Postcrossing 2
dinsdag 18 augustus 2009 om 00:24
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
woensdag 2 september 2009 om 00:26
Vanavond nog een hurray uit Litouwen met een heel leuk bedankje!
Net nog een adres aangevraagd, kaartje gaat naar Engeland. Nog niet eerder gehad. Een heel uitgebreid profiel, maar ze wilde aparte kaartjes met een mop, puzzel of een tekening er op..'
Ik heb maar een mop vertaald in het engels.
Gaaf Teigera een kaart uit de Filippijnen! (of hoe schrijf je dat).
Net nog een adres aangevraagd, kaartje gaat naar Engeland. Nog niet eerder gehad. Een heel uitgebreid profiel, maar ze wilde aparte kaartjes met een mop, puzzel of een tekening er op..'
Ik heb maar een mop vertaald in het engels.
Gaaf Teigera een kaart uit de Filippijnen! (of hoe schrijf je dat).
woensdag 2 september 2009 om 13:59
Zo, er is weer flink gepost! Jullie houden me wel aan het werk zo 
Ik heb er wel aan gedacht om mijn na-bijna-50-dagen-nog-steeds-niet-ontvangen-kaartje-naar-de-usa gewoon opnieuw te sturen. Met name omdat ik dan niet zo lang hoef te wachten op de expired. Het was na 3 weken al wel duidelijk dat het kaartje gewoon zoek was. Maar heb het uiteindelijk niet gedaan.
@Kozoo
Wil je mijn reclame folders? Ik heb een nee-nee sticker, maar vindt regelmatig tóch folders in de bus... Grr...
Gisteren weer een kaartje uit Nederland, nu vanaf Terschelling. Tweede NL-kaartje, maar zelf nog geen mogen versturen...
Ik heb er wel aan gedacht om mijn na-bijna-50-dagen-nog-steeds-niet-ontvangen-kaartje-naar-de-usa gewoon opnieuw te sturen. Met name omdat ik dan niet zo lang hoef te wachten op de expired. Het was na 3 weken al wel duidelijk dat het kaartje gewoon zoek was. Maar heb het uiteindelijk niet gedaan.
@Kozoo
Wil je mijn reclame folders? Ik heb een nee-nee sticker, maar vindt regelmatig tóch folders in de bus... Grr...
Gisteren weer een kaartje uit Nederland, nu vanaf Terschelling. Tweede NL-kaartje, maar zelf nog geen mogen versturen...
woensdag 2 september 2009 om 17:21
Vandaag weer een Hurray uit New Zealand. Was al na acht dagen aangekomen. Ik kreeg een heel lief bedankje, dat ze het zo aardig vond dat ik zo'n mooie kaart naar haar had gestuurd. Bij het kaartje zelf had ze ook nog een opmerking geplaatst: "dit is 'zo'n mooi kaartje uit nederland en ik waardeer het erg dat het naar mij is opgestuurd."
Maakt je dag weer goed!
Maakt je dag weer goed!
woensdag 2 september 2009 om 18:49
Zo, ik heb eindelijk de tijd gehad om weer bij te lezen en om te reageren!
Ik heb afgelopen dagen twee Hurray's gekregen. Lieve reacties, waarin mijn kaarten gewaardeerd werden. Tsjechië heeft er 4 dagen over gedaan en Hong Kong 12 dagen.
Er zijn van mij al twee kaarten lang onderweg naar USA: 24 en 39 dagen. En naar Finland 14 dagen. Ik ben bang dat die niet geregistreerd gaat worden, want dat was dat stomme profiel waar ik het laatst over had en ik heb dus ook een niet aan zijn eisen voldaan. Misschien dat hij hem nu niet wil registreren.
In het weekend vraag ik nieuwe adressen aan.
@ Steph: Hoe vond je Arnhem? Want daar gingen jullie toch heen met de meeting?
Ik heb afgelopen dagen twee Hurray's gekregen. Lieve reacties, waarin mijn kaarten gewaardeerd werden. Tsjechië heeft er 4 dagen over gedaan en Hong Kong 12 dagen.
Er zijn van mij al twee kaarten lang onderweg naar USA: 24 en 39 dagen. En naar Finland 14 dagen. Ik ben bang dat die niet geregistreerd gaat worden, want dat was dat stomme profiel waar ik het laatst over had en ik heb dus ook een niet aan zijn eisen voldaan. Misschien dat hij hem nu niet wil registreren.
In het weekend vraag ik nieuwe adressen aan.
@ Steph: Hoe vond je Arnhem? Want daar gingen jullie toch heen met de meeting?
woensdag 2 september 2009 om 19:33
Vandaag 2 kaarten ( 1 USA 2 LITOUWEN) in de bus en gisteren en vandaag in totaal 5 hurrays.
Dus druk met versturen
De kaarten waren erg leuk en ook leuk verhaaltje achterop. Heb er nu in de loop van de dag ook maar meteen 5 aangevraagd: 1 USA 2 SPANJE 3 FINLAND 4 CHINA 5 TJECHIE. Die laatste had ik nog niet eerder gehad. Zometeen maar eens kaartjes uitzoeken en dan morgen op de bus.
Dus druk met versturen
woensdag 2 september 2009 om 21:57
Gavia; de meeting was heel erg leuk, ook kaarten gekocht...maar 30! en we hebben ook kaarten geschreven (mensen keken gek, zoveel kaarten) en ondertekend in totaal 67/68 waarvan er maar 7 van mij waren. Het was een hele leuke dag.
Snojkorn, helemaal niets. Dat vind ik zielig.
Justme: dat loopt lekker zeg.
Snojkorn, helemaal niets. Dat vind ik zielig.
Justme: dat loopt lekker zeg.
woensdag 2 september 2009 om 22:56
Nou, ik heb nou toch iets geks! Ben een beetje verontwaardigd merk ik, en ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Krijg zojuist een hele mooie kaart uit Taiwan in de bus. Achterop een stukje papier geplakt met tekst erop, maar allemaal in Chinese karakters! Alsof ik daar iets van kan lezen!! Ik vind het echt zo idioot, want ik kan die karakters niet invoeren in mijn computer om het vervolgens te laten vertalen, dus ik kan er echt helemaal niets mee.
Ook was er een kaartje uit Israel, dat vond ik wel weer heel bijzonder want daarvandaan had ik nog niet eerder een kaartje gehad. Dus jeej!
Overigens, het kaartje uit de Filippijnen was heel mooi, met een onderwaterfoto erop (in mijn profiel heb ik staan dat ik graag duik en een onderwaterview dus extra speciaal vind) en een leuk verhaaltje erbij over dat die persoon zelf niet duikt.
Ook was er een kaartje uit Israel, dat vond ik wel weer heel bijzonder want daarvandaan had ik nog niet eerder een kaartje gehad. Dus jeej!
Overigens, het kaartje uit de Filippijnen was heel mooi, met een onderwaterfoto erop (in mijn profiel heb ik staan dat ik graag duik en een onderwaterview dus extra speciaal vind) en een leuk verhaaltje erbij over dat die persoon zelf niet duikt.
donderdag 3 september 2009 om 08:58