WIe ook een tweede kindje in maart/april 2010?

27-07-2009 22:26 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik getest en ik ben zwanger van ons 2-de kindje! Nog heel pril dus! Als het goed is ben ik rond 3 april 2010 uitgerekend. En we zijn super blij!!!!!!!

Mijn man en ik zijn 33 en 32 jaar en hebben al een zoontje van ruim 20 maanden. Lijkt me leuk om met meerdere meiden te schrijven die ook in maart/ april 2010 hun tweede kindje verwachten en dus het avontuur opnieuw gaan beleven.

De bezoekjes aan de verloskundige, de echo's, het verzinnen van namen, shoppen voor de babykamer, yoga, en samen toeleven naar de bevalling!

Ik hoop tot schrijfs!

Liefs, Lisje
Vlinder, mooie tabel! dank je wel. Maakt het voor mij een stuk inzichtelijker hier Ik denk idd dat of Lisje hem steeds moet kopieren, maar misschien is een nieuw topic ook wel handig?

Hier druk weekend, en ma en di werken, dus ik meld me later weer!
Kaboinkie, welkom! Dat was dan wel schrikken zeg met 33 weken. Gelukkig is alles helemaal goed gekomen! Wij waren hier trouwens nog niet eens klaar met kamertje e.d. rond die tijd, waren echt schandalig laat met alles. Maar hier kwam zoon 4 dgn overtijd, dus we hebben het nog makkelijk gered :-)

Oxyboxy, ik ben idd ook benieuwd of de fabels kloppen. Ze zeggen idd bij veel misselijkheid dat het een meisje wordt. De tijd zal het leren ;-D

Vlinder, super! Leuk om nu een overzichtelijk schema'tje te hebben. Het makkelijkste is denk ik dat jij een nieuw topic opent en dan het schema bijhoudt (als je dat wilt tenminste), tenzij Lisje het prima vindt om vanaf nu alle wijzigingen bij te houden. Moeten jullie samen even overleggen...
Ha meiden,

Welkom Koboinkie! Hoe meer zwangere dames, hoe meer vreugde! Ik herken jouw zorgen wel over de praktische kant van een tweede kindje. Ik ben niet echt een relaxte moeder (al doe ik mijn best er wel een te zijn) maar ik ben er een van een perfect huis, een perfecte tuin bla bla bla Ik ben wel een stuk makkelijk geworden door mijn zoontje en ik denk dat de tweede ervoor gaat zorgen dat ik nog makkelijker wordt maar af en toe krijg ik het spaansbenauwd. Mijn vriend heeft ook een eigen zaak en is vaak 's avonds laat weg en op zaterdag. Oma's en opa's wonen 200 km en 50 km verderop.... Maar ik denk dat het grotendeels mijn hormonen zijn die ervoor zorgen dat je denkt het allemaal niet aan te kunnen, ik voel me alles behalve fit op dit moment. Een tijdje na de bevalling kunnen wij dames vast weer alles aan haha

Als ik jullie verhalen lees over het (fulltime!) kolven, pff ... wat hebben jullie getopt daarmee. Wel goed voor jullie kindjes om vol te houden maar voor jullie zelf....

Ik heb 9 maanden bv gegeven (ging bij mij dan wel goed) maar zoontje is pas gaan slapen 's nachts toen wij overstapten op flesvoeding (wat volgens ons alles met elkaar te maken had). Ik heb toch minder van de eerste tijd genoten door die gebroken nachten en vooral met een tweede van 2 jaar denk ik er nu over om helemaal geen bv te geven maar flesvoeding. Dit omdat alle (nou ja bijna alle) kindjes met flesvoeding in mijn omgeving na een week of 4 of eerder gingen doorslapen.

Maar ik voel me wel schuldig als ik bedenk dat mijn ene kind 9 maanden lang bv heeft gekregen en de andere niets.... stel dat hij straks ziek wordt of exceem krijgt, zou ik me dan niet schuldig gaan voelen of denken had ik maar. Als ik daaraan denk dan neem ik die 9 maanden slaapgebrek maar weer voor lief (of niet.....)

(wat een klaagverhaal haha)

Leuk Tesstan, zo'n dag met je dochter eropuit. Het lijkt mij ook helemaal geweldig om later naar het theater te gaan met mijn zoontje. Dit deed ik ook altijd vroeger met mijn moeder en ik weet het nog als de dag van gisteren. Zo speciaal, een dag op pad met mama (en/of papa).

Heftig Vlinder, dat jullie kindje eigenlijk een tweeling zou zijn. Het houdt je zeker wel bezig, vooral zo in het prille begin van je zwangerschap.

Oxyboxy, wat naar dat je niets gezonds lekker vindt. Lust je wel fruit? Misschien een multivitamine voor zwangere vrouwen slikken om wel alle vitamientjes binnen te krijgen....

Ik denk dat ik nu in mijn HCG piek zit ofzo, ben echt de hele dag aan het spugen. Gisteren zelfs tijdens een boswandeling haha. Hoop dat dit snel overgaat. Absoluut niet herkenbaar van de eerste zwangerschap. Maar eisprongtechnisch (is dat een woord) gezien moet ik wel weer in verwachting zijn van een jongen........
Even heel snel. Echo was geweldig!!! Echt al een klein mensje met handje voor het gezichtje . Nekplooimeting was ook helemaal perfect, kans van 1 op 18000, gyn ziet heel zelden zo'n kleine kans.
hey blug, in het begin hield het me heel erg bezig. elke keer als ik buikpijn had (waarvan ik weet dat die krampjes erbij horen) dacht ik dat ik misschien toch zou gaan bloeden om een vruchtje af te stoten. ben steeds bang geweest dat ik de tweede dan ook zou verliezen enzo.... maar goed, nu bijna 14 weken en nog geen bloeding gehad dus het vruchtje blijft zitten tot de bevalling van de baby en zal er dan mee uit komen. Ik vond jullie verhalen ook niet erg hoor, moest er zelf van te voren ook niet aan denken een tweeling te krijgen maar als je dan de helft 'verliest' dan is het toch ook wel weer heftig. maar goed. straks gewoon lekker een gezond kindje en tuurlijk zal het nog wel eens door mijn hoofd gaan als het straks geboren is dat we eigenlijk een kindje extra hadden kunnen hebben...

tesstan geweldig! gefeliciteerd!

blug, waarom zou je niet je kindje de eerste zes weken borstvoeding geven (ofzo, gewoon een termijn voor jezelf bedenken). S kreeg vanaf 4 wkeen fles en sliep toen nog niet gelijk door hoor, die kleintjes hebben tot een week of 6, 7 die nachtvoeding denk gewoon nodig. en stel dat het heel goed gaat kun je altijd doorgaan en stel dat het niet zo goed gaat stop je, en anders bouw je af na de voor jezelf gestelde periode? najah ik weet ook niet, probeer beetje mee te denken. ik ga het zeker weer proberen maar goed niet meer ten koste van alles wat het nu gekost heeft..

ik vind het prima om een nieuw topic te openen met de tabel en hem dan bij te houden (heb van manlief geleerd hoe het allemaal werkt dus snap het nu een beetje) maar als lisje het liever zelf doet vind ik het ook geen probleem dus ik hoor het wel.

gister erg misselijk (inclusief spugen) voelde me weer ouderwets zwanger.. haha... net als bij sje. gelukkig vandaag weer stuk beter...

over die misselijkheid, als erge misselijkheid garantie staat voor een meisje moet ik S straks nog maar eens controleren :-D maar na letterlijk 9 maanden kotsmisselijk te zijn geweest hebben wij een jongetje dus....

vannacht trouwens gedroomd dat we een hele mooie duidelijke 3Decho hadden en dat het kindje lekker met zijn handjes lag te spelen en lag te draaien en toen zagen we dat het een jongetje was en ik zei nog: 'O dat wilden we helemaal nog niet weten' maar ik vond het wel heel leuk...
Meiden alleen even heel snel hallo!

Ben doodmoe, last van mijn keel en snot verkouden. Duik zo in bad en dan mijn bed in. Morgen personeelsfeestje dus hoop dan weer een beetje opgeknapt te zijn. Lees morgen of overmorgen weer bij en reageer dan uitgebreid.

Fijne avond allemaal!

Oxy
beterschap Oxy.
rustig hier...

iedereen druk met de eerste kindjes? moe van de zwangerschap?

nou vanaf hier...
Nou hier weer een beetje opgeknapt. Be zooo verkouden geweest, zere keel enz. Wilde niks slikken en heb daarnaast ook nog drukke dagen gehad op het werk. Gister uitje met het werk. Naar Artis geweest en daarna op een rondvaartboot lekker gegeten. Was erg gezellig maar ook erg warm! Merk toch dat ik dan sneller moe ben als normaal en me als een nijlpaard voel! Iedereen weet het nu op het werk en de reacties zijn eigenlijk erg leuk! Vandaag moest ik voor mijn werk naar Eindhoven en dat is een hele trip vanuit Zwolle. Ben dus lekker gaar! Merk gelukkig dat de verkoudheid afneemt.

Moet ook wel want morgen mag ik voor de nekplooi. Vind het met name fijn om weer even verzekerd te worden van een kloppend hartje( dat hoop ik dan maar!)

Vrijdag wil ik kraamvisite bij een vriendin, die drie weken geleden een dochter heeft gekregen dus dan wil ik helemaal niet meer verkouden zijn!

Ben voor spruit 1 druk met het zoeken van een school. Hebben jullie al kindjes die naar school gaan en welk type onderwijs hebben jullie gekozen, of gaan jullie kiezen?

Lisje, is het goed gegaan met de echo? We hebben je niet meer gelezen?

Blug, volhouden! Het moet vanzelf minder worden toch, die misselijkheid? Ik hoop het voor je!

Nou meiden, ik meld me morgenmiddag na de echo( en mijn middagslaapje!) wel weer even.

Fijne avond!
Hoi meiden,

Sorry dat ik ff niets van mij heb laten horen, ook druk gehad en moe. Daarnaast wel geschreven bij mn hyves clubje en jullie beetje verwaarloosd, SORRY!!!!

De echo was ook helemaal prima! Nu ook een kloppend hartje gezien! Aan de hand van de echo zeiden ze dat ik 5 april uitgerekend zou zijn. Maar omdat het minder dan 5 dagen scheelt houden we 2/3 april aan. (ook voordeliger ivm mn verlof )

Ik vind het trouwens prima als vlinder een nieuw topic opent met de tabel hoor! Ik vrees dat ik daar ook niet zo handig in ben....en Vlinder wel dus ik vind het allemaal best!

Oh kom later terug.......
Lisje, wat heerlijk he, zo'n goede echo! Weer fijn een bevestiging.

Oxyboxy, ik wens je net zo'n fijne en mooie nekplooimeting toe als wij afgelopen maandag hebben gehad, met net zo'n kleine kans! Voor wat betreft school heb ik er al wel over nagedacht, maar ben er nog niet over uit. Ik vind het heel erg moeilijk omdat je nog helemaal niet weet hoe je kind functioneert in een klas... Gelukkig duurt het bij ons nog ruim twee jaar! Wel zeggen mijn schoonzusje en zusje die in het onderwijs zitten dat veel schooltypes naar elkaar toegroeien. Dus dat ook op een 'normale' basisschool kinderen in hun eigen tempo kunnen werken en zelfstandigheid wordt gestimuleerd.

Vlinder, het lijkt me zeker dat je nog vaak aan het tweede kindje zal denken! En volgens mij geldt je theorie eerder omgekeerd. Bij mijn dochter heb ik helemaal geen last gehad van misselijkheid en nu ben ik juist overtuigd van een jongen en ben ik wel misselijk geweest! Maar goed, dat moet nog blijken natuurlijk.

Blug, waarom zou je inderdaad niet afwachten hoe het dadelijk gaat met de voedingen met de tweede? Misschien is de baby wel een natuurtalent dat snel doorslaapt op jou borstvoeding! Ik wil niks opdringen hoor, maar het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te gaan.

Ik ga richting bed. Heb het nog lang volgehouden vanavond, maar mijn wallen hangen nu op mijn kin. Ik dacht altijd dat die vermoeidheid met 12 weken op miraculeuze wijze verdwijnt. Weer een illussie armer . De laatste dagen ook veel hoofdpijn!
Ha meiden,

Zo even tijd om bij te lezen, das dan weer het voordeel van om 6 uur wakker worden. Mijn dochter slaapt voorlopig nog, de mazzelaar. Ben eigenlijk sinds ik zwanger ben soms zo vroeg wakker en kan dan niet meer slapen.

Oxy. fijn dat je minder verkouden bent, hier ook erg verkouden en keelpijn gehad en dan mis ik mijn strepsiltjes wel hoor Heel veel succes en plezier met de nekplooimeting

Tesstan, balen hoofdpijn, hoop dat je lekker hebt geslapen en zometeen helemaal uitgerust op staat. Ik ben nu ruim 14 weken en het lijkt nu beter te gan met vermoeidheid.

Lisje, wat fijn dat de echo goed is!

Vlinder, wat en levendig droom ovr die 3D echo. Open jij dan een neiuw topic? Als je dan hier in het laatste bericht de nieuwe link naar dat topic vind kan iedereen je weer vinden :-)

Blug, ik ken ook kindjes die met BV snel doorsliepen.maar ik heb ook wel het idee dat de fles een stevigere bodem legt. Ik heb 13,5 maanden BV gegeven. De eerste 4 weken gekolfd (ivm prematuur), daarna dronk ze volledig uit de borst en heb ik geen problemen meer gehad, dus had ik nooit een reden te stoppen (wel na 9 maanden wat flesvoeding bij gaan geven hoor ivm vrijheid voor mezelf ).

Wij gaan vrijdag op vakantie voor 2 weken, dus dan ben ik er eventjes niet. We hebben internet in het huisje maar ik wil neit echt de hele vakantie achter e laptop

Gisteren bij de VK ws alles goed, ik lijk verder eindelijk te gaan genieten van deze zwangerchap. 28 september ga ik weer naar de verloskundige toe trouwens en de 20 weken echo is op 20 oktober

Ik ben ook begonnen met het kijken naar scholen, eigenlijk alleen omdat de school hier dichtbij al een wachtlijst heeft voor het schooljaar 2012/2013..... Nu wordt ik dus gedwongen actie te ondernemen. Ik heb maar weinig verstand van al die verschillende scholen, dus ik ben er nog lang niet uit.

Fijne dag, ik ga een bakkie koffie drinken (eindelijk lustik weer koffie...lang leve het tweede trimester :-)
Link naar het nieuwe topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven