Werk & Studie alle pijlers

Wie verdiend wat in de hulpverlening?

07-09-2009 14:17 64 berichten
Ik heb net een nieuwe baan bij het toevluchtsoord.

Ik zal voornamelijk na kantooruren de late diensten draaien en zo nu en dan een nachtdienst.

ORT voor de nachtdienst is bij ons 15,5% en ik zou in fulltime dienstverband 1705 euro gaan verdienen ( bruto).

Het klinkt zo weinig. Maar mss ben ik verwend?

Wat verdienen jullie in de hulpverlening en is dit een normaal bedrag?
Kijk, dáár heb ik wat aan. Mijn dank is gróót!!
Alle reacties Link kopieren
blijf van mijn lijfhuizen ed, vallen over het algemeen onder de cao welzijn en maatschappelijke dienstverlening.

klik

onder de link een pdfje met de functies, hun taken en de inschaling.

kan je even kijken bij welke functie jou takenpakket valt. kan je zo zeggen, tis geen gastvrouw, ik denk eerder nachtwaker, of woonbegeleider.
ja erg he .. maar de salarissen in de gezondheidszorg zijn helaas laag ... ik heb daar OOK mee te maken

overigens ook heel apart dat jij alleen in de nachtdiensten zit ?! of las ik dat nou verkeerd....
Nee hoor, dat las je goed. En dat vind ik dus ook vreemd. Maar ik vrees dat ze dat niet 1,2,3 gaan aanpassen omdat ik dat wil. Zo gaat het nml altijd al, en zo zal het ook wel blijven gaan ook. Onderbezetting? Geldtekort? Ik zal het toch vrijdag er nog eens over hebben, want het werkt natuurlijk sowieso fijner met z'n tweeen. Ik werk in het Ronaldmcd ook áltijd in teams van 2 of 3 personen.
Ik heb in een crisisopvang voor vrouwen en kinderen gewerkt en daar verdiende ik ongeveer ¤ 12,70 per uur (MBO functie). Ik had geen nachtdiensten, wel avonddiensten en dan was ik ook alleen. Weekenddienst ook alleen de hele dag.

ORT was 's avonds 20%, zaterdag 30% en zondag 40%.
Zoyla, mag ik vragen wat voor opleiding je hebt. Je werk klinkt erg interessant.
Hmm, denk dat het 'basisloon' wel zou kunnen kloppen. MBO-groepsleiding zit bij ons in schaal 35 (CAO GGZ) en dat vergelijkbaar met wat jij schrijft. Echter, ik heb het idee dat dit toch wel een wat pittiger functie is wat jij doet (idd een soort 'gevarengeld' en als je crises ed op moet lossen, is niet niks) én je bent geen beginner. Ook de ORT vind ik wel laag klinken hoor. 15,5% voor nachtdienst. Durf eerlijk gezegd niet te zeggen wat ze bij onze instelling krijgen (ben zelf geen groepsleiding), maar weet wel dat de ORT voor zaterdagavond iets van 40% is en op zondag 60%. En dat gaat dus over overdag.

Maar wat al wel gezegd is, er is vaak weinig ruimte voor onderhandeling qua schaal. Mogelijk wel op welke tree je komt...
Ik zal waarschijnlijk ook weekenddiensten als invalkracht zo nu en dan moeten draaien.

Ik heb na de havo hbo communicatie, pr en voorlichting gestudeerd, daarna kwaliteitsmanagement gedaan, maar ook spw en lkc ( ooit in een grijs en ver verleden) Trouwens ook nog mijn propedeuse sph gehaald en allerthande interne cursussen en trainingen. Bij het vrouwengezondheidscentrum kwam ik destijds binnen als pz medewerker en zou ik voornamelijk de pr en voorlichting doen. Deed ik ook een aantal maanden/jaren, maar zoetjesaan ben ik mij steeds meer de vrouwenhulpverleningskant opgegaan door taken naar mij toe te trekken en cursussen te gaan volgen intern etc etc.

Bloembloem waar heb je precies gewerkt en wat heb je moeten doen? Klinkt als ongeveer hetzelfde als ik ga doen.

Wat vond je ervan, en wat doe je nu?

Onderhandelen over de zgn tree vind ik interessant en ga ik zeker wat mee doen.

Ik kom nu net terug van sporten en ga even douchen en bankhangen. Ik ben moe. Maar bedankt voor al het meedenken, echt super!
quote:Zoyla schreef op 07 september 2009 @ 21:15:

Bloembloem waar heb je precies gewerkt en wat heb je moeten doen? Klinkt als ongeveer hetzelfde als ik ga doen.

Wat vond je ervan, en wat doe je nu?

Ik moest ongeveer hetzelfde doen als wat jij beschrijft. Omdat ik een HBO studie (MWD) heb gedaan, deed ik ook intakegesprekken en het begeleiden van vrouwen (gesprekken voeren, praktische zaken regelen etc.). Dit hoorde dus officieel niet bij de functie. Er werden bij ons alleen geen vrouwen opgenomen met een verslaving of ernstige psychische problemen.

Ik vond het werk ontzettend leuk! Contact met de vrouwen en kinderen vond ik echt genieten. Heb het met heel veel plezier gedaan!

Ik ben nu nog bezig met de studie psychologie.
anoniem_46972 wijzigde dit bericht op 07-09-2009 21:30
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Hmpfff nu moet ik vrijdag ineens al mijn relevante diploma's meenemen en certificaten van mijn cursussen. Nou gééééén idee onder welke steen die in godesnaam liggen, áls ik ze al heb nog. Tjemig, heb ik echt nog nooit eerder gemoeten en nu sta ik dus. Wil niet afgaan als een gieter dus what to do? Dalijk kan ik alsnog fluiten naar die baan, zou ook mooi balen zijn.

Voor heel veel trainingen en cursussen die ik intern heb gevolgd kregen we sowieso geen bewijsje of iets in die trant.

Voor sommige dingen kregen we wel een certificaat, maar al sla je me dood ik heb geen flauw benul waar ik die heb gelaten. We zijn tussentijds verhuist, oude diploma's zoals mijn havo diploma, die zijn volgens mij zelfs verscheurd en ooit in een oude doos verdwenen en die oude doos is nu zelf ook opgelost in het niets. Mooi k.u.t dus.

Ooit, ooit in een grauw en grijs verleden had ik nog copieeen van 't een en ander, maar ook die zijn foetsiebah.

Wat moet ik nu doen.

Sommige opleidingsinstituten waar ik opleidingen heb gevolgd bestaan geen eens meer. En hoe organiseer ik een en ander voor vrijdag. Iemand enig idee? Of is het een mogelijkheid het eerlijk toe te geven dat ik al mijn diploma's kwijt ben, en daarmee meteen het beeld te geven van een chaotische en onzorgvuldige ik?

Weeeeeeeehehehehehe ik voel me zó stom!
Ligt er niet nog wat bij een vorige werkgever?
Je kan je Havo school bellen dat je graag een kopie wilt van je eindcijferlijst, die hebben ze nog.

(Herkenbaar hoor, helaas )
Waarom verscheurt een mens diploma's?
Nee er ligt ( denk ik) niets bij vorige werkgevers. Das sowieso allemaal lang geleden en bovendien kan ik me echt niet herinneren ooit mijn diploma te hebben moeten laten zien, nee echt niet dus.

Ik ben tussentijds veel verhuisd, veel rommel, rare relaties, kinderen blabla. Lang een vaste baan waarin deze dingen sowieso niet aan de orde waren, and so fort.

Ooit in een ex relatie mijn havo diploma in gruzelementen gescheurd, of eigenlijk: hij!

Nou ja allemaal lang verhaal. Maar ik zit er maar mooi mee.

Havo diploma zou ook wel niet echt relevant zijn, maar die andere denk ik wel. Oh godjegodjegodjenogaantoe!!

Ik neig naar: chill, relax, ontspan en adem in en uit: zeg gewoon hoe het zit en verder geen gedoe. Nou ja ik neig er niet persé naar, ik hóóp vooral dat het zo gaat gaan....

Domdomdom dus. Blegh wat een blamage mijnerzijds weer. 't zal eens wél goed gaan, djeez.
Misschien kun je bij de hogeschool een bewijs halen waarin staat dat je een diploma hebt behaald? Ik zeg ook maar wat hoor.

Bij de IB-Groep kun je tegen betaling je kwijtgeraakte diploma's opvragen (kopie) maar.. dat duurt gemiddeld 6 weken.
Of je neemt foto's van de diploma-uitreiking mee, als indirect bewijs :-)

Nee, balen zeg, ik weet het ook zo gauw niet. Referenties misschien?
Gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Ik weet niks over salarissen in die sector, dus heb geen antwoord.

Wat de diploma's betreft, de officiele (zoals HAVO en HBO) kun je volgens mij opvragen bij de IB groep.
Cum non tum age
Okee dan bel ik daar maar eens heen dan. Maar volgens mij kan dat dus niet bij de ib groep maar moet je bij de school zijn.

Ik heb overigens wél foto's ( en filmpjes ) van mijn diploma uitrijkingen, haha.

Maar geen van mijn cursus certificaten etc.

Oh wat voel ik me lamlendig. Ik weet van sommige niet eens meer wáár ik ze uberhaupt gehaald heb. Ik noem een computercursus en een nima opleiding. Ik weet echt niet bij wélk instituut ik dit destijds gedaan heb...

Grumbl
Ohja en mijn lkc opleiding bestáát geen eens meer. Dus. En. Dus.
Heb je die diploma's moeten overleggen bij jouw andere banen? Zo ja, dan hebben zij het misschien nog in file voor je (kopieen o.i.d.).

En je moet je niet ellendig voelen, hier red je je ook wel weer uit hoor, je hebt tenslotte voor hetere vuren gestaan.
Cum non tum age
Ik zou in ieder geval nu al contact met het bedrijf waarvoor je gaat werken opnemen met de mededeling dat je eraan werkt, maar dat het nogal lastig is en dat de kans dus bestaat dat je niet (geen) alle diploma's kunt overleggen. Dan heb je jezelf al ingedekt en ga je ook minder gestressed daar naartoe. Succes.
Cum non tum age
Zoyla proficiat met je baan!

Misschien kan je het beste op een rijtje zetten welke opleidingen en cursussen het meest relevant zijn, en achter díe diploma's aan gaan. Je noemt een computercursus, ik denk niet dat er een man over boord is als je dat certificaat niet kan overleggen eerlijk gezegd!

Succes!!!
Ohja goeie tip Noa.
Ja, ik dacht er idd aan om voor vrijdag even te bellen met pz en het probleem voor te leggen. Maar bedacht me dat dat misschien wel een beetje amateuristisch over zou kunnen komen? Of krampachtig. Is het niet veel meer ontspannen en zelfverzekerd als ik daar vrijdag bij het arbeidsvoorwaardelijk gesprek gewoon met mijn hoofd omhoog en schouders naar achter mededeel dat ik geen diploma's meer heb en of kan vinden en doe wat ik doen kan om binnen x termijn het een en ander bovenwater te krijgen?

En natuurlijk is een computercursus totaal niet relevant. Maar een communicatietraining en managementtraining en vrouwenhulpverleningscursus dan weer wél!
Ik heb niet zoveel ervaring hiermee maar op mij komt het niet amateuristisch over (tenminste, het enige "amateuristische" aan dit is dat je je diploma's niet hebt maar dat verander je niet door wel of niet te bellen).

Als je belt niet Riek Paniek zijn natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven