WIe ook een tweede kindje in maart/april 2010?

27-07-2009 22:26 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik getest en ik ben zwanger van ons 2-de kindje! Nog heel pril dus! Als het goed is ben ik rond 3 april 2010 uitgerekend. En we zijn super blij!!!!!!!

Mijn man en ik zijn 33 en 32 jaar en hebben al een zoontje van ruim 20 maanden. Lijkt me leuk om met meerdere meiden te schrijven die ook in maart/ april 2010 hun tweede kindje verwachten en dus het avontuur opnieuw gaan beleven.

De bezoekjes aan de verloskundige, de echo's, het verzinnen van namen, shoppen voor de babykamer, yoga, en samen toeleven naar de bevalling!

Ik hoop tot schrijfs!

Liefs, Lisje
Hallo medezwangeren!

Ik lees al een tijdje mee hier en trek nu de stoute schoenen aan om mee te willen schrijven :-) (als het nog mag)

Ben nu 13 weken en 2 dagen zwanger van ons tweede kindje. 8 maart uitgerekend dus. Ik vind het heel spannend dit keer en heb er veel minder vertrouwen in dan bij de vorige zwangerschap. Toen heb ik uberhaupt nooit nagedacht over dat het ook mis kan gaan, nu doe ik niet anders. Maar met ruim 13 weken moet ik er toch maar in geloven! Vorige zwangerschap heb ik ook meegeschreven hier (en dat doen we nog steeds op hyves met alle mama's). Ik vind het wel leuk dat er een tweede kindjes topic is, merk namelijk dat ik met andere dingen bezig ben dan bij de eerste zwangerschap. Dat ik geen filet enzo mag weet ik nu wel, ben nu eerder bezig met hoe ik twee kindje kan combineren enzo :-)

Lisje,wat leuk dat je gisteren al het hartje hebt gehoord. Dat is toch een heel bijzonder moment altijd weer. Ik las eerder dat jullie een zwaar eerste jaar hebben gehad met jullie zoontje en dat ze zelfs dachten aan CF. Schrikken hoor.

Blug, hier ook minder misselijk, maar nog wel moe moe moe moe

Liesel, jij ook gefeliciteerd met de goede echo en de verjaardag van je dochter. Kan me voorstellen dat zo'n te groot niertje erg schrikken is. Is dat erfelijk?

Tesstann, wauw 10 weken fulltime gekolfd! Petje af hoor. Hier 3,5 week en toen was ik heel blij dat het apparaat de deur uit kon! Hier gebeurd 's avonds ook niet veel meer. Als dochterlief op bed ligt kruip ik op de bank!

Vlinder, ook gefeliciteerd met je goede echo. Ik durfde me hier pas aan te melden na 5 goede echo's dus dat jij het na 1 hebt gedaan vind ik wel knap hoor

Vandaag is mijn dochter naar de opvang en heb ik lekker dagje thuis. Om half vijf hebben we een echo (doe mee aan een onderzoek in het WKZ, krijg je in het begin van de zwangerschap 4 keer een echo..rond 6, 8, 10 en 12 weken). Erg leuk. Daarbij de gewone echo's van de verlos, maakt dit al de zesde echo :-)

Fijne dag allemaal
hmmm, ook hier een aarzelende aanmelding. Ik schrijf momenteel mee bij het Uitgerekend maart 2010 topic. De meiden die nu nog fanatiek meeschrijven zijn allemaal zwanger van de eerste. Ik heb al een zoontje die in november 3 wordt en merk dat dat toch anders is. Voor de andere meiden is alles nog zooo nieuw en vers. Ik lees hier verhalen die herkenbaar zijn.

Ik hoop dat ik me hier melden en wat meer aansluiting vind.

Ik ben 31 jaar en heb een prachtzoon van bijna 3. Nu dus zwanger van spruit nummer 2 en uitgerekend op 25 maart. Vorige week met 10 weken de eerste echo gehad en het zag er goed uit! Ben behoorlijk misselijk geweest en erg moe maar heb het idee dat dat iets beter begint te worden.

Wokkel; ik lees van veel meiden op het forum dat ze mee doen aan het onderzoek. Leuk! Hier doen ze daar blijkbaar niet aan. Vond het erg lang duren voor ik de eerste echo kreeg. ( exact 10 wkn.) Ik moet altijd eerst zien en dan pas geloven...

Lisje, bijzonder dat je al een hartje hebt gehoord! Ik kreeg eerst een echo en was even vergeten( zwangerschapdementie???) Dat bij een echo geen geluid zit dus raakte licht in paniek omdat ik niks hoorde... Gelukkig algauw een druk kloppend hartje te zien!

Blug; mijn zoontje slaapt nog tussen de middag. Ik maak hier ook dankbaar gebruik van om op vrije dagen een uurtje bij te slapen, heerlijk! Daar kom ik de dag mee dooor!

Tesstan; inderdaad super dat je zolang hebt gekolfd! Ook hier de eerste week gekloot met borstvoeding. Zoontje pakte niet goed. Van alles geprobeerd tot aan lactatie deskundige toe maar het wilde niet vlotten. Met veel pijn en moeite( en tepelhoedjes) 3 maand gevoed maar daarna was het echt op. Kon het geestelijk en lichamelijk niet meer hebben. Ik wil het nu wel weer proberen maar ga niet weer zo lang emmeren als de vorige keer. Heeft me teveel gekost!

Heb jij al afspraken gemaakt over de komende bevalling? Moet je dan weer een keizersnede?

Liesel; jij ook borstvoedings ellende de vorige keer! Heeft je dochter verder nog gevolgen van haar nier behalve de antibiotica? Heeft ze een leuke verjaardag gehad?

Nou meiden, ik hoop dat jullie nog een schrijfster kunnen gebruiken! Ik hoor het wel als de groep dan toch te groot wordt.

Fijne avond allemaal!

Oxyboxy
Welkom Oxyboxy en Wokkel! Hier was het nog juist best rustig, dus hoe meer ziel hoe meer vreugd!

Ik ben blij te lezen dat meer mensen zich zo'n zorgen maken dat het mis gaat.... Gisterennacht een zeer levendige droom gehad dat ik een miskraam kreeg. Bah! Ik maak me daar nu volgens mij een stuk drukker om dan met dochter. Net alsof de kans groter is dat het mis gaat als het al een keer goed is gegaan ofzo...

Ik dacht dat ik minder moe was, maar vandaag is het weer raak. Snel even wat dingetjes opruimen en dan naar bed!
TessTan, ik had een paar weken geleden( ruim voor eerste echo) een hele levendige droom waarin ik zwanger was van tweeling. Is natuurlijk tot daar aan toe. Toen ik mijn moeder een paar dagen later sprak vertelde zij dat ze precies hetzelfde heeft gedroomd! Bizar!

Was behoorlijk opgelucht dat het er bij de echo echt maar een was!

Ik moet zeggen dat ik hier op het forum behoorlijk wat enge verhalen hoor over late miskramen enzo. Was dus ook echt niet overtuigd dat ik vorige week een kloppend hartje zou zien! Over 2 weken heb ik nekplooimeting en dan heb ik nog een "controle" moment. Zal blij zijn als we een paar maanden verder zijn wat dat betreft.

Ben al zo blij dat ik 1 gezond kind heb!

oxy
Hey Oxyboxy en Wokkel, gezellig juist!!! Welkom!!!!!

Het is hier soms idd wel aan de erg rustige kant, ik denk dat we nog beperkter in onze tijd en energie zitten omdat we allemaal al mama zijn en onze deumessen de nodige aandacht vragen....

Wat misschien ook mee speelt is dat we pas echt durven genieten na een goede echo....En steeds meer hebben die inmiddels achter de rug. Het wordt dus weer ietsje levendiger! :-)

Bij mijn zoontje durfde ik ook pas echt te geloven en te genieten nadat ik met 12 weken een echo had gehad. Toen pas hoorde en zag ik voor het eerst zijn kloppende hartje.

Ook toen had ik rond de 9 weken eerste afspraak bij vk en toen hoorden we dus geen hartslag...was echt een domper toen. Voelde me zo onzeker. Nu was ik beter voorbereid. Des te groter was de verrassing nu dat we nu wel een hartje hoorden met 9 weken!

In de afgelopen 2 jaar heb ik ook 2 keer bij vriendinnen meegemaakt dat ze een miskraam kregen, ze kregen bij de echo te zien dat het vruchtje niet verder gegroeid was. Ik ben daar nu erg mee bezig geweest. Maar nu ik al een hartje gehoord heb ben ik al iets meer gerust gesteld, want een kloppend hartje betekend in ieder geval dat het gegroeid is!

Gisteren ook aan verloskudige mn verhaal gedaan over de borstvoeding van de vorige keer. (ook ik heb toen bijna 3 maanden full time gekolfd) Ik zei dus dat ik het nu 2 dagen de kans wilde geven en anders aan de fles. Toen zei de VK dat ik het of een week de kans moet geven of direct met de fles moet beginnen.

Er zijn maar weinig baby's die direct goed happen. Dus je moet jezelf en je kindjes ook wel wat de tijd gunnen om het een reeele kans te kunnen geven.

Nu denk ik dat ik het toch maar een week de kans ga geven, maar ga sowieso niet meer full time kolfen. Dus als het na een week niet lukt kan ik wel over op de fles.....

Qua kwaaltjes....ik merk juist dat ik deze week echt aan de top zit qua vermoeidheid....ik val nog niet achter de laptop of tv in slaap maar heb heeeeeeeeel weinig energie. Ga sowieso vanavond op tijd mn bed weer in want morgenochtend vroeg eerst zoontje naar KDV brengen en dan om 9.00 de echo!

Fijne avond en tot schrijfs!
Hey meiden, hier ben ik ook weer eens..kunnen jullie me nog herinneren Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe wel heb bij/meegelezen, maar gewoon geen puf of zin had om een verhaal te typen. Ik ben zo moe en behoorlijk misselijk de hele dag, dus vandaar dat ik hier nu nog iets minder te vinden ben. Hopelijk is dit binnen een paar weken over dan wel een stuk minder en kan ik weer wat actiever meeschrijven.

Proficiat voor alle meiden die al een goeie echo hebben gehad! Ik mag 10 sept. weer voor een echo. Ik lees het meer hier die onzekerheid, raar eigenlijk hè..je zou zeggen dat het bij de eerste erger zou zijn, maar toen dacht ik er niet eens bij na. En nu, denk er continu aan, echt bizar, maar waarschijnlijk omdat je weet wat voor kostbaars je kwijt kunt raken.

Ik las dat iemand binnenkort de NPM heeft. Gaat iedereen 'm laten doen? Wij iig wel, hebben lang getwijfeld maar doen het uiteindelijk toch. We hebben nl. bij ons zoontje een negatieve uitslag gehad bij de combitest en toen een vwp laten doen. Uiteindelijk bleek ons mannetje kerngezond, maar heeft natuurlijk heel veel stress opgeleverd (had een behoorlijk hoge kans) Dus na mijn bevalling riep ik dat we het nooit meer zouden laten doen, want allebei jong en gezond. En blijkbaar hebben gezonde kindjes ook dikke nekplooien (zoonlief had np van 3,6mm) maar nu het zover is blijft het toch knagen. Wat als, daarom toch maar weer de test.

Sorry dat ik nog niet echt inhoudelijk reageer op iedereen, maar moet ff iedereen leren kennen en vooral alle berichten proberen te onthouden :-) Ben iig van plan om snel weer terug te komen. Tis al een record dat ik nu na 21.00u nog op ben..haha

Lisje, kun je trouwens een schema in je openingspost plaatsen met alle gegevens? Dat is op zich wel handig om te zien hoe iedereen er voor staat.

En succes morgen met je echo!!

Fijne avond nog allemaal!
Welkom en van harte gefeliciteerd Oxyboxy en Wokkel!

Heel herkenbaar, die extra onzekerheid. Sowieso ben ik al 2 keer zwanger geweest en de eerste keer bleek het kindje geen schedeltje te hebben (nu niet allemaal schrikken!!!) dus ook nooit levensvatbaar (hooguit een paar uur na een voldragen zwangerschap). Dit was bij onze echo van 12 weken en na een officiële bedenktijd van 5 dagen hebben wij besloten de zwangerschap af te breken. Ik ben wel bevallen (ze brengen medicijnen in die weeën opwekken) zodat ze ons kindje konden onderzoeken of het wellicht erfelijk zou zijn. Gelukkig bleek dit niet erfelijk te zijn en 'een foutje van de natuur'. Ik ben toen vrij snel alweer zwanger geraakt maar we hadden een vergroot risico op een kindje met een open schedeltje of open ruggetje. Pas bij de 20 weken echo konden ze zeggen dat alles goed was en voor die tijd heb ik me nooit 'gehecht' aan mijn zwangerschap.....

Ik probeer dit nu wel te doen omdat ik een gezonde zoon heb, een 5mg foliumzuur geslikt heb ipv de gebruikelijk 0,5mg al 3 maanden voor het zwanger worden en ik probeer heel positief te zijn. Toch kan ik er maar amper van genieten en tel ik erg af naar de 20 weken echo...... maar ik kan er niet meer onbevangen in staan.
Lisje,

Als het goed is, heb jij vanochtend je eerste echo gehad! Hoe was het, ik moet nog 1 weekje wachten en leef er echt naartoe.

Is je zoontje ook meegeweest?
Blug, tjeetje kan me voorstellen dat je in de rats zit. Gelukkig is het niet erfelijk en heb je nu dus geen grote kans op herhaling, maar het blijft ontzettend spannend. Hoe oud is je zoon eigenlijk?

Draaimolen, wij laten geen NPM doen, ik zou niets met een ongunstige uitslag willen doen, geen vruchtwaterpunctie, dus dan heeft de meting ook geen zin. Ik ben ook voor een tabel :-) Handig voor mijn nu al verweekte hersens

Lisje, en hoe was de echo? Hopelijk helemaal goed en hebben jullie genoten! Ik merk ook dat ik bij de eerste veel meer tijd had om op het forum te schrijven, nu én minder tijd én minder vragen ook denk ik. Met BV is het vooral in het begin buffelen om het op gang te krijgen, ik heb nog nooit van iemand gehoord dat het vanaf dag 1 goed ging. Maar dat dacht ik voor mijn eerste zwangerschap wel, dat het gewoon een kwestie van aanleggen en gaan was

Tesstan, vervelend die levendige dromen over een miskraam. Dan lijkt het echt heel echt, gelukkig wordt je dan weer wakker met baby in de buik. Ik heb die dromen nu nog niet gehad......maar bij vorige zwangerschap was het ook vaak raak. Hier ook nog met vlagen supermoe helaas. Nog even doorzetten voor ons.

Oxyboxy, jij ook gefeliciteerd! enne ook bang voor een tweeling dus...ik ook hoor...moet er niet aan denken. Alhoewel als het je overkomt ben je er hartstikke blij mee denk ik.

Gisteren weer een echo gehad. Was ontzettend leuk. De kleine was druk aan het bewegen, met zijn handjes bij zijn gezichtje aan het friemelen en nam ook al slokjes vruchtwater! Ik heb nog nooit zo'n leuke echo gehad. Alles zag er goed uit, volle blaas en volle maag en de hersenen zagen er ook goed uit. Je zag ook al heel mooi de ruggengraat en de ribbetjes. Erg mooi! De onderzoekster heeft nog geprobeerd het geslacht te achterhalen, we zagen wel 3 streepjes maar ze durfde er niets zinnigs over te zeggen. Nog te vroeg helaas.

Ik ben benieuwd of ik na de zesde goede echo dan eindelijk iets minder onzeker wordt.........vandaag heb ik er alle vertrouwen in :-) Helaas was mijn dochter te vroeg (met 32 weken zette de bevalling in, na 2 weken ziekenhuis en weeenremmers kwam ze alsnog), dus het zal allemaal nog wel spannend blijven.

Oja kan er iemand eigenlijk wel een tabel maken? Ik heb geen ervaring, weet alleen van mijn juli2008 clubje dat het handig is om tabel gegevens dik te drukken dus:

Wokkel, 8 maart 2010, 34 jaar, 2e kindje, dochter mei 2008,

fijne dag zonder moeheid en misselijkheid! En met lieve brave zoons en dochters
Blug, jeetje wat een verhaal van jou. Dat was wel erg schrikken dan en emotioneel heel zwaar denk ik. Kan me voorstellen dat je de zwangerschap erna en nu niet meer helemaal onbevangen kunt genieten.

Lisje, hoe is je echo geweest? Ben benieuwd...

Wokkel, al zoveel echo's gehad, wat heerlijk. Hopelijk ga je 't nu echt geloven ja Jij dus veel te vroeg bevallen, weten jullie ook waarom dit is gebeurd? Idd weer spannend dan deze zwangerschap, maar je wordt goed in de gaten gehouden nu begrijp ik.

Ik heb geen idee hoe ik een schema moet maken, anders had ik het graag gedaan. Mijn gegevens:

Draaimolen, 4 april 2010, 31 jaar, 2e kindje, zoon mei 2008
Ik heb het al vrij snel een mooi plekje kunnen geven mede omdat ik 'gewoon' bevallen was. Samen met mijn vriend mochten we ons zoontje net zolang bij ons houden als dat we zelf wilden. Ook al was hij pas 14 weken oud, hij had al balzakje, piemeltje, nageltjes, 10 vingertjes, 10 teentjes en ik was alleen maar heel trots op mijn manneke. Hij was supergaaf en mooi, alleen ontbrak er iets heel belangrijks. In het ziekenhuis is ook mijn beste vriendin langs gekomen en onze ouders om afscheid te nemen. Hij is later gecremeerd en ik heb het as verwerkt in een ketting. Mede doordat iedereen in het ziekenhuis zo lief was, alle opties open waren (je mag alles zelf bepalen wat betreft uitvaart, naam etc.) voel je je erg serieus genomen in je verdriet.

En nu ik al een gezond zoontje heb van 17 maanden is deze zwangerschap eigenlijk het kersje op de slagroom!

Ik neem mijn zoontje ook mee naar de echo, ben heel benieuwd wat hij ervan vindt (als hij er al iets van vindt). Iemand al ervaring mee? Ik heb nu een romantisch plaatje in mijn hoofd maar waarschijnlijk moet ik hem continue corrigeren als hij aan de stekkers wil zitten haha

Hebben jullie een hele andere zwangerschap dan de vorige keer? Ik vind ze eigelijk wel overeen komen, alleen ben ik nu iets meer moe. Dezelfde etenswaren en luchtjes staan me ook tegen als de vorige keer en ook heb ik trek in dezelfde dingen als de vorige keer (paprika chips!!!! terwijl ik dat normaal haast nooit in huis heb)
haha wokkel,m als ik me pas na 5 goede echo's durfde te melden had ik me waarschijnlijk nooit gemeld, denk namelijk niet dat ik er totaal 5 of meer krijg deze zwangerschap. wat leuk trouwens dat jij in het begin zoveel echo's hebt gekregen!

wat veel menden die bij de eerste hebben lopen knoeien met die bv, ik ook. echt een drama, kwam al met kloven uit het ziekenhuis vanwege verkeerd aanleggen en te lang laten liggen (wist ik veel...waar blijven die zusters dan die zijn daar toch voor...) S groeide niet goed dus toen werd het bv geven, afgekolfde melk bijvoeden (met een spuitje) en dan nog kolven voor de volgende voeding. Zelf sterkte ik niet genoeg aan omdat alle voedingsstoffen in de bv gingen zitten en toen ik uiteindelijk 3,5 week na de bevalling op het consultatiebureau in elkaar zakte moest ik stoppen. toen overgegaan op flessen en binnen 3 weken kwam S een kilo aan en kon ik ook langer dan 3 minuten op mijn benen blijven staan.... Bij nummer 2 ga ik zeker weer proberen bv te geven maar niet meer ten koste van alles...

heftig blug! ik kan me voorstellen dat de 20-weken-echo voor jou dan nog spannender is.

herkenbaar trouwens dat iedereen zich meer zorgen maakt nu dan bij de eerste. toen dacht ik 'tuurlijk zit het goed, tuurlijk hoor ik zo bij de controle een kloppend hartje' en nu ben ik steeds bang dat ik dit kindje ga verliezen (misschien inderdaad omdat je weet hoe mooi en bijzonder een kindje is dat de angst om het te verliezen ook nog groter is...)

draaimolen, vervelend he die misselijkheid. had je dat bij de eerste ook? wij doen ook geen NPM, alleen de 20-weken-echo en dat met het idee dat als er een medische reden is om in het zh te gaan bevallen omdat daar de kansen voor ons kindje groter zijn we dat willen doen. en natuurlijk erg bijzonder om je kindje te zien.

wokkel en oxyboxy "grappig" dat jullie bang zijn voor een tweeling in was het eigenlijk niet van plan te vertellen omdat ik het nog best moeilijk vind maar mijn tweede kindje is de helft van een tweeling. bij de echo kwamen we er achter dat bij maar 1 van de 2 kindjes het hartje is gaan kloppen, in de eerste instantie waren we er redelijk laconiek onder zo van 1 is druk genoeg en het had veel erger geweest als we eerst een kloppend hartje hadden gezien en later in de zwangerschap was het gestopt, maar toen het thuis tot ons doordrong zijn we toch wel even verdrietig geweest.... maar goed... tot nu toe met deze baby alles goed en daar houden we maar aan vast. het gekke is ook dat ik geen mk gehad heb, de verloskundige heeft gezegd dat dat waarschijnlijk ook niet meer gaat komen, het blijft gewoon in mijn buik tot ik beval in maart en tegen die tijd is er niets meer van te zien.... verder wil ik er niet te veel op in gaan en meld ik er op het forum ook niets over.

wokkel lekker dan weer een goede echo!

lisje, hoe was de echo?

meiden ik wil me wel verdiepen in het maken van een schema maar dan moet iedereen nog even haar gegevens dikgedrukt in een berichtje zetten want (ook) ik ben een beetje moe en heb niet zoveel puf om alles terug te lezen. ik ga dan van het weekend even stoeien om het schema te maken....
Vlinder, ik kan me voorstellen hoor dat je verdrietig bent als je er achter komt dat een van de twee vruchtjes niet gegroeid is. In eerste instantie waren het er toch twee. Ik hoop dat je mijn opmerking niet stom vond overkomen. Vond zelf 1 baby al zo veel werk, zou niet weten hoe ik dat met twee babies en een 21 maanden oude dreumes moet doen!

Wat aardig dat jij een schema wilt maken.Ik zal in elke post mijn gegevens zetten, hoef je niet zolang te zoeken.

Blug, wat fijn dat jullie zo'n goede begeleiding in het ziekenhuis hebben gehad. Het lijkt me wel een heel heftige ervaring. Knap hoe jullie er mee om gaan en dat jullie ervoor hebben gezorgd dat je echt afscheid hebt kunnen nemen.

Draaimolen, hé leuk jij ook een kindje uit mei 2008! En ze houden me goed in de gaten gelukkig!

Ik vind het bij de tweede zwangerschap wel makkelijk dat sommig dingen snel geregeld zijn: we hebben al opvang, en ik ga gewoon naar dezelfde zwangerschapsyoga en schrijf me in bij dezelfde kraamzorg en verloskundige enz enz enz....

Mijn dreumes wil aandacht....ik ga maar eens een knuffel geven :-)

Fijne dag allemaal!

Wokkel, 8 maart 2010, 34 jaar, 2e kindje, dochter 24 mei 2008, verloskundige 9 september
Wow, nu is er ineens heel veel geschreven! Even geen tijd om te lezen en te reageren, komt later weer! Ik ga zo met mijn dochter met de trein naar Utrecht naar het Nijntjes museum, spannend!

Fijn weekend alvast!!!
Blug, ik merk wel degelijk verschil in beide zwangerschappen. Vorige keer was ik eigenlijk alleen maar moe, verder niet veel kwaaltjes, niet eens pijnlijke borsten. Nu daarentegen doen ze al pijn als ik er alleen maar naar kijk, bij wijze van dan en ik ben veel misselijk en heel de dag door. Een erg naar gevoel wat ik dus nog niet kende. Hoop ook dat het vlug weer over is.

Ik had vorige keer trouwens zo halverwege een ontzettende chocolade verslaving, terwijl ik dat normaal dus amper eet. Kon toen niet aangesleept worden, vandaar misschien ook die hoeveelheid extra kilo's

Vlinder, lijkt me ook heel vreemd on te weten dat het er eerst eigenlijk 2 kindjes waren. Heb je nooit het idee als je naar je 2e kindje kijkt, van daar had nog iemand kunnen staan. Ik zou dat wel heel erg hebben denk ik.

Wokkel, ja grappig, allebei mei 2008 kindjes..die zijn leuk!! :-D

Tesstan, hoop dat je een leuke middag hebt gehad in het Nijntjes museum. Ben benieuwd hoe je dochter het vond.

Fijn weekend allemaal!
TessTan, hoe was het museum? Is het leuk voor kleine kindjes? Ik vind het nog wel eens lastig om een uitje te verzinnen met een kind van bijna 3.

Vlinder, lijkt me ook een raar idee. Hoop ook niet dat je het vervelend vind dat ik zei dat ik zo blij was dat het er maar 1 was. Leek me gewoon erg zwaar! Maar voor jou lijkt het me ook wel pittig!

Blug, wat een heftig verhaal! Wel mooi om te lezen hoe jullie er mee omgaan en het volgens mij echt een plekje hebben kunnen geven. Kan me wel goed voorstellen dat je eerst de 20-weken wilt afwachten! Ik heb dat so wie zo nu meer als de eerste keer. je hoort zoveel nare verhalen en heb soms het idee dat ik al zoveel geluk heb met mijn heerlijke, gezonde mannetje. Zou het ons nog een keer gegund worden?

Draaimolen, ook hier een compleet andere zwangerschap als de eerste keer. Ik ben een hele moeilijke eter en lust bijna geen groente. Bij de eerste was ineens de groente en het fruit niet aan te slepen, wilde alleen maar gezond. Was toen de hele zwangerschap wel verslaafd aan bananensoezen. Die verslaving heb ik nu ook alleen wordt het niet gecompenseerd door de gezonde trek. Heb echt moeite met warm eten binnen krijgen. Vind het echt gruwelijk vies! Ben nu echt moe en veel vaker misselijk als bij de eerste. Ben benieuwd of de baker praatjes dan kloppen dat het een meisje zal worden?

Wokkel, sinds de bevalling van de eerste zijn wij verhuisd naar andere stad dus moest op zoek naar nieuwe vk enz. Is best lastig omdat je dan toch gaat vergelijken. Fijn dat je weer een goede echo hebt gehad. Heerlijk dat alles goed was en dat het al zo mooi beweegt!

Lisje, hoe was je echo? En je zoontje voor het eerst naar kdv. Hoe is dat gegaan?

Meiden ik ben ook moe, nog even voor de tv en dan lekker naar bed.

Hebben jullie leuke plannen voor het weekend?

Oxyboxy, 25 Maart 2010, 31 jaar, 2e kindje, zoontje: 14-11-2006
Mag ik heel misschien ook bij jullie meeschrijven???? ;) Ik ben dan weliswaar in februari uitgerekend (de 8e), dus niet in maart of april, maar ik lees hier toch heel wat herkenning. Ik schrijf ook mee met het februaritopic, ook leuk, maar alleen mensen die al een kindje hebben, dat is toch ook heel leuk!

Ik ben 35, mijn zoontje is nu net 3. Hij is al met 33 weken ter wereld gekomen, we hebben een behoorlijk heftige start gehad. En jullie borstvoedingsverhalen, zo herkenbaar! Ik heb 5 maanden gekolfd (4 maanden fulltime) (achteraf denk ik, hoe heb ik het volgehouden.... ga ik dit keer echt niet meer doen). Mijn zoontje was nog te zwak om zelf te drinken, dus alles gekolfd en ook toen hij sterker was, is het niet meer gelukt. Tot 10 weken heb ik hem regelmatig aangelegd, daarna heb ik het opgegeven en zijn we standaard met de fles gevuld met moedermelk doorgegaan. Deze keer ga ik het zeker weer proberen, maar als het niet lukt ga ik sneller over op kunstvoeding. Jammer dan. Word je blijkbaar toch makkelijker in, met een tweede?

Ik maak me vooral druk over: hoe ga ik het allemaal combineren? Hoe is het met 2 kids? Hoe reageert mijn oudste? Kan ik wel rustig voeden met hem in de buurt? Hoe ga ik het doen als hij naar school gaat, en de kleinste ligt te slapen? Hele praktische zaken, en ik zal er wel mijn weg in vinden, maar toch......

Liefs!
Kaboinkie, welkom!!! Hopen dat de kleine spruit deze keer langer blijft zitten, 33 weken is wel heel erg vroeg! Hoe kwam dat en is er kans op herhaling?

Vlinder, ik kan me helemaal voorstellen dat je verdrietig bent om het tweede kindje. Het was toch een kindje in wording.

Is er bij iemand de borstvoeding wél helemaal goed gegaan??? Toch raar dat zoiets natuurlijks zo vaak niet goed gaat.

Sowieso veel heftige verhalen hier zeg. Blug, je schrijft heel mooi over je zoontje. En super dat het in het ziekenhuis zo goed geregeld was en dat je echt afscheid van hem hebt kunnen nemen!

Lisje, hoe was de echo?

Vandaag was superleuk!!! Tessje (=forumnaam van dochter) wist vanochtend nog precies wat we gingen doen vandaag. Ze was zo schattig, stond ruim voordat we weggingen al bij de deur met rugzakje op haar rug. Net alsof ze op schoolreisje ging. De trein vond ze geweldig en was ze echt van onder de indruk. Ze zat alleen op een stoel lekker naar buiten te kijken. Nijntje museum vond ze ook superleuk. Ik vond het nogal klein, maar voor Tessje was het groot genoeg. Ze hebben daar het huis van Nijntje nagebouwd met bed en al. Daar ging Tessje dus lekker in liggen onder het dekentje. En de pantoffels van Nijntje aandoen haha. Nog even geluncht en toen viel Tessje in de buggy in slaap en heeft bijna twee uur geslapen en wij lekker geshopt . Ik heb geen één broek meer die ik aan kan en nu een heerlijke positiebroek. Ja, ik heb echt al een buik met nog geen (morgen!!!) twaalf weken... Terugreis in de trein ging iets minder goed vanwege drukte, maar ging ook nog heel redelijk. Voor herhaling vatbaar dus!!! Ik ben nu alleen wel kapot haha. Maar echt super om zoiets met je dochter te kunnen doen.

Vlinder, super dat je de tabel wil maken! Hier mijn gegevens:

TessTan, 20 maart 2010, 26 jaar, tweede kindje, dochter van 20 november 2007

Maandag hebben wij de nekplooimeting! Fijn om ook weer even de bevestiging te krijgen dat het goed zit. Laatste echo is dan toch alweer vijf weken geleden.
Hoi!

Hier nog steeds alles prima. probeer wel telkens mee te lezen, maar heb 's avonds weinig puf meer om dan nog een hee verhaal te typen. Leuk dat er zoveel geschreven wordt.

Wij doen geen npm, als het zo is, dan is het zo. 20 weken echo doen we wel, want we willen het geslacht weten en ke kunt je dan bete voorbereiden op een evt handicap.

Mijn vorige zwangerschap was ik verslaafd aan festini's, peer en aardbei ijsjes, het was toen ook midden in de zomer. Nu nog niet echt een verslaving.

Ik hou het even kort, moet zo even boodschappen doen.

Liesel. 28 jaar, 31 maart 2010, tweede kindje, dochter aug 2008
zucht, heel stuk getypt, drukt zoonlief op een knop: alles weg...

Mijn gegevens: kaboinkie, 35 jaar, 2e kindje uitgerekend op 8 februari 2010, zoontje van augustus 2006.

Mijn zoontje kwam onaangekondigd, mijn vliezen braken gewoon. Achteraf heb ik al een week ervoor elke ochtend gehad dat ik een druppel verloor, net bij het opstaan. Ik dacht dat ik gewoon nodig moest plassen.... Bedacht me pas na een jaar (!) dat ikw aarschijnlijk dus al een scheurtje heb gehad... Overigens was d everloskundige van mening dat hij 34 weken en 5 dagen was, op basis van de 2e echo. De 1e echo met 7,5 week zei echter 33 weken en 3 dagen en wij wisten zeker dat dat correct was (eigenwijs), gezien de sexdatum en mijn altijd zeer regelmatige cyclus. Hele discussies over gehad tijdens de zwangerschap, maar nee, hij was echt ouder volgens hun. Omdat hij dus de 34 weken voorbij zou zijn, heb ik niets voor rijping van de longetjes gekregen, en toen hij eruit kwam, bleken zijn longetjes nog lang niet rijp te zijn en bleek hij toch jonger te zijn (duh). Beetje jammer dat dat niet eerder bekend was en hij er eerder mee geholpen werd, nu werden het 3,5 week ziekenhuis, couveuse en alle zorgen erom heen.

Genoeg geklaagd. ik hoop inderdaad dat het deze keer soepeler gaat en de baby langer blijft zitten. Een voldragen zwangerschap lijkt me ook wel eens fijn om mee te maken. Het gevoel bij d everloskundigen waar ik nu zit is in ieder geval een stuk beter. En de 2 echo's schelen maar 2 dagen, dus dat gedoe hebben we ook niet. 10 dagen verschil is ook wel erg veel!

trouwens: opvallend is wel dat in de familie van mijn man alle kinderen te vroeg zijn. Mijn man was zelf 6 weken te vroeg, zijn zus 5. Zijn zus heeft 2 kinderen, waarvan de eerste ook 6 weken te vroeg was en de 2e 5 weken. En ik dus 7 weken (terwijl ik riep: óh, maar dat overkomt mij niet!!! Dat is toch ZIJN kant) Hahaha, dus wel!

Liefs!
.
.
naamleeftijduitgerekend1ste kindjebijzonderhedenKaboinkie3508-02-10 aug 06Wokkel19753408-03-1024-05-08vlos 09-09Vlinder19872210-03-10 23-12-08vlos 18-09Tesstan2620-03-1020-11-07Oxyboxy3125-03-10 14-11-0Liesel2831-03-10aug 08Lisje773203-04-10 08-11-07Draaimolen3104-04-10 mei 08

Het begin is er. Ik probeer de volgorde op uitgerekende datum te houden (dat lijkt me het meest overzichtelijk).

De mensen die er nog niet in staan graag even je gegevens melden dikgedrukt in je berichtje. En wijzigingen voor het schema ook graag dikgedrukt.
o en nu kan lisje dus na elke wijziging mijn schema kopieren of ik moet een nieuw topic openen zodat ik het in de openings-post kan bijhouden. wat vind jij handig lisje?
He, die tabel ziet er mooi uit!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven