schimmelkaas voor peuters?

08-09-2009 11:33 15 berichten
zit net lekker een broodje te eten met gambozola. Mijn dochter zit na haar 2 boterhammen ook verlekkerd naar mijn broodje te kijken dus geef haar wat. Ze vond het dus heerlijk. Prima, net haar moeder dus wat dat betreft. Maar nu vraag ik me toch af of schimmelkaas wel echt goed is voor die kleintjes. Ze is 2. Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Haha hier ook zo'n smulpaap. Dochterlief is 22 mnd en eet ook het liefst van die lekkere stinkkaasjes. Eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht of dat slecht zou zijn . Maar ze krijgt het regelmatig en ze is er nog nooit ziek van geweest.
Geen probleem voor je peuter. Zelfs een goed teken als ie nu al van alles leert eten!
Mijn kind lustte ook al alles. Zelfs meer dan ik. Ik hou helemaal niet van stinkende schimmelende kazen. Mijn kind van jongsaf dus wel, net als zwarte olijven, spruiten, vis in allerlei soorten. Is toch heerlijk als je kind een makkelijke eter is? Mijn kind is gezond , ondanks de schimmelkazen op peuterleeftijd. Dus no worrys
Tuurlijk.

als je het zelf eet, waarom zou zij dat dan niet kunnen?
quote:jemamem schreef op 08 september 2009 @ 13:03:

Tuurlijk.

als je het zelf eet, waarom zou zij dat dan niet kunnen?

Omdat kindjes tot een bepaalde leeftijd sommige dingen nog niet 'mogen' zoals het eerste levensjaar honing wordt afgeraden.

TO.

Volgens mij kan het best
quote:jemamem schreef op 08 september 2009 @ 13:03:

Tuurlijk.

als je het zelf eet, waarom zou zij dat dan niet kunnen?Dit is altijd zo'n rare vergelijking.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
We zijn net terug uit Frankrijk en dochter van 2,5 heeft heerlijk zitten smullen van de stokbroodjes blauwe kaas. Ook mijn jongste dochter van net een jaar heeft wat gehad.

Maar onder een jaar zou ik met rauwmelkse kaas (au lait cru) wat voorzichtiger zijn. Net als bij de zwangerschap dus eigenlijk.
bedankt, dus ik hoef niet bang te zijn dat ze gaat schimmelen . Kijk met filet americain weet ik het wel dat ze op moet passen, (krijgt ze ook heel af en toe), maar met schimmelkazen wist ik het niet. Zo, meteen weer een goede reden een lekker kaasplankje te halen.
Heerlijk als een kind zo goed eet!
Dat dan weer wel..
Leuk als kindjes van alles eten. Ben eigenlijk wel benieuwd of er andere dingen zijn dan bv de honing, die pas vanaf een bepaalde leeftijd mogen. In principe krijgen ze hier gewoon alles wat wij ook eten. Of ze het lusten is een tweede trouwens.

Momenteel is de rookkaas trouwens ontzettend geliefd bij ons thuis.
ainne, volgens mij moet je tot een jaar of 4 ook voorzichtig doen met rauw vlees. Hier ook rookkaas op de boterham vanochtend...
wat is gambozala? Ik ken gorgonzola en magor (mascarpone met laagjes gorgonzola) maar gambozala is nieuw!

Morzarella?
Volgens mij bedoelt to cambozola: camembert met gorgonzola.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ja, Gambozala bestaat niet, had al gegoogeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven