Zoon naar BSO op vrije dag?

02-09-2009 09:09 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik overweeg mijn zoontje van bijna 5 op 1 van mijn vrije dagen naar de bso te laten gaan (s middags dus). De reden is dat hij het daar erg naar zijn zin heeft en heerlijk kan spelen daar. Thuis verveelt hij zich regelmatig, ook omdat hij een babybroertje heeft die regelmatig op bed ligt.

Nu is mijn gevoel een beetje dubbel: ik voel me nl wat schuldig maar eigenlijk is het ook wel weer lekker zo: even volledige aandacht aan de jongste en oudste zoonlief kan zo lekker spelen.

Zijn er meer mama's die hun zoon of dochter op een (vaste) vrije dag naar de bso / creche laten gaan?
Iris, je moet het ook niet overdrijven he? Haar zoon is (inclusief de 'extra' dag) maar 2 dagen op de BSO, dus 3 dagen gewoon wél thuis met de baby en ik neem aan dat ze dan ook genoeg met hem onderneemt.
@la vie; naam larfje is niet door mij bedacht maar door de dames waar ik rond haar geboorte mee forumde alhiero... enneh... ze kan vooralsnog niet vliegen hoor! (van de term "beeb" krijg ik jeuk en krijg "mijn kind" gewoon niet uit mijn vingers...)
Hoezo niet eigenlijk? Het is toch je kind, het is geen larf.

I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Lika, misschien begrijp ik het niet goed hoor, maar zoals ik lees gaat zoon nu 2 dgn naar BSO en 1 dag naar opa en oma. Straks dus 3 dgn BSO en 1 dag opa en oma.

Hoe gaat het trouwens bij opa en oma met je zoon TO?
Ik begreep dat zoon inderdaad nu 2 dagn naar de BSO gaat en 1 dag naar oma, maar dat ze zich een beetje schuldig voelt over die 2e dag BSO omdat ze dan zelf niet werkt (ze werkt immers maar 2 dagen).
Even voor de duidelijkheid:

zoonlief is 3 dagen gewoon lekker thuis (buiten school om), waarvan opa en oma ook een dag voor de kids zorgen. Het gaat maar om 2 middagen (paar uurtjes per middag) dat hij op de BSO zit.

Voor de rest is hij op school en dus veel thuis. Ik onderneem van alles met hem. Hij wil alleen gewoon steeds er op uit, is aard vh beestje. Heerlijk energiek en zeer ondernemend. Niks mis mee toch?

Persoonlijk vind ik dat hij dus vaak genoeg thuis is, zo vaak stuur ik hem toch niet weg?!

Hij vind het heerlijk thuis hoor maar een paar middagen vindt hij wel genoeg. Hij wil zelf gewoon ook naar de BSO, houdt er ontzettend van om onder andere kids te zijn!

En het is waar dat hij zich idd niet altijd hoeft aan te passen aan de slaapjes van de jongste. Maar gezien wat slaapprobleempjes van de jongste hecht ik daar nu eenmaal veel waarde aan.

Ik heb er nog eens over nagedacht maar realiseer me dat ik me eigenlijk helemaal niet schuldig hoef te voelen!

Bedankt dames, voor alle input.
Enne Iris: waarom zou ik het erg moeten vinden dat hij het nou eenmaal super vind om onder andere kids te zijn en lekker te spelen op een andere plek? Is toch een heerlijk gevoel als mama dat hij het zo goed doet ergens anders en zich zo goed kan vermaken?

Nee, ik voel me niet schuldig onder het feit dat hij er soms liever op uit is dan thuis. Ik weet dat hij het thuis erg goed heeft en zeker naar zijn zin. Hij verveelt zich zo nu en dan wel, dat wel ja. Maar heeft zeker grotendeels te maken met de aard van zijn heerlijke drukke karaktertje!
Het is heerlijk als je kind het op de BSO naar zijn zin heeft! Maar IK vind dat er niets mis is met een kind dat zich af en toe verveelt, en zich moet aanpassen aan anderen. (in dit geval zijn broer)

En hij is dan straks 3 dagen BSO, 1 dag thuis met opa en oma en 1 dag met jou + het weekend, begrijp ik dat goed?

Ik vind het gewoon vreemd om je kind naar de BSO te brengen terwijl je zelf thuis bent. Je schrijft omdat je dan ook meer tijd hebt met je baby. Die heb je toch ook als je zoon naar school is?

Dus om op je openingspost terug te komen, nee, ik zou dat niet doen.
Iris, ze schrijft toch net dat het alléén om die 2 dagen gaat (waarvan ze er dus 1 wel werkt en 1 niet)?

Ik ben wel met je eens dat hoe ze het omschrijf in de OP niet helemaal duidelijk is maar ze heeft nu al een paar keer uitgelegd dat het alleen om die 2 dagen gaat en dus niet om een 3e dag (over de OP: "laten gaan" kan betekenen dat het om een nieuwe dag gaat, maar betekent in dit geval gewoon "blijven gaan" terwijl zijn moeder niet meer werkt op die dag).
Ik was idd wat onduidelijk in mijn openingstopic, hij gaat al op 1 van mijn vrije dagen naar de bso (middagje dus).

Zoonlief is dus 3 dagen gewoon thuis, net zoals ik eerder al heb geschreven.

Zo heb ik ook al eerder geschreven dat het om een middag betreft dat zoon vrij is en ik dan wil gaan babyzwemmen. Kan ik me dus volledig even focussen op de jongste. Lijkt me best lastig als ik oudste dan meeneem, heb die middag geen andere oppasmogelikheden.

DAT bedoel ik met volledig even tijd voor de jongste!

Best handig, dacht ik zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven