Geld & Recht alle pijlers

Parkeerbelasting Amsterdam (nep?)

02-09-2009 19:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vandaag heb ik een naheffingsaanslag parkeerbelasting ontvangen van de gemeente Amsterdam. Op een dag en tijdstip dat ik niet in Amsterdam was - sterker nog: ik ben nog nooit in Amsterdam geweest!

Het kenteken en merk van mijn auto klopt wel. Ik heb al op de website gekeken, die vermeld staat aan de achterzijde van het formulier, waarbij opvalt dat het logo van de brief en het logo van de website van elkaar verschillen.

Ik vrees dan ook dat er grappenmakers aan het werk zijn.

Natuurlijk heb ik geen zin in gedoe en heb ik de neiging om gewoon maar te betalen, maar nogmaals: ik was het niet en eigenlijk verdom ik het om een boete te betalen voor iets wat ik niet gedaan heb!

Ik ben al aan een bezwaar bezig. Er staat wel een adres op het formulier, dus dat gebruik ik dan maar.

Heeft iemand van jullie nog tips?

Alvast bedankt!
Ik woon wel in Amsterdam. Ben in bezit van een parkeervergunning, maar kreeg laatst toch een boete. Parkeerwachten typen tegenwoordig het kenteken in om te checken of je terecht staat geparkeerd. Misschien een foutje bij het intypen van het kenteken?

Ik moest het wel eerst betalen en kreeg het nu weer terug.

Ik zou even bellen met Stadstoezicht als ik jou was... Kijken wat er bij hen in de computer staat. Als ze niets hebben geregistreerd is het iig nep.
Link naar STADSTOEZICHT
.
Hé dames, wat snel! Fijn hoor!

Dan ga ik eerst morgen (tijdens kantooruren) maar even bellen.

Andere tips hoor ik graag, natuurlijk!
Nog nooit in Amsterdam geweest???????????????????
Je bent niet de enige:

Parkeerboete waar auto niet heeft gestaan!
@ Zoey_ : Nee. Of (laat ik het anders zeggen): niet met mijn eigen auto.

Jazeker, zulke mensen zijn er ook

@ Aletta: hee! Bedankt voor de link! Ik duik er ff in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven