gedrag van vriend??????

03-09-2009 18:34 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag, Ik ben nieuw op dit forum want ik wil weleens de mening van anderen weten over het volgende.

Mijn vriend heeft soms een erg rare manier van reageren in mijn ogen en ik weet niet wat ik ermee moet.Ik weet alleen dat ik er buikpijn van krijg.

Er zijn regelmatig dagen dat hij relaxt en leuk is maar dan ineens kan zijn gedrag omslaan als een blad aan een boom.

bv gisteren vroeg hij ij hoeveel het kost om een dure auto te huren zodat hij binnekort een weekend met zijn vrienden daarin naar frankrijk kan rijden waar ze een naar een bruiloft gaan.Ik begon te lachen want ik zag de noodzaak niet want mijn vriend heeft een prima eigen auto. Blijkt nu dat ze willen showen naar die andere bruiloftsgasten...tja...mijn vriend is van buitenlandse komaf moet ik er dan bijvertellen. Later op de avond vertelde hij zelf een verhaal waarin een de naam van een oude scharrel van ij voorbij kwam , en sindsdien is zijn gezicht op onweer. Raakt hij mij niet aan, loopt net de deur uit zonder te groeten om naar een vriend te gaan en ik zit hier met buikpijn.

Wat denken jullie hiervan?
Nogal apart. Het feit dat jij buikpijn krijgt zegt volgens mij dat er meer aan de hand is. Ben je dan bang voor hem, voor iets wat er gaat gebeuren als hij thuis komt? En met gebeuren bedoel ik: een flinke ruzie waarin hij jou klem zet met woorden. Of een enorme huilpartij van jou kant en geen troost van hem. Of wellicht een handgemeen?

Want waar komt die buikpijn vandaan. Tuurlijk is het vervelend als hij zo doet, maar dat jij daar pijn van in je buik krijgt, zegt nog veel meer. Je buik is een heel centraal deel van je lichaam. Ik denk dat er iets helemaal niet goed zit in je relatie en dat je heel goed naar dit buikgevoel moet luisteren.

Is dit de man naast wie je de komende 50 jaar wakker wilt worden? Is het de vader van je kinderen? kan je je voorstellen dat je nooit meer een andere relatie krijgt en dit dus kennelijk de ideale man is?

Luister naar je zelf, en trek je conclusie. Wees eerlijk. Is hij HET wel, ga er dan voor. Probeer over dit probleem te praten en zorg dat hij ook jouw kant van het verhaal snapt en rekening houdt met jouw gevoelens. Is hij het niet, wegwezen.
Ik heb bijvoorbeeld de nederlandse cultuur, daardoor moet je het maar accepteren dat ik luidruchtig en bot ben. Daar kan ik, als nederlandse, nou eenmaal niks aan doen. En ik ga trouwens over het algemeen ook nog eens slecht gekleed, tja jammer.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
komt er dan geen moment dat je opstaat en tegen hem zegt 'wel verdomme ben je nu eens helemaal klaar met dat kinderachtige gedrag van je, ik pik dit niet meer!' Boze blik, armen over elkaar, je snapt me wel..?
DTEEZ!
Ja ik snap het. dat doe ik wel en dan is het eeen poosje rustig. Zijn gedrag valt me nu ook erg op omdat ik zelf meer thuis ben , eerst was ik vaak weg ivm werk.

Ik doorzie het wel, de manier waarop hij doet maar ik baal ervan .Zoals net dat ie mij smst nu hij bij die vriend zit dat ie boos op mij is maa rhet pas verteld als hij weer thuis komt.

Machtspelletjes en daar baal ik van.

Dat verhal vna mijn buikgevoel klopt hoor.ik ben ook echt niet blij .En ja als we ruzie hebben probeert hij mij klem te zetten met woorden waardoor het ljkt da tik een waardeloos iemand ben.
Oh en dat vand a tniet troosten dat klopt. Als ik huil troost hij me eigenlijk zelden. Heb ook vaak het gevoel overal alleen voor te staan.
Misschien moet je het proberen met de tekst; "pak je spullen maar en opsouten". Dat werkt vast veel effectiever.

Dat je hier nog je energie in wil steken zeg. Verbazingwekkend.
He bah, wat een baal hooi. En dat geeft jou dan het gevoel dat je waardeloos bent? Nee hij is een prins tssskkk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Maar verder is het wel een leuke vent zo te horen.....
Ja, dat vind ik echt.
Haha, tja wat lijk ik een onnozelle gans he zo.

Tis goed dat ik het eens opschrijf dan kan ik er beter naar kijken
Heb je er wel eens met vriendinnen / moeder / zus etc. over gesproken, of spreek je het nu voor het eerst hardop uit?
DTEEZ!
quote:lois18 schreef op 03 september 2009 @ 19:02:

Ik merk dat ik wel zat word tvan dit gedrag en die nukken.Ik weet niet of het in een cultuurverschil zit of gewoon in het karakter van hem.(...)

Is da t cultuur of gewoon gekte?

Maakt dat wat uit dan?

Ik ben zelf ook met een buitenlander en uiteindelijk maakt het geen bal uit of hij stomme dingen doet omdat hij dat van huis uit zo gewend is, of omdat hij zo'n karakter heeft. Je kan dat ook moeilijk scheiden denk ik.

Cultuur hoeft in mijn ogen vrijwel nooit een probleem te zijn, juist als je met een buitenlander bent zal je constant situaties tegenkomen waar jullie allebei anders op reageren en waarbij je je dan zelf afvraagt, hey, waarom reageer ik zo, is dat nou gewoonte of vind ik dat echt? En zelfs als het dan cultuur is, denk je er op dat moment over na. Als jij je prettig voelt bij dat culturele ding dan blijf je het doen en als je je er niet prettig bij voelt kap je ermee. En dan is het niet meer af te schuiven op cultuur want heb je zelf die keus gemaakt.
Gezellige gozer, die vriend van jou.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Goed dat je er hier over schrijft, want dat kan het voor jou alleen maar duidelijker maken. Sterkte met alles. En nog even dit: in een fijne relatie krijg je geen buikpijn van de ander.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
ASO!
quote:Teigera schreef op 03 september 2009 @ 18:36:

Maar dat hij zo naar en afstandelijk tegen je doet lijkt me vervelend. Zeg je hem weleens wat zijn gedrag met jou doet?Weggaan zonder te groeten vind ik bot.
World of Warcraft: Legion
Eens met bovenstaande reacties. Waarom laat je je behandelen als een deurmat? Je bent dat toch niet waard zeg. Hij laat jou daar lekker op de bank verrekken, zodat je je goed veel zorgen gaat maken. Hij zit relaxed bij een vriend en wacht waarschijnlijk tot jij gaat vragen of hij ajb thuiskomt. Rare spelletjes, kom nou zeg...

Daarbij... In een functionele relatie loop je niet zomaar weg als het je even niet zint. En zeker niet om zoiets onbenulligs als een ex-scharrel. Laat je niet langer bespelen..
En hij gaat er dus ook vanuit dat jij blijft wachten tot hij thuis komt om je te vertellen waarom hij boos is. Kun je vanavond gezellig naar een vriendin ofzo?

En hem aangeven wanneer jij tijd hebt om te praten? Niet alleen over zijn boosheid, maar ook over zijn gedrag in het algemeen?

Nu permitteert hij zich nogal wat zeg..
Lois, hij geeft jou het gevoel waardeloos te zijn!?!??!?! Wat denkt hij wel niet? Ga weg bij hem, straks voel je je nml echt nog waardeloos en zit je te diep in de relatie om er ooit nog uit te stappen. Dit is echt niet goed hoor! Hak die knoop door. Lastig als je samenwoont, maar er komt echt wel een nwe woning en een veel beter leven!

WEG WEG WEG! Niemand mag jou dat gevoel geven. Dit is nog maar het begin.
quote:Zamirah schreef op 03 september 2009 @ 19:40:

ASO!

Kijk aan....jij zet met je woord kracht bij!!

TO: Dit lijkt me geen gelijkwaardige relatie, en dat je er buikpijn van krijgt kan natuurlijk niet. Zou je eens wat positieve punten over je vriend willen noemen hier?
quote:lois18 schreef op 03 september 2009 @ 18:34:

Dag, Ik ben nieuw op dit forum want ik wil weleens de mening van anderen weten over het volgende.

Mijn vriend heeft soms een erg rare manier van reageren in mijn ogen en ik weet niet wat ik ermee moet.Ik weet alleen dat ik er buikpijn van krijg.

Er zijn regelmatig dagen dat hij relaxt en leuk is maar dan ineens kan zijn gedrag omslaan als een blad aan een boom.

bv gisteren vroeg hij ij hoeveel het kost om een dure auto te huren zodat hij binnekort een weekend met zijn vrienden daarin naar frankrijk kan rijden waar ze een naar een bruiloft gaan.Ik begon te lachen want ik zag de noodzaak niet want mijn vriend heeft een prima eigen auto. Blijkt nu dat ze willen showen naar die andere bruiloftsgasten...tja...mijn vriend is van buitenlandse komaf moet ik er dan bijvertellen. Later op de avond vertelde hij zelf een verhaal waarin een de naam van een oude scharrel van ij voorbij kwam , en sindsdien is zijn gezicht op onweer. Raakt hij mij niet aan, loopt net de deur uit zonder te groeten om naar een vriend te gaan en ik zit hier met buikpijn.

Wat denken jullie hiervan?Ik denk; wat moet die meid met een patsertje?
quote:toujourssourire schreef op 03 september 2009 @ 18:38:

Noord afrikaanse vriend zeker? Marokkaans of Agerijns?

Gatverdamme......
lois18, ik vind het niet echt iets waar je gelukkiger van wordt.

Vraag jezelf af of je een relatie hebt waarin je af en toe bonje hebt, maar dat wel op een normale manier kan uitpraten.

Of een relatie waarbij je op je tenen moet gaan lopen en je aan iedere nuk van hem moet gaan aanpassen.

De opmerkingen over zijn vermeende afkomst vind ik schandalig, maar dat is offtopic.

Idioten heb je overal en is niet cultuurgebonden.

Vraag is wil jij je aanpassen aan zijn gedrag.
Het klinkt echt niet okee, Lois. Het klinkt als iemand die macht over je wil uitoefenen. Die zich beter voelt (of wil voelen) dan jij, en je daardoor klein probeert te houden, door je onzeker te maken.

Verbreek die relatie! Zoek een eigen huisje! Dat lukt je echt wel, en je leven zal een stuk leuker zijn!
quote:Donna schreef op 03 september 2009 @ 20:09:

De opmerkingen over zijn vermeende afkomst vind ik schandalig, maar dat is offtopic.

Idioten heb je overal en is niet cultuurgebonden.

Eens, maarrrrr...... TO zegt het er zelf even bij. Alsof ze zelf denkt, oh dit klinkt wel fout, nou hij heeft er wel een excuus voor hoor, hij is namelijk een buitenlander!

Ik vind het soms wel relevant, maar in dit verhaal niet echt.
Pfff, lekker makkelijk voor ons, veilig achter de computer jou adviseren om zo snel mogelijk weg te gaan. Kan me voorstellen dat het zo makkelijk niet is. Maar een vriend die jou buikpijn bezorgt.....

die heb ik nu ook, maar dan van het lachen, van verliefdheid en van geluk! (Na eerdere %^$# relaties)

Ik hoop echt dat je of een heel goed gesprek met hem kan aangaan en dat ie dit kan veranderen, en anders dat je sterk genoeg bent om weg te gaan!

Succes
Ik wil ook een motto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven