Gewoon, lekker relativeren! (II)

02-09-2009 11:37 3113 berichten
Alle reacties Link kopieren
JEEJ Kymm :-D

Ik heb vanmorgen laatste bericht gepost op het * oude* topic en las later het bericht van viva angel...

bedacht me dat ik maar even zou wachten wanneer je het nieuwe topic ging openen

Hoe is het met je ? Heb je nog een beetje kunnen slapen?

of was je vooral in gedachten met het smsje ??
hey kymmm zou jij vandaag niet gaan paardrijden??

Leuk dat je een leuke avond hebt gehad. Hoe voel je je nu verder ?
Kym score 1!!!! Wat bedoel je daarmee? uiteraard alles in het kader van KodW
Nee, morgen denk ik Boem. Heb de tijd. Ben een lang weekend in de grote stad

Zonder niet al te veel te denken aan de ellende thuis, gaat het prima met mij. Wel een hele uitgebreide mail van mijn moeder gelezen net en die is dan toch wel weer rauw.
quote:Pompiedoe schreef op 05 september 2009 @ 17:25:

Kym score 1!!!! Wat bedoel je daarmee? uiteraard alles in het kader van KodW Het spijt me zeer, maar het was Fucking Paradise! Ik kon kiezen! En heb gekozen voor de allerlekkerst dansende. En mennnnnn, wat zoende ie ook lekker!
Damn Pom, een etentje oop jouw kosten enkel en alleen zodat jullie weer quitte staan?

Vreemd idee.

Ten eerste, wat kan jou dat geld nou schelen?

Ten tweede, horen dates niet gewoon voor de leuk (en wie weet nog meer) te zijn?

Ten derde, straks krijgt hij alleen maar verkeerde verwachtingen.

Wat goed zeg Boem!

Klinkt inderdaad als weer een stapje in proces.

Natuurlijk ben jij dat allemaal waard!

Klopt wat je zegt, je leert in je opleiding een hoop over jezelf.

Maar je kunt die opleiding behalen zonder er zélf klaar voor zijn.

En dat is errug moeilijk als je zelf flink wat hebt meegemaakt.

Niet onmogelijk hoor, maar zou niet willen dat je je erop verkijkt.

Toevallig heb ik meerdere stagiaires meegemaakt die vaktherapie gaven, en die kwamen zichzelf KEIhard tegen.

Twee van de drie kregen het advies te stoppen met de opleiding.

De opleiding heeft ze echter uiteindelijk wel laten slagen...

Ook in het groepswerk heb ik het vaak meegemaakt, met collega's en stagiaires.

Vind dat veel misstanden in de hulpverlening ontstaan doordat velen gewoon NIET geschikt zijn voor het werk (om uiteenlopende redenen).

Bepaalde wonden helen, maar laten nou eenmaal wel een litteken achter.

Een baan in de hulpverlening kan maken dat er constant druk wordt uitgeoefend op die littekens, en dat is niet fijn.
Alleen gezoend Kym!?

Of ook (hardcore) geviezelevozeld?

*geniet van de sensatie*

Hoe verliefd ik ben op een schaal van 1-10.

Eeuuhh... 5?

Misschien valt ie een beetje laag uit omdat ik hem net aan de lijn had en dingen zei die ik niet zo leuk vond.

Wat MBF betreft heb je dan wel weer helemaal gelijk.

Mijn naam... niet aan gedacht nee.

Zal ik hem straks bellen?
Als het de spuigaten uitloopt, dan is 't een belletje waard ja. Anders kan het ook later, op een goed moment.

Ik vind trouwens ook dat Pom TM niets verschuldigd is, kom zeg! Dit zijn lastige dingen, maar ik heb echt geleerd ook daarover eerlijk te zijn (wil je andersom toch ook?). Als het niet goed voelt, hem niet meer gaan zien Pom. Eb hem dat vertellen. Van geen klik enzo.

Alleen gezoend. Klein probleem is echter dat ik zijn broer leuk vond (uit Zuid Afrika, slim, beleefd) en nummers had gewisseld toen die (eerder) wegging. Naja en na nog wat drankjes vond ik de zoener dus ook ineens wel leuk (vooral omdat ie zo onzettend goed danste) en voor ik het wist zoenden we hardcore! Oeps.
hee frizz.. Daar heb je ook helemaal gelijk in!

En dat is nou juist het geen waar ik zo'n hekel aan heb. Therapeuten die vaak niet professioneel zijn en zich te veel laten leiden door hun eigen emoties. Dan is er vaak TE veel tegenoverdracht en dat kan gewoon niet.. Niet goed voor patient, niet goed voor peut..

Ik ben me heel erg bewust van hoe mijn verleden mij gevormt heeft. Heb het afgelopen jaar heel wat recht gezet voor mezelf.

Veel gedachten verandert. Ik wil aan die opleiding beginnen, en wanneer mij het advies gegeven wordt niet verder te gaan zal ik daar naar luisteren. Dat is beter voor mezelf, en ik vind het gewoon onprofessioneel van mensen die daar niet naar luisteren. Als je een vak als therapeut zijn ambieert, dan streef je er toch ook naar een goede peut te worden. Ik vind onprofesionele peuten eigenlijk gewoon helemaal GEEN peut
Hummm voelt voor mij gewoon niet goed. Ik heb nu het idee dat ik van hem heb geprofiteerd. Aan de andere kant ik heb daarna wel alle drankjes betaald. Ik weet het niet, zelfs met ex hebben wij bijna altijd om en om betaald ook al verdiende hij meer dan ik (ok ok ex betaalde relatief meer, maar van mijn vriend heb ik meer het idee dat het van ons samen is en kan ik het ook makkelijker accepteren dat hij meer betaalt). Ga hier maar even over nadenken...
Pom, maak je niet zo druk om dat geld zeg! Als hij het niet kon betalen, dan had ie dat niet gedaan. Maak je het nu niet groter dan het is?

Voor de volgende keer: altijd de kosten delen tijdens een eerste date
Misschien doe ik dat wel, het probleem groter maken. Heb overigens ook aangeboden om de rekening te splitten, maar dat wuifde hij weg. Moet gewoon ff wennen dat een vreemde vent voor je heeft betaald en waarvan je weet dat het niks gaat worden. Stel ik had met hem gezoend en er was potentie op meer, dan had ik minder/geen moeite mee en de volgende keer zou ik betalen. Stomme situatie..
Maar Kym, als ik hem zie krijg ik het niet over mijn lippen...

En gisteravond was er echt wel een goeie aanleiding, but I chickened out (en gebruikte als excuus naar mezelf dat er teveel mensen op ons letten).

Daar had ik het dus net met MX over aan de telefoon, hij zegt dat ik mijn eigen problemen creëer en het dus zelf moet oplossen (probeerde het MX voor me op te laten lossen, ha!).

Waarop ik zei: 'Ja ik ga het hem zeggen, binnenkort.'

En MX zei, heel terecht: 'Binnenkort? Volgende maand bedoel je zeker!'.

*leest nog eens terug wat er staat... en vindt zichzelf een slappeling*

Hahahaha oh Kym!

Je gaat jezelf verliezen daar met al die lekkere kerels!

Straks zie je door de bomen het bos niet meer.

Wat nou als zijn broer belt?

Mooie ambities Boem.

Maar ik denk wel dat élke peut dat tegen zichzelf zegt.

Tis voor veel mensen best moeilijk toe te geven last te hebben van tegenoverdracht hoor.

En nog los van de tegenoverdracht, met clienten tegenover je krijg je voortdurend alles terug.

Met bovenstaande zaken krijgt iedereen in de hulpverlening te maken, en dat kost je veel energie als je nog onervaren bent.
Djiez Pom, daar heb ik nou echt geen moeite mee.

Heb het al vaker gezegd, als een man MIJ meevraagt, verwacht ik ook dat hij betaalt.

Hoe vreselijk zakelijk en stom is het om te splitten?

Heel Hollands ook trouwens, mijn Su-ex en MX laten mij helemaal nooit iets betalen in het openbaar.

En dat geldt niet alleen voor dates, ook als je met een groepje bent.

De ene keer betaalt de één, de andere keer de ander.

Trekt allemaal uiteindelijk wel weer recht, en de keren dat jij niet betaalt voelt het als een cadeautje.

De keren dat je wél betaalt wordt je er blij van, want heb je gezellig getrakteerd.
Precies, bij bekenden of potentiële vrienden, dan is er gewoon wisselwerking.

Alleen ik ga met hem geen wisselwerking hebben, want vind hem niet leuk genoeg. Maar voel me nu wel een beetje alsof ik een golddigger ben... Tis gewoon mijn gevoel.
Nou zeg, hij wilde zélf toch zeker betalen?

En jij hebt daarna de drankjes betaald!

Waarom zo krampachtig?
Je bent geen golddigger, want je was niet uit op zijn geld. Hij heeft aangeboden te betalen. That's it.

Uhm. De Broer heeft al gesmst. Maar we hebben de casus even besproken hier en denken dat het niet erg is dat ik met zijn broer heb gezoend. En we denken ook dat Broer2 het niet tegen Broer1 zal vertellen, want dat doen mensen hier niet. Denken we hoor, denken we.

Gewoon, omdat ik altijd superzelfstandig ben geweest en behoorlijk financieel onafhankelijk ben geweest en nu betaalt iemand voor mij, zonder dat wat terug krijgt. iIk betaal vaak voor mensen en nu niet....brrr, moet gewoon wennen . Maar goed ik ga koken.
Hahahahah oh Kym, ik zie al helemaal voor je hoe jullie dat zitten te analyseren.

Niet druk maken dus, doen waar je zin in hebt.

Pom joh, weer een mooi oefenpuntje.

Laat anderen eens toe jou iets te geven.

Had ik trouwens al verteld dat ik een heel mooi boeket voor mezelf had gekocht?

Het ruikt helemaal lekker hier.
Zo, back home.

Waar is iedereen?
Ik ben hier.

Net besloten mezelf op te gaan peppen.

Hoest met jou Kym?
Hi Frizz

Oppeppen? Ga je uit?

Hier ok. Leuke dag gehad, minder brak inmiddels en er staat weer een party op de agenda vanavond..
Nee dat niet.

Zit een beetje weg te zakken qua humeur merk ik.

Mooi zo!

Ga je vanavond zoenen met B1 of B2?

Wat voor muziek draaien ze daar eigenlijk?

En ik wilde je ook nog vragen, wat eet je daar?

Koken jullie zelf, of wordt er daar ook veel op straat gegeten?
What's up met je humeur dan meis? Hoe komt 't, weet je dat?

Vanavond is een insidersfeestje, geen locals dus. Er wordt eigenlijk alleen maar R&B en hiphop gedraaid en Afrikaanse muziek (ik ken al verschillende liedje s:)!). Eten wordt gekookt, maar ik eet net zo goed van de straat. Lekker.
Hé sunshines,

Zit nu met buuf op de bank en naar Revolver te kijken en wij zijn een beetje aangeschoten joehoe. maar Frizzepizz wat is er?
Hmmm... geen slecht humeur, maar zat me een beetje lamlendig te voelen.

Dat theorieboek nog steeds niet opengeslagen, zit een beetje te hangen.

En me ineens af te vragen of ik geen achtelijke idioot ben ik het hele MX-verhaal.

Denk dat als ik de tv uitzet en ga leren, ik me al stukken beter ga voelen.

Ah lekkere muziek dus!

Ben ik zelf ook van, vind house meestal maar niks (sorry voor alle happy hardcore fans hier... )

Heerlijk als je gewoon op straat kan eten zeg.

Zag net een programma over Indonesie, gaat het bij mij toch ook wel weer kriebelen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven