Gewoon, lekker relativeren! (II)

02-09-2009 11:37 3113 berichten
Alle reacties Link kopieren
JEEJ Kymm :-D

Ik heb vanmorgen laatste bericht gepost op het * oude* topic en las later het bericht van viva angel...

bedacht me dat ik maar even zou wachten wanneer je het nieuwe topic ging openen

Hoe is het met je ? Heb je nog een beetje kunnen slapen?

of was je vooral in gedachten met het smsje ??
Dank je wel Break, erg lieve woorden. Even voor de duidelijkheid: het is niet mijn moeder die ziek is, maar haar vrouw. Maar misschien net zo'n pijnlijk gevoel voor haar, dus ook voor mij.
Zucht, meiden alvast mijn excuses voor de enorme egopost die er nu gaat komen. Heb ook niets bijgelezen nog maar ik wil even mij ei kwijt. En ik wil weer even weten hoe mijn relativeermodus aan moet...

Op mijn werk heeft zo'n beetje iedereen dates, waar ze allemaal lekker zonder verwachtingen in stappen, in mijn vriendinnengroep zie ik langzaam aan iedereen gelukkig samen met iemand worden.. En ik...ik ben alleen.Waarom? Omdat ik het zogenaamd 'zo goed alleen red, ik vermaak me prima in mijn eentje', dikke bullshit. Ik wil ook mijn geluk samen met iemand delen, ik wil mijn liefde geven want ik heb zoveel te geven, ik wil geliefd worden door iemand. Elke keer weer als er iemand een verhaal vertelt over een leuke date, potentieel nieuwe liefde luister ik naar ze, lach ik met ze mee, hoop ik voor ze maar diep van binnen huil ik ook steeds een beetje. Waarom overkomt mij dat toch niet? Waarom sta ik niet zo relaxed in het leven, waarom kan ik niet gewoon lekker daten? Neeee, Joker moet meteen weer in de toekomst kijken als ik alleen al met iemand in de kroeg sta te kletsen, Ik ben ook altijd te wantrouwend...Hoezo vind jij mij leuk, hoezo wil je met mij afspreken, zeker alleen maar om me in bed te krijgen? Ik haat het dat ik altijd alles over analyseer.

Zucht. Ik voel me heel alleen. Ik weet even niet de relativeerknop te vinden...sorry meiden...

Kan iemand mij vertellen hoe het ook alweer werkt? Dan ga ik heel alleen mijn avondeten opeten.... (sorry, dit klinkt wel heel depressief...ben gewoon in een mineurstemming...) Iedereen doet leuke dingen lijkt wel, en ik hang op de bank...Huil in mijn bed 's avonds omdat ik me echt af en toe heel eenzaam voel.

Nog een keer een diepe zucht.

Mijn excuses voor deze ego post. Moest het even kwijt.
Hey joker, Zo dan dat klinkt wel gelijk heel depressief hoor.

Weet je wat het is met daten

Dat kan je leren.

Gooi jezelf een maandje op RP en ga gewoon daten

Niet om de liefde van je leven te vinden,maar gewoon om hertt date.

Elke keer als je verwachtingen gaat krijgen, gewoon jezelf de halt toeroepen.

Want nu trap je zelf elke keer in de dezelfde valkuil.

Enne....misschien is het aardig om je eerst even voor te stellen en je toch een heel klein beetje in te lezen.

Je valt wel een beetje rauw binnen, zonder je eerst een heel klein beetje ingelezen te hebben.

De laatste posts waren hier namelijk redelijk emotioneel...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Kym schreef op 03 september 2009 @ 17:23:

Hah, ja, zulke teksten maken me dan weer aan 't lachen Breaky. Dank!

Sowieso maar een rare gedachte/raar nieuws. Toen ik het hoorde barstte ik direct in tranen uit en de uren erna bleven de tranen me hoog zitten. Maar ja, ik moest werken, de rimboe in. Gelukkig heb ik daar wel afleiding gevonden, ik kon/moest mijn gedachten verzetten en tot op heden zit ik nog steeds wel een beetje in die modus. Wat moet ik dan? Want natuurlijk gaan er ook alle andere gedachten door mijn hoofd: wat als de behandeling niet aanslaat, ik zit zo ver weg, ga ik dan terug? En de pijnlijkste gedachte: nee nee nee, ik kan het verdriet van mijn moeder niet aan!

Maar ja.

Frizz, hoe is het met MX, radiostilte nu?

Breaky, ik heb je trouwens lang niet gezien hier, of wel?

Weet je Kym, ik denk dat die modus goed is.

Er komt nu een onzekere periode aan, waarin het leven wél gewoon doorgaat.

Jullie kunnen niks anders doen dan wachten, en laten weten aan elkaar dat jullie van elkaar houden.

Vooralsog kan dat allemaal vanaf de andere kant van de wereld, ookal is het lastig dat je ook fysiek zo alleen bent.

Je kunt niet in een glazen bol kijken hoe het straks allemaal gaat lopen, dus probeer er niet over te piekeren.

Je gevoel zegt je vanzelf wat je moet doen als het moment dáár is.

Wat betreft MX, nee geen radiostilte.

Gisteravond aan de lijn gehad, en vannacht belde ie me wakker.

Hij gaf al aan dat hij dat van mij & zijn werk helemaal niet zo serieus had bedoeld, natuurlijk ben ik wél welkom.

We praten een ander keertje weer verder, live zeg maar.
Ben het eens met Sum Joker!

En verder, probeer een beetje lief voor jezelf te zijn, het leuk te maken in je eentje.

Niet makkelijk, maar ook alleen moet je het fijn kunnen hebben.

Het lijkt alsof je zo gefocust bent op het vinden van liefdesgeluk, dat je even bent vergeten dat je het geluk in JEZELF moet vinden.

Alles wat je bij een ander zoekt, is ook in jou aanwezig.

Pas als je dat hebt gevonden kane en relatie weer een aanvulling zijn, ipv de invulling die je nu zoekt.
Hey!

Sorry, ik heb al eens eerder kort meegeschreven in het eerste deel, maar dit gaat zo hard dat ik het allemaal niet bij kan houden en dus ook niet vaak reageer.

Zat echt even in een dip, dat is ook mijn probleem, kan mezelf hele negatieve dingen aanpraten. Ik ben namelijk verder best positief ingesteld, kan genieten van kleine dingen, maar soms, heel soms bekruipt me het gevoel dat ik altijd alleen blijf. Dat ik altijd die gezellige vriendin ben, die weer alleen naar huis gaat. Ondanks dat ik ook heus wel prima alleen red. Ben ook verder niet constant op zoek. Zoiets moet je overkomen, zover ben ik wel. Maar omdat de laatste paar dagen iedereen om me heen vertelt over een leuke date etc. en ik eigenlijk nooit wat te vertellen heb op dat gebied voelde ik me een loser. Een mislukkeling op dat gebied. Het ergste vind ik nog het feit dat ik lieg tegen mijn collega's over mijn eerdere relaties. Die heb ik namelijk nog nooit eerder gehad. Uiteraard vertel ik dit niet...omdat ik me hiervoor schaam als midden twintiger.

Ik wil ook eens zonder verwachtingen ergens instappen. Ik moet inderdaad maar eens gaan daten om het daten. Maar dat vind ik moeilijk.

Nogmaals mijn excuses voor het binnenvallen. Moest het even kwijt.

Het enige wat ik heb bijgelezen is over Kym. Als ik zoiets lees vind ik mijn 'probleem' ook zo oppervlakkig. Er zijn veel ergere dingen in het leven. @ Kym, ik snap heel goed dat je je heel verdrietig kan voelen om het verdriet wat je moeder heeft. Ook zul je waarschijnlijk het idee hebben dat je niet veel voor haar kunt doen op zo'n grote afstand, maar dat kun je echt wel! Door er gewoon voor haar te zijn, al dan niet op fysieke manier. Laat haar weten dat je aan haar denkt, dat je van haar houdt, dat je er voor haar wilt zijn. Heel veel sterkte. En denk ook aan jezelf!

Nogmaals mijn excuses! En misschien fijn om te weten, ik ben echt niet depressief. Soms geef ik me gewoon over aan mijn negatieve gedachtes. 9 van de 10x kan ik deze 'relativeren', maar soms lukt me dat niet.
Huh, ik zie die spelfout in de topictitel nu pas
Viva naar de knoppen.
quote:Arthemis schreef op 03 september 2009 @ 19:45:

Huh, ik zie die spelfout in de topictitel nu pas Ik zeg,....spellen is zóóóóóóóóóóóóó'relatief
Hahahaha ach ja, die spelfout ontdekken blijkt nog best ingewikkeld.

Joker, niet om het één of ander, maar als jij tegen je collega's liegt... denk ik eerlijk gezegd niet dat dit ff een dippie is en dat je 9 vd 10 keer prima kan relativeren.

Kan me je vorige post ook nog wel herinneren, en dat was ook iets van deze strekking.

Je klinkt beide keren verre van blij...
Kym, wat ontzettend k.u.t. voor je meissie.. Ik weet eigenlijk niet wat ik verder kan zeggen. Relativeren gaat hier even niet he

Joker, er zijn 2 dingen waarbij ik niet relativeer. Dat zijn vreemdgaan en liegen. Je moet wat mij betreft zelf maar uit die shit zien te komen, je hebt je er zelf ingezet.

Frizzy, hoe is het met het downloaden?

Char, beetje leeg al? Je mag nog volzitten hoor, dat bedoel ik niet. Heb je al geprobeerd om iets te doen waar je normaal heel blij van wordt? Paardrijden ofzo?

En verder weet ik het even niet meer.
Ik moet inderdaad maar zelf uit die 'shit' komen. Maar daarom had ik het hier neergeplant. Want door mijn verhaal te doen relativeer ik het al meteen weer voor me, lucht het voor me op. Oke, 7 van de 10x kan ik het relativeren. Vaak schrijf ik pas iets als ik echt in die dikke dip zit, en dan kan het inderdaad overkomen als iemand die het niet meer ziet zitten. Maar het tegendeel is waar. Maar dat probeerde ik in mijn vorige post te verklaren....

Soms ben ik gewoon in een enorme mineurstemming. Er hoeft dan maar 1 opmerking op bijvoorbeeld televisie gemaakt te worden of 1 scene of iets of een zinnetje in een tijdschrift of wat dan ook en de bom valt bij mij. Vandaag was ik in zo'n stemming en kwam er zo'n moment. Vandaar mijn enorm depressief bericht, wat -als ik het nu teruglees- inderdaad erg depri overkomt. Mja, zo voelde ik mij even.
anoniem_4835 wijzigde dit bericht op 03-09-2009 20:07
Reden: toelichting
% gewijzigd
Zegguhhh Madhe dear....wanneer is dat feessie van u nou?

Ik heb trouwens zojuist mijn eerste nadeel ontdekt van mijn nieuwe huis.

Nou ja ik had het eigenlijk al eerder ontdekt maar nu stoor ik me er ineens ook zo aan...

Ik ruik luchtjes!

Eetluchtjes welteverstaan...

Ik vind dat vies, maar er is niet tegen te doen.

Volgens mijn wijze paps komt dat door het centrale afzuigsysteem

*krijgt ineens een heel raar beeld bij een centraal afzuigsysteem*

Kym, ik weet niet of je zin hebt om er over te vertellen maar hoe was het eigenlijk in de rimboe?
Klinkt een beetje stom Kym, maar jouw nieuws relativeert zo'n beetje alles.

Zat even boos en verontwaardigd te zijn omdat mijn kroon gewoon door tweeën breekt, maar eigenlijk...

Stelt niks voor natuurlijk.

Madhe ik heb helemaal niet meer gedownload!

Vergeet het steeds.

Denk aan andere dingen geloof ik...
WAT Frizz.....die je nieuw gaat krijgen die?

*schiet in werkmodus*

Zit het stompje er nog (in je mond) dan weten we gelijk of er een opbouw nodig is
Die centrale afzuigsystemen (bedankt Sum, nu krijg ook ik associaties) vind ik sowieso maar niks.

Heb eens een docu gezien van hele gebouwen waarbij het schadelijk was voor de gezondheid.

Zal vast niet in alle gevallen gelden hoor... maar toch.

Joker ik vraag me af of je niet gewoon in de ontkenning bent.

Klinkt alsof je een probleem hebt.
Ja DIE Sum.

Gelukkig heb ik die afspraak morgen first thing in the morning.

Ongelofelijk zeg!

Stompje zit er nog.

Wat een prutswerk.
Madhe, ik moet tot mijn grote schaamte bekennen dat ik weer helemaal niks heb gedaan vandaag. Oh ja, de afwas en ik heb mijn fiets bij de fietsenmaker opgehaald.

Ik ga ook maar eens douchen want dat heb ik dus ook al sinds dinsdagavond niet meer gedaan. Erg he?

Ik heb vandaag geen wijn gedronken. Gister en eergister wel. Dus ook dat is positief.

Morgenavond ga ik paardrijden en 's avonds laat komt dan een vriendinnetje naar me toe en komt dan logeren. Wij gaan dan met zijn tweetjes naar het festival zaterdag.
Tja, wat voor probleem dan? Een relativeer-probleem als je het mij nu vraagt.

En een probleem op het gebied van het aangaan van relaties, dit is mij al jaren duidelijk. Hoe ik er van af kom...geen idee!

Aargh, vind het jammer dat dit topic zo snel gaat. Heb geen idee waar jullie het verder over hebben. Kan wel terug gaan lezen maar dan zijn we daarna weer 5 pagina's verder ;)...
Ik hou het ook niet echt bij hoor Joker. Ik kom hier eigenlijk pas kort, maar ik probeer wel altijd even de laatste 2 pagina's te lezen, dan weet je nog een beetje waar het over gaat
Nou ik vind liegen over zulke zaken toch echt getuigen van iets diepers.

Ik noem maar wat: slecht zelfbeeld, je schamen voor wie je bent.

Ook hoor ik je zeggen dat je wantrouwend bent, en dat je soms ontzettende dips hebt.

Wil je heus geen rotgevoel aanpraten hoor, maar volgens mij moet je dit eerst onderkennen voor je actie kan ondernemen.
Char echt joh, zo lang niet gedoucht?

Ik vind douchen het lekkerste wat er is, zéker als ik me slecht voel.

Huilen onder de douche is ook lekker...

Gezellig met zoveel extra druppels, en het kan lekker hard want niemand hoort je.
Char, ik dacht al wat ruik ik

Ik vind afwassen en een fiets wegbrengen al heul veul hoor voor een dag 2!

Frizz...hier nog 1, janken onder de douche en dan bij voorkeur ook nog met hele zielige muziek!
quote:Summerdance schreef op 03 september 2009 @ 20:06:

Zegguhhh Madhe dear....wanneer is dat feessie van u nou?

Relaxx, die komt echt wel. Moet er even met vriend voor gaan zitten. Wrsch over niet al te lang, dit weekend gaan we een datum prikken.
Oh ja, die muziek moet natuurlijk ook hard aan.

Weet je trouwens zéker dat niemand je gierende uithalen hoort

Hee Sum, dat afbreken van die kroon hè...

Das toch niet normaal?
Ik luister juist helemaal geen muziek nu. Ga mezelf niet meer pijnigen dan nodig is.

Ja, ik moet ook douchen. Begin nu echt een beetje ranzig te worden Ik heb wel gewoon mijn tanden gepoetst hoor <----- zie je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven