Ik hou van je??

03-09-2009 23:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriend die ik vorig jaar januari heb ontmoet. Sinds december 2008 zijn we 'officieel' een setje. ( ik heb een wereldreis gemaakt vorig jaar en heb hem ontmoet 2 weken voordat ik wegging).

We zijn dolgelukkig met elkaar en ik ben speciaal voor hem verhuisd naar het midden van het land. Hij wil nog niet samenwonen, hij studeert nog en heeft een heel ander leven dan mij. Ik werk namelijk al wat jaartjes. Dolgraag zou ik willen samenwonen, maar wil ook niet te hard van stapel lopen dus forceer het absoluut niet. Eigenlijk heb ik niks te klagen, we doen leuke dingen, zijn altijd blij als we elkaar zien, laten elkaar vrij, en hij zegt vaak genoeg hoe leuk hij mij vind. Het enige wat hij nog nooit heeft gezegd is dat hij van mij houdt. Ik heb hem daar naar gevraagd en als antwoord gaf hij: Ik ben geen persoon die snel van iemand houdt.

Het is inmiddels september, en ik zei het al na 4 maanden, want zo voelde ik het ook. Voor mij heeft hij nooit langer dan 7 maanden een vriendin gehad.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Hij geeft aan dat hij je leuk vind en je wil graag dat hij tegen je zegt dat hij van je houd. Is dat de enige verklaring die hij geeft waarom hij het niet zegt?

En wat maakt het zo belangrijk voor je dat hij 'de woorden' tegen je zegt?
Nee echt?
Het is meer bevestiging denk ik, omdat ik in het verleden vaak gekwetst ben. En ik denk dat hij het nog allemaal een beetje

griezelig vind, omdat we beiden weten dat we het voor elkaar zijn.

Maar bedankt voor je mening suus!
Ik heb altijd geleerd, houden van is het voelen, niet het zeggen.

maar om eerlijk te zijn....het maakt mij stiekem ook wel blij als het tegen me gezegd wordt.

maar je....je kan hem niet dwingen het te zeggen

Doet ook een beetje af aan het gevoel toch?

Zolang jullie alletwee weten dat het goed zit zou ik proberen me er niet al te druk over te maken!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hey Summerdance, je hebt inderdaad een punt. Het is het voelen wat uitmaakt, niet het zeggen. Wat ik ook in mijn vorige reactie zei, het is meer de bevestiging die ik graag wil hebben.

Maar dwing hem absoluut niet hoor, ik weet hoe gek hij op me is!

Heb je zelf ook een relatie?
Gut, nouja, ik heb 'es een SV gehad die het "per ongeluk" tegen me zei. Daar schrok ik me de builenpest van...was gauw over hoor (waarmee ik bedoel dat ik hem snel m'n nest uit heb gewerkt, ik viel helemaal niet op hem, de seks was alleen super)! Nu heb ik een ontzettende toffe peer aan de haak geslagen, al twee jaar, en elke dag vertellen we elkaar hoeveel we van elkaar houden. Dus ik kan me voorstellen dat jij dat ook graag wilt horen. Maar de één is de ander niet en je kunt ook uit daden en andere uitingen opmaken wat hij voelt toch?
Nee op dit moment even niet,maar kan me het gevoel wel voor me halen uit voorgaande relaties.

Kan me die bevestiging wel voorstellen, het zijn echter echt alleen maar woorden die naar mijn mening ook wel heel snel geroepen worden.

Weet je wat ik en ex lief het eerste jaar tegen elkaar zeiden

Want ook wij kregen alletwee het "ik hou van je"maar amper over onze lippen......

Ik zie U graag....betekend hetzelfde maar klonk voor ons wat minder beladen

Toen ik het voor de eerste keer zei schrok ik er zelf van....hij nog harder trouwens hihihi
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Haha, ja we zeggen wel vaak: Ik vind je lief. Dat klinkt al wat minder ' ernstig' dan Ik hou van je. Ik durf het ook niet zo goed meer te zeggen, want denk dat hij daar idd ook van schrikt. Beangstigend misschien, omdat hij dit gevoel nog nooit eerder heeft gehad.

Trouwens gekke vraag, maar wat is een SV?
SV is een sexvriendje...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ohh haha, dank je! ONS wist ik wel :D
Ik ren juist weg als mannen dat tegen me zeggen!

Als ze het doen dan hoeven ze het niet te zeggen, als ze het zeggen is het een goedmakertje omdat ze het niet doen.

(Klink ik heel erg verbitterd? )
Sorry, ik kan niet verklaren waarom je vriend nog nooit langer als 7 maanden een relatie heeft gehad.

Wat ik wel weet is dat "ik hou van je" een bepaalde lading heeft. Ik zeg het op momenten dat ik het echt voel en meen. Niet bijv voor het slapen gaan of aan het eind van een telefoongesprek. Hij zegt het blijkbaar ook op het moment dat hij eraan toe is.
"ik houd van je" zeggen is erg moeilijk. Maar als het echt zo is, moet je dat tegen je geliefde kunnen zegggen vind ik. Op een juist moment. Dus niet terwijl je aan het seksen bent roepen: "zullen we samenwonen?", zoals mij eens is gevraagd. Dan is de geloofwaardigheid er af en spreken de hormonen.
Vind 't heel wat dat jij voor hem bent verhuist, je sociale leven in jouw eigen woonomgeving hebt opgegeven voor hem. Pas op dat je niet door hem wordt aangehouden als vaste scharrel tot ie klaar is met z'n studie en opeens andere plannen krijgt. Zorg dat je er niet meer in investeert dan dat je op dit moment van 'm terug krijgt.
Ik geloof dat wij pas na 1,5 jaar ik hou van je tegen elkaar gezegd hebben.
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 04 september 2009 @ 08:37:

"ik houd van je" zeggen is erg moeilijk. Maar als het echt zo is, moet je dat tegen je geliefde kunnen zegggen vind ik. Op een juist moment. Dus niet terwijl je aan het seksen bent roepen: "zullen we samenwonen?", zoals mij eens is gevraagd. Dan is de geloofwaardigheid er af en spreken de hormonen.

Ik heb wel de eerste keer 'ik hou van je' gezegd tijdens de sex. Duidelijk geval van heat of the moment.

Maar TO: als ik heel eerlijk ben zou ik het ook vervelend vinden als je het van hem (nog) niet te horen krijgt, maar... als jullie relatie goed zit komt het vanzelf.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Je gaat veel harder dan hem in deze relatie. Jij wilt al heel graag samenwonen, terwijl hij nog niet eens van je houdt. Let erop dat je geen dingen doet waar je niet 100% achter staat, want het zou zo kunnen zijn dat dit niet eeuwig gaat duren.

Je bent toch niet voor hem verhuisd he? Je haalt er zelf toch ook wel voordelen uit? Want iets als verhuizen moet je niet voor een ander doen (dat is mijn mening).

Maar hij vindt je leuk, jullie zijn net 9 maanden samen. Ik zie geen reden om een drama te gaan maken of problemen te zoeken.
Hij geeft aan dat hij nog niet van je houdt. Nadeel is dat hij je wel heel erg lief vindt maar dus niet van je houdt, voordeel is dat als hij het zegt, hij het meent aangezien het wel waarde voor hem heeft.

Lees de belangrijkste tip nog wel een keer over. Die van Elninjoo.
Wauw, ik had niet verwacht dat er zoveel (en zoveel verschillende)

reacties zouden komen.

Hij zegt niet: ik hou niet van je, hij laat het antwoord een beetje in het midden. Ik denk dat hij het gewoon moeilijk vind om zijn gevoelens te uiten. Daarentegen stond hij vorig jaar wel te huilen op Schiphol toen ik voor bijna een jaar een wereldreis ging maken. Ik kende hem op dat moment 2 weken. Ik weet ook zeker dat hij mij niet ziet als een scharrel, absoluut niet zelfs!

En laat vaak genoeg merken dat ik heel veel voor hem beteken.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties!
quote:Janneman84 schreef op 04 september 2009 @ 10:18:

Daarentegen stond hij vorig jaar wel te huilen op Schiphol toen ik voor bijna een jaar een wereldreis ging maken. Ik kende hem op dat moment 2 weken.

Ja, aan 't begin van 'n net opbloeiende verliefdheid zijn dat soort gevoelens altijd 't sterkst...

Kortom: gevoelens getoond in 't verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst.
Ik heb ook nog nooit tegen iemand gezegd dat ik niet van ze hou. Als ik niet van iemand houd dan zeg ik gewoon niets, dan laat ik dat in het midden enzo.

Jij wilt heel graag dat hij van je houdt, en lijkt ons er nu zelfs van te proberen te overtuigen, maar je opent er wel een topic over dat hij het nooit zegt.

Ik denk dat dat komt omdat je aanvoelt dat het bij hem niet zo diep zit. Wat denk jij?
ach het is maar tekst
dumpen
'Ik hou van jou' heb ik nog nooit gezegd tegen mijn JG (vriend).

We kennen elkaar al een tijdje en het is echt 'aan'

Sterker nog, we krijgen samen een baby..... samenwonen gaat ook gebeuren... maar 'ik hou van jou' nooit gezegd....

Ik heb niets met Ik hou van jou. Hij ook niet.....

'Ik heb je lief' dat wel...... dan smelt ik. maar dat wordt niet iedere dag / week gezegd....
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven