Gezondheid alle pijlers

De pil slik vraag !

06-09-2009 20:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet een beetje lachen als ik de titel lees, maar mijn vraag is als volgt.

Recent de pil doorgeslikt omdat ik anders tijdens mijn vakantie ongesteld zou zijn. Nu inmiddels 2 weken van de nieuwe pil geslikt en zal precies als ik met deze strip klaar ben ongesteld worden gelijk met een geweldig feest. bah... dat kan ik dus effe niet gebruiken.

Nu is mijn vraag. Kan ik nu halverwege deze pilstrip stoppen.. ongesteld worden en na mijn ongesteldweek een nieuwe strip pakken en vrolijk verder gaan..... of schop ik dan mijn hele hormoonhuishouding in de war?

Doe dit trouwens normaal nooit, maar eens per jaar met de vakantie vind ik het wel fijn effe geen last te hebben zeg maar....
Makkelijkste is natuurlijk gewoon nog een strip extra doorslikken. Alleen wordt de kans op een doorbraakbloeding dan wel wat groter denk ik.

Maar in principe kan het wel wat jij wil.
Als het goed is staat dat allemaal heel duidelijk in de bijsluiter.
persoonlijk zou ik nog een maand doorslikken.
Ja dat kan. Je hebt immers al een hele strip geslikt + nog iets meer. Dan kun je stoppen. Als je maar na een week weer begint.
Peas on earth!
Tenzij je een driefasen-pil hebt.
Peas on earth!
Als je een lichte hormoon pil gebruikt dan kun je altijd doorslikken.

Huisartsen en apotheken (die bij mij in de omgeving i.i.g.) raadde mij aan om continu de pil door te slikken. Hierdoor word ik maar 1x in het halfjaar ongesteld, dan las ik een stopweek in.

Vooral als je lichamelijk (maar ook geestelijk, pms) last hebt van je menstruatie is dit een uitkomst.

Maar misschien is dit iets wat je het beste met jouw huisarts of apotheek kunt bespreken.
Als je een pil hebt waarbij je 21 dagen lang het zelfde type pil slikt dan kan je nu gewoon ergens halverwege een stopweek inlassen, zodat je tijdens het geweldige feest al ongesteld bent geweest.

Als je een driefasen pil slikt dan kan je beter niet halverwege de strip een stopweek inlassen.
Ik slik zover ik weet geen 3 fasen pil. Wist ook niet dat zoiets bestond. Gebruik de Stediril 30
Van de site: Anticonceptiepil.nl

Wat is Stediril 30

Stediril 30 is een lichte anticonceptiepil die wordt gebruikt om zwangerschap te voorkomen. Stediril 30 is een zogenaamde éénfase combinatiepil. Eénfase, omdat alle 21 pillen per strip dezelfde hormoonsamenstelling hebben. Combinatiepil, omdat er 2 verschillende hormonen in deze pil zitten.

Anticonceptiepillen zijn zeer betrouwbaar, maar zij moeten dan wel correct worden ingenomen, zonder dat de tabletten worden vergeten. De kans op zwangerschap is bij goed gebruik zeer klein. In de bijsluiter van Stediril 30 kunt u precies lezen hoe u Stediril 30 moet gebruiken.

Je kunt prima je ongesteldheid in laten gaan wanneer jij dat wilt. Alleen hoe langer je de pil doorslikt hoe meer kans op een doorbraak bloeding.
Dankjewel Dushi voor de info.

Als ik het goed begrijp kan ik dus het beste de pil doorslikken en daarna ongesteld worden dan nu stoppen, ongesteld worden en opnieuw met een pilstrook beginnen.
Hoi

Ik slik de pil negen week achter elkaar...en tegen die tijd kijk ik altijd ff of ik belangrijke dingen op de agenda heb staan, ik pas mijn pilstop daar een beetje aan. Of ik slik de pil een paar dagen extra of ik stop gewoon een weekje eerder.

Ik doe dit al jaren zo, op advies van mijn huisarts!!
Jeetje Nonnevonne echt waar? Klinkt op zich wel ideaal.
Je kunt de pil gewoon door blijven slikken net zolang als je wilt (of tot dat je 'n doorbraakbloeding krijgt)
Ja hoor, bij 'n éénfasepreparaat geen probleem. Ik slik altijd tot ik een doorbraakbloeding krijg, en ga dan echt de strip niet afmaken, dan blijf ik bloeden. Paar dagen stoppen, (geen week, heb ik geen zin in, vier of vijf dagen is lang zat) en dan ga ik gewoon door waar ik was gebleven met de vorige strip.
toen ik de pil nog slikte, slikte ik met gemak 6 maanden door. Als je dan doorbraakbloedingen krijgt, is het tijd om even een stopweek in te lassen. Doorslikken is niet slecht voor je, het bespaart je een hoop gedoe met ongesteld zijn....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven