moeilijke jongen...

08-09-2009 00:24 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames ( en heren vast ook wel ), ik zql me eerst even voorstellen, ik heet Eloisa(op dit forum dan ) en ik ben 35 jaar oud. Ik kwam op dit forum omdat mijjn relatie net verbroken is ( whats new...)Ik wil hier graag meningen over, troost, begrip, whatever...

Ik heb 2 jaar een relatie gehad met een jongen van nu 23. Dit leeftijdsreschil is nooit een probleem geweest trouwens,alleen verklaart het wel sommige dingen. Het is sinds kort uit, omdat hij erg met zichzelf in de knoop zit. Hij heeft namelij k in een aartijd dingen meegemaakt die andere mensen misschien in 5 jaar meemaken, hij is door omstandigheden totaa verbitterd ( en dat voor een jongen van 23) . Hij is altijd een eerlijke jongen geweest alleen ongelooflijk bot, een een ongeloofliijke binnenvetter. Een meisje van zijn leeftijd zou jhet denk ik niet zo lang met hem uitgehouden hebben. Het laatste jaar begon het echter slechter en slechter te gaan, maar wij wilden het allebei niet uitmaken. maar het werd steeds erger. Ik heb hem daar een paar keer over aangesproken maar hij zij altijd dat dat kwam omdat hij met zichzelf in de knoop zit ( dit klopt zeer zeker!) Toch wilde hij het niet uitmaken, en ik bleef hopen op betere tijden. Hij is zeer eigenwijs en eigenzinnig en doet precies wtah ij wi; Ik heb hem altijd vrij gelaten! En hij is altijd eerlijk en trouw geweest. Alleen de laatste tijd was hij dus erg veranderd en bitter geworden, ik ken hem haast niet meer. Afgelopen donderdag heeft hij het uitgemaakt, omdat hij mij geen piijn wild edoen. De zaterdag eroor zij hij nog dat hij het niet uitwilde maken. Nu heb ik echter heeel sterk eaanwijzingen dat hij is vreemd gegaag, met een ongelooflijk huppelkutje, die totaal zijn type niet is, die allerlei gewoontes heeft waarvan ik weet dat hij zehaat! Vreemdgaan past helemaal niet bij hem, maar hij is zo erg tegen alles aan aan het trappen, zijn ouders en zijn beste vriend weten ook niet wat ze er mee aanmoeten. Ik weet wel dat hij ongelukkig is, hij zit zo me zichzelf in de knoop. Dit i snatuurlij kgeen excuus! Ik ga hem binnekort confronteren met wat ik weet, en dan kan ik alleen maar hopen dat mijn vermoedens onjuist zijn, of dAT hij zich op zijn minst heel schuldig voelt! Toen hij het uitmaakte, was hij er ook kapot van, en hij had pas nog gezegd dat hij het helemaal niet wilde uitmaken, immers! Nu denk ik dat hij met dit meisje aan het af reageren is, want geloof me echt hij is de laatste tijd absoluut niet zichzelf! maar dit is heel moeijlijk om te begrijpen, want aan de ene kant stuurt hij me smsjes of het gaat, en dat hij zich een beetje zorgen maakt! terwijl HIJ me juist gekwets heeft! Hier snap ik dus niets van! Ik heb zelf ook nogal wat problemen en ik weet dat hij hier moeite mee had. Ik heb dus gewwon het idee, dat hij nu even aangetrokken is tot dat meisje, omdat het wel makkelijk is, zo'n jong grietje, vrolijk, en zonder problemen. Ik kan echt geen andere verklaring bedenken. het is gewoon zo dat deze jongen nooit iets zegt wat hij niet meent, en dat ik weet dat hij zich echt kut voelde toen hij het uitmaakte.Maar goed, ik zag ook wel in dat het beter was. anyways, ik weet niet wat ik nmoet denken, en denk dat het komt door de dingen die hij mee heeft gemaakt.Die zijn ook echt zwaar voor een jongen va zijn leeftijd. binnenkort gaat hij 3 maanden alleen op vakantie dat heeft hij echt nodig.Wwat denken jullie? ik wil zo graag dat het goed komt, hij zei ook dat hij dat wilde, maar het niet verwachtte! ik weet het niet meer, wat moet ik nu denken? Ik voel me echt een meisje van 17 met tienerproblemen, en ik hoop dat jullie hier op willen reageren...dank jullie wel,

liefs, Eloisa
anoniem_3928 wijzigde dit bericht op 08-09-2009 00:35
Reden: ...
% gewijzigd
Ik denk dat het voor jou beter is dat het uit is. Zo'n jongen met zoveel problemen, daar word je toch niet gelukkig van?

Lijkt alsof je hem wilt redden, maar dat moet hij zelf doen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Jee dat is snel, en nee, Moonlight, ik eenjongenn met veel problemen is inderdaad niet ideaal, maar ik ben niet iemand die bij een beetje regen opstapt, ik wil vechten! En ik denk dathij nog avn me houdt (of dat weet ik wel zeker) maar waarom kwetsen mannen je altijd zo, zelfs als ze van je houden! Bah! ( zit nu even in de mannenhaatmodus)
En het was ook geen sleur ofoz, we hadden nog gewoon sex, maar goed,dat ligt bij mannen anders natuurlijk! ik baal, hij is echt geen type voor een scharrel!
Het was een beetje een klus om door je lap tekst heen te komen , maar naar mijn mening moet een relatie toch (zeker de eerste tijd) vooral ook leuk zijn en positieve energie geven en niet alleen maar iets heel zwaars zijn en uit jouw verhaal haal ik toch meer een soort van moeder die vecht voor haar jong.

Natuurlijk doet het nu ontzettend zeer, maar volgens mij is het beter zo. Voor hem en voor jou.
ja sorry, ik typte nog al snel:) ja, het is ook beter, dat weet ik wel, want ik laat me natuurllijk niet door een snotjng de les lezen! maar moeder-kindverhouding klopt niet echt hoor ;) alleen ik hou gewoon niet van opgeven! En hij heeft ook echt goed ekanten ( echt waar;) maar ik dnek wel dat je gelijk hebt....
Als je hem een snotjong noemt proef ik toch wel iets van een leeftijdsverschil, haha (grapje moet kunnen toch?).
haha jazeker! hij noemt mij ook altijd ouwe heks ;P
Ben je echt 35?
ja echt! maar ik ben niet your average 35 year old!
Hij geeft naar mijn idee ook duidelijke signalen af dat hij tijd voor zichzelf nodig heeft.

Relatie uitmaken, reis plannen. Dat zijn eigenlijk hele gezonde ontwikkelingen op die leeftijd!

En geeft jou de kans om weer een eigen leven op te bouwen, met in de toekomst misschien een leuke nieuwe vriend. (zonder problemen )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Het klinkt wel aannemelijk dat als hij in de knoop zit, niet over zijn problemen kan en wil praten, hij liever met een domme doos oppervlakkig meisje omgaat, dan met een (meer) volwassen vriendin die hem met zijn gedrag en probleem confronteert en lastige vragen stelt.

Veel mannen praten niet graag over hun emoties, ik weet uit ervaring dat het niet altijd gemakkelijk is voor zo'n man als de vriendin vragen stelt over een onderwerp, dat de man in kwestie liever vermijd.

Aan de andere kant vind ik dat juist een van de belangrijke kanten van een relatie.
je klinkt als iemand van 15 jaar.

en "niet willen opgeven" is wel een heel flauw excuus. Als jij je alleen maar dieper en dieper de put wil in laten trekken door die kerel, moet je dat maar doen.
quote:eloisa schreef op 08 september 2009 @ 00:24:

Vreemdgaan past helemaal niet bij hem, maar hij is zo erg tegen alles aan aan het trappen, zijn ouders en zijn beste vriend weten ook niet wat ze er mee aanmoeten. Ik weet wel dat hij ongelukkig is, hij zit zo me zichzelf in de knoop. Dit i snatuurlij kgeen excuus! Ik ga hem binnekort confronteren met wat ik weet, en dan kan ik alleen maar hopen dat mijn vermoedens onjuist zijn, of dAT hij zich op zijn minst heel schuldig voelt!

Waarom ga je hem confronteren? Het is toch uit? Is het niet beter om ieder je rust te nemen en je wonden te likken?

Weet je, waarom hij zo doet enzo is eigenlijk helemaal niet zo belangrijk. Hij gedraagt zich zo tegenover jou, hij maakt het uit. Hier heb je mee te dealen, hoe moeilijk ook, en ondanks alles wat jij er zelf over denkt. Stop met excuses verzinnen voor waarom hij veranderd is maar accepteer de situatie zoals hij er nu ligt en laat hem gaan zodat je zelf ook weer ruimte krijgt voor je eigen ding.
Je zegt dat je wilt vechten voor je relatie.

Naar mijn mening hou je een relatie niet goed door te vechten...

Zoals ik het lees zitten jullie gewoon niet op 1 lijn.

Ik vermoed dat hij gewoon even lekker wil stuiteren.

wat normaal is ook op die leeftijd.

Ik denk (hoe moeilijk dat ook is) je moet stoppen met hem te analyseren.

Dat heeft namelijk geen zijn.

Hoe goed je hem ook denkt te kennen, je kan niet in zijn hoofd kennen.

Misschien is een dom gansje juist wel wat hij nodig heeft nu.

Ik denk dat je hem gewoon los moet laten, hem zelf zijn issues moet laten oplossen.

Jij zit zoals ik het lees veel te veel in een verzorgende rol...de verhoudingen zijn weg.

Sluit het af voor jezelf, heb verdriet, eet kilo's chocolade en stop met redenen zoeken waarom hij doet wat hij doet.

Hij heeft het uitgemaakt

Das geen beslissing die je zo maar neemt

Daar heeft hij echt wel over nagedacht.

en je schrijft het zelf al....echt heel gezellig en rustig was jullie relatie ook niet de laatste tijd.

In een relatie moet je het beste in de ander en in jezelf naar boven halen en dat gebeurde bij juliie niet.

Een goeie relatie bouw je niet op problemen en ruzies.

Ik denk hoe rot het ook klinkt dat jouw ex een goeie beslissing heeft genomen.

Heel veel sterkte de komende tijd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoi dames, en heer, bedankt voor de reacties, het zijn eigenlijk dingen die ik zelf ook wel weet, maar helaas zijn het maar reacties op een forum. Want natuurlijk zijn hier veel kanten aan en ik kan jammer genoeg niet het hele verhaal kwijt. dat zou een boek worden.

En Cole Turner, en Moonlight, jullie reacties kloppen het best met de situatie. En ja, ik snap ook wel dat het heel normaal is voor zijn leeftijd om dit soort gedrag te vertonen, alleen het punt is gewoon, dat hij ook zijn ouders en zijn beste vrienden voor de gek houdt. En misschien denken sommigen wel dat het zo'n joch is van in de 20 die gaag biertjes drinkt en achter de meiden aan zit, maar zo is hij nooit geweest. Dat zit gewoon niet in hem, hij heeft zelfs nooit een scharrel gehad, hiervoor alleen maar meiden waarmee hij serieus was.

Anders had ik namelijk nooit een relatie met hem gehad. Hij is iemand die keihard werkt voor zijn droom, heel goed weet wat hij wil, en die op zijn leeftijd al meer heeft bereikt dan menig 23-jarige. (en dan bedoel ik niet dat hij veel geld heeft verdiend ofzo iets, maar dat hij nu al heeft bereikt wat hij wil doen in zijn leven). maar goed, hij is gewoon zichzelf kwijt. En door (zie het als werk-)omstandigheden zie ik hem zo ongeveer 2x per week, wat het echt niet makkelijker maakt. En dat meisje zie ik door diezelfde omstandigheden ook elke week, en zij weet van niets, zij weet niet eens wie ik ben. maar ze merkt ook wel dat er iets is. Dus tegen haar is hij ook niet echt eerlijk, maar goed, dat is zijn probleem, daar komt ze ( en hij ) nog wel achter.

En de reden dat ik hem wil confronteren met het feit dat ik (bijna zeker) weet dat hij vreemd is gegaan, is omdat ik de lucht wil zuiveren. Aangezien ik dus nog een tijdje met hem moet samenwerken.

dank jullie wel in ieder geval weer.
En toch denk ik dat jouw ex helemaal niet denkt dat hij de weg kwijt is hoor....

Ik bedoel, dat kan jij wel denken/vinden/voelen en beleven maar het is ten slotte zijn leven...

En als hij vind dat het goed voelt...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoi Eloisa,

Het valt me op dat jij in je topic en reacties erg vaak schrijft "zo is hij gewoon niet", "hij is zichzelf kwijt" en "zij is helemaal zijn type niet" en dingen van die strekking... en dat je daarmee zaken goed praat of afzwakt.

Kan het zijn dat jouw beeld van hem misschien niet helemaal klopt met de werkelijkheid? Dat je hem mooier hebt gemaakt in je hoofd en eigenschappen aan hem toeschrijft die er misschien niet, of niet zo sterk, zijn? Of dat hij aan het veranderen is, en daarom nu die eigenschappen naar voren komen? Op je 23ste ben je nog volop in ontwikkeling.....

Het klinkt of je het er heel moeilijk mee hebt dat hij met een ander is gegaan, en dat is uiteraard logisch en mag ook! Maar dit "goedpraten" met opmerkingen als "is niks voor hem" en "zo is hij gewoon niet" zal je niet helpen. Blijkbaar is hij wel zo, want hij doet het immers uiteindelijk wel....

Ik hoop dat ik je met mijn reactie niet onnodig kwets, maar ik dnek dat je je ogen moet openen en moet inzien dat hij misschien niet (meer?) de persoon is die jij van hem gemaakt hebt..... Sterkte!
Hoi bergkristal, je hebt gelijk, dit heb ik allemaal ook al bedacht..maar het is goed dat je me even er op wijst dat ik inderdaad probeer excuses te vinden. het punt is allen, zoals ik hierboven schrijf, dat ik nog een tijdje met hem ( en haar) moet samenwerken, en ik niet zo goed weet hoe ik dat "leefbaar" moet maken.! Dta is eigenlijk echt waar het mij om gaat.

Ik ben ook niet zo rancuneus dat ik bijvoorbeeld naar dat meisje toe zou stappen, want ze is best jong, en ik dnek niet dat ze het aan zou kunnen.

grappig trouwens dat er nu al zo veel mensen op dit forum zitten!
en Summerdance; ook true. Ik inderdaad niet in zijn hoofd kijken. En ik ben blij voor hem dat hij 3 maanden op vakantie gaat ( helemaal alleen) , dit heb ik hem ook allang aangeraden.
Ik denk dat dat meisje er niet echt de aanleiding voor geweest is om het uit te maken.

Kennelijk voelde je ex zich al langer niet goed in deze relatie.

En het lijkt nu misschien iemand met veel problemen, maar relatief veel mensen hebben zo'n fase tussen hun 20e en 30e waarin ze het allemaal niet zo goed weten. En ze hun leven misschien niet op de rails hebben.

Ik heb dat ook gehad, zijn moeilijke jaren geweest maar ben er zelf uitgekomen. Ik moest dat zelf doen, niet ouders, partner of wie dan ook. Dat kost tijd. Die tijd heeft je ex nu ook nodig.
Moonlight, klopt het ging al een tijdje niet goed. We hebben allebei een tijdje aan lopen hikken tegen wel of niet uitmaken, en dan toch maar niet, omdat we toch heel erg veel van elkaar houden/ hielden.

En naast het feit dat hij inderdaad in die fase zit, heeft hij erg nare dingen meegemaakt, o.a. 3 sterfgevallen in zijn ( en mijn ) naaste omgeving, in een jaar tijd, waaronder 1 persoon waar hij heel erg tegenop keek, en waar hij helemaal kapot van was( en hij heeft er nog steeds veel verdriet van) en dat heeft er ook zeker toe bijgedragen.
Wat is dat toch dat vrouwen allerlei excuses gaan bedenken en dingen gaan invullen voor een ander om het maar zo te draaien dat hij eigenlijk wel een relatie ofzo wil, maar door allerlei factoren het even niet kan.

Vecht niet voor iets dat bij voorbaat al kansloos is zou ik zeggen, move on with your life.
Cum non tum age
Eens met Noa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven