schoonzus narcist of???

07-09-2009 16:11 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na de breuk met mijn ex is mij toch het e.e.a. ten ore gekomen waar ik dermate mee zit dat ik hier even achterlaat. Misschien kunnen jullie een bevestigend antwoord geven, want persoonlijk twijffel ik niet aan de term narcist in combinatie met mijn schoonzus.

Goed het is als volgt: mijn ex en ik zijn uit elkaar, nu blijkt mijn schoonzus vlak na die tijd contact met haar te hebben gehad en een aantal dingen verteld te hebben die op geen enkele basis van waarheid zijn gestoeld. Het huis waar ik in woon is door mijn ex (niet deze, maar mijn vorige) en mij gekocht. Na onze scheiding heb ik haar netjes uitgekocht en haar de helft meegegeven,haar een jaar financieel ondersteund uit eigen wil omdat ze behoorlijk minder verdiende tot ze een nieuwe vriend had, tevens heeft zij alle meubels mee mogen nemen en wat ze verder nog wilde. Nu blijkt dat mijn schoonzus verteld heeft dat ik haar financieel zou hebben uitgekleed, haar in de schulden heb gestoken, haar bankrekening te hebben geplunderd én ik zou persoonlijk failliet zijn verkaard na de scheiding... Hoe kan ik dan de hypotheek overnemen en er nog steeds wonen vraag ik mij af?? Natuurlijk is het hier niet mee begonnen, toen wij dit huis 8 jaar geleden kochten is het drama eigenlijk echt begonnen met de aankoop van een bed. Bij toeval kochten wij hetzelfde bed als zij hadden, mega drama en een jaar geen contact.

Net als pas, mevrouw heeft een jaar gewerkt en haar contract werd ineens niet verlengd, kan gebeuren en niets aan de hand, maar een jaar lang niets gehoord over lichamelijk klachten en nu ineens na ontbinding van het contract kan ze niet meer lopen en moet geopereerd worden aan haar knie. Niemand, maar ook helemaal niemand heeft haar hier ooit over horen klagen gedurende dit jaar. Jullie raden het al, helemaals niets gevonden. Vervolgens blijkt ze een week later de ziekte van Lyme te hebben??? Dus de vraag of ze ooit door een teek gebeten was, NEE nog nooit. Nou hoeft iedere simpele geest maar even te googlen en je weet hoe je aan de ziekte van Lyme komt. Alle symptomen van een narcist heeft ze in zich, van roddels en leugens over anderen verspreiden tot het doen van té dure aankopen om maar te laten zien dat ze óh zo goed heeft. Alle vriendschappen van mijn broer zijn door haar de deur gewezen, tja als je tegen een narcist in gaat leer je de ware aard pas kennen. Dat paste dus niet in haar straatje, dus moven!

Ligt het nu aan mij of is haar leven niet zo interessant waardoor ze over anderen, niet alleen over mij, leugens en roddels de wereld in helpt?

Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat te doen en wat juist niet, want ik begin haar gedrag onderhand behoorlijk zat te worden, het is nl niet de 1e keer dat ze zoiets flikt! We hebben dus door dit gedrag al zeker 3 jaar geen contact....
Welnee, ze is geen narcist. Gewoon een kutwijf.
narcist??

Waar baseer je dat dan op?

Ze is gewoon niet zo aardig.

Nee das een understatement...

Eensch met Ainne, tis gewoon een kutwijf!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Narcist volgens Wiki: Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen.

Ik vind het meer een onruststoker!
Je kan er wel een leuk etiketje aan hangen , maar helpt dat? Zou je meer begrip op kunnen brengen als zou blijken dat het een psychische stoornis is?

Je broer is kennelijk wel gelukkig met haar...heb jij wel contact met je broer? In dat geval zou je kunnen zeggen welke roddels jij over jezelf te horen hebt gekregen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 september 2009 @ 16:22:

Je kan er wel een leuk etiketje aan hangen , maar helpt dat? Zou je meer begrip op kunnen brengen als zou blijken dat het een psychische stoornis is?

Je broer is kennelijk wel gelukkig met haar...heb jij wel contact met je broer? In dat geval zou je kunnen zeggen welke roddels jij over jezelf te horen hebt gekregen.Of het helpt, weet ik niet. Maar via google gevonden en vond het verdacht veel gelijkenis vertonen. Nee, eerlijk gezegd zou dat niet meer begrip opbrengen dan nu . Neem wel aan dat hij gelukkig is, maar het punt is dat van zijn kant van de familie niemand deugt in haar ogen. Hij komt zelfs zelden bij mijn ouders, dus echt contact nee niet meer sinds zij er is.
Ik denk geen narcist, maar iemand die zo onzeker is dat zij enkel op een negatieve manier aandacht kan vragen. Waarschijnlijk een typetje die nogal perfectionistisch is aangelegd, aan haar eigen norm/standaard niet kan voldoen en daarom anderen naar beneden haalt zodat zij weer goed over zichzelf kan voelen. Ik zou gewoon héééél véééél medelijden met haar hebben en in haar eigen sop gaar koken. Lijkt mij een k*tsituatie voor je broer.
quote:Kapara schreef op 07 september 2009 @ 16:21:

Narcist volgens Wiki: Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen.

Ik vind het meer een onruststoker!Dit is mijn schoonmoeder ten voete uit!
quote:Ainne schreef op 07 september 2009 @ 16:13:

Welnee, ze is geen narcist. Gewoon een kutwijf.Dat is ze zeker.
quote:arj schreef op 07 september 2009 @ 16:29:

[...]

Dat is ze zeker.Maar gelukkig is het niet jouw vrouw.
Ligt het nu aan mij of is jouw leven niet interessant waardoor je je druk maakt of je een etiketje kunt plakken op naar gedrag van je schoonzus. narcist of gewoon een k*twijf, er is weinig dat jij kunt doen om haar gedrag te veranderen. Zo veel mogelijk afstand nemen van deze dame en je schouders ophalen over alle verhalen en hopen dat iedereen weet hoe geloofwaardig schoonbitch is. Heel veel meer kun je niet doen.
Meer een hypochonder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Pathologisch leugenaar? Narcist lijkt me niet het goede woord.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Laat het gáááááán.... dit is het derde topic van je dat gaat over je verbroken relatie en aanverwante perikelen.
Peas on earth!
Prinses....aanverwante artikelen
Hoogst irritant persoon, een aansteller!

Mijn ex schoonmoeder was een narcist, ze kunnen je ongeloofelijk om hun vingertje draaien en je komt haast niet onder hun "oprecht" uit. Zodra hun ware aard naar boven komt maken ze je finaal af.
Zal allemaal best, maar narcisten, aanstellers en vervelende mensen zijn niet allemaal 't zelfde....

Summerdance:
Peas on earth!
owwwwwwwwwwwww, het is de zus van je ex.

Als in ex van dat het uit is?

Als in ex dat je niets meer met haar te maken hebt....

Dan heb je toch ook niets meer met haar zus?

Wat zal jou het boeien of ze wel of geen lyme heeft, wel of geen operatie nodig heeft.

Trek lekker je handen van je hele EX schoonfamilie af, wordt je leven een een stuk vrolijker op lijkt me....
Lezen Sum, lezen . Tis de vrouw van zijn broer en het zijn niet aanverwante artikelen maar perikelen.
*moet duidelijk ook nog eens opnieuw lezen....*
Peas on earth!
owwwwwwwwwwww....sorry, heb ook nog niet gegeten, dan krijg je dat soort dingen

Dan nog...

Wat zal het je boeien of ze wel of geen lyme heeft of de ja of de nee een operatie moet ondergaan

Tis de vrouw van je broer, dus eigenlijk heb je er niet zo heel veel mee te maken toch?
quote:Pompiedoe schreef op 07 september 2009 @ 18:06:

Lezen Sum, lezen . Tis de vrouw van zijn broer en het zijn niet aanverwante artikelen maar perikelen.

Ohhhhhh. Ik kwam al ergens een 'hij' tegen die ik niet kon plaatsen, maar dat was dus z'n broer. Respect. Pompidoe

Ehm. Arj, get a life?
Heb je door die schoonzus ook minder contact met je broer? Tsja. Verder gewoon laten gaan.

Moosey
Peas on earth!
quote:Summerdance schreef op 07 september 2009 @ 18:08:

owwwwwwwwwwww....sorry, heb ook nog niet gegeten, dan krijg je dat soort dingen

Dan nog...

Wat zal het je boeien of ze wel of geen lyme heeft of de ja of de nee een operatie moet ondergaan

Tis de vrouw van je broer, dus eigenlijk heb je er niet zo heel veel mee te maken toch?Tja, dat is ook niet het punt. Hét punt is het verzinnen van dingen om je zelf in the spot light te zetten. Is toch 1 van de kenmerken van een narcist of hoe het kr*ng dan ook genoemd mag worden. En nee ik heb verder dan het rond bazuinen van "verhaaltjes" niets mee van doen. Maar dat zal heeeeel snel afgelopen zijn .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven