Rechtsgeleerdheid
donderdag 3 september 2009 om 17:05
donderdag 3 september 2009 om 17:23
http://www.rug.nl/ocasys/rechten/main/c ... rchResults
Hier kun je al een hele hoop vinden. Klik op de vakken voor omschrijving en literatuur.
Hier kun je al een hele hoop vinden. Klik op de vakken voor omschrijving en literatuur.
donderdag 3 september 2009 om 17:33
En dit zijn de vakken die je in het eerste jaar moet afronden;
1. Algemene Rechtswetenschap (7 ec)
2. Bestuursrecht 1 (5 ec)
3. Burgerlijk Recht 1 (8 ec)
4. Elementair Belastingrecht of
Elementaire Bestuurskunde of
Elementair Recht & ICT *
(4 ec)
5. Elementair Internationaal Publiekrecht (5 ec)
6. Juridische Vaardigheden A (3 ec)
7. Juridische Vaardigheden B (2 ec)
8. Juridische Vaardigheden C (3 ec)
9. Rechtsgeschiedenis 1 (6 ec)
10. Staatsrecht 1A (6 ec)
11. Staatsrecht 1B (4 ec)
12. Strafrecht 1 (7 ec)
Bij de link die AlettaJacobs net gepost heeft, kan je vinden wanneer welk vak (dus semester 1a, 1b, 1a+b, of 2a,2b, 2a+b) precies gegeven wordt en welke vakken je dus tegelijkertijd volgt.
1. Algemene Rechtswetenschap (7 ec)
2. Bestuursrecht 1 (5 ec)
3. Burgerlijk Recht 1 (8 ec)
4. Elementair Belastingrecht of
Elementaire Bestuurskunde of
Elementair Recht & ICT *
(4 ec)
5. Elementair Internationaal Publiekrecht (5 ec)
6. Juridische Vaardigheden A (3 ec)
7. Juridische Vaardigheden B (2 ec)
8. Juridische Vaardigheden C (3 ec)
9. Rechtsgeschiedenis 1 (6 ec)
10. Staatsrecht 1A (6 ec)
11. Staatsrecht 1B (4 ec)
12. Strafrecht 1 (7 ec)
Bij de link die AlettaJacobs net gepost heeft, kan je vinden wanneer welk vak (dus semester 1a, 1b, 1a+b, of 2a,2b, 2a+b) precies gegeven wordt en welke vakken je dus tegelijkertijd volgt.
donderdag 3 september 2009 om 17:59

donderdag 3 september 2009 om 18:03
donderdag 3 september 2009 om 18:23
quote:Sugarbaby schreef op 03 september 2009 @ 18:21:
En de samenvattingen van de Joho! Ook altijd handig! :DMaar ze zijn zeker niet betrouwbaar en aangezien ze nog niet echt de studie gaat doen maar zich slechts wil inlezen, zou ik deze zeker niet aanraden in dit stadium aangezien ze nog niet juist van onjuist kan onderscheiden.
En de samenvattingen van de Joho! Ook altijd handig! :DMaar ze zijn zeker niet betrouwbaar en aangezien ze nog niet echt de studie gaat doen maar zich slechts wil inlezen, zou ik deze zeker niet aanraden in dit stadium aangezien ze nog niet juist van onjuist kan onderscheiden.
donderdag 3 september 2009 om 19:58
quote:Zwieber schreef op 03 september 2009 @ 18:23:
[...]
Maar ze zijn zeker niet betrouwbaar en aangezien ze nog niet echt de studie gaat doen maar zich slechts wil inlezen, zou ik deze zeker niet aanraden in dit stadium aangezien ze nog niet juist van onjuist kan onderscheiden.Wou ik net zeggen. Doorgaans slecht geschreven en onbetrouwbaar.
[...]
Maar ze zijn zeker niet betrouwbaar en aangezien ze nog niet echt de studie gaat doen maar zich slechts wil inlezen, zou ik deze zeker niet aanraden in dit stadium aangezien ze nog niet juist van onjuist kan onderscheiden.Wou ik net zeggen. Doorgaans slecht geschreven en onbetrouwbaar.
donderdag 3 september 2009 om 20:05
donderdag 3 september 2009 om 22:16
Hey!
Paar jaar geleden heb ik propedeuse rechten gehaald aan de uni. Heb evt nog wel een boek voor je om in te lezen. Met name inleiding in de rechtswetenschappen is denk ik voor jou interessant om te lezen, is prima om er een beetje in te komen. Je mag hem gratis hebben!
Is waarschijnlijk idd niet handig om nu al boeken te bestellen voor je opleiding aan de RUG, aangezien ze nogal vaak wisselen van literatuur en druk per semester.
Laat maar even wat weten!
Groetjes!
Paar jaar geleden heb ik propedeuse rechten gehaald aan de uni. Heb evt nog wel een boek voor je om in te lezen. Met name inleiding in de rechtswetenschappen is denk ik voor jou interessant om te lezen, is prima om er een beetje in te komen. Je mag hem gratis hebben!
Is waarschijnlijk idd niet handig om nu al boeken te bestellen voor je opleiding aan de RUG, aangezien ze nogal vaak wisselen van literatuur en druk per semester.
Laat maar even wat weten!
Groetjes!
vrijdag 4 september 2009 om 01:35
Bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad nog niet van plan om de boeken te kopen, maar het een en ander inzien kan nooit kwaad.
@ wonderwoman23
Dat zou erg fijn zijn! Ik ben net klaar met het boek Rechtsoriëntatie, die mij ook al een eind op weg heeft geholpen.
Misschien is het handig dat ik hier mijn e-mailadres op plaats voor verdere gegevens?
Dan wijzig ik deze wanneer je het bericht gelezen hebt.
Hier stond wat leuks.
@ wonderwoman23
Dat zou erg fijn zijn! Ik ben net klaar met het boek Rechtsoriëntatie, die mij ook al een eind op weg heeft geholpen.
Misschien is het handig dat ik hier mijn e-mailadres op plaats voor verdere gegevens?
Dan wijzig ik deze wanneer je het bericht gelezen hebt.
Hier stond wat leuks.