Turksbrood

07-09-2009 12:17 14 berichten
Hebben jullie toevallig lekkere recepten om je turksbrood mee te beleggen??
Alle reacties Link kopieren
Feta kaas en walnoten, feta kaas en watermeloen of druiven, deze laatste 2 niet tussen het brood doen, maar gewoon erbij serveren. In de plaats van stokbrood bij soep of barbeque.
Turkse worst

kaas en dan even in de oven doen
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Laatst een heerlijke pizza gemaakt.

Brood doormidden snijden. Deze helften smeer je in met pizza saus/ tomaten saus, dan doe je er geraspte kaas overheen (buiten lekker blijven de groentes beter "vastplakken").

Dan beleg je de pizza met wat je lekker vind. Courgette, paprika, aubergine, tomaatjes, uien, blokjes ham. Bestrooien met pizzakruiden en geraspte kaas. 20 minuten op 180 graden.

Njammie!
Ja, dat vind ik echt.
chocopasta, kaas en dan in de oven, lekker met ham, tomaat en sla.....ga zo maar door,

Maar ook alleen met knoflooksaus is het heerlijk.

GRTZ M
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Turkse tosti:

Turkse feta (4 halve schijven in blik bij turkse winkel) door een dipje 'prakken' van olijfolie, limoensap en verse koriander.

Dit mengsel op het brood smeren, plakjes suçuk (= turkse knoflookworst) erop en in het tosti-ijzer.
Baba Ghanousj (aubergine dip) en tapenade (rood) samen.
1 Turks brood

2 tenen knoflook

500 gram gehakt

400 gram gemengde groenten

1 zakje bechamelsaus

melk

olie

kuipje paturain

Hol het brood uit. Laat een rand van ongeveer 2 cm over. Snijd de tenen knoflook aan stukken en even laten bakken in olie. De olie en knoflook op het brood gieten en het brood 5 minuten in de oven voorbakken op ongeveer 200°C. Gehakt rul bakken, kruiden met zout en peper. Daarna de groenten meebakken. Bechamelsaus bereiden zoals op de verpakking. Goed blijven roeren. Is de saus klaar, het kuipje paturain erdoor roeren. Groenten, gehakt en saus bij elkaar voegen en het brood vullen hiermee. Een kwartiertje afbakken in de oven.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
quote:miertje M schreef op 07 september 2009 @ 12:46:

chocopasta, kaas en dan in de oven, lekker met ham, tomaat en sla.....ga zo maar door,

Maar ook alleen met knoflooksaus is het heerlijk.

Hm... lees ik dit nou goed?? En dan met kaas en ham en tomaat???

:puke:
Zo las ik het ook, maar ik denk dat Miertje bedoelt: chocopasta óf kaas en dan in de oven óf lekker met ham etc etc.

Maar misschien heb ik het mis, hoor, ik zie wel vaker gekke combi's langskomen

On topic: volgens mij kan alles op Turks brood!
shoarma, ananas, kaas erover en natuurlijk... knoflook saus! (ik gebruik het brood dan als pizzabodem zeg maar, dus doormidden snijden en de 2 helften beleggen.

of tonijnsalade maken (lekker zoet met wat chilisaus) en dan het warmgemaakte brood doorsnijden in 4 punten en vullen met de salade en wat kaas.

smakelijk!
Oud topic, maar dat maakt niet zoveel uit.

Brie, walnoten en honing en dan in de oven. Mjammie....

Wij hebben hier geen Turk om de hoek, waar kun je nog meer Turks brood kopen? (ik koop het nooit, vandaar).
quote:Sam32 schreef op 12 maart 2011 @ 12:17:

Oud topic, maar dat maakt niet zoveel uit.

Brie, walnoten en honing en dan in de oven. Mjammie....

Wij hebben hier geen Turk om de hoek, waar kun je nog meer Turks brood kopen? (ik koop het nooit, vandaar).Ik woon iets boven Amsterdam maar bij ons is het in alle supermarkten te krijgen, AH, Dekamarkt, Vomar, Super de Boer enz. Maar zelf koop ik het liever bij een van de vele Turkse toko's hier. Ik koop het dunnere turkse brood, Lavas. Die is niet zo droog als turks brood.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het lekkerste vind ik:

een dik ei bakken met zakje soepgroenten, knof en ui, geraspte kaas.

Brood doormidden snijden

Omelet erop

Schijfjes tomaat

Aromat eroverheen

Andere kant van het brood insmeren met mayo

Dichtklappen en in (pizza)punten snijden.

Door elk partje een prikker met augurkje

Warm en koud heerlijk!

verpak ze ook vaak in alufolie en neem ze mee op picknick!

Eet smakelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven