Werk & Studie alle pijlers

Rechtsgeleerdheid

03-09-2009 17:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in februari of september beginnen met de opleiding Rechtsgeleerdheid. Ik vroeg mij af of iemand daarvan de boeken weet voor het eerste jaar (RUG)? Ik wil me namelijk alvast inlezen en een idee krijgen van het niveau en de hoeveelheid.
http://www.rug.nl/ocasys/rechten/main/c ... rchResults

Hier kun je al een hele hoop vinden. Klik op de vakken voor omschrijving en literatuur.
En dit zijn de vakken die je in het eerste jaar moet afronden;

1. Algemene Rechtswetenschap (7 ec)

2. Bestuursrecht 1 (5 ec)

3. Burgerlijk Recht 1 (8 ec)

4. Elementair Belastingrecht of

Elementaire Bestuurskunde of

Elementair Recht & ICT *

(4 ec)

5. Elementair Internationaal Publiekrecht (5 ec)

6. Juridische Vaardigheden A (3 ec)

7. Juridische Vaardigheden B (2 ec)

8. Juridische Vaardigheden C (3 ec)

9. Rechtsgeschiedenis 1 (6 ec)

10. Staatsrecht 1A (6 ec)

11. Staatsrecht 1B (4 ec)

12. Strafrecht 1 (7 ec)

Bij de link die AlettaJacobs net gepost heeft, kan je vinden wanneer welk vak (dus semester 1a, 1b, 1a+b, of 2a,2b, 2a+b) precies gegeven wordt en welke vakken je dus tegelijkertijd volgt.
Even domme en luie vraag: is dat gewoon hetzelfde als rechten of is het een master oid?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 03 september 2009 @ 17:59:

Even domme en luie vraag: is dat gewoon hetzelfde als rechten of is het een master oid?Rechten en Rechtsgeleerdheid is hetzelfde, je kort het af door te zeggen dat je rechten studeert. Het kan zowel de BA als de MA zijn op de uni.
Niet vergeten de Boom Basics boekjes te halen! Kosten 10 euro per stuk maar zijn onmisbaar tijdens je studie. Ze schelen je heel veel tijd en gepuzzel.
En de samenvattingen van de Joho! Ook altijd handig! :D
quote:Sugarbaby schreef op 03 september 2009 @ 18:21:

En de samenvattingen van de Joho! Ook altijd handig! :DMaar ze zijn zeker niet betrouwbaar en aangezien ze nog niet echt de studie gaat doen maar zich slechts wil inlezen, zou ik deze zeker niet aanraden in dit stadium aangezien ze nog niet juist van onjuist kan onderscheiden.
quote:Zwieber schreef op 03 september 2009 @ 18:23:

[...]

Maar ze zijn zeker niet betrouwbaar en aangezien ze nog niet echt de studie gaat doen maar zich slechts wil inlezen, zou ik deze zeker niet aanraden in dit stadium aangezien ze nog niet juist van onjuist kan onderscheiden.Wou ik net zeggen. Doorgaans slecht geschreven en onbetrouwbaar.
Onlangs is de naam van de opleiding aan de RuG veranderd in Rechtsgeleerdheid, maar het is dus gewoon de rechtenopleiding.

@ Cetera: ik neem aan dat je de boeken niet gelijk gaat kopen? Het is goed mogelijk dat je namelijk volgend jaar een ander boek of een andere druk moet hebben.
Hey!

Paar jaar geleden heb ik propedeuse rechten gehaald aan de uni. Heb evt nog wel een boek voor je om in te lezen. Met name inleiding in de rechtswetenschappen is denk ik voor jou interessant om te lezen, is prima om er een beetje in te komen. Je mag hem gratis hebben!

Is waarschijnlijk idd niet handig om nu al boeken te bestellen voor je opleiding aan de RUG, aangezien ze nogal vaak wisselen van literatuur en druk per semester.

Laat maar even wat weten!

Groetjes!
Bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad nog niet van plan om de boeken te kopen, maar het een en ander inzien kan nooit kwaad.

@ wonderwoman23

Dat zou erg fijn zijn! Ik ben net klaar met het boek Rechtsoriëntatie, die mij ook al een eind op weg heeft geholpen.

Misschien is het handig dat ik hier mijn e-mailadres op plaats voor verdere gegevens?

Dan wijzig ik deze wanneer je het bericht gelezen hebt.

Hier stond wat leuks.
You've got mail :-))
Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven