerd tot het is gelukt en heel dicht bij het resultaat is gekomen van bovengenoemde cheesecake
Hoe maak ik dé perfecte cheesecake?

woensdag 1 oktober 2008 om 17:05
woensdag 1 oktober 2008 om 17:26

donderdag 19 februari 2009 om 09:36
Ik heb het smulweb recept gemaakt- maar iets aangepast.
Echte vanille was er niet in de super (en ga voor 1 dingen niet op pad naar de markt), heb er citroenschil ingedaan van 2 citroenen. Man zei dat ik volgende keer rasp erin moet doen ipv sliertjes. De suiker heb ik vervangen door equivalent zoetstof, en 1 ei extra erbij gedaan.
Het was gewoonweg verrukkelijk
Echte vanille was er niet in de super (en ga voor 1 dingen niet op pad naar de markt), heb er citroenschil ingedaan van 2 citroenen. Man zei dat ik volgende keer rasp erin moet doen ipv sliertjes. De suiker heb ik vervangen door equivalent zoetstof, en 1 ei extra erbij gedaan.
Het was gewoonweg verrukkelijk

woensdag 12 augustus 2009 om 10:27
Ik ben sinds mn eerste bezoek aan de Starbucks al verslingerd aan de white chocolate-cheesecake met framboos. Gelukkig heb ik in Zurich weer mn hart op kunnen halen 
Zelf maak ik ook geregeld cheesecake, heb alleen mn eigen recept bedacht hiervoor. Zal die eerste ook eens proberen, in witte sjokola variatie. Want alhoewel de mijne echt heel lekker is, mis ik een beetje de structuur van de Starbucks
Ik gebruik overigens alleen roomkaas... zouden kwark en zure room echt zoveel invloed hebben op de structuur?
Zijn er nog andere tips?

Zelf maak ik ook geregeld cheesecake, heb alleen mn eigen recept bedacht hiervoor. Zal die eerste ook eens proberen, in witte sjokola variatie. Want alhoewel de mijne echt heel lekker is, mis ik een beetje de structuur van de Starbucks
Ik gebruik overigens alleen roomkaas... zouden kwark en zure room echt zoveel invloed hebben op de structuur?
Zijn er nog andere tips?
maandag 17 augustus 2009 om 21:14

dinsdag 18 augustus 2009 om 12:03
Heb ik Kun je trouwens ook zo van de website van de AH afplukken. Heb het recept wel een beetje eigen gemaakt.
Wat heb je nodig:
- 1 pak countrycookies - 600 gr roomkaas
- 100 gr roomboter - 50 ml sinaasappelsap
- 150 gr suiker - 75 gr witte chocolade
- 3 eieren - 1 zakje vanillesuiker
Hoe te doen:
Verkruimel de koekjes (ik doe er altijd 4 ofzo in een theedoek en dan op de aanrecht slaan ) en meng dit met zachte boter. Druk dit stevig op de bodem van de met bakpapier bedekte springvorm.
Mix de roomkaas, sinaasappelsap, suiker, gesmolten chocolade, vanillesuiker en de eieren door elkaar. Doe dit in de springvorm, en bak dit in ca 50 min op 175 graden gaar.
En smullen maar!!!
Wat heb je nodig:
- 1 pak countrycookies - 600 gr roomkaas
- 100 gr roomboter - 50 ml sinaasappelsap
- 150 gr suiker - 75 gr witte chocolade
- 3 eieren - 1 zakje vanillesuiker
Hoe te doen:
Verkruimel de koekjes (ik doe er altijd 4 ofzo in een theedoek en dan op de aanrecht slaan ) en meng dit met zachte boter. Druk dit stevig op de bodem van de met bakpapier bedekte springvorm.
Mix de roomkaas, sinaasappelsap, suiker, gesmolten chocolade, vanillesuiker en de eieren door elkaar. Doe dit in de springvorm, en bak dit in ca 50 min op 175 graden gaar.
En smullen maar!!!
woensdag 19 augustus 2009 om 11:27
Mag ik het antwoord op je vraag geven TO?
Het recept voor 'de cheesecake' van B&B staat namelijk gewoon op hun website !
Ik heb het recept even voor je gekopieerd:
Bagels & Beans Cheesecake
sap van ½ verse citroen
2 ½ zakje vanillesuiker
1 eetlepel bakpoeder
90 gram custard
300 gram witte basterdsuiker
1 kilo magere kwark
200 gram boter
1 ei
4 eidooiers
1 pak bastognekoeken
Vet een springvorm in, verkruimel de bastognekoeken en verdeel ze op de bodem van de bakvorm. Klop de boter tot het romig is en klop er de suiker, de eieren afzonderlijk en daarna alle overige ingrediënten geleidelijk doorheen.
Bak het geheel op 170 graden C gedurende 40 minuten in een voorverwarmde oven
Haal de cake uit de oven en laat het afkoelen. Verpak de cake in plastic folie en laat het geheel in ruim 2 uur in de koelkast koud worden.
Eet smakelijk!
Het recept voor 'de cheesecake' van B&B staat namelijk gewoon op hun website !
Ik heb het recept even voor je gekopieerd:
Bagels & Beans Cheesecake
sap van ½ verse citroen
2 ½ zakje vanillesuiker
1 eetlepel bakpoeder
90 gram custard
300 gram witte basterdsuiker
1 kilo magere kwark
200 gram boter
1 ei
4 eidooiers
1 pak bastognekoeken
Vet een springvorm in, verkruimel de bastognekoeken en verdeel ze op de bodem van de bakvorm. Klop de boter tot het romig is en klop er de suiker, de eieren afzonderlijk en daarna alle overige ingrediënten geleidelijk doorheen.
Bak het geheel op 170 graden C gedurende 40 minuten in een voorverwarmde oven
Haal de cake uit de oven en laat het afkoelen. Verpak de cake in plastic folie en laat het geheel in ruim 2 uur in de koelkast koud worden.
Eet smakelijk!