Turksbrood
maandag 7 september 2009 om 12:43
Laatst een heerlijke pizza gemaakt.
Brood doormidden snijden. Deze helften smeer je in met pizza saus/ tomaten saus, dan doe je er geraspte kaas overheen (buiten lekker blijven de groentes beter "vastplakken").
Dan beleg je de pizza met wat je lekker vind. Courgette, paprika, aubergine, tomaatjes, uien, blokjes ham. Bestrooien met pizzakruiden en geraspte kaas. 20 minuten op 180 graden.
Njammie!
Brood doormidden snijden. Deze helften smeer je in met pizza saus/ tomaten saus, dan doe je er geraspte kaas overheen (buiten lekker blijven de groentes beter "vastplakken").
Dan beleg je de pizza met wat je lekker vind. Courgette, paprika, aubergine, tomaatjes, uien, blokjes ham. Bestrooien met pizzakruiden en geraspte kaas. 20 minuten op 180 graden.
Njammie!
Ja, dat vind ik echt.
maandag 7 september 2009 om 12:46
maandag 7 september 2009 om 12:46
maandag 7 september 2009 om 12:54
1 Turks brood
2 tenen knoflook
500 gram gehakt
400 gram gemengde groenten
1 zakje bechamelsaus
melk
olie
kuipje paturain
Hol het brood uit. Laat een rand van ongeveer 2 cm over. Snijd de tenen knoflook aan stukken en even laten bakken in olie. De olie en knoflook op het brood gieten en het brood 5 minuten in de oven voorbakken op ongeveer 200°C. Gehakt rul bakken, kruiden met zout en peper. Daarna de groenten meebakken. Bechamelsaus bereiden zoals op de verpakking. Goed blijven roeren. Is de saus klaar, het kuipje paturain erdoor roeren. Groenten, gehakt en saus bij elkaar voegen en het brood vullen hiermee. Een kwartiertje afbakken in de oven.
2 tenen knoflook
500 gram gehakt
400 gram gemengde groenten
1 zakje bechamelsaus
melk
olie
kuipje paturain
Hol het brood uit. Laat een rand van ongeveer 2 cm over. Snijd de tenen knoflook aan stukken en even laten bakken in olie. De olie en knoflook op het brood gieten en het brood 5 minuten in de oven voorbakken op ongeveer 200°C. Gehakt rul bakken, kruiden met zout en peper. Daarna de groenten meebakken. Bechamelsaus bereiden zoals op de verpakking. Goed blijven roeren. Is de saus klaar, het kuipje paturain erdoor roeren. Groenten, gehakt en saus bij elkaar voegen en het brood vullen hiermee. Een kwartiertje afbakken in de oven.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
maandag 7 september 2009 om 12:55
maandag 7 september 2009 om 12:58
maandag 7 september 2009 om 13:09
shoarma, ananas, kaas erover en natuurlijk... knoflook saus! (ik gebruik het brood dan als pizzabodem zeg maar, dus doormidden snijden en de 2 helften beleggen.
of tonijnsalade maken (lekker zoet met wat chilisaus) en dan het warmgemaakte brood doorsnijden in 4 punten en vullen met de salade en wat kaas.
smakelijk!
of tonijnsalade maken (lekker zoet met wat chilisaus) en dan het warmgemaakte brood doorsnijden in 4 punten en vullen met de salade en wat kaas.
smakelijk!
zaterdag 12 maart 2011 om 13:24
quote:Sam32 schreef op 12 maart 2011 @ 12:17:
Oud topic, maar dat maakt niet zoveel uit.
Brie, walnoten en honing en dan in de oven. Mjammie....
Wij hebben hier geen Turk om de hoek, waar kun je nog meer Turks brood kopen? (ik koop het nooit, vandaar).Ik woon iets boven Amsterdam maar bij ons is het in alle supermarkten te krijgen, AH, Dekamarkt, Vomar, Super de Boer enz. Maar zelf koop ik het liever bij een van de vele Turkse toko's hier. Ik koop het dunnere turkse brood, Lavas. Die is niet zo droog als turks brood.
Oud topic, maar dat maakt niet zoveel uit.
Brie, walnoten en honing en dan in de oven. Mjammie....
Wij hebben hier geen Turk om de hoek, waar kun je nog meer Turks brood kopen? (ik koop het nooit, vandaar).Ik woon iets boven Amsterdam maar bij ons is het in alle supermarkten te krijgen, AH, Dekamarkt, Vomar, Super de Boer enz. Maar zelf koop ik het liever bij een van de vele Turkse toko's hier. Ik koop het dunnere turkse brood, Lavas. Die is niet zo droog als turks brood.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 15 oktober 2011 om 19:45
Het lekkerste vind ik:
een dik ei bakken met zakje soepgroenten, knof en ui, geraspte kaas.
Brood doormidden snijden
Omelet erop
Schijfjes tomaat
Aromat eroverheen
Andere kant van het brood insmeren met mayo
Dichtklappen en in (pizza)punten snijden.
Door elk partje een prikker met augurkje
Warm en koud heerlijk!
verpak ze ook vaak in alufolie en neem ze mee op picknick!
Eet smakelijk!
een dik ei bakken met zakje soepgroenten, knof en ui, geraspte kaas.
Brood doormidden snijden
Omelet erop
Schijfjes tomaat
Aromat eroverheen
Andere kant van het brood insmeren met mayo
Dichtklappen en in (pizza)punten snijden.
Door elk partje een prikker met augurkje
Warm en koud heerlijk!
verpak ze ook vaak in alufolie en neem ze mee op picknick!
Eet smakelijk!